שאלה: חבורות, מכות - מה עושים?

בודוקאן

New member
אריאל, מה לגבי הלזוניל?

עדיין משתמשים? יש לזה מקום? אינדיקציות? (כבר אין לי גודמן-גילמן
, אבל אתה פה...
)
 

לא ירא

New member
וואיי וואיי וואיי לזוניל..../images/Emo129.gif

אני חושב שבדיוק נגמלתי מחיתולים כשהפסיקו לייבא (או לייצר) אותה בארץ, בכל מקרה היא נועדה לטיפול בטחורים. מתי נתקלת בה בפעם האחרונה?
 
אריאל, אם אני לא טועה נתת אז רשימה

של תרופות ללא מרשם רופא, לשימוש חיצוני מייד אחרי החבלה. תוכל להזכיר?
 

לא ירא

New member
ההממ.. אכן נתתי רשימת תרופות

אולם הנושא היה שרירים תפוסים וכואבים, ולא חבורות וסימנים כחולים. לכן רוב המשחות היו מחממות כגון, הבן-גיי, רדיאן וזוסטריקס. תרצה עדיין שאפרט?
 
אם לא טרחה בשבילך

שני דברים לחוד: 1. שרירים תפוסים וכואבים 2. חבורות וסימנים כחולים
 

לא ירא

New member
סבבה:

1. שרירים תפוסים וכואבים - כדאי לברר/לגלות מה הסיבה. לשריר תפוס מתנועה שגויה או קור כדאי לנסות ולמרוח משחות שמחממות את המקום, החום מביא להרפיית השריר. משחות מחממות - בן גיי (ירוק חם, אדום חם מאד), רדיאן B (מגיע במריחה ובספריי), tiger balm, זוסטריקס (גרסת הזוסטריקס HP חמה ביותר!), Deep Heat (אני קורא לה Deep Shit..
), והמנטוקאפ. יש גם את גרסאות המדבקות - דרקון, ופלסטר סיני. לשריר תפוס ניתן גם לקחת את המוסקול (דורש מרשם) המכיל חומר שמרפה את השריר בתוספת פראצטמול להקלה על הכאב. לשריר כואב מלווה בדלקת ניתן למרוח משחות המקלות על הכאב ומשככות את הדלקת כמו הוולטרן, האקסיפן, איזיג'ל וכו'. וגם כאן ניתן ליטול משככי כאבים בכדורים שגם מטפלים בדלקת, משפחת הNSAIDS - נורופן (פורטה), אדויל, נרוסין, וולטרן ועוד רבים וטובים.. 2. לגבי חבורות וסימנים כחולים אין לי מה להוסיף חוץ מהRICE והטראומיל, מדובר על שטף דם תת-עורי שלאחר שכבר התרחש די קשה להעלימו בקצב יותר מהיר מהקצב הטבעי של הגוף. אריאל
 

בודוקאן

New member
תודה אריאל ../images/Emo140.gif

ואיך אפשר בלי
אזהרה קטנה, לגבי כדורים... א: יש אנשים רגישים ב: גם אם אין רגישות, לא להגזים ב- NSAID בגלל השפעה שלילית על רירית הקיבה ולחלקם גם על הכליות (ויוקס ואולי עוד).
 
../images/Emo51.gif רבה! ../images/Emo13.gif ועוד שאלה קטנה:

טראומיל צריך להחזיק בקירור, או שאפשר לקחת איתי לשיעור ולשים מייד אחריו? (שעה נסיעה מתל-אביב הביתה
למה הם לא מבינים שצריך להעביר את המרכז הישראלי לטאי-צ'י לקרית-גת?
)
 

לא ירא

New member
אין צורך להחזיק בקירור...

שעה נסיעה?! נשמע שאתה טס נמוך.. אנא ממך, סע בזהירות, יש דברים שטראומיל לא יכול לעזור בהם.
 
ספיגת תרופה דרך העור?

עד כמה יעילות של תרופה (או במקרה של שרירים תפוסים - משחה) בספיגה דרך העור? מה משך הזמן שלוקח למשחה לפעול? (זה שאין לי זמן להיכנס לפורום "תרופות", לא אומר שאין לי שאלות בנושא פרמקולוגיה
).
 

לא ירא

New member
../images/Emo98.gif העיקר שאתה שואל...

יעילות משחה במריחה היא די גבוהה , במיוחד בפגיעה שטחית, מריחה של שלוש פעמים ביום מבטיחה ספיגה מתמשכת של החומרים דרך העור. לגבי משך הזמן שלוקח לתרופה, תלוי במשחה, יש משחה ספציפית שאתה מתכוון אליה? ואגב פסח, יש גם את נושא החבישה
.
 

בודוקאן

New member
../images/Emo6.gif לפני כשבע שנים

כאשר היה לי שטף דם תת עורי גדול, והמשחה הוצעה לי (על ידי מישהו שאני סומכת עליו) על מנת "לפרק" את שטף הדם, לאחר ניסיון אישי שלו. הפעולה קשורה אאל"ט להיאלורונידאז, דבר שנשמע לי הגיוני. מכל מקום, מיד אחר כך התברר שאני בכלל צריכה גבס, כך שלא יכולתי לבדוק את ההשפעה.
 

לא ירא

New member
אלו אכן סיומות של אנזימים, ולפי

המילה כולה ניתן גם לדעת מה הפעילות הכימית המדויקית,לדוג' הידרוליזה - הידרולאז. היה מקרה שהגיע מישהו לבית המרקחת וביקש במקום סטרפסילס את התרופה סטרפסילאז ולקח לרוקח כמה דקות להתעשת , כי הוא לא הבין על איזה אנזים מדובר...
 

לא ירא

New member
הגיוני, לכן שימש במקרי פקקת בטחורים

בכל מקרה, בשביל להשיג אותה צריך לעשות סיאנס..
אגב, גבס, יש לנו מתאמן בדוג'ו שהמשיך באימוניו למרות הגבס, יש איזושהי אפשרות כזו גם בג'ודו?
 

בודוקאן

New member
../images/Emo6.gif להתאמן בגבס, כן../images/Emo70.gif

התאמנתי בגבס, מטורפת שכמותי (טוב, יש לי אליבי...
) פרקתי מרפק, הייתי בגבס, ועשיתי כניסות (אוצ'י קומי) עם יד בגבס... משוגעת, נו, ידוע. היה כיף. הכי כיף היה הקטע שככולם אומרים לי "תגידי, את בסדר?..." ואני , ממשיכה בשלי, עם חיוך מטומטם.
 
רוני שפירא התאמן עם 13 צלעות שבורות

ויד שמאל מרוסקת, יומיים אחרי תאונת דרכים. אבל הוא עשה רק קאטה, לא עבודה בזוגות, וגם את זה הוא עשה מאוד לאט ומאוד בזהירות. מאז שהוא סיפר לי על זה, כשאני מרגיש שאני משתמש בכוח פישי באימון אני מזכיר לעצמי "כמו עם צלעות שבורות", ומייד השרירים מתרפים.
 
למעלה