שאלה: חבורות, מכות - מה עושים?

סליחה, טעות, רק 12.

הוא אמר לי "כל הצלעות בצד שמאל". הוא נהג, התנגשו במכוניתו מצד הנהג והעיפו אותו מהכביש; הדלת הועפה והמכונית התהפכה חמש פעמים ונעצרה על הגג, כשידו השמאלית מרוסקת ולכודה בין הגג לקרקע. הוא היה בקומה 12 שעות. יומיים אחרי-כן הוא כבר עשה קטה, והשאיר את הרופאים המומים. אחרי שישה שבועות הוא חזר לשיעורים.
 

קוזושי

New member
כשרות

זה שקיים מפעל כזה זה עדיין לא אומר שאסור להשתמש בכמוסות לא כשרות. זה אומר שיש יצרן שהקו השיווקי שלו הוא ליצור פלח שוק שיהנה מרעיון כזה. כי אנשים מעדיפים להשתמש בכשר אם אפשר גם כשלא חייבים. כל מה שהוא לא ראוי לאכילת כלב כשר אפילו לפסח גם אם הוא עשוי מחמץ. וגם אני מכיר את אלו שמתלבטים על גלולות שאיננן כשרות לפסח, זה עדיין לא אומר שזה באמת אסור. בגלל שפסח הוא רק שבוע אחד בשנה, אנשים מרשים לעצמם להשתגע ולהחמיר אפילו בדברים שאינם קשורים להלכה, אי אפשר ללמוד מזה על הלכות כשרות רגילים.
 

לא ירא

New member
נכון, אבל תגיד להם את זה לא לי...

עומדים מולי תמיד לפני החג, ומתחילים לשאול אותי לגבי כשרות חומרים בלתי פעילים בכל מיני תרופות... ואין לי מושג לגבי מה אסור ומה מותר, ואם זה לא כשר ולא לפיקוח נפש (כמו גלולות לדוג') אז הן צריכות להמשיך וליטול? שמעתי גם את הטענה שבגלל שזה נבלע בשלמותו ולא נלעס אז זה בסדר. האמנם?
 

קוזושי

New member
הרבנות הראשית

מפרסמת כל שנה חוברת עם רשימה של כל התרופות הכשרות לפסח. זה כנראה יכול לעזור לך. לבלוע חמץ בשלמותו ללא לעיסה גם אסור בפסח. אולי הטענה היא שבגלל שאין דרך אחרת לאכול את זה מלבד בבליעה, זה אומר שזה לא אוכל ולכן אין בעיה של חמץ.
 

rani armin

New member
ניצ

חשבתי שאתה לא מסתובב פה יותר
בכל אופן עוררת את סקרנותי, אז קפצתי לבדוק מה קורה... דרך אגב, לפי דעתי אם הנחשים שומרים שבת אז אין בעייה...
איך כותבים דיקור בpin yin ותודה מראש
 

nitzano

New member
ברוך הבא רני

הנה אתה שוב מאלץ אותי לכתוב ! דיקור = ג'ן ג'יו zhen jiu . ובשביל לשאול שאלות כאלה אתה יכול להתאפק עד סופי שבוע או שיחת חוץ בסין !
 

broccoli

New member
קירור

אני לא מניח שאני מחדש, אבל לקרר את איזור הפגיעה סמוך לזמן הפגיעה תמיד עזר לי. מה שמיוחד הוא שלאחרונה מצאתי באחת מרשתות הפארם מוצר שחיפשתי בנרות: שקית ג'ל שאפשר לתקוע בפריזר, וכשצריך קירור - להוציא, לעטוף בבד, ולהשתמש כקומפרס קר. אחר לרחוץ, לייבש, ושוב לפריזר. 20 הש"ח הטובים שהשקעתי זה זמן רב.
 
למעלה