אתה עומד בקריטריונים שהגדרתי לממועני-שאלתי?
אם אכן כן (סוף סוף), אז אהלן וסהלן, welcome to the club...
לגופו של עניין: יש תופעה רווחת בבתי כנסת אורתודוקסיים (כמה רווחת? תלוי באיזה בית כנסת מדובר), שאחרי התפילה - עלול מאן-דהו להתייצב ליד הבימה - ולבקש מהקהל לומר איתו בקול רם פרק תהילים קצר (כל הקהל חוזר אחריו פסוק פסוק), לרפואתו של קרוב-משפחה של המבקש. בדרך כלל זהו הפרק המפורסם המתחיל במילים "שיר למעלות, אשא עיני אל ההרים, מאין יבוא עזרי? עזרי מעם ה', עושה שמים וארץ", ולפעמים זהו פרק מפורסם אחר - זה המתחיל במילים: "שיר המעלות, ממעמקים קראתיך ה', ה' שימעה בקולי, תהיינה אוזניך קשובות לקול תחנוניי" (כרגיל אלו הפרקים הכי פופולאריים לסיטואציה כזו, ויתרונם על פני פרקים אחרים הוא כפול: ראשית, סגנונם מתאים ליעודם הרפואי, ושנית הם גם קצרצרים - ככה שהטרחת הקהל היא מינורית). אחרי קריאת הפרק, המבקש נושא תפילה חרישית קצרה לרפואת החולה, תוך איזכור שמו ושם אמו ("החולה פלוני בן פלונית"), ובסופה כל הקהל מתבקש לענות "אמן". בדרך כלל, אף אחד מהקהל לא מכיר אישית את החולה, ככה שההנחייה שלך - "לנו או לצרינו" - לא ממש רלוונטית לסיטואציה...
הבעייה מתחילה כאשר בבית הכנסת נוכחים גם מתפללים ליבוביצ'יאניים; מה שבהחלט יכול לקרות, ואפילו קורה בתדירות גבוהה, כי המונח "דתי ליבוביציאני" רשאי להתפרש כאן במובן רחב דיו: הרי לא כל דתי אורתודוקסי חייב להכיר את הגותו של ליבוביץ - כדי לחוש סלידה עמוקה מכל המעמד הזה. רק מה, לא נעים להתחיל להתווכח עם המבקש, כדי לא להיתפס בעיני הקהל בתור "אגואיסט שלא מוכן לבזבז עוד דקה או שתיים מזמנו היקר למען מילוי בקשה המיועדת לרפואתו של החולה". אז בדרך כלל, לא מתווכחים: הוא ביקש, אז ביקש. מעייניו נתונים כעת לשלומו של החולה, אז הזמן לא מתאים להתחיל להעציב אותו עוד יותר - בויכוחים פילוסופיים - שיכולים להיתפס כקטנוניים. אבל עדין אני תמה: האם הדתי הליבוביצי'אני, שנוכח שם, שנאלץ להשלים על המצב ושלא מתווכח, גם נענה לבקשה? זאת אומרת: האם הוא משתתף באמירת אותו פרק תהילים - כמתבקש, או שהוא פשוט נאלם דום, כששאר הקהל אומר את אותו פרק תהילים בקול רם?