שאלה: כיצד גברים נוהגים לבטא זעם?

אסקורט

New member
התובנות שלי לגבי הבדלים:

כמובן הכל הכללות ויש יוצאים מן הכלל שהם בהחלט יוצאים מן הכלל: * בשביל גברים למרות מראית העין, סקס זה לא רק סקס: כל נושא האגו שלהם סבוך בכך מה שלא כן (או במידה פחותה בהרבה) עבור נשים. * הרבה פחות צורך, רצון וכלים לבחון את עצמם. * הרבה פחות רגישות לשונות בין אנשים (מניחים שכולם מרגישים כפי שהם ירגישו בסיטואציה דומה) והרבה פחות אינטואציה טובה באשר ליחסי אנוש (לעיתים ברמה של חוסר מודעות לכך שלאחרים יש רגשות) * הקשר עם ילדיהם הוא הרבה פחות חזק וחשוב, להבנתי מפני שהיכולת שלהם להנות ולהתמוגג מילדים היא פחותה משל נשים וכן מפני שהם חווים פחות (מטעמים ביולוגיים מובנים) את התלות המוחלטת של ילדם בהם (ואולי גם מפני שרמת הוודאות שהילד שלהם היא נמוכה יותר) * מפוקסים בעשייה ובתשובות (אני למשל שמה דגש על תיכנון ושאילת השאלות הנכונות) * מתקשים יותר לשתף פעולה עם אחרים ובעיקר להודות בחולשות. יש עוד אבל מאוחר ומעניין מה יוסיפו אחרים ובייחוד גברים...
 
7 שגיאות במילה נח

פשוט מדהים מה שכתבת כאן. זו לא היתה סתם "הכללה". זה כבר גובל בצרות עין עד אפילו חוצפה. אפילו אין לי כח וחשק להגיב על זה. כאלו אמירות דוגמטיות וכזה מיסמור של עמדות מעוותות שזה די מבאס. באותה מידה בה הרשית לעצמך למסמר את ה"גברים" לעמדותיך אלו אני ארשה לעצמי להניח שאמירותייך נובעות מכעס עמוק ומהותי על איזה בן זכר כלשהו. נ.ב. זו את שהסכימה איתי רק לפני כמה שעות שאין להפריז בסטראוטיפיזציה ?!
 

אסקורט

New member
עדיין מסכימה...

זה לא משהו שמחייב גבר כלשהו וכל גבר שאני פוגשת מתחיל דף חדש אבל נשבעת שההכללות מבוססות על חוויות אמיתיות... גברים כבר הביאו אותי לרצון כנה ואמיתי להיות לסבית. בלי להגזים אפילו קצת!!! אבל האחריות היא עלי. נדמה לי שאפשר להוציא יותר מגבר (לא כל גבר) רק צריך לדעת איך ובשביל זה אני פה, אבל הגברים כאן לא ממש עוזרים לי להבין איך... בדרך כלל הם מתעצבנים והולכים במקום להסביר לי מה אני מפספסת...(חובק חולם יוצא מן הכלל יחידי שלא נעלם באמצע דיון אם כי נדמה שהוא נעלם לפחות לבינתיים. בכל אופן בניגוד לאחרים כמו ניאו למשל הוא לא השאיר אותי בתחושה לא טובה של עזיבה באמצע מפני שהוא השאיר הרבה נקודות למחשבה ולימוד) אלמרה גם כמובן מפתיע מאוד לטובה אבל הוא גם מנהל הפורום ומעיד על עצמו שהוא כבר למד משהו על אינטרקציה עם נשים.
 
../images/Emo6.gif וואי וואי וואי, זה הרי נושא

ראוי ל17 סימפוזיונים בקיימברידג'. ההבדלים היחידים הברורים והבלתי ניתנים להפרכה הם אלו הפיזיים, הניצפים. מהם נובעים הבדלים נוספים, שנעוצים גם הם במאזנים הורמונאליים למשל ולכן הכל קשור בהכל ויהיה זה פשטני לנסות ולפרוש כאן את "ההבדלים בין גברים לנשים". אני רק תמהה למה מחפשים כל הזמן מהם "ההבדלים" ? למה העיסוק האובססיבי הזה בחיפוש אחר השונה במקום לזרום. האין החיים אומנות ההסתדרות תוך כדי שחיה בזרם שוצף ? נאחנו לא שוחים מגדת בריכה אחת לשניה אלא חוצים נהר גועש וסוחף וכל נסיון לראות ולתכנן מבעד לגלים ולשצף קצף הכאוטי, להיכן בדיוק נגיע בגדה השניה הוא עקר מיסודו בעיני וכך גם החיפוש אחר הבדלים. אקדמית אני נהנה לחפש את ההבדלים אבל בחיים, כשאני שב מהאוניברסיטה אני יורד מזה לגמרי ופשוט חי את חיי ומקיים את קשרי עם חברי וחברותי בלי לחפש שונויות ודומויות. לא חייבים להרגיש טוב עם עצמך על ידי איבחונו של האחר ומציאת ההבדלים. טוב לי עם עצמי ככה בין כל האחרים, הטובים והמוכשרים והיפים ממני והגלמים והמכוערים והחלשים ממני. וכל לשון זכר מתכוונת גם לנקבה ...
 

אסקורט

New member
כן טוב מי שיכול לזרום זורם...

אני שבזרם נתקלתי ביותר מדי סלעים ומצוקים פשוט מנסה להזהר ולהבין... אמרתי במסגרת רשימת הסטריאוטיפים שגברים מתקשים להבין שלאחרים לפעמים יש חוויה אחרת מזו שתהיה להם באותו מצב. אנא!! נסה להפריך את הסטראוטיפ: אתה יכול להבין שבמקום שבו אתה חולק רגשות ללא פחד יש מי שפוחד/ת? אתה יכול להבין שבמקום שאתה לא מאבד את העשתונות למרות שאתה מאבד שליטה על ניהול העניינים יש מי שחווה חוסר אונים? אתה יכול להבין שבמקום שבו אתה משתמש ברגש כדי למצוא את הדרך מישהו אחר מוצא משענת בהגיון? אתה לא אמור להסכים או לשפוט או להציע דרך רק להבין... אתה יכול להבין???
 
לדעתי ההבדל העיקרי הוא

בהחצנה גברים כואבים גברים אוהבים גברים מתרגשים גברים כועסים ובכלל חווים את כל קשת הגוונים של הרגשות אבל מה? נשים לרב מדברות , מדסקסות , מנסות להבין מתעמתות עם הדברים גברים על פי רב משתדלים להפנים וזה אגב נראה לי תוצאה של חינוך לאו דוקא משהו מובנה באישיות כיוון שהעובדה היא שהיום אנחנו מוצאות יותר ויותר גברים שכן מביעים , שכן מדברים. כמובן שהנאמר למעלה הוא הכללה גסה (גם לגבי נשים וגם לגבי גברים אך בואו נאמר כי בכל כלל יש יוצאים מן הכלל והם רבים!!!
 
לפי כל המחקרים שקראתי עד היום

ההחצנה אינה מהווה את ההבדל בין זכרים לנקבות בבני אדם. אם לחטוא בהכללה סטטיסטית כל שאנימוכן לאמר בנושא ההבדלים בין גברים ונשים הוא אחד והוא גם מגובה מחקרית - גברים הם יותר בעלי אוריינטציה כממוקדי מטרה. נשים הן יותר בעלות אוריינטציה כממוקדות תהליך. מיליוני מילים נכתבו בנושא ומי שקרא אותו מכיר את התאוריות ואת תוצאות המחקרים. ההבדלים קיימים אם כי אינם ענקיים אך בכל זאת הם בעלי מובהקות ויש להם כמה וכמה הסברים, החל בהסברים אבולוציוניים פרה-היסטוריים וכלה בהסברים חברתיים.
 
מי אני שאומר דבר או חצי

על מחקרים? אני פיטר מדברת מהחיים... ממוקדי מטרה לעומת ממוקדות בתהליך? אתה יודע מה יש בזה משהו אני בכל אופן צרכה "לישון" על זה (נו אתה יודע, להרהר, לחשוב , לנתח ולהסיק מסקנות)
 

אסקורט

New member
אגב קשת גוונים פעם אמרתי ...

אגב קשת גוונים, פעם אמרתי ליועץ הנשואין שלי שאפשר להסביר את ההבדל בין רגשות של גברים לרגשות של נשים באמצעות קראון: את מכירה את צבעי הילדים האלה שבאים בחפיסות בגדלים שונים??? אז אני הסברתי לו, ליועץ, שרגשות של גבר זה כמו חבילה של 12 צבעים יש אדום, יש צהוב, יש ירוק אבל רק אחד מכל סוג. מנעד הרגש של אישה הוא כמו חבילה של 256 צבעים, לכל צבע (כלומר רגש) יש לפחות עשרה סוגים של גוונים ותת גוונים... היועץ לא הפסיק לצחוק בערך עד תום הפגישה וגם הסב את תשומת ליבי שיש חבילות של 1024 צבעים... מאחר והוא גבר, הרפרטואר הריגשי שלו לא ממש הציע דרך הולמת יותר להגיב לדברי... ככה זה. בימים היותר בודדים שהיו לי בחיים הרגשתי שאם לא היה סקס בעולם אולי כבר היינו מזמן מסתדרות בלעדיהם. היום אני מנסה להיות יותר אופטימית והלואי שהפורום הזה יעזור לי להיות יותר אופטימית. התקווה הזו הביאה אותי לפה ובנתיים גם משאירה אותי פה...
 
אם זו באמת דעתך

שלגברים יש 12 צבעי רגש לעומת 256 צבעים שיש לנשים, אין לי שום מילה אחרת להכתירך בה למעט גיזענית. והמישפט :"... מאחר והוא גבר, הרפרטואר הריגשי שלו לא ממש הציע דרך הולמת יותר להגיב לדברי... ככה זה" עשה לי בחילה קשה אז אני מתנצל על העיכוב בתגובה, פשוט הלכתי להקיא. אני מאוד מקווה בשבילך שהשינאה הטבועה בך כלפי גברים תחלוף ושתתחילי לראות בצבע גם כשאת מביטה על גבר ולא בשחור לבן. אם כזו זלידה של מיאוס ("...אם לא היה סקס בעולם אולי כבר היינו מזמן מסתדרות בלעדיהם...") אני פשוט לא מבין, מישהו מכריח אותך ?
 

אסקורט

New member
נראה לי שהמסננת שלך לא נקיה...

מדהים מה שאתה מפלטר מתוך התשובות שלי. אני מסבירה לך ולקוראים היכן הייתי ושאני מנסה להיות יותר אופטימית. ואתה מתייחס רק לנקודות הקשות יותר שנאמרו על ידי על גברים. תאמין לי שפגשתי המון, אבל המון גברים שמגבים את הדעות היותר קיצוניות שלי ולא פגשתי נשים שהמפגש עימם היה חסר רגישות במידה שכזו (מכאן הקישור לגבריות). ואתה במקום להיות מקור לאופטימיות, אתה ממש מתאמץ להתנהג כמו כל הגברים שהם הסיבה לדעותי... כנראה שהיום אני במקום טוב משהייתי בעבר מפני שאני לא מאבדת אופטימיות כל כך מהר לנוכח עוד גבר שכשאני מסתכלת אליו בגובה העיניים מרגיש שלא בנוח ומיד מחפש לצור את נקודת המבט המוכרת של מלמעלה למטה: מה רע או קשה בלהסתכל לי בעיניים ולענות לי תשובה תשובה כגון: "אני מבין אסקורט שחווית לא מעט חוויות קשות עם גברים ומרגיש את הכאב שמאחורי דבריך הקשים, אני מסכים עם האחרים כאן ובעצם גם עם מה שאמרת את בעצמך, שכאשר תשתני ישתנו לטובה גם הגברים שאת פוגשת... אני מרגיש את הצורך והרצון שלך להשתנות ומכאן זה רק עניין של זמן ועבודה קשה... ובאשר תלכי אאחל לך רק הצלחה" זו שאלה אמיתית ולא אמירה צינית אני באמת לא מבינה למה תשובתך לא היתה משהו ברוח הדברים הנ"ל... אגב, זו הפעם האחרונה שאני מגיבה להערה שנוגעת לאופי שלי ולא לדעותי. קטונתי מלהתגונן בפני האשמות שכאלה ואם זו דעתך עלי זו זכותך ולא אלחם בה... אם יש לך עניין להתיחס לדעותי אגיב ואם אין לך עניין להתייחס לדעותי מבלי לקטלג אותי, מצידי זה גם בסדר. אאחל לך בהצלחה בכל בחירה, אסקורט
 

שיר 11

New member
קראתי את דבריך אסקורט ואני המומה

את מציירת את ה"גבר" כיצור נחות, עם רגשות מינימליים, לא אוהב ילדים, אינו יודע לשתף פעולה ועוד ועוד... נפתח פה פורום "גברים בעידן המודרני" ואת מדברת על הגבר כאילו הוא בעידן האבן.... לאט לאט לך יקירתי..... אולי על העיקרון של "דומה מושך דומה" זה מה שמשכת אליך, אבל יש לי הפתעה בשבילך: גבר הוא בן אדם..... אדם עם רגשות, יודע לאהוב, יודע לתת, יודע לשתף פעולה, גם לגבר יש אינטואיציות, וידע ובעצם, כל מה שיש באישה, יש בגבר, שהרי בני אנוש אנחנו....... נכון, יש יותר ופחות.... אבל יש גם נשים כאלה.... מבחינת האנושיות שבנו, היחסים הבינאישיים, התקשורת, החשיבה, הרגש, כולנו דומים. ההבדלים יותר קשורים לאופי ולמבנה האישיות שלנו ולא להיותנו "גבר" או "אישה". יש מבינינו, הגברים והנשים = בני האדם, שהם מתוסכלים, פגועים רגשית, עקשנים, צרי אופק, חסרי סבלנות וסובלנות, ועוד ועוד... אבל זה קשור לשני המינים ולא צריך לאפיין בכל אלה רק את הגברים ולהפוך את הנשים למשהו עילאי. אני לא מהללת כאן לא את הגבר ולא את האישה, אני מהללת את הטבע האנושי ואת הפוטנציאל הטמון בנו, בגברים ובנשים, להיות אוהבים, רגישים, וכאלה שיודעים ליצור מערכת זוגית טובה. לא תמיד זה מצליח לנו, אבל זה לא מצליח לנו בגלל שוני במבנה האישיות שבינינו לבין הגבר שבחרנו להיות איתו ולא בגלל סטריאוטיפים כאלה ואחרים. השוני היחידי בינינו לבין הגברים הוא פיזי. נקודה. וטוב שקיים שוני זה, כי זה מה שמושך אותנו אחד אל השני, השוני הפיזי הזה יוצר אצלנו את המשיכה והרצון לסקס, את הרצון להתחבר ולהפוך לאחד בגוף ובנפש. הבעיה היא שרובנו מתחברים בגוף, חלקנו בנפש, ואשרי הזוג שמצליח להתחבר גם בגוף וגם בנפש. הצלחה כזו היא נדירה אבל בהחלט קיימת.... נראה כי הגברים בעידן המודרני עברו תהליך נהדר של הפנמת הרעיון הפמיניסטי והשיוויון והם בדרך הנכונה להבין שתפקיד הנשים לא מסתכם בבישולים, נקיון וגידול הילדים. מכאן הדרך פתוחה להיות שווים ולבטא את השוויון הזה. נגמר עידן ההבדלים..... מתחיל עידן השוויון..... אם למי מאיתנו יש בעיות נפשיות, רגשיות, תסכולים, כעסים וכדומה, עלינו ללמוד לבד או בעזרת איש מקצוע, "לנקות" בעיות אלה ולצעוד אל האהבה, אל החוויה של איחוד הגוף והנפש גם בעולם הרגשות וגם בעולם הפיזי שמבוטא בסקס.
 

אלמרה

New member
ברוכה הבאה שיר11 התגעגענו...

אני מנוע מהבעת דעה בוויכוח בינך לאסקורט, פשוט אין לי כלים ולא ידע ולא עמדה שונה משל שתיכן, אך לא יכולתי להתאפק עד שהיא תופיע ותגיב. רוצה רק לציין כי לדעתי, גם אם נראה בדבריו של אדם כי הוא כועס - זו זכותו הסובייקטיבית והאלמנטרית לכעוס. אין לי מושג מהו עולמה ומיהם נשואי דבריה של אסקורט (הגברים בחייה), אך מה יותר טוב מלהמתין לה ולדבריה הנאמרים בטעם רב כשהם מוסברים בניסוח מחדש, תוך רצון להעביר את המסר ולא לכעוס על אי ההבנה.
אני כזה רע! מי שלא מבין אותי מהר וצריך שאסביר לו לאט... מואשם ביכולת קליטה ירודה, איטית...
 

אלמרה

New member
את איתנו כאן אסקורט לתמיד!

על נכס כמוך אני לפחות לא אוותר כאן. את גם מקור לאופטימיות שלי וגורמת לי תחושת בטן טובה למדי שישנן נשים החושבות באופן שונה ולא שיגרתי, וגם אם אומר לך שבעצם פלטת הצבעים שלי כבר כוללת 16 מליון צבעים ויש לי במצלמה כך וכך מגה פיקסלים... תביני, ואחרי מחשבה מהולה ב- Deja vue תסבירי לי שוב והפעם בנסיון להעביר את המסר המקורי ולא מכעס על שלא הבנתי אותך בפעם הראשונה... תקשורת מילולית, אמת וגם חובה אבל נחוצה גם תקשורת אמוציונאלית על מילולית אותה את לי לפחות הצלחת להביא אל מוקד עדשתי. מישהוא ראה את משקפי הקריאה שלי?
 
למעלה