שאלה: כמה ילדים יש בכתות של הילדים

droli

New member
נעה,

האם את צריכה עוד דעות? האם לערב את חבריי מפורום אחר? מיכל
 

noa_f

New member
../images/Emo51.gif זה נותן לנו סדר גודל

יש לנו בשתי כיתות א´ 36-37 ילדים, ואנחנו מנסים לדרוש מהעיריה סייעת לכתות. וכאן אפשר להוסיף שאלה חדשה: האם אתם מכירים בתי ספר ש"עשו את זה", כלומר: קיבלו סייעת - אפילו במימון ההורים?
 

droli

New member
אנחנו קיבלנו סייעת אבל רק ב"זכות"

זה שיש בכיתה ילד בעייתי, ולמען האמת אני חושבת שזה במימון ההורים. מיכל
 

yondy

New member
סייעת לכתה א´, 400 ש"ח לשנה, לכל

ילד בכתה. עובדת 4 ימים, רק בשעות המחנכת. בה"ס מחזיק רשימת סייעות פוטנציאליות. המורה בוחרת, אין קשר לעירייה. נדרשת הסכמת 100% מההורים, ובתקווה שכולם משלמים.
 

anat_i

New member
אצלנו 31 תלמידים בכיתה ב´

אנחנו מאיזור ירושלים. וסייעת במימון ההורים תמיד אפשר לקבל, אבל דרושה הסכמת כל ההורים וזה תמיד מהווה בעיה...
 

noa_f

New member
אין לנו בעיה עם ההורים

כשהמחיר לשנה הוא כמו מחיר 2 חוגים לחודש... וההורים אצלנו בכתה מאוד תומכים ורוצים (כתה מצויינת, חבל שבי"ס לא) הבעיה היא עם המנהלת והעיריה, שטוענים שאסור, אבל אנחנו שמענו שבבתי ספר בניהול עצמי אפשר - ולכן אני שואלת אם מישהו יודע "על בטוח".
 

yondy

New member
אצלנו זה באמת בי"ס בניהול עצמי.

(לא כל כך רוצה להיחשף ,לכן לא ציינתי את שם ביה"ס). המורה והמנהלת אינן מעורבות בתהליך ההחלטה אם תהייה או לא תהייה סייעת בכתה (אסור להן), אולם בהחלט זהו שיתוף פעולה בין המורה וההורים, לבחירת הסייעת עצמה. המורה אינה מעורבת גם באיסוף הכספים, אולם לא התנגדה, להיפך! הרי כולם יוצאים מורווחים מהעניין.
 

anat_i

New member
אצלנו ממש לא בי"ס בניהול עצמי

ואם ההורים היו רוצים ניתן היה להביא סייעת לכיתה. פעם ראשונה שאני שומעת שמנהלת בית-ספר אומרת שאסור. אצלנו הבעיה היתה דווקא עם ההורים, כי יש כאלה שחבל להם על כל שקל... (מזל שאנחנו "בורחים" מפה בשנה הבאה). ודרך אגב... לסייעת יש גם חסרונות - ממה ששמעתי מהורים בכיתות אחרות שכן היתה בהן סייעת, לעיתים המורה "תופסת טרמפ" ומורידה מעצמה הרבה מהאחריות... אז שימו לב...
 

לאה_מ

New member
לנו היתה סייעת בכתה א´

ובלי לדרוש מההורים תשלום נוסף. זו כנראה התשובה לשאלה איך ההורים מסכימים שיהיו 41 ילדים בכתה א´. אני חושבת גם שזה תלוי בשימור מבנה בית הספר, שהוא קטן - 2 כתות בשכבה. בכתה א´ הסייעת עבדה בכל השעות של המחנכת (שזה כמעט כל השעות במערכת). בכתה ב´ עדיין הייתה סייעת, אבל היא עבדה פחות שעות. בכתה ג´ כבר אין סייעת, אבל תודות לנסיעות לחו"ל, מעברי דירות וכו´, "הצטמצמנו" ל-36 ילדים "בלבד".
 

גילהבי

New member
אצלנו כבר מכיתה א´ היה מה שנקרא

"תלן" שזה בעצם תשלום נוסף של ההורים עבור העשרה אבל בבית הספר של הבנות שלי הם נוהגים בזכות הכספים האלו לפצל את הכיתות ל2 בחלק גדול של השיעורים כאשר המימון למורה נוספת (עבור החצי השני) בא מה"תלן" כך כשחצי כיתה לומדת תורה החצי השני לומד אמנות ולהפך הכיתות אצלנו גם מאד גדולות 37 ילדים (כיתה ג´)
 

חוה 1

New member
שלום שמי חוה ובאתי מהפורום

השכן . אצלנו ענין הסייעת מאד מאד מקובל. הכיתות גדולות 39 ילדים . הסייעת נכנסת ל 12 שעות שבועיות וההורים משלמים 400 ש"ח לשנה. בחלק מהכיתות בעיקר בעיתיות המועצה משתתפת. אני לא יודעת למה אמרו לכם שאסור להורים להביא סייעת מוזר מאד זו בטח יוזמה של המנהלת.
 
למעלה