שאלה לאנשי האז"מ

  • פותח הנושא WINGS
  • פורסם בתאריך

WINGS

New member
שאלה לאנשי האז"מ

אני בן 17 וחצי, ושוקל לעשות רשיון טייס. השיקול שלי הוא אם שווה לי לעשות עכשיו רשיון טייס על אז"מ, כאשר אני יודע שבשנים הקרובות לא יהיה סיכוי שאוכל לרכוש מטוס, או לעשות זאת כאשר יהיה לי את האמצעים הכספיים לרכישת מטוס?
 
רשיון אז"מ

ראשית ברוך הבא, וזה שאתה כבר חושב ברצינות על רשיון זה טוב מאוד. ולעצם הענין, כיום ניתן לשכור אולטרא-לייט לפי שעה בדיוק כמו בתעופה הכללית. כך שאתה יכול לטוס ולהנות ללא השקעה חד פעמית כלל. כמו כן כדאי שתדע כי ניתן לרכוש אולטרא לייט משומש מהדגמים ה"קצת יותר ישנים" שהם נחמדים מאוד, וכייף לטוס בהם, במחירים ממש זולים, לא חייבים לרכוש את הדגם החדש ביותר והיקר ביותר !!! להלן קישור ללוח המודעות למכירה של אולטרא לייט משומשים, כדאי לבדוק מחירים. בהצלחה, דורון
 

WINGS

New member
אבל...

באתר של אומני קראתי שעלות קורס טייס, שכולל לימודי קרקע ו21 שיעורים = 3000$ כפול נגיד 5 זה 15,000 שקל. איך הגעתם ל30,000 ?
 

apolo111

New member
אז למה אתה מהסס...

תתקשר לאומני ותברר. יסתבר לך שאכן הם עומדים בדבריהם. יסתבר לך שזה בית ספר ותיק ביותר שקיים מעל 17 שנה והכשיר מאות רבות של טייסים. יסתבר לך שהמטוס שהם מדריכים עליו כל כך "ידידותי", קל וכיפי להטסה שכל ההכשרה דורשת הרבה פחות שעות (בממוצע) מאשר בכל מטוס אחר בענף - בדוק !. בקיצור טוס טיסת הכרות עם המדריך שלהם בראשון ו/או בתנובות וקבל רושם ממקור ראשון.
 
תגיד אפולו על אולטראליט

אהבתי לקרוא את הסיפור שלך על סקס מעל הכנרת שפירסמת בקהילה הנוספת בה אתה משתתף. יופי של סיפור! אני נהנה לצפות מהצד בשלב זה. אני קצת התבלבלתי כאן כמה בתי ספר לאולטראליט יש?, יורם פלד הציג נתונים של אומני ? ואיציק אפלבאום הוא המכונאי של אותו מקום ? מי טס באיזה חברה? ואיפה עדיף ללמוד על אולטראליט בעקרון דגש על אמינות ובטיחות ביה"ס? מי יכול לעשות סדר בבלאגאן הזה?
 
סדר בעניינים

כדאי שיהיה סדר וכולם ידעו מי נגד מי למה וכמה, אז ככה, איציק אפלבויום הוא מנהל חברת אומני הוריזן שיש לה גם מכון בדק לאז"מ וגם בית ספר לטיסה שיורם פלד אינו מדריך שם. במינחת ראשון פועל בית ספר נוסף בשם קלרום תעופה ויורם פלד מדריך שם. אני מקוה שעכשיו הכל ברור
 

yoavav

New member
לרכוש או לחכות

הי, עלות שכירת אולטרא לייט לשעה היא כ90% משכירת מטוס תעופה כללית לשעה.אולטרא לייט עולה כ500 ש"ח לשעה. עלות רישיון לאולטרא לייט היא כ50% ממחיר של רישיון תעופה כללית. לפי חישוב של 25 שעות טיסה באולטרא לייט לעומת 50 במטוס. באופן כללי כמובן רישיון לאולטרא לייט היא מעט פחות מ30000 ש"ח. קח את הסכומים האלו בחשבון בתור כללי אצבע. אל תאמין למספרי קסם נמוכים יותר אלא אם מישהו רציני מוכן לחתום איתך על חוזה כזה. נ.ב הסתכלתי על המטוסים המוצעים בלוח המודעות. למעט על אחד מהם המונע במנוע 4 פעימות, לא הייתי עולה על האחרים גם אם היו משלמים את מחיר השכירות ועוד נותנים לי מענק. היתה לי נחיתת אונס עקב כיבוי מנוע באויר. יצאתי בשלום, לחלוטין, אך אינני עולה יותר על מטוסים המונעים במנועי 2 פעימות.
 

רן בג

New member
יואב- נחמד לראות מי עומד אחרי דעות

כה "נחרצות" , אתה מוכן לעזור לנו בנושא??
 

yoavav

New member
כמובן

שם: יואב ליבל. גיל: 34 עיסוק: תפקיד ניהולי בתחום המחשבים. ניסיון תעופתי: כ150 שעות. עד לפני יום בעלים של P92, ועד לפני כארבעה חודשים בעלים גם של GT500. רישיון לGA. שכירת אולטרא לייט באומני הורייזן - 95 דולר ועוד מע"מ, שהם 530 ש"ח למול 600 ש"ח השכרה של צסנה 152, (לפי מחירון אוויה) המפורסם בפורום. עוד חישובים: לרישיון GA לוקח כ50 שעות - זו הערכה מקובלת הגבוהה במעט מהמינימום הנדרש שהוא 40 שעות. הערכה של 25 שעות באולטרא לייט מבוססת על ניסיון אישי ושל עוד שני שותפים שלמדו יחד איתי. כמו כן, אני באופן אישי לא מוכן לטוס באולטרא לייט עם מנוע שתי פעימות. זו לא דעה זו העדפה ומאחר ומוסבר כי כבה לי המנוע הרי היא מנומקת דיה. אם תקרא שוב את הערכתי, תמצא שלא טענתי שהמטוסים מדגמים קודמים לא בטוחים, אלא שאני לא מוכן לעלות עליהם גם אם ישלמו לי. לשרותך בכל עת.
 
יואב-נשמח אם תעדכן את כרטיסך האישי

כך נוכל להכירך ולהעזר בך בהצלחה טיסה בטוחה
 

Israel Dac

New member
שלום ליואב מתוכנה לעניין

אולי אפשר לסגור כאן בפורום את נושא התוכנה
 

yoavav

New member
כמובן שאפשר

הי, אתם תיתנו לנו מה שאנחנו מבקשים ואנחנו ניתן לכם מה שאתם מבקשים. הבעיה היא שאתם לא מוכנים לתת לנו את הסחורה שאנחנו מבקשים אלא מנסים לשכנע אותנו להסתפק בפחות. יואב
 

רן בג

New member
ובכן יובל ,150 שעות הן כמות נאה

המאפשרת לנהל שיחה ענינית. מניסיוני המועט גיליתי שהרבה אנשים מביאים עמם לתחביב הטיס הרבה אמונות טפלות. יש לי למשל חבר, שבחיים שלו לא היה עולה על מטוס בצבע אדום אפילו אם היו משלמים לו, לא רק את השכירות אלא גם את כל מחיר המטוס, מה לעשות..או למשל חבר אחר, כעיקרון, לא היה קונה מטוס שנפל ב-CTR של מנזר.. כל אחד עם האמונות והאמוציות שלו. מכיוון שאתה איש מחשבים אני מניח שאפשר לפנות להגיון שבך. מטוסי שתי פעימות (ואני לא הולך לפתוח את הויכוח בנושא שנית מכיוון שבפעם הקודמת היו כאן יותר מידי דעות לא "מדעיות") לא "הרגו" עד היום אף טייס בארץ !!! לעומת מטוסי הארבע פעימות שלצערי גבו קרבנות לא מעטים בענף. "קאט" של שתי פעימות לא גרם עד היום לכל פציעה ממשית של טייס בארץ. מבדיקות "קאטי" עבר (מלבד תקופת הקרנקים שאני מניח שאתה עוד לא היית בעסק) חלק גדול מהם, הם בגלל אחזקה או דלק - שני דברים שלא מבדילים במספר הפעימות של המנוע..לי יש כ-600 שעות על שתי פעימות עם תקלת מנוע אחת שנבעה מפילטר סתום..אותו דבר היה קורה לי גם בארבע פעימות. ועוד נתון מדהים:- כל (אבל כל) התאונות ה-GA בארץ (וגם בעולם!!!!) קרו במנועי ארבע פעימות... למה אני כותב לך מכתב כ"כ ארוך?? השמועות ואמנות הטפלות הם האויב של הענף הזה וגרמו להרבה נזק עד היום. אני מניח שכטייס נלהב אינך מתכוון לרע אפילו מבלי משים.. לצערי כל הבעיות שיש לנו עם המינהל נובעות בין היתר מבורות וחוסר הבנה אשר באים מאותו מקום ממנו מגיעות האמונות הטפלות וה"קביעות" הנחרצות.
 

yoavav

New member
יואב למול יובל,

הי, הטעות של שיבוש שמי ליובל היא נפוצה מאוד ונובעת מכך ששם המשפחה שלי מתחיל בלמד (ליבל) וזוהי החלפת אותיות פשוטה. לענין... מאחר ולא ציינתי את דעתי אלא את העדפתי, אני לא חושב שיש משמעות לניסיון שלי, אך תודה על המחמאה כמובן. אחד השותפים הראשונים על המטוס הראשון (GT500) עלה עליו בשיעור הראשון עם מדריך. הם המריאו, בהגיעם לגובה 500 רגל, כבה המנוע והם נחיתת אונס שהסתיימה בטביעת המטוס באגן חימצון בראשון לציון. השותף הזה מסרב מאז לעלות על אולטרא לייטים עם מנועי שתי פעימות ומסביר את זה בכך שהוא לא מוכן לשאת עוד פעם את הטראומה של השקט הפתאומי. כתוצאה מהתאונה שהסתיימה ממש ללא נפגעים (אלא אם תתעלם משחיה חורפית באגם חימצון) השותף הזה הפסיק לטוס על אולטרא לייטים. לא חבל ? אני ושר שותפי ה"אמיצים", המשכנו. לי כבה המנוע בהמראה, בסולו הרביעי שלי והנחתתי את המטוס בשלום בשדה מלא פלפלים. הנזק היחיד שנגרם היה מיץ פלפלים אדום שהרס לי חולצה. עם אותו מטוס, השותף השלישי נחת פעמיים, נחיתת אונס עקב כיבוי המנוע באויר.נחיתות מושלמות ללא נפגעים וללא נזק למטוס. מזל מחורבן? ללא ספק. מנוע שלא תוחזק נכון ? מנוע תוחזק באומני הורייזן, ללא שום ניסיון מצידנו לחסוך בעלויות. מה המסקנה? אין מסקנה. אני רק לא טס יותר על אולטרא לייטים עם מנועי שתי פעימות (גם אם ישלמו לי).
 

רן בג

New member
אני לא כ"כ מבין במנועים , אולם

מתיאור התקלה החוזרת ונישנת, אשר אומני הוריזן לא הצליחו לעלות עליה למרות "מיטב כספכם", נשאלת שאלת תם:- האם בדקתם את מיכל הדלק (מפלסטיק) אשר נוהג להתפורר מבפנים אחרי זמן מה ולגרום לכניסת חתיכות פלסטיק למערכת הדלק (ידוע לכל מי שיש לו נגיעה ל-GT-500)? האם הבעיה נפתרה עם מחירת המטוס ,בשעה טובה ,לפני שלושה חודשים??
 

yoavav

New member
הבעיה נפתרה לפני מכירת המטוס

אכן, זו היתה הבעיה. היא תוקנה לפני מכירת המטוס. חבל שאפלבוים לא שאל אותך איך לפתור אותה לפני התאונה השלישית... יואב
 
מרגיז מטעה ואולי יותר מזה....

לידיעת כל מי שקורה את ההתנצחות הטפשית הזו בין רן ליואב . מכל מה שכתוב כאן ניתן להבין שהחכם מכל אדם יושב לצערנו בגולה הדוויה ןלא מטפל במטוסים בארץ. הידע הפתאומי של רן בנושא התפוררות מיכל הדלק מבפנים נובע אך ורק ובלבד משיחת טלפון איתי בה סיפרתי לו על פתרון הבעיה שהציקה לנו הרבה מאד זמן ולא מכל ידע שהוא בנושא פתרון בעיות במנועי שתי פעימות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ולשאר הקוראים: המיכל היה מיכל סטנדרתי של יצרן המטוס וקשה מאד למצוא תקלה של התפרקות מיכל דלק מבפנים (ללא נזילות החוצה) תופעה שקרתה פעם בחצי שנה עד שנה.
 
למעלה