שאלה לאנשי האז"מ

  • פותח הנושא WINGS
  • פורסם בתאריך

yoavav

New member
אני מצטער

אם הרגזתי את איציק אפלבוים או מישהו אחר בהתנצחות המיותרת הזו.
 

אלדר א

New member
אבל אם כך - זה עדיין מאוד מסוכן

אם זו הסיבה לכיבוי מנוע באוויר של כלי טיס, הרי כלי הטיס הזה נשמע לי מאוד מסוכן. האם מיכל הדלק נבדק בטיפולים המחזוריים של אז"מ ? אם לא - כפי שאמרתי - זה נשמע מסוכן מאוד לטוס על מכונות כאלו (לפחות כאלו אם מיכל פלסטיק). אם כן - איך יכול להיות שלא גילו את זה ? דרך אגב - כל כמה שעות טיסה מבצעים טיפול לאז"מ ?
 

יורםפלד

New member
השכרת אז"מ (סטורץ/סאוונה)../images/Emo131.gif

להלן הנתונים הנכונים (באחריות) המחירים כוללים מע"מ רשיון: לטיסות מקומיות = 25 (ממוצע) כפול 790 ש"ח = 19,750 ש"ח לטיסות מרחב = 4 נווט כפול 790 ש"ח + 10 ש´ מפקד בהשכרה לפי 430 ש"ח = 7,460 ש"ח לימוד תאוריה = 130 ש´ 3760 ש"ח סהכ יוצא = 30,870 ש"ח!!! הערות: ניתן לקבל הנחה של 10% בתלות בתנאי התשלום. השכרה: המחיר הוא 85 $ לשעה לקניית 11 שעות
 

יורםפלד

New member
כמה זה עולה באמת../images/Emo131.gif

להלן הנתונים הנכונים (באחריות) המחירים כוללים מע"מ רשיון: לטיסות מקומיות = 25 (ממוצע) כפול 790 ש"ח = 19,750 ש"ח לטיסות מרחב = 4 נווט כפול 790 ש"ח + 10 ש´ מפקד בהשכרה לפי 430 ש"ח = 7,460 ש"ח לימוד תאוריה = 130 ש´ 3760 ש"ח סהכ יוצא = 30,870 ש"ח!!! הערות: ניתן לקבל הנחה של 10% בתלות בתנאי התשלום. השכרה: המחיר הוא 85 $ לשעה לקניית 11 שעות
 

WINGS

New member
אז מי צודק ?

יש הבדל בין 3000$+מע"מ לבין 30,870 שקל. מי צודק ומי טועה ? יש בפורום מישהו שלמד באומני ויכול לתת לי דוגמא אישית ופירוט על העלויות ?
 

yoavav

New member
לכנפיים שלום

ראשית, הידעת כי קיים בושם לגברים בשם WINGS ??? הוא מיוצר על ידי ג´ורג´יו בוורלי הילס וננפוץ בעיקר בארה"ב (בארץ לא ניתן להשיגו גם בדיוטי פרי. שנית, הודעה שלי אומרת שניתן לעשות רישיון לאז"מ במעט פחות מ30000 ש"ח. יורם פלד הינו אחד מבעלי בית ספר לטיסה וטוען שהמחיר הוא מעט יותר מ30000 ש"ח. כך שאנו מאוד קרובים בהערכה שלנו. בנוסף, אם מישהו שפרנסתו על שיווקו, טוען שהמחיר שיעלה לך הוא 30000 ש"ח, האמן לו שלא תוכל לקבל זאת בפחות. אם הוא היה חושב שזה סביר שיעלה פחות, הוא היה מציין זאת כדי לשכנע אותך ללמוד אצלו. ולסיום, למדתי עם עוד שני שותפים באומני הורייזן בתנובות. המקום נחמד מאוד ללימד טיסה ואיציק אפלבוים היה סימפטי ויעיל כלפינו. המחירים דומים לאלו שצוינו כאן.
 
עלויות אז"מ

יורם פלד הוא מדריך בבית הספר קלרום במינחת ראשון ולכן הוא הסמכות העליונה בעניניי עלויות של לימוד טיסה והשכרת מטוסים בבית הספר הזה
 
ממה נובע ההבדל..

ההבדל נובע מההגדרה: "רשיון טיס לאז"מ". להלן כמה הגדרות: 1. הרשיון הראשוני המאפשר לטייס לטוס טיסות מקומיות ולא מאפשר לו לקחת נוסעים. לצורך קבלת רשיון זה, המנהל דורש (מינימום) 16 שעות טיסה ומבחנים עיוניים (קורס תאוריה) ומבחן מעשי ע"י בוחן מטעם המנהל. בתחום זה ל"אומני" עדיפות מה במחיר. הן קורס התאוריה שלהם, אמצעות "כנפיים", יותר זול (3,000 ש"ח, ללא מגבלת שעות הדרכה, עד שעברת את כל הבחינות) והן ברכישת החבילה (3,000 $ + מ.ע.מ) המעניקה 23 שעות הדרכה. למעשה בסיום שלב זה מקבל החניך רשיון טיס (מהמנהל) ולמרות המגבלות הוא טייס לכל דבר ועניין. (יש בנקאים, הורים ובני/בנות זוג הטוענים שזה הרגע הנכון לפרוש. גם הוכחת שאתה מסוגל וגם (בעזרת טיפול פסיכולוגי קצר) תוכל להחלים מה"טיסומניה" שחלית בה). 2. על מנת להסיר את מגבלת "טיסות אזוריות" אתה זקוק לעוד 4 שעות הדרכה בנווט ונסיון מצטבר של 10 שעות סולו. כאן אין יתרון לאף אחת מהחברות: מחירי ההשכרה דומים (עם יתרון קל לקלרום) ומחירי ההדרכה כמעט זהים (שניהם מעניקים שעה "בחינם" בעבור רכישת 10 שעות בתשלום מראש). אגב, מול הריבית במשק, זו ממש עיסקה כדאית מאוד, אין שום בנק ו/או השקעה שתעניק לך 10% "ריבית" בתקופה כה קצרה (התקופה שתשתמש בשעות היא, בממוצע, עד חודשיים). בסיום שלב זה, אין מבחן מנהל, אלא - אתה מעביר למנהל הטפסים והאשורים המתאימים (שקבלת מבית הספר) והמגבלה ברשיון מוסרת לנצח. יש לך הזדמנות נוספת להרשם לתוכנית גמילה מה"טיסומניה", אך הפעם זה כבר יותר קשה כי טסת ברחבי הארץ, ראית נופים מרהיבים, חשת את החופש והאושר שבאויר, בקיצור מצבך הרבה יותר קשה וההתמכרות העמיקה. 3. על מנת להטיס נוסע שאין בארנקו רשיון מדריך טיסה באז"מ, אתה זקוק ל-100 שעות (מצטבר - סה"כ). זו הוראת מנהל שיש בצידה צדק רב (ניתן להתווכח על כמות השעות אך העיקרון במקומו). עכשיו מה? תשכיר מטוס לעוד 60-70 שעות ? תרכוש מטוס (לבד או בשותפות)?. שני הפתרונות טובים ! לגבי השכרה: היתרון הוא העלות (כן ! להשכיר, בחשבון נכון, תמיד יותר זול מאשר לרכוש). ובנוסף, הנוחיות - אתה רק מתקשר והמטוס עומד לרשותך במקום ובזמן שנקבע. אתה לא מטפל בתחזוקה, ביטוח, רישוי ועוד ועוד. החסרון הוא הזמינות - לא תמיד כשאתה פנוי המטוס פנוי. יש קושי לקחת המטוס לזמן ממושך, לדעתי אפילו לקחת את המטוס ליום שלם זו בעייה שלא לדבר על טיול של 3-2 ימים לערבה וכד´. אבל אם אתה טיפוס יסודי, נצל את 100 השעות להסבות על כמה שיותר דגמים ובנוסף לצבירת הנסיון תוכל לגבש איזה סוג מטוס אתה תרצה לרכוש בעתיד. בנוסף תכיר אנשים בענף, תתגבשנה חברויות ומתוכן יצמחו השותפים שלך לרכישת מטוס בעתיד (אם אתה בכלל רוצה שותפים). לאור האמור וכל עוד ניתן, אני ממליץ את 100 השעות או רובן, לבצע בהשכרה. אז חזרנו להתחלה: מה פרוש "רשיון טיס לאז"מ". האם הכוונה לרשיון הבסיסי (זה שלאחריו יש לך בארנק את כרטיס הפלסטיק עם התמונה וחותמת המנהל), האם כוונה לאחר הסרת מגבלת טיסה באזור או האם הכוונה לאחר שאתה רשאי להטיס נוסעים ? ההבדל בהגדרה הוא ההבדל במחיר. הזהרה: מי שהגיע לשלב שמותר לו להטיס נוסעים, סיכויי הגמילה שלו מה"טיסומניה" כמעט ואפסיים. נרשמו מקרים בודדים בלבד מבין מאות הטייסים שהצליחו להחלץ בשלום ולעצור את זרימת הכסף והזמן המושקע במחלה. בנוסף, צפה להתרחקות מה מהמעגל החברתי הנוכחי שלך וזאת מאחר וכל נושא שיחה אתך יגיע תוך דקות ספורות לטיס, חוויותך באויר והתעופה בישראל, לאן? ואחרון אחרון חביב וחשוב ! (יציאה לפרסומות), בדוק את הביטוחים האישיים שלך והתאמתם לטיסה. לא שטיסה יותר מסוכנת מנהיגה אך כל ביטוח כולל כיסוי לנהיגה ברכב וכמעט כל הביטוחים אינם כוללים כיסוי לטיסה ו/או טיסה באז"מ (יש צורך בהרחבות מיוחדות). שיהיה בהצלחה - יוסי מיליס
 

yoavav

New member
יוסי מיליס הוא תותח...

ביבשה, במים ובאויר... גם אם הייתי ממש מתעקש, לא הייתי מסביר טוב יותר.
 

פקאן

New member
רגע...

ההסבר של יוסי מבוסס על הנחות שגויות לחלוטין, אני חייב לתקן: 1. "טיסומניה" היא מחלה אשר נידבקים בה לפני שמתחילים בכלל את הקורס. 2. "טיסומניה" היא מחלה חשוכת מרפא, לא משנה באיזה שלב אתה נמצא. לכן, אם כבר מתחילים את הקורס צריך לקחת בחשבון (גם זה של הבנק) שזה הולך להיות רק פרק במסע ארוך, ללא סוף ו...הכי כיפי בעולם. פרט לשתי טעויות אלו - מצטרף לכל מילה שלך.
 
כיסוי ביטוחי לטיי GA הטס באולטרלייט

יוסי האם הכיסוי הביטוחי לטייס GA מכסה גם טיסות ע"ג אולטרלייט ???
 
לא תמיד..

בכל פוליסה שהורחבה לטיס (בדרך כלל) זה נעשה על בסיס "שאלון טיס". אם צויין באותו "שאלון", טיסה באז"מ וחב´ הביטוח לא הגבילה זאת, אז זה כולל אז"מ. אבל, כאשר מדובר בטייס GA שהסב רשיונו לאז"מ, הוא חייב לדווח לחב´ הביטוח על השינוי. חברות הביטוח רואות בטיסה באז"מ דרגת סיכון שונה מטיסה ב GA ויש בניהן שלא מוכנות כלל לבטח טייסי אז"מ (ביחוד בכיסוי של אבדן כושר עבודה, נכות מתאונה ומוות מתאונה). לאור האמור, חשוב שאיש הביטוח שלך ידע מה הוא עושה. רוב הפוליסות שאני מציג לטייסים אינן מגבילות טיסה באז"מ. ולגבי "שאלון טיס" - גם במקרים המעטים שבהם אני מציג פוליסה שמחייבת מילוי "שאלון טיס", חשוב לדעת כיצד למלא אותו שלא "ימלכד" אותך בעתיד. בקיצור. חשוב לקבל יעוץ אישי מאיש ביטוח שזו ההתמחות שלו. יוסי מיליס
 

רן בג

New member
יוסי מיליס- שאלה להסבר

בזמנו קבעה התקנה שמניין השעות עד להטסת נוסע יהיה שעות מפקד בלבד. כלומר לא מדובר על 100 שעות אלא על כ-120.האם הדבר שונה?? כמו כן קבעה התקנה שיש לטוס 200 שעות (מפקד) עד לאישור הטסת נוסע, או 100 וביצוע קורס "טיסה מתקדמת". האם מגבלה זו הורדה?? ד"א אם הדרישה ל-100 שעות (או 200) מפקד אזי אין משמעות להסבות שעושים "בדרך" לבניית שעות מכיוון שבהסבה אינך טייס מפקד.
 

WINGS

New member
אז בקיצור...

קיבלתי רושם מוטעה על העלויות, והן הרבה יותר גבוהות ממה שציפיתי. נראה לי שאת הרשיון אני כבר יעשה לאחר הצבא מתישהו, למרות שזה די בוער לי בעצמות להיות כבר טייס. זה מחלה מאז שאני זוכר את עצמי, ואני מניח שזה ה"טיסומניה". עצוב, אבל זה מה יש. תודה על התשובות !
 
אחרי הצבא...

לא יודע אם אפשר באז"מים אבל ישנם בתי ספר בהרצליה שבהם תוכל לנצל את הפקדון מהצבא. לפי דעתי לך זה יהיה סכום של בערך 30000 שקלים! ערן
 

ni777

New member
מה???

30,000 ש"ח המענק ? או שתצטרך עוד 30,000 להוציא מכיסך בנוסף למענק?
 
כן!

אני זוכר איזה שקראתי בעיתון "במחנה" שסכום המענק יעלה משמעותית לחיילים שהתגייסו החל מינואר 2001 או ינואר 2002. (לא ממש זוכר את הנתונים). יש בתי ספר בהרצליה שניתן לממש אותו ללימודי טיסה! אני ניצלתי 17000 שקל שמימנו בערך 25 שעות! ערן
 

ni777

New member
לערן!

האם המענק ניתן רק לחיילים קרביים? ואיזה בית ספר הכיר לך במענק ?
 
למעלה