שאלה לאנשי האז"מ

  • פותח הנושא WINGS
  • פורסם בתאריך
כל חייל!

לא חשוב מה עשית בצבא. אם עשית מעל שנתיים (או שנה אני לא זוכר) צבא אז תקבל מענק. אני אישית לומד באוויה ולצורך ההגינות אנ ייודע שגם בנשר מכירים במענק. לא יודע מה קורה עם FNA ומונאייר. אם יש לך עוד שאלות אני אשמח לעזור לך! ערן
 

tal ko

New member
כל חייל

כל חייל ששירת מעל 12 חודשים זכאי למענק, גודלו תלוי במס´ חודשי השירות*בערך 420 ש"ח. דרך אגב אתם בטוחים במאה אחוז שניתן לנצלו ללימוד טיסה?
 

RAZ BAGG

New member
wings-סוג של אלטרנטיבה../images/Emo110.gif

אכן 30 אלף שקל זה סכום לא מבוטל, יש לי רעיון יצירתי בשבילך, אני עשיתי רשיון אז"מ בקנדה ב-99. המינימום הנדרש זה 10 שעות הדרכה ושעתיים סולו,הממוצע מעט גבוה יותר. מצורף להתרשמות אתר של הביה"ס עם הסיליבוס. המדריכים במקום הם טייסי בוש אמיתיים לשעבר ובהווה. הנסיון של לימוד טיס מאדם שהטיסה בגבהים אלה היא בנישמתו היא חוויה מיוחדת. קיבלתי פרספקטיבה מאד מענינת מטייס בעל 8000 שעות שהעביר 7 שנים ביוקון ובטריטוריות (צפון קנדה) בטיסה מאגמים צפופים ומנחתי כורכר ושלג מגבלתיים במטוסי טווין אוטר ודומיו-בפרופיל הטיסה של אולטראלייט למעשה. המחיר כמו שאתה רואה מגוחך יחסית ,אל תשכח שמדובר בדולר קנדי שהשער שלו עומד של פחות מ-3 שקלים...כך שאנחנו מדברים על פחות מ7500 ש"ח. מאד הערכתי את העובדה שאין שום עלויות נסתרות,מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. בסוף הקורס הצטיידתי במכתב ממנהל התעופה הקנדי שמגבה ומפרט את הסיליבוס של הקורס בפני מנהל התעופה הישראלי לטובת הסבה לרשיון ישראלי. לא טרחתי להסב את הרשיון מפני שהמטוס המשפחתי כרגע באחסנה... ישנם מספר רב של ישראלים אשר הסבו את הרשיון האמריקאי GA שלהם לישראלי לאחר שעמדו בתנאים מסוימים עליהם כבר דנו בעבר. כדאי לראות איזה הקבלה אפשר לעשות בהסבת רשיון אולטראלייט זר לרשיון ישראלי. אם אתה יכול לטוס ולנווט מהמנחתים מהם טסתי,לא תהיה לך בעייה בארץ, כמעט ושכחתי להזכיר את האפשרות לטיסות חוויה באגמים וביערות הגשם באולטראלייט מצוייד במצופים או בספינת טייס קטנה-SEARAY, הגדר המצופים הוא נפרד. אם יש לך תוכניות לטיול לפני הצבא לאזור צפון אמריקה תחשוב על האופציה. ב-15 אלף ש"ח תוכל לקנות כרטיס טיסה,לעשות קורס טיסה ולחזור. לא משנה באיזה פרובינציה. כל ביה"ס ישמח לעזור לך בהסבה לישראלי, עם הידע שתרכוש כאן אתה כבר בעמדת יתרון.
 

WINGS

New member
בקשר לאלטרנטיבה

האם מה שאמרת תופס גם לגבי ארה"ב ? כי יש לי אפשרות להיות בקליפורניה בעוד מספר חודשים. ותקראו לי עמית, ולא "כנפיים", השם מופיע בכרטיס האישי שלי. הכינוי נשאר כי הוא היה גם לפני.
 

eyalmnm

New member
הפרט הכי חשוב לא נאמר כאן

אם לאחר שתוציא רשיון אז"מ תרצה להוציא רשיון טיס פרטי תצטרך לעשות קורס מלא כלומר תאוריה ומעשי(40 שע"ט). אולם אם תעשה רשיון טיס פרטי כל שתצטרך להשלים לרישיון אז"מ הוא הסבה קצרה של מספר שעות ועוד בחינה או שתים. כך תוכל להרוויח שתי רישיונות במחיר אחד, כמעט.
 
ממש לא נכון !

טייס אז"מ פטור מ- 25% מהשעות לרשיון טיס פרטי ב - GA. כלומר הסילובוס שלו כולל 30 שעות בלבד. בגלל נסיונו (מוכח סטטיסטית !) ב - 30 שעות בדיוק הוא עובר בחינות ומקבל רשיון טיס. אדם, ללא נסיון קודם, מוציא רשיון טיס ב - GA, בממוצע ב - 60 שעות. אז בא נסכם את המסלול: רשיון טיס באז"מ (ממוצע) 25 שעות + 30 שעות GA = 55 שעות. מכאן שאין הבדל גדול באיזה מסלול בחרת עם יתרון למסלול של: קודם אז"מ ואח"כ GA. למרות כל האמור, אין בחישובים הללו כל ערך. זה עיניין של העדפה אישית, זה סוג טיסה שונה, הווי שונה, סביבת טיסה שונה בקיצור - ממליץ להנות משני העולמות הנפלאים הללו ולא משנה באיזה סדר. אני אישית, המלצתי לבני לעשות קודם רשיון לאז"מ ואז GA ב - WFC (שם הוא לא נהנה מההנחה ונאלץ, בהנאה רבה, לטוס 40 שעות לרשיון). אז לסיכום: הכי חשוב שתתחיל לטוס. זהו. יוסי מיליס
 

WINGS

New member
אז ככה

אם אני באמת עושה את זה בארה"ב\קנדה במחיר הזה. יהיו ההגבלות של אזורי\מקומי וכל שאר הירקות שסוחפות את הסכום הכולל ל30,000 שקל ? או שזה כולל הכל ?
 

RAZ BAGG

New member
עמית-הפרט הכי חשוב../images/Emo110.gif

הוא לעשות מה שעולה ברוחך במסגרת המגבלות כמובן. קליפורניה היא גן עדן לאזמ"ים,מבחינות רבות. מצורפים אתרי שני מרכזים ללימוד טייס באולטראלייט באזור לוס אנג´לס. אחד בקאמרילו שנמצא במרחק שלושת רבעי השעה מאזור מרכז העיר. המרכז בPERRIS מרשים ביותר,זה הבית של 100 אז"מים ויותר... העברתי שם מספר אחה"צים מפני שהאווירה שם שווה את הנסיעה (שעה וקצת) אם אתה מתעניין בצניחה חופשית,בפריס ישנו את אחד ממרכזי הצניחה החופשית הגדולים והמפותחים בחוף המערבי. מכיוון שרשיון לאולטראלייט בקנדה ניתן ע"י מנהל התעופה אין לפי דעתי סיבה שיהיה הבדל בין הסבת רשיון אולטראלייט קנדי לישראלי לבין הסבת רשיון אמריקאי/קנדי GA לישראלי בהתאמה. כנ"ל לגבי רשיון אז"מ אמריקאי אשר שונה במעט מהקנדי מבחינת התכנים. באתר של קאמרילו מפורטת תכנית הלימודים אז תבדוק ותתרשם. מדובר בסביבות $$$1600 צריך לבדוק מה תהיה עלות ההסבה לישראל בהנחה שמנה"ת יכיר ברשיון כמו במקרה ה-GA. אם תחליט ללכת לכיוון של רשיון אז"מ או GA בחוף מערבי אז אתה מוזמן ליצור עימי קשר לכשתדע לו"ז יותר מדוייק,אשמח לעזור לך.
 
ממש טעות !

לדעתי אין מקום לחשב כמה יעלה עד שיהיו לי 100 או 200 שעות, כמה יעלה עד שאוכל להטיס נוסע ו/או להיות טייס מסחרי ו/או כמה יעלה עד שאוכל להוציא רשיון הדרכה. רשיון הטיס הראשוני יעלה 3000 $ + מ.ע.מ + 3000 ש"ח (תאוריה). מכאן אתה טייס. את השאר תוכל להשלים, במשך הזמן ותוך כדי השרות הצבאי. מה בוער ? הפילוסופיה שלי בחיים אומרת שמה שלא תממש עכשיו, ספק רב אם תממש אי פעם. תמיד ימצא משהו יותר "חשוב" להשקיע בו את הכסף מאשר במימוש החלום האישי שלך. יתרה מזאת, האנרגיה, הסיפוק ותחושת המימוש העצמית יביאו אותך להצלחות בכל התחומים ואלו גם יביאו "כסף חדש" להמשך הדרך. תחושת ההחמצה והפחד לממש חלומות, זו הדרך הבדוקה ביותר לחיים אפורים שלא יאפשרו לך להרים ראש. זה פשוט עינין של סובב ומסובב, האם ההצלחה מביאה כסף או הכסף מביא הצלחה. ואחרון חביב, מה שלא תעשה כאשר אתה צעיר, חסר דאגות, תצטרך לדחות לשנים רבות (במקרה הטוב). חוץ מזה, למה תתגעגע בלילות הארוכים בצבא כשתהיה בשמירות, מסעות אימונים או סתם תורניות ?? אני ממש מתנצל על ה"מסה הפילוסופית" הכבדה. זה בטח בגלל שעת הלילה המאוחרת. סתם הבעתי דעתי, היא אישית ואינה בהכרח נכונה או מתאימה לכל אחד. אני מניח שהנגועים ב"טיסומניה" מבינים על מה אני מדבר. שוב סליחה על בלבול המח יוסי מיליס
 
טיסת הסבה...

רן, לגבי 100 שעות וקורס מתקדם אן 200 שעות, עד כמה שידוע לי, כלום לא השתנה. לגבי הסבה - בניגוד ל - GA, לא מצאתי בנוהלים מינימום זמן נדרש להסבה (מאז"מ ל אז"מ). מכאן שההסבה נמשכת עד ההגעה לרמה הנדרשת. מכאן שזמן ההסבה עצמה, זניח והטייס יוכל להמשיך לצבור שעות על הדגם החדש שהוסב אליו כטייס מפקד.
 

רן בג

New member
אם לא השתנה (למה שישתנה??) אז..

השעות (עד) להטסת נוסע הן שעות טייס מפקד בלבד ולא כוללת שעות הדרכה,סכ"ה השעות הרשומות יהיה כ-20% יותר,להטיס נוסע אחרי 100 שעות מחייב "קורס טיסה מתקדמת" אחרי 200 - מבחן בלבד.הסבה מאז"מ לאז"מ מעוגנת בתקנות עפ"י מספר השעות של המוסב ומתחילה מ-4 שעות לטייסים טריים ופחות (שעתיים ?) לותיקים יותר.
 
חולק עליך לחלוטין לגבי סעיף 3

בנושא קניה או השכרת מטוס אני חולק עליך לחלוטין במאה אחוז. עלות של כתשעים דולר (בערך-תלוי בסוג המטוס ואצל מי משכירים)לשעת טיסה הינה כפולה ולפעמים פי שלוש מעלות שעת טיסה במטוס "פרטי". אני לוקח שלוש אפשרויות: 1. קניית שליש מטוס משומש ששויו כשמונה עשר אלף דולר. השליש הינו כששת אלפים דולר. אחרי שנה שבה טטוס כמאה שעות בוודאי תמכור את השליש בחמשת אלפים דולר. ירידת השווי של המטוס הינה בעיקר בגלל הוספת שעות מנוע וירידת ערכו. כך שבעלות ישירה של כשלושים דולר לשעה (ללא פחת מנוע) ובתוספת ירידת ערך המטוס תגיע מכסימום לכשלושים וחמישה עד מכסימום ארבעים דולר לשעה. 2. אם תקנה שליש MXL (כמו שאני עשיתי-ותטוס עליו מאה שעות )אותו קניתי בשלושת אלפים דולר ומכרתי אותו באלפים מאתים וחמישים עלות שעת הטיסה לא עוברת את ה- 35 דולר שעה שזה מגיע לשליש ממחיר השכרה. עובדה: אני לא מכיר טייסים שלאורך זמן השכירו מטוס. זה פשוט טרוף כלכלי. יתכן שעד להתארגנות לקניה הם משכירים אבל מהר מאוד כולם מבינים את הפרנציפ. ולכן רוב רובם של מסיימי הרשיון כמעט מייד רוכשים חלק במטוס זה או אחר כל אחד לפי יכולתו. 3. ברור שאם תקנה P-92 או סטורצ או סאוונה, אזי העלות לשעה תעלה עד חמישים דולר לשעה וגם זה חצי מעלות ההשכרה. ולכן, בכל מחשבה ומכל כיוון קניית חלק ממטוס (ואפשר גם רבע) עדיפה מכל בחינה כולל זמינות המטוס לטיולים של יומים שלושה במסגרת העמותה. ב ב ר כ ה אורי
 
אולי... אבל...

אל תשכח ששוק האז"מ (דור ראשון) היה הרבה יותר "פעיל" בזמנו והיום קל לקנות אך די קשה למכור והמצב רק ילך ויחמיר ככול שיצטרפו יותר מטוסים מתקדמים לענף. אל תשכח שלמצוא שותפים (שאפשר גם לחיות איתם) זה משימה לא קלה למי שנמצא בענף חודשים ספורים בלבד. אל תשכח שבחישוב שלך בהפעלת אז"מ לא לקחת בחשבון עלויות ביטוח שקיימות בהשכרה ועל מטוס שלך אתה טס עם ביטוח מצומצם לצד ג´ וללא כל ביטוח למטוס עצמו. בקיצור, אין ספק שלבסוף עדיף (אם אפשר) לקנות אז"מ (זמינות וכד´), המלצתי היא לא להחפז ולא להבהל ממחירי ההשכרה. קודם להשתרש בענף, להבין מי נגד מי, לקנות מטוס שבוחרים מתוך ידע והבנה ולא רק מפני שנדמה שאין ברירה אחרת .
 
קנייה / השכרה...

אני בדעתו של יוסי לטובה השכרה, לפחות במצבי היום (מעט שעות ). גם כל הזמן אנשים ממליצים כאן לקנות ומפרטים עלויות לשעה כאילו זה הגורם היחיד שצריך להשוות להשכרה. האם בעלות פרטית על מטוס זה לא "תיק" בירורקרטי? מה בדיוק צריך לעשות כל חודש, שנה וכו´ (הטיפולים לפי מס´ שעות אני יודע, אבל הרי לא ניתן סתם לאחסן את המטוס ולשכוח ממנו עד הפעם הבאה שמתחשק לטוס כמו עם רכב...!) בשבילי זה הגורם הדומיננטי בחוסר הרצון לרכוש מטוס (ולא רק ההוצאה). בייחוד למי שלא מכיר אף אחד בענף, זה לא חוכמה שאתה מכיר את כולם מכוני הבדק וכו´ ואז אתה אומר לאחרים שלרכוש מטוס זה הדבר האידיאלי. צריך לתאר את זה באובייקטיביות, זאת אומרת מה ייצטרך לעשות ולשלם אדם שלא מכיר אף אחד ואין לו שום שותפים, במשך 5 שנים אחרי הקנייה. רק אחר כך לעשות את כל ההנחות, מה אם זה שלושה שותפים, מה אורך החיים הממוצע של מטוס (האם אולטרלייטים זה כמו ססנות שמחזיקות 20 שנה כמו כלום?) לדעתי יש כאן יותר מדי תיאורים סובייקטיביים על מה שכרוך בחווית האולטרלייט מחוץ לתיאור הטיסה עצמה (שאז התיאור הסובייקטיבי הוא לגיטימי). התיאורים האלה מנסים לסחוף אנשים להצטרף אבל לי הם גורמים אכזבה כשמתברר לי שהרבה פעמים התאורים יחסיים למי שמתאר ולא רלבנטיים עבורי, וזה פועל נגד הכוונה המקורית (לסחוף). למשל מכל התיאורים על מחיר אחזקת אז"מ, אני לקחתי את המספר הכי גבוה שאי פעם ראיתי נזרק בפורום, (מיקי אמר פעם 5000 דולר לאחזקה ואגרות לשנה כולל הכל) ונראה לי שלא יעלה לי פחות מזה אם ארכוש מטוס. (לא מכיר אף אחד, לא מוכן לתחזק שום דבר בעצמי ולא מבין בתחזוקה כלום, ולא מכיר אף אחד במנהל).
 

RAZ BAGG

New member
אוקיי עודד אז ../images/Emo110.gif

אז מה אתה חושב\מתכנן/מתכוון לעשות לאור כל הנתונים שיש לך ? אולטראלייטים מחזיקים 20 שנה ויותר,תלוי איך אתה מטפל בהם. בקנדה וארה"ב רוב המטוסים בני 10-15 שנים ומעלה...תעיין במודעות למכירה במגזין ULTRALIGHT FLYING שזה מגזין אגודת טייסי האולטראלייט בארה"ב ותיווכח בגילאים. הטייסים בארה"ב לא מתביישים לטוס ב-MX דו-צירי משנת 83 או בביוור (דומה לדריפטר) משנת 85... שמתי לב שבחניית האולטראלייטים הפרטיים המבקרים בכל האושקושים למינהם השולטים זה מטוסי הצ´לנג´ר והקוויקסילבר ועוד דגמים ותיקים ופתוחים שלא מוכרים בארץ,אין לחץ לקנות את הכי מהיר והכי יקר,מה שחשוב זה לטוס. בשדה PERRIS ליד לוס אנג´לס,מנחת המשמש בית ל-100 אולטראלייטים, 95 % מהם זה MX ודומיו. שאלתי את הח´ברה במועדון המקומי מדוע הם לא עוברים לעידן ה"ססנות" והם אמרו לי שהם פשוט לא ממהרים לשום מקום, כשאתה משייט ב-55 מי"ש אתה מספיק לראות הרבה יותר דברים... כשיש רוח אף של 20 מי"ש אז בכלל
 
למעלה