שאלה לארז

yossi113

New member
שאלה לארז

בעמוד הקודם ראיתי שאמרת שצובה זו לא עליה של סיבובי רגליים כי אם עליה של כח. אתה מוכן לפרט? האם העליה של בר-גיורא (מכיוון ירושלים) היא אימון טוב לפני שמנסים להתמודד עם צובה?
 

צפרגול

New member
פשוט מאד...

יש בעליית צובה קטעים כה תלולים, עד שאין אפשרות, גם בהילוך הקל ביותר, להגיע למהירות סיבובי רגליים סבירה. לכן זו עליה של כוח.
 

yossi113

New member
ואיזו עליה היא עליה מקדימה נאותה

לדעתך? עליה שהיית טוחן אותה היטב לפני שהיית ניגש לצובה?
 

צפרגול

New member
זה עניין של יכולת אישית.

כל עליה שבה אתה לא מוציא את הנשמה כשאתה עולה אותה תתאים. אימון טוב לדוגמא יהיה לעלות את יער הנשיא (משני הכיוונים) מספר פעמים. שם, בהילוך קל, כנראה שתצליח "לסובב רגליים".
 

natyh

New member
לא מומלץ

לעלות בכוח . את העליות הקשות ביותר ניתן לעלות לאט בלי כוח . אם עלית בכוח בזבזת כוח ולא בטוח שתגיע למעלה . ממליץ לרכב לאט עליות כאלה , עם הזמן הן תמיד נכבשות . נתי
 

ido mazor

New member
zfargol is right

the first time i rode up ZOOBA, i thought something is wrong with my bike. i was used to ride every climb with a cadence of 70-80, and in ZOOBA i could not spin more then 60 a minute. the bike were fine I had to put more power to climb of course, a triple would have helped... ido mazor hassan karantaka india
 
עליה נאותה? יש לך מתחת לבית

מהצומת של הדסה ועין כרם העליה לירושלים דרך עין כרם היא עליה מצויינת לתרגולת כשבתוך עין כרם יש לך את הפיצול עד להר הרצל או לחילופין עד קרית מנחם כשממש בסוף יש לך קירון קטן דמוי הקירות של צובה. לגבי כוח, בעליות צריך כוח,נקודה. כוח נבנה בהדרגה ולאורך זמן,אין קיצורי דרך בעסק הזה. סל"ד גבוה סל"ד נמוך בשניהם אתה זקוק לכוח גם בעליה עצמה וגם ללמוד לשדוד אותה עד סופה פיזית ונפשית. וצובה היא עליה מכובדת מאד,אבל לא קשה ממש. יש לא מעט עליות בארץ שצובה היא רק מחנה אימונים על מנת לטפס אותם. הגישה של התמודדות היא גישה פסולה שכן נפשית אתה מגיע במצב שכוח הרצון הוא זה שיכניע אותך הרבה לפני שתגמור באמת את הכוחות שלך. ועניין נוסף,חלוקת כוח ברכיבה. עד הכניסה לעליה של לצובה המתחילה מאשתאול,לדוגמא, אתה לא נופל מהשמים..אתה רוכב עד לשם. גם את זה צריך לקחת בחשבון באופן הרכיבה וניצול נכון ומחושב של משאבי הכוח על מנת לא להגיע מרושש מאנרגיה. יורם
 

yossi113

New member
תודה יורם

הבעיה שלי עם העליה המחורבנת הזו שאני מגיע אליה בד"כ בסוף הרכיבה, מותש כולי (אחרי שרכבתי לבר-גיורא). אבל הבאת לי רעיון! בימי רביעי בבוקר - במקום לעלות את גילה - אני ארכב להדסה - ארד לצומת כרם, ואז אעלה חזרה דרך עין-כרם. נשמע לך?
 

miko1810

New member
יוסי, תמסור ד"ש

לפנימיה שלמדתי בה, "כרמית" הישנה, כשאתה עולה מעין כרם לכוון קרית מנחם. חזרה לשנת 64, מחזור שלישי, איזה ימים רחוקים! וואללה כשאני מגיע לארץ לביקור הולך לראות מה קורה שם. העלייה מצומת בית הספר החקלאי לכוון עין כרם, ואחר כך העלייה מעין כרם לכוון יד ושם, קורעות את הנשמה! מנסיון! היו זמנים שהיינו יוצאים מתחנת רכבת צפון, רמלה, בית שמש, עולים לצובא, יורדים לבית הספר החקלאי, עולים ליד ושם, חוצים את בית הכרם, יורדים למוצא, עולים את מבשרת עם הקסטל, מגיעים לשורש, יורדים בצריחות איומות את כול באב אל וואד, חותכים דרך האוטוסטראדה ללטרון, רמלה, בית הקפה של החבר'ה ברמלה, שותים קפה, מספרים סיפורים, וחזרה הבייתה בפידולים איטיים. אח.. איזה ימים. ואני כאן, אחרי אכילה ושתיה ושוב אכילה ושתייה, ומתנות שצריך לחלק, ולקבל, והאופניים עומדים מבויישים, ואין מי שירכב.
 

yossi113

New member
אח מיקו

ואתה תמסור ד"ש להרי הווז' ולדרך היין. ההורים שלי שנמצאים עכשיו בפריז מעבירים לי בטלפון את אווירת החג הקרה והביתית, את חלונות הראווה, את האשוחים עם כדורי המתכת הצבעוניים... מה לעשות, הדשא של השכן ירוק יותר...
 

miko1810

New member
ההורים שכחו לספר לך

על היין החם ועל הגופרה המהממת, ועל שווקי חג המולד כאן, ועל הביקור בקייזרסברג, ועל מנפחי הזכוכית שכולם מצטופפים אצלם בגלל הקור בחוץ, ועל כול הבתים המקושטים, עם תאורת לילה מדהימה ברחובות, ובכלל, האווירה כאן היא אווירה באמת נהדרת של חג. אבל, אני לא יכול לרכב וזה משגע אותי!!
 
בדיוק.

ועליות הן לא מחורבנות,זה הסוכריה. רכיבה ללא טיפוס בריא היא לא רכיבה,ומצומת כרם עד ירושלים דרך עין כרם - מסלול אימון עליות קצר ומעולה,הלואי והייתי ירושלמי... בשביל לגרד איזו עליה משמעותית אני צריך לרכב מרעננה עד לגליל/ירושלים.
 

yossi113

New member
לא הבהרתי את עצמי נכון

אני אוהב עליות עד מאוד. אממה - עליה היא לפעמים כמו אישה אהובה - בדרך לכיבושה יש סיכוי לחטוף ממנה איזו זאפטה הגונה... ושוב פעם - תודה
 

batam1

New member
העליה לצובה

כרוכב מתחיל יחסית, לא ברורות לי כל ההשואות מרחיקות הלכת. צובה היא עליה לא קלה - הן מאשתאול והן מגשר רפאים, אולם לא עליה שצריך להתאמן כדי לבצע אותה - לכל היותר נחים מספר פעמים בטיפוס. העליה היחידה שנראית לי קיר אמיתי, ואולי לזו הכוונה, היא העליה לצובה מעין לימור - היא בודאי בשלב זה מעל ליכולתי. כל האחרות סבירות, פשוט לנסות וזהו.
 
העלייה לצובה קצרה ו...

העובדה שאנחנו מגיעים לשם (טיפסתי את צובה לאחרונה ב 97) זה לאחר כמה? 10 ק"מ? אווקיי אחרי 60 ק"מ? יש בנינו מעטים המגעים לעלייה הזו אחרי 100 ק"מ או יותר. תזכרו כי את העלייה של האלפ' דואז' בטור (רק 13 וקצת ק"מ) יעלו רוכבי הטור אחרי 200 או 160 ק"מ ורק פעם אחת עלו אותה כנג"ש עם כמה ק"מ של חימום לפני. העלייה של צובה אומנם דומה לאלפ דואז באורכה אך יש במרכזה ירידה לא קצרה ואם זכרוני אינו מטעני של כמה מאות מטרים מפנקים. פרט נוסף הגובה של הפסגות...מה הגובה של צובה? של האלפ' 1850 מטר מעל פני הים- דוגמא? בשנת 2001 הקטע שהסתיים באלפ' דואז היה באורך 209 ק"מ ולפני שהרוכבים החלו את הטיפוס לאלפ' דואז' פנקו אותם עם שתי עליות- הראשונה הייתה פסגת המדלן (2000 מעל פני הים ואליה הם הגיעו אחרי 114 ק"מ( השנייה היית הגלנדון ( 1924 מעל פני הים ואליה הם הגיעו אחרי 156.5 ק"מ). עכשיו תחשבו על פאנטני בשנת 94 או ארמסטרונג והמבט בשנת 2001 ותחשבו על הסל"ד הזה ביחס הילוכי של 38 על 18 (אין טעות במספרים) עם פאנטני וה 39 21 או 19 או 23 של ארמסטרונג ב2001. אני בטוח שיש בין באי הפורום שניים שיסייעו לנו לדרג את העלייה של צובה. אלו שהיו בטור כצופים וטיפסו את האלפ' דואז' (שהיא רחוקה מלהיות הקשה ביותר מבין העליות ובכל מהדורה של הטור יש כמה קשות ממנה)
 

catcycle

New member
צובה נגד אלפ דהואז

לשם השוואה, מצורפים פרופילים של שתי העליות הנ"ל. אם כל הכבוד לצובא, האלפים בכל זאת מנצחים בגדול. ומנסיון אישי בשתי העליות האלה, הכל עניין של קצב ויחסי המרה מתאימים. גם לוחם סופ"ש מהשורה יכול לעלות את האלפ דהואז, ואף עליות קשות יותר. זה פשוט יקח "קצת" יותר זמן משזה לוקח לארמסטרונג. יובל.
 
אני חולק על ארז...

אין עלייה של כוח או עלייה של סל"ד. יש רוכב שיכול לסובב מהר יותר או לאט יותר ביחס הילוכים כבד יותר. לאנס ארמסטרונג בעלייה לפסגת הדואז' בשנת 2001,איך אפשר לשכוח את המבט?...זוכרים? 39 מקדימה ו 21-22-23 מאחור. איך אני יודע? הוא אמר שיום קודם הוא לא הרגיש כי ההילוכים והוא ממש מתמזגים וכי חסר לו משהו. יום קודם הם עברו מסלול עם עליות קלות בהרבה והוא רכב עם 39 מקדימה ו 23-21 ובלי 22 . הוא ביקש מהטכנאי שלו שיוסיף 22 לקסט ליום של האלפ' דואז'. על השילוב של שן אחת הבדל בין גלגלי השיניים הגדולים הוא הרגיש טוב יותר לדבריו. למה כל הסיפור הזה? היו כמה חבר'ה ישראלים שטיפסו לאלפ' דואז' ואני ידע שהם מבקרים כאן מדי פעם. שאלו אותם מה היה הסל"ד שלהם שם. ואז נוכל לקבל פרספקטיבה על ההבדל בין הסל"ד של מקצוען, בעלייה כזו, לבין הסל"ד שלנו, "תותחי סופשבוע", בעלייה או מה המשמעות של דחיפת הילוך כבד (ראה ערך אולריך שכמעט תמיד מסיים שני לארמסטרונג בדואז'). יותר מכך -המקצוענים מייצרים, בטווח אירובי, וואט גבוה יותר משמעותית מרוכב חובבן. עלייה הדורשת מאיתנו פלטה קטנה אינה מורגשת שהדבוקה טסה בה וכולם נשארים על פלטה גדולה. ותחשבו על זה מכיוון נוסף... ככל שהסל"ד מהיר יותר ההתנגדות קטנה על אותו הילוך. החוכמה היא שמירת דופק אירובי בסל"ד איקס /יחס הילוכים איקס. צובה היא עלייה מטורפת אך לו היה מסתיים שם קטע של קלאסיקה או קטע בגראנד טור היינו מתפלצים מהמהירות שהמתחרים מסובבים את הרגליים.
 

levinerez

New member
מכיוון שאתה תמיד מפליג בדוגמאות

מעולם המקצוענים - אז אלפדואז לא עליית כוח!!!!! קח את העליה של האנגלירו לדוגמא ותוכל לראות? אתה בכלל מכיר את צובה??????? זאת עליה של כוח בלבד! אי אפשר לסובב שם רגליים - גם אם אתה ארמסטרונג!
 
ארז יקירי -בוא נגדיר

1. את העלייה של צובה הכרתי כמה שנים לפני שחלמת לרכוב על אופניים
2. כוח ביחס למשקל גוף זו החוכמה ולא כוח או יכולת סל"ד 3. גם בצובה ארמסטרונג ועוד אלפי רוכבי אופניים, יסובבו רגליים במהירות ועל הילוך שאנו לא נבין עד שלא נראה. אני ראיתי ממטר - ולקיתי בהלם של כמה דקות ממנו התאוששתי רק שהגיע הרוכב הבא. 4. ראיתי רוכבים שסובבו רגליים מהר מארמסטרונג - החוכמה של הטקסאני היא במהירות שהוא מסובב רגליים על הילוך איקס בעלייה כזו או אחרת.
 
למעלה