שאלה לגבי זכרון דברים- דחוף

Toomai

New member
שאלה לגבי זכרון דברים- דחוף

שאלה קצת מסובכת: יש לי קטנוע משנת 2004 שבחודשים האחרונים לא נסעתי עליו בגלל פציעה, בזמן הזה נגמרו לו הרשיון והביטוח. עכשיו החלטתי למכור אותו ויש לי הצעה מאוד משתלמת ממישהו שרוצה לקנות אותו במיידי. היום התברר לי שבגלל שעברו יותר מ 3 חודשים מאז שנגמר לו הרשיון צריך לחכות 3 שבועות אחרי שמעבירים אותו טסט כדי לעשות העברת בעלות. הקונה הציע לתת לי את הכסף במזומן, לקחת את הקטנוע ושנחתום על זכרון דברים שאומר שתוך 3 שבועות עושים העברת בעלות. רציתי לדעת מה זה אומר מבחינת החוק? אם קורה משהו בזמן הזה (הוא עובר באדום, חס וחלילה עושה תאונה....) האחריות יכולה ליפול עלי? כדאי או לא? אני צריכה לתת לו תשובה הערב אז זה די דחוף לי.... המון המון תודה על תשובותיכם!!!!!
 
תשובה

ברכב, בניגוד לנדל"ן הרישום איננו תנאי מכריע לבעלות. אם יהיה לך מסמך המאשר שמכרת את הקטנוע אז אין בעיה.
 

אלבה

New member
אל, פשוט אל!!!

אחרי הקניה הקונה יעלם, העברת בעלות לא תהיה וכל הצרות יפלו עליך- גם על עבירות פליליות שהוא יעשה עם הקטנוע. כל פעם שיגיע אליך דוח את תצטרכי להתרוצץ חודשים כדי לבטל אותו. כל פעם שהוא יפרוץ לרכב ויברח עם הקטנוע- המשטרה תגיע אליך. יש סיבה שמישהו רוצה לקנות קטנוע בלי רישיון ובלי יכולת להעביר בעלות, וזאת חייבת להיות סיבה מפוקפקת. מניין לך שהקונה לא יזדהה בזהות בדויה, ואחרי זה איך תוכיחי שבאמת מכרת אותו?
 

Toomai

New member
תודה רבה ../images/Emo39.gif

בסוף החלטתי לחכות 3 שבועות Better safe than sorry... אני מניחה שאוכל להוכיח שמכרתי אותו אם תתעורר בעיה, אבל למי יש כוח להתעסק עם זה... עדיף לחכות ולמכור אותו כמו שצריך. תודה רבה על הייעוץ!
 
למעלה