שאלה לדיירים חדשים שמתכננים לקנות דירה בפרוייקט תמ"א 1\38

שאלה לדיירים חדשים שמתכננים לקנות דירה בפרוייקט תמ"א 1\38

הייתם מוכנים לקנות מכונית חדשה שכ50% מהמרכיבים בה "נמצאים" על הכביש כ40 שנה?

תחשבו על זה.

בקבוצת הפייסבוק: מתנגדים לתמ"א 38
תמצאו קישורים לכתבות המייצגות חשיבה אחרת, ביקורתית על הנושא.
https://www.facebook.com/groups/987980751214156/
 

dw2322

New member
בניינים באירופה קיימים מאות שנים

כך שזה שבניין בישראל הוא בן 40 שנה זה אפילו בניין חדש יחסית, במושגים בינ"ל.
בלוק יכול להחזיק מעמד גם 200 שנה. את חוט החשמל או צינור המים בפנים אפשר להחליף.
&nbsp
מכונית להבדיל, זו קופסת פח ניידת, העוברת עומסים דינמיים עצומים, שתוכננה להחזיק מעמד 20-30 שנה ואז לגריטה. הבלאי של המכונית פשוט גבוה בהרבה.
&nbsp
מה שכן אני מסכים שהדבר החשוב ביותר הוא התכנון ההנדסי, כדי לחזק את הבניין ולשפר עמידותו בפני רעידת אדמה (לא חייבים שיעמוד כאילו לא קרה כלום, גם סדקים גדולים אחרי הרעידה, שינוי סטטוס למבנה מסוכן ודיירים שהופכים לפליטים אך ללא שריטה עדיף על בניין מתמוטט, הרוגים, פצועים ופליטים). זה יותר חשוב מכמה מטרים מוסיפים לדירה, אם יהיו או לא יהיו מרפסת ומחסן או לובי מעוצב.
 
מסכים.

האנלוגיה הראשונה לא נכונה. השנייה היא זו הרלוונטית.
לגבי תכנון הנדסי, במציאות של היום כשמרפסות נופלות מבניין חדש מהניילונים וכשרצפת אולם שמחות קורסת מתחת לאורחים באירוע( 23 הרוגים וכ380 פצועים) כדאי למי שחושב על תמ"א 1\38 לבחור קבלן (ומהנדס מפקח מטעם הדיירים) בפינצטה.
 
שתי האנלוגיות מופרכות

שתי האנלוגיות - הראשונה והשנייה - אינן נכונות. אלו סיסמאות אותן מפריחים המתנגדים לתמא. אני מודעת לכך שלגבי תמא 38/1 הדעות חלוקות. אך, עלינו לזכור כי תמא 38/1 מבוצעת במקום שלא ניתן לבצע תמא 38/2 או במקום שאין היתכנות כלכלית. יחד עם זאת, אל לנו לשכוח כי בתמ"א 38/1 מחזקים את יסודות הבניין עפ"י התקן (ת"י 413) ובנוסף - בניית הממ"דים מהווה חגורת חיזוק העוטפת את הבניין כולו.
נכון. כפי שנאמר לעיל - עדיף תמא 2. אך כברירת מחדל - תמא 1 אינה גרועה, בטח ובטח היא עדיפה על פני השארת הבניין ללא החיזוק וללא הממ"דים. כמובן, חשוב שאת הפרויקט יבצע קבלן בעל ניסיון מוכח בתמא 1 וכמובן מפקח מטעם הבעלים - מהנדס בהכשרתו ובעל ניסיון.
 
למעלה