שאלה לחילונים...

גוססי

New member
עבורי ט' באב...

הוא יום שטוב להרהר בו אודות חוסר הנורמליות של העם היהודי, אותו חוסר נורמליות שנגרם לאו דוקא בשל חורבן המרכז הדתי שלו אלא משום הגלות הארוכה שנגזרה עליו. בתאריך זה באופן טבעי עולה הספקולציה: מה היה קורה אלמלא פרץ המרד הגדול? כיצד היינו נראים היום אילו אבות-אבותינו היו מרסנים את הקנאים שהחלו את המרד?
 
המרד...

המרד הוא רק הגורם החיצוני, הנראה לעין, לחורבן הבית.. בעצם החורבן היה הרבה קודם.. החורבן היה בבית ישראל.. הפילוג בעם הוא זה שהביא עלינו אסון. נמאס.
 

© Tweety ©

New member
לא. אבל אם מישהו זוכר

שלפני כמה שנים היה בכיכר רבין בתשעה באב אוהל של פיוס בין דתיים לחילוניים. אוח היה כ"כ נחמד שם. זה באמת חיזק את היום הזה עבורי יותר מצום ככה אני פשוט עוברת על היום הזה בלי התייחסות.
 
לא

אבל בית המקדש הוא סמל לעצמאות משחודשה העצמאות על מה נבכה? על סגירת בית מטבחיים? תארו לכם איך היו מגיבים עומות העולם ויהודי העולם אלו הינו שוחטים קורבנות על המזבח כול יום.
 

tamarhp

New member
חודשה העצמאות?

כן, אנחנו מאד עצמאיים. יש פיגועים. רוצים להגיב? לא! דוד בוש לא מרשה. עצמאות כמדינה יהודית? גם זה עוד מעט כבר לא יהיה. אז על איזו עצמאות אתה מדבר?
 
למי שאין עבר, אין עתיד..

חובה לזכור את העבר וללמוד ממנו! כדבריך, אנחנו בכלל לא צריכים לציין את יום השואה, הרי היא נחלת העבר ועכשיו שזכינו לעצמאות חלקית אנחנו יכולים לשכוח אותה לא? נמאס.
 

ינקידוד

New member
אני לא יודע

ובכול מקרה הקמת המדינה, מה שרבים רואים בו, בית 3, היא אנטיתזה לטענה שלך.
 
אני לא רואה בה בית שלישי

אני אפילו לא רואה בית! כל עוד אין בית מקדש ועל הר הבית מסתובבים שקצים אין זו גאולה שלמה! אמנם אני מחשיב את תקומתה של מדינת ישראל ל"אתחלתא דגאולה" (התחלת הגאולה) אבל לצערי לא יודע מזה.. נמאס.
 

פלסטיק

New member
לא, אני מעדיף דרכים אחרות

אני מעדיף להתייחס לשתי אופציות: 1. להיות פרקטי. צום לא יבנה חזרה את בית המקדש או יחזיר את עם ישראל מהגלות. אני מעדיף לעשות משהו פרקטי יותר (נניח משהו שקשור לקליטת עליה). 2. לפני שישאלו אני עונה: אני בהחלט בעד סממנים ציבוריים (פרהסיה) של אבל. מדוע לא פרקטי לצום? ניקח כדוגמה את צום גדליה. אתם יודעים מדוע נקבע הצום? ובכל זאת רוצח רבין וחלק גדול מאלה שתמכו בו צמו בצום גדליה באדיקות. או שהם צמו ולא הבינו את הסיבה (ובטח גם מתפללים כמו תוכים) או שהם טבלו עם השרץ. אני הייתי מעדיף במקום יום צום יום חינוך שבו מסבירים שלא רוצחים אחים נשיאים וראשי ממשלות.
 

tamarhp

New member
אוקיי...

1. להיות פרקטי אפשר במקביל. אם לא נזכור את העבר, יהיה קשה לבנות את העתיד. ההיסטוריה חוזרת על עצמה, ומטעויות לומדים. 2. סממנים ציבוריים - אפשר גם. זה לא סותר את הצום. בי' בטבת זה בדיוק מה שעושים. בקשר ליום חינוך - הרבה פעמים זה מה שעושים בימים האלו. המורים מבינים שביום ום לא נשב ונלמד מתמטיקה, ולכן הרבה פעמים עושים דברים אחרים - כולל לימוד סיבת הצום וכו'. לפחות בבתי הספר הדתיים...
 

פלסטיק

New member
כבוד הדדי

אני מכבד את זה שיש כאלה שמעדיפים מישניות על עמידה בצפירה אני מצפה שיכבדו את זה שאני מעדיף לזכור את ט' באב בדרכי ואני גם בעד פרהסיה של אבל בשני המקרים, שאף אחד לא יעשה להכעיס לשני וכוונתי לא היתה שיעשו טובה ואולי ילמדו סיבות לצום במקום מתמטיקה, כוונתי היתה שאולי היה מועיל יותר אם ההלכה היתה אומרת שיש ללמוד על שנאה ואהבת אחים בתור הדבר הראשי והצום בתור הדבר המשני כי הרי הצום איננו המטרה, הוא רק הכלי. רק יש כאלו שהתבלבלו בין המטרה והכלי
 

tamarhp

New member
ברור

שצריך ללמוד על שנאה ואהבת אחים בתור הדבר המשני וכו'!!! ואצל הדתיים באמת משתדלים לעשות את זה - להסביר שעל שנאת חינם נחרב ביהמ"ק, או שהתחילה המגיפה של תלמידי רבי עקיבא.. אבל זה לא אומר שאי אפשר לצום תוך כדי, בשביל להפנים את זה יותר!
 
למעלה