שאלה למארבו או לכל אחר שמבין, האם בסוגייה הבאה יש חילול שבת? 🤔

מלאכת מחשבת1

Well-known member
אני כמובן לא פוסק, אבל להבנתי יש כאן איזו בעיה.
קראתי פעם מאמר של רב רציני שאני לא זוכר כרגע היכן, שמי שמחזיק למשל אתרי מכירות ראוי שיוריד אותם בשבת בכל מדינה בהתאם לשעון של אותה מדינה גם אם במקום בו הוא נמצא זה לא שבת. מהסיבות שהוזכרו כאן שהוא מכשיל אחרים ויוצר בעיה של מראית עין.
לכן אני חושב שיש כאן בעיה, אם כי שוב, אינני פוסק הלכות וכדאי לבדוק את זה עם מורה הלכה.
קבל קישור למורה הלכה מהשופרא דשופרא שבהם...
מורה הלכה
 

marabo

Well-known member
קבל קישור למורה הלכה מהשופרא דשופרא שבהם...
מורה הלכה
אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב. כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה. וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ
 

דיברגנט חדש

Well-known member
רוב הפוסקים קבעו בסוגיה זו שאין בעיה מיוחדת. אמנם בכתיבה ישירה יש בעיה. למשל שליחת הודעת טקסט לפלוני או דואר אלקטרוני, בו המכותב צפוי לענות תוך כדי חילול שבת וכו׳. אך כאשר עסקינן בפורומים ציבוריים והדברים לא מכוונים ישירות לפלוני או אלמוני, אלא כל החפץ מגיב וכו׳, הרי שהכותב אם כתב תוך שלא חילל שבת לא ייחשב כמחלל שבת או כאחראי למעשיהם של אחרים.
יש פסיקה של שימוש במחשב או סלולר בשבת?
אני לא מכיר פסיקה כזאת, יש לך קישור או שזה עוד שקר שלך?
אלו שיבחרו להשיב לדבריו הם אלו שקיבלו את ההחלטה לחלל שבת בעצמם והאחריות כל כולה, ודאי כאשר מדובר במבוגרים כמובן, על עצמם ועל עצמם בלבד.
הגבת למי שכתב תוך חילול שבת, לכן תיגמלת בכך את אותו מחלל שבת.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
יש פסיקה של שימוש במחשב או סלולר בשבת?
אני לא מכיר פסיקה כזאת, יש לך קישור או שזה עוד שקר שלך?
אין לי מה להוסיף על מה שכתבתי. לא בעניין ההלכתי ולא בעניין אלו שרואים באחרים שקרנים רק בגלל קשייהם להתמודד עם כל מיני דברים.
הגבת למי שכתב תוך חילול שבת, לכן תיגמלת בכך את אותו מחלל שבת.
כשתהיה פוסק הלכה מוסמך, אשקול להתעניין בדעתך בנושא. כך או אחרת, כתבתי בעניין זה את מה שהיה לי בשרשור ב׳חורזים׳. גם על זה אין לי הרבה מה להוסיף, ודאי לא מול אנשים שלכתחילה אינם רציניים.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אין לי מה להוסיף על מה שכתבתי. לא בעניין ההלכתי ולא בעניין אלו שרואים באחרים שקרנים רק בגלל קשייהם להתמודד עם כל מיני דברים.
  1. זה בסדר, התרגלתי שאתה לא מסוגל להביא סימוכין לדבריך. ככה זה כשממציאים טיעונים מנותקים מהמציאות.
  2. אם לטענתך יש פסיקה כזאת, האם השבת נראה אותך כותב תגובות כאן בפורום? (שאלה רטורית ל-|פינוקיו|)
כשתהיה פוסק הלכה מוסמך, אשקול להתעניין בדעתך בנושא. כך או אחרת, כתבתי בעניין זה את מה שהיה לי בשרשור ב׳חורזים׳. גם על זה אין לי הרבה מה להוסיף, ודאי לא מול אנשים שלכתחילה אינם רציניים.
  1. הצעתי, עדיין, תקפה, אתה מוזמן להביא תימוכין שיש פסיקה כזאת.
  2. ברור לכל, שלא נראה אותך כותב כאן בשבת הקרובה (לכן בפיסקה קודמת, ציינתי שזאת שאלה רטורית), לא בזאת שאחריה וכך הלאה ... |פינוקיו|
 

Harrington

Well-known member
מנהל
  1. זה בסדר, התרגלתי שאתה לא מסוגל להביא סימוכין לדבריך. ככה זה כשממציאים טיעונים מנותקים מהמציאות.
  2. אם לטענתך יש פסיקה כזאת, האם השבת נראה אותך כותב תגובות כאן בפורום? (שאלה רטורית ל-|פינוקיו|)

  1. הצעתי, עדיין, תקפה, אתה מוזמן להביא תימוכין שיש פסיקה כזאת.
  2. ברור לכל, שלא נראה אותך כותב כאן בשבת הקרובה (לכן בפיסקה קודמת, ציינתי שזאת שאלה רטורית), לא בזאת שאחריה וכך הלאה ... |פינוקיו|
אומר זאת עוד פעם אחת ובזה אסיים לקרוא ולהגיב לך:
כל אדם רציני שמעוניין במשהו, מוזמן לבקש. תוקפנים דווקנים לא כלולים בקבוצה זו.
המציאות היא כפי שנכתבה וכתוארה מעלה. באמת שאין הרבה מה להוסיף על זה. כל המעוניין להמציא לעצמו הלכות, שיבושם לו. לא קשור אלי (או להלכה היהודית).
כזכור המוציא מחברו עליו הראיה. יואיל הטוען למצוא פסקי הלכה שמאששים את פסיקתו, במקום לצווח חזק שאחרים צריכים דווקא לעשות זאת.
אם אכתוב גם בשבת הקרובה? אין לי שמץ של מושג. מקווה שלא, אבל כרגע לא מתחייב על שום דבר.

בריאות ומולך לפחות, מיצי.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אומר זאת עוד פעם אחת ובזה אסיים לקרוא ולהגיב לך:
כל אדם רציני שמעוניין במשהו, מוזמן לבקש. תוקפנים דווקנים לא כלולים בקבוצה זו.
המציאות היא כפי שנכתבה וכתוארה מעלה. באמת שאין הרבה מה להוסיף על זה. כל המעוניין להמציא לעצמו הלכות, שיבושם לו. לא קשור אלי (או להלכה היהודית).
כזכור המוציא מחברו עליו הראיה. יואיל הטוען למצוא פסקי הלכה שמאששים את פסיקתו, במקום לצווח חזק שאחרים צריכים דווקא לעשות זאת.
זה בסדר, אתה לא חייב לי כלום, כבר ברור ששקרת במה שכתבת.
בדיוק כמו שאתה משקר עכשיו לגבי המצאת פסקי הלכה, חזרה על השקר הזה לא תהפוך אותו לאמת.
אם אכתוב גם בשבת הקרובה? אין לי שמץ של מושג. מקווה שלא, אבל כרגע לא מתחייב על שום דבר.
ברור שלא, גם לא בזאת שאחריה וכך הלאה ... |פינוקיו|
בריאות ומולך לפחות, מיצי.
ברור לי שאתה רוצה להניח לשקר לחלוף, אך תתמודד, כולם יראו אותו, את המחלל שבת הממציא התרות לניקוי מצפונו ולמזעור נזקים |נחמה|
 

פולגאר

Well-known member
זה בסדר, אתה לא חייב לי כלום, כבר ברור ששקרת במה שכתבת.
בדיוק כמו שאתה משקר עכשיו לגבי המצאת פסקי הלכה, חזרה על השקר הזה לא תהפוך אותו לאמת.

ברור שלא, גם לא בזאת שאחריה וכך הלאה ... |פינוקיו|

ברור לי שאתה רוצה להניח לשקר לחלוף, אך תתמודד, כולם יראו אותו, את המחלל שבת הממציא התרות לניקוי מצפונו ולמזעור נזקים |נחמה|
אני נוטה להסכים איתך שאין פסק דין כזה, כי לא ייתכן שיהיה פסק דין כזה כאשר כל האינטרנט מוגדר כתועבה שאסור להתקרב, לכן לא ייתכן שיהיה מותר לגלוש ולכתוב בשבת.
הרינגטון טעה ומפחד שבזה שיודה בטעותו, ייתן גושפנקה לחילול שבת.
לטעמי, לא זאת הדרך.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אני נוטה להסכים איתך שאין פסק דין כזה, כי לא ייתכן שיהיה פסק דין כזה כאשר כל האינטרנט מוגדר כתועבה שאסור להתקרב, לכן לא ייתכן שיהיה מותר לגלוש ולכתוב בשבת.
הרינגטון טעה ומפחד שבזה שיודה בטעותו, ייתן גושפנקה לחילול שבת.
לטעמי, לא זאת הדרך.
ברור שאין, זאת סתם המצאה שלו, הוא חושב שכולם |טמבל| כמותו ולא ישימו לב לשקריו ברמה של בן 5.
 

פולגאר

Well-known member
זה בסדר, אתה לא חייב לי כלום, כבר ברור ששקרת במה שכתבת.
בדיוק כמו שאתה משקר עכשיו לגבי המצאת פסקי הלכה, חזרה על השקר הזה לא תהפוך אותו לאמת.

ברור שלא, גם לא בזאת שאחריה וכך הלאה ... |פינוקיו|

ברור לי שאתה רוצה להניח לשקר לחלוף, אך תתמודד, כולם יראו אותו, את המחלל שבת הממציא התרות לניקוי מצפונו ולמזעור נזקים |נחמה|
טעית, הוא כתב גם השבת הזאת :(
עוד אחד שמתחיל חזרה בשאלה |לא|
 
למעלה