שאלה למבינים באוכל כשר

שאלה למבינים באוכל כשר

מקווה שתוכלו לעזור לי... לי מאוד קל בעניין הכשרות - אני רגישה למוצרי חלב... היות שכך, העובדה שאני חיה במדינת היהודים די מקלה עלי היות שעל כל מוצר כמעט כתוב אם הוא "כשר חלבי" או "כשר פרווה" ולפיכך כשר עבורי. הבעיה העיקרית היא ש... המבחר לפחות שאני נתקלתי בו של מתוקים פרווה שמהווים תחליף למתוקים החלביים הוא דל ביותר ואלו שיש... לא ממש מלהיבים. זכורים לי מנעוריי (שלא היו לפני יותר מדי זמן, אני עדיין בתחילת שנות העשרים שלי), מעדנים בסגנון מוס שוקולד וקרם באווריה ואחרים שהיו מבוססים על קצף ביצים ונמכרו ברשתות ההמבורגרים ובשיפודיות וגם בסופרים, והיוו תחליף מצויין לקינוח לארוחה בשרית. לצערי כבר שנים שאני לא מצליחה למצוא קינוחים בסגנון הזה, אשמח מאוד אם מישהו יודע איפה (אם בכלל) אפשר להשיג אותם.
 

Raffael

New member
אין דבר יותר נורא מקינוחים פרווה שצריכים

להיות חלביים (קרמים שונים, עוגות על בסיס חמאה במקור וכדומה). כשמחליפים את החלב והשמנת בכל מני "קצפות" שעשויות מסבון או את החמאה במרגרינה, מקבלים משהו שהוא אולי פרווה וכשר, אבל מגעיל. יש מספיק קינוחים שאפשר לעשות על בסיס מוצרים שהם פרווה, כמו פירות,חלבה ושוקולד, בלי הצורך לאנוס את עצמנו לאכול משהו בינוני, רק כדי שלא יתנגש לנו עם ארוחה בשרית או עם רגישות לחלב. אגב, אם הבעיה שלך היא לקטוז, תוכל לקנות כדורי לקטאז שעושים נפלאות בושא הזה ובד"כ פותרים את הבעיה לחלוטין.
 
אני ממש לא מסכימה איתך.

יש בארץ הרבה מאד תחליפים פשוטים וטעימים, לחלב, מה שצריך זה לדעת להשתמש בהם. לא כל התחליפים, ולכל כל צורות השימוש שלהם טובים, אבל מי שמוכן להקדיש חצי דקה ולנסות- יוצא מורווח. לגבי איפה אפשר לקנות את הקינוחים- אני לא יודעת, אבל מה עם להכין לעצמך מוס שוקולד בעשר דקות, כמו שהיו בזמנו במסעדות? [המתכון המקורי, זה שנבחנים עליו בבתי הספר לבישול....] רק תגידי ויהיה מתכון.
 
אני אשמח למתכון!

וגם למתכון לבאווריה אם יש לך. ובכל זאת, אם למישהו יש מושג לגבי איפה אפשר להשיג קינוחים כאלו או אילו חברות מייצרות דברים בסגנון, אני מאוד אשמח. קשה לי להאמין שהפסיקו לייצר משהו כל כך מוצלח וכל כך נחוץ בלי סיבה.
 
בבקשה:

אני מצרפת לך את זה כמו שזה מופיע אצלי- זה המתכון השני. [הראשון הוא לעוגה עם מוס, גם מאוד מוצלחת] את מתכון הבואריה אני צריכה לחפש. בתאבון. חיה
 
בתור ההתחלה, הכדורים הם עבודה בעיניים

או שאני רגישה מדי (ואכן דרגת הרגישות שלי נחשבת גבוהה מהרגיל), אבל גם אחרים סיפרו לי שהכדורים האלו לא ממש עובדים, או שעובדים רק במקרים של מוצרים עם מעט מאוד לקטוז. טרם שמעתי על מישהו שזה פתר לו את הבעיה לחלוטין, ואני מכירה כמות מכובדת של רגישים ללקטוז. שנית, אם היית קוראת את ההודעה שלי כמו שצריך היית מבינה שאני זוכרת דווקא קינוחים מדהימים שמבוססים על קצף ביצים, וזה מה שאני מחפשת, כי פירות זה ממש לא תחליף למוס שוקולד ושוקולד מריר זה לא מתוק. היות שהבעיה שלי היא לא שאני צריכה לחכות כמה שעות אלא שלאכול דברים חלביים יגרום לי לדברים שאת לא רוצה לשמוע, אני חושבת שהתגובה שלך לא הכי מתאימה.
 

Raffael

New member
בתור המשך, הכדורים הם לא עבודה בעינים

הם עבודה במערכת העיכול. חלק גדול מאוד מהאוכלוסיה סובל ממחסור בלקאטז, זו לא איזו "בעיה" נדירה. גם עבדך הנאמן וכבר הרבה שנים. הכדורים אינם כדורי פלא ואינם אחיזת עיניים. מדובר באספקה חליפית וזמנית של האנזים החסר בגוף. אני גיליתי אותם לפני כ15 שנים והם עובדים מצוין עבורי. אני מניח שהרגישות או המחסור בלקטאז, שונים אצל כל אחד וכך גם מינון הכדורים הדרוש. אם לא ניסית אותם מעולם, זה חבל וההפסד כולו שלך. אני חושב שעדיף להמנע מצריכת מוצרי חלב ומוצרים שגורמים לקשיי עיכול בכלל, אבל לפעמים בא לי להנות מהם והכדורים האלה עושים את העבודה היטב. גם אם יש "כמות מכובדת" של אנשים שלא מסתדרים איתם. שנית, קראתי את ההודעה שלך היטב והגבתי כי שמצאתי לנכון. לעניות דעתי, שימוש בתחליפי חלב בד"כ פוגע במתכונים המקוריים ושינוי כזה שלהם הוא מיותר, כשאפשר להנות מקינוחים מצוינים, שאינם מכילים חלב או מוצריו. פירות אינם תחליף לשוקולד, אבל אפשר לעשות קינוחים אחרים. אני מעדיף משהו אחר ואיכותי, על פני משהו "כאילו". אם אתה חושב אחרת, זה בסדר גמור וכמו שכתבתי כאן למטה, טעם וריח הם עניינים אישיים ויש אנשים שמסתדרים מצוין בחיים גם ללא אוכל טעים
 
וכי למה החלטת שלא ניסיתי אותם?

הסיבה לכך שאני סוברת שהם עבודה בעיניים היא כי על מערכת העיכול שלי סוגים שונים של הכדורים האלו לא השפיעו כהוא זה, וגם על מערכת העיכול של רבים מחבריי, אבל בראש ובראשונה אני סומכת על עצמי ועל ניסיוני. בנוסף, עושה רושם ששוב לא קראת את הודעתי כמו שצריך, מעבר לכך שאני כותבת בלשון נקבה, אני חושבת שדי קשה להניח שהניק "אשה מרציפן" שייך לגבר, במילה "אשה" יש רמז עבה מאוד.
 

Raffael

New member
אז בשבילך הם לא עבדו, זה רחוק מאוד מלהיות

"עבודה בעיניים". עובדים על המונים מצוין. צריך לדעת להשתמש בהם ולהתאים את המינון. אפשר גם, אגב, להוסיף את האנזים ישירות לחלב, לניח ו לפעול ולשתות אחרי. יכול להיות שהרגישות שלך אינה ללקטוז או ללקטוז בלבד . בכל אופן, זה כבר לא נושא הפורום ואני מניח שיש פורומים שיוכלו ליעץ בנושא במקצועיות רבה מזו שלי. הפניה אלייך בלשון זכר ניסתה לרמוז לך משהו על אנשים שקוראים להם רפאל והסיכוי שהם נקבות. חטאתי בעודף עדינות וכנראה שטעיתי.
 
אם כבר נתקטנן

אתה זה שהגיב לי ראשון והגבת לי בלשון זכר, ככה שהעדינות שלך היא חיקוי של העדינות שלי. אבל אנחנו אנשים מבוגרים אז כדאי שנפסיק כאן.
 
מסיכמה בעניין הקינוחים המוכנים

הפרווה חלשים להחריד (גלידות וכאלה) אבל אני לא מסכימה לגבי התחליפים. אני מכינה המון דברים בעיקר בפרווה (כדי שלא תהיה הגבלה בשימוש בהם רק לארוחות חלביות, הרי רוב הארוחות בשבתות וחגים הן בשריות) עם מרגרינה וקצפת ריצ', וכולם מלקקים את האצבעות!
 
מה לגבי מוצרי סויה?

אפילו פה,באירופה, יש לי מעדן סויה,שגם כשר... וכמובן הוא פרווה.הוא נמכר בסופרמרקט הרגיל. פעם אפילו הכנתי 'עוגת גבינה' שהיתה ללא גבינה,אלא בשימוש של מעדן כזה. יש גם חלב קוקוס.. שאומרים עליו שהוא תחליף טוב לחלב רגיל. ולכל המלינים על קינוחים פרווה- טבח טוב,יודע להכין מטעמים גם מתחליפי חלב... מנסיון.
 
אני חיה על סויה

וגם חלב קוקוס זה אחלה, אבל אני מתגעגעת למוסים ולבאווריה מקצף ביצים... אבל אחרי שאני (או אמא) נכין את המוס של מיצי המקסימה, אני אדווח איך זה יצא, אני בטוחה שטעים מאוד (כבר אכלתי לא מעט קינוחים פרווה טעימים, כמו שאמרת, הכל טמון במי שמכין).
 

StrengthHonor

New member
על סויה...

ב'05 גילו משהו שנקרא פיתואסטרוגנים , מעין חומר צמחי שמדמה את ההורמון הנשי על מנת לשמש מעין מערכת הגנה נגד טורפים(שלא מתרבים לכן אין אותם היום) בסויה לעומת קטניות אחרות הכמויות של החומרים האלה ( יש שניים שאני לא זוכר את את השמות שלהם במדוייק) הן עצומות. תינוק יונק פורמולה של סויה מכניס לגוף שלו כמות של פייתואסטרוגנים ששוה ל5 גלולות נגד הריון ביום. תחפשי בגוגל "סויה" ותמצאי כבר את כל המידע... גברים בכלל צריכים להתרחק מסויה כמו אש. אבל סויה דיי טובה לנשים אחרי גיל המעבר.
 
יש הרבה מידע על סויה

כולל מידע רב שסותר את עצמו... התייעצתי עם כל כך הרבה גורמים בדגש על רפואיים בנוגע לסויה, שאני כבר יכולה לכתוב ספר. הסיכום הכללי הוא שאני בתור בחורה צעירה ובריאה (יחסית) לא צריכה לחשוש כי אני לא סובלת מגורמי סיכון שהמרכיב עליו דיברת עלול לעורר (זה מסוכן יותר למי שסובלת מלחץ דם גבוה ומעודף משקל ונטיה גנטית לכל מיני מרעים בישין), אלא אם אני צורכת כמויות עצומות של סויה וזה עדיין לא קורה. לגבי תינוקות, אם וכאשר יגיע הזמן, אני מתכננת להניק... תודה על הדאגה
 

StrengthHonor

New member
רוב המידע לא סותר את עצמו

פשוט מדובר בפרשנות גרועה של מחקרים מטעם...חוץ מזה, כמה שנים את צורכת סויה? מדובר במשהו שלא היה ידוע בכלל פרט לעשרות אנשים אולי שעדיין לא פרסמו שום דבר בנושא עוד בשנת 2003 לדוגמה.
 
למעלה