שאלה- למה לא למות?

yaakii

New member
אין בעיה. זה סתם נשמע עלוב.

שים לב שאתה נותן ניתוחים פסיכולוגיים ואחרים לדיון במקום להתמודד עם הטענות אחת לאחת כמו שאני עושה. אתה בוחר לענות לטיעון מסויים שיש לך מה לומר לגביו, סליחה-ש"יש לך כוח לענות עליו" ומהשאר אתה מתעלם.( ובכל-זאת במידת הרחמים הרבה שלי אתייחס לטענה היחידה שלך. ואני באמת עייפתי היום, אך בכל-זאת אתייחס לדברים). במקום לדבר באויר על לוגיקה ושאר שטויות התמודד עם השאלות שלי. קרא שוב את ההודעה ופשוט ענה לשאלות. ולא-עדיף שתשמור על שתיקה. בקשר לשוחט- מה נחוץ? שהוא ישלם? שהוא יבזבז כסף? שמישהו יחזיר לו את הבשר שלו אחרי שעבר וידוי הריגה? מטרה למען מעגל כלכלי רחב היא הסתכלות אחת. ניתן להתסכל אחרת על הדברים ולומר שהתורה ייצרה הלכה סבוכה שאדם ממוצע לא יכול ללמוד את כולה ולכן אדם אחד החליט שהוא מעוניין ללמוד את הלכות השחיטה (והוסמך לתפקיד זה ע"י הגורמים המתאימים) ולשחוט. מטבע הדברים אנשים ממוצעים שלא למדו את הלכות השחיטה יעזרו באדם כזה וישלמו לו על שמשקיע את זמנו ומרצו ללמידת הלכות השחיטה וביצוע הפעולה. אין חובה להתייחס לכך כמטרה של התורה. גם קולה, צ'יפס, קמח לבן, ועוד מלא דברים שאני מניח שאתה מכניס לפיך הם דברים לא טובים... (וחוץ מזה שרבים יחלקו עליך לגבי טיב הקפאין). והאמן לי שאין בדיוני דת בוץ.
 
אתה לוקה בעיוורון

שכן אני העלתי הרבה יותר ממה שהשבת בתגובה הראשונה שלי בתת השירשור הנוכחי . אז יאללה , נסגור את הענין (עד לפעם הבאה שדברי שקר יפוצו ברבים) . אני לא חייב לך דין וחשבון , עניתי כבר על שאלותיך ומעינך בהודעות הקודמות . וזהו , חבל על האנרגיה המיותרת.
 

yaakii

New member
דברי השקר הם שלך, לא שלי.

התייחסתי לכל טענה ושאלה שהעלית. בניגוד לך.
 

yaakii

New member
ואולי לך כדאי לקרוא בשנית ולגלות

שמתוך כ-5 נושאים שהזכרתי התייחסת רק לשוחט.
 
אתה רציני ? למה היה לי להתייחס?

"ההנחה הראשונה שלי תקפה. מכיוון שכל הנוכחים בטקס היו עדים ל10 המכות, קרית ים-סוף, ירידת המן ומעמד הר-סיני בו החליטו לקבל את התורה היהודית הרי שהייתה לכך סיבה." איך הטענה הזו מתמודדת עם הטענה שהעלתי ? אז לא היית בהר סיני - זה אומר שהיית במכות מצרים ? (יש לי מה להוסיף , אבל לא אוסיף ) "יש קשר עמוק בין עול התורה לקבלתה. אין עדויות לתורה מחייבת כמו התורה היהודית ואף לא קרוב לזה. אין שום קשר לכמות האלים והמקדשים לבין העול הכרוך בשמירת התורה. כמו שאמרתי, התורה היהודית מכתיבה כל צעד בחיי האדם ואוסרת איסורים ששמירה עליהם היא בלתי אפשרית באופן מוחלט ("אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא") ומשנה את החיים מן הקצה אל הקצה. אדם שמחפש רוחניות/הסבר כלשהו לקיום אלוהים יסתפק בתורה קלילה יותר ולא יבחר בתורה כמו התורה היהודית. שים לב-לא אמרתי שתורה שקשה לשמירה היא תורה נכונה. עקוב אחרי הדברים ותווכח." מה העלת פה ? חזרת על עצמך , לא הוכחת שום קשר בין כבודת התורה לבין נכנותה, כפי שביקשתי מאחר והשתמשת בטיעון זה כהנחה לנכונות(המסקנה) . לא היה לי מה להגיב אם לא ענית כלל על השאלה. "גיור- אז למה לאפשר בכלל, אם יש קנאות. שוב, שים לב-לא אמרתי שתהליך הגיור המצויין בתורה מחייב שתהיה נכונה. עקוב אחרי תוכן הדברים ותווכח." אם יש קנאות זה אומר שהדבר בלתי אפשרי ? אני חושב שזה ברור שקנאות היא לא אבסולוטית לעולם (כי היא קנאית לכסות פתח שמראש הוא פתוח).
 

yaakii

New member
רציני לחלוטין. לכל מה שהתייחסת.

1.שוב, ההבדל בין הנצרות-איסלאם ליהדות הוא: א. כמות הנוכחים בטקס ההתגלות. ב. מראות ומופתים שנחשפו אליהם הנוכחים בטקס. מכיוון שבנצרות-איסלאם מקובל שההתגלות הייתה למספר מועט ביותר של אנשים אין כל סיבה להאמין לכך שאכן הייתה התגלות. אך כאשר המסורת מדברת על 600,000 איש שצפו בהתגלות -לא ניתן לומר שהמסורת צצה משום מקום. 2. לא הוכחתי שום קשר. אמרתי מה שהייתי צריך לומר. יש קשר מוחלט בין חומרת התורה לרצון לקבלה. 3. אין הגיון שיהיה אפשרי במצב של קנאות.
 
כל הבעיות? אם את מתה אין לבעיות חשיבות

ולכן אני חושב, שלפני ששואלים למה לא למות, צריך לשאול- למה לא לייחס פחות חשיבות לבעיות?
 
נכון שאין להן חשיבות אבל זה כל הקטע

אני לא רוצה שתהיה להן חשיבות, אני לא רוצה בעיות. אחרי שאדם מת , את/ה חושב/ת שאיכפת לו שלבעיות שהיו לו, אין חשיבות? ממש לא. הוא לא חושב במיוחד... הגעתי לשלב הזה בחיים שאני כל הזמן חושבת לעצמי מה פשר מהותי פה, בשביל מה להיות פה ולסבול בעוד שגם ככה כל ההנאות של החיים הן רגעיות וחולפות. למה מראש לא לחסוך לעצמי את הסבל בפעולה אחת פשוטה? לפני ששאלתי את עצמי למה לא למות בהחלט עלתה לי השאלה למה לא לייחס פחות חשיבות לבעיות? זה אמור לעבוד אבל הפעם זה לא עבד :( גם אם אייחס לבעיות שלי פחות חשיבות עדיין עולה השאלה , בשביל מה? גם ככה בסוף כולנו נמות אז למה לראות את הטוב בחיים??? מה זה ייתן לי? למה לא פשוט למות וזהו? תמיד השאלה 'למה לא למות?' חוזרת... מצטערת על הפסימיות ותודה שהגבת :)
 
אני יודע שזה לא עובד

אם את באמת נמצאת במקום שבו את נמצאת, תרשי לי רק להגיד לך את זה- הייתי שם. זה עובר. תני לעצמך זמן, המנגנון הפסיכולוגי שנקרא 'דיכאון' הוא שלב חולף שמטרתו בסופו של דבר להביא אותנו לתובנה כלשהיא. תשתמשי ברגעים האלו כדי לשקול מחדש את סדר העדיפויות שלך בחיים. מה השאיפות שלך? ומה באמת גורם לך אושר? ועד כמה התשובול לשאלות האלו רחוקות אחת מהשניה? אני תמיד חשבתי שאם כבר למות, אז קודם כל לשבור את כל החוקים. מוות הוא דבר אבסולוטי, ולכן הוא מוצא אחרון בלבד. לפני זה כדאי לנסות דברים שאולי פחדת לנסות.. לשרוף את העולם אם צריך :p תחקרי ותנסי לגלות מה בכל זאת גורם לך להרגיש טוב בחיים האלה
 

ל נ צ ח

New member
כאשר תתפכחי, תביני.

• ‫שתתפכח לקהלת תבין."טוב יום המוות מיום הולדו"‬ ל נ צ ח 12/05/07 08:47 " טוב יום המוות מיום הוולדו " מאת: ל נ צ ח ו 16/10/05 | 21:34 החיים הולידו את המוות, לכן טוב יום המוות מעצם היוולדו שלו. לו והחיים לא היו מולידים אותו, מצב המוות בכלל לא היה. אך גם לא החיים. ולכן הנאמר בקהלת: טוֹב שֵׁם מִשֶּׁמֶן טוֹב וְיוֹם הַמָּוֶת מִיּוֹם הִוָּלְדו את הברכה ואת הקללה נתן לנו אלוהים. בקרוב כל בר-דעת יתפכח ויבין שהאדם מסמל את כלל האנושות. ושנחש גן עדן מסמל את העורמה (החיובית) של המשיח כָּל עָרוּם יַעֲשֶׂה בְדָעַת (משלי) הנחש ( נחש גן-עדן ) מסמל את המשיח ( נחש בגימטריה = משיח ) ג) עולם המוות = עולם האמת = הגיהינום לשם נגורש מכאן = מגן-עדן. ד) אנחנו חווים את החיים בגן עדן = בעולמנו הוא עולם-החיים. בגיהינום בעולם המוות, שם נפשנו (כל הנשמה) תתייסר ובייסורים ונוראיים. ה) בבשורתו לעולם, המשיח-המבשר ייבהר את הבערות בה כלל האנושות שרוייה, הבערות בקשר לשאלות הקרדינליות שהן מאיין באנו, למה אנחנו והכל ומאיין ולאן כולם נלך מכאן ומה באמת מהותנו תחווה שם ( דרך בשורתו, יבהיר המשיח לכולם מסודי-הסודות של חידת החיים והמוות, על הלמה אנחנו הסבל והכל, על האיך, על מה לפני (מקדם) היה ומה איתנו עם כולם יהיה אחרי אלה החיים. ישעיה מה (ג) וְנָתַתִּי לְךָ אוֹצְרוֹת חֹשֶךְ וּמַטְמֻנֵי מִסְתָּרִים לְמַעַן תֵּדַע כִּי אֲנִי יְהֹוָה הַקּוֹרֵא בְשִמְךָ אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל: (ד) לְמַעַן עַבְדִּי יַעֲקֹב וְיִשְׂרָאֵל בְּחִירִי וָאֶקְרָא לְךָ בִּשְמֶךָ אֲכַנְּךָ וְלֹא יְדַעְתָּנִי: לְמַעַן עַבְדִּי יַעֲקֹב = למען משיח-אלוהים, למען ישראל בחירי = למען יעקב = ישראל שהוא בחיר עבד ה` , (ולמען נצח עם ישראל ) ו) ערומים הייתם בהבנתכם את האלוהים = הבערות בה הייתם שרויים לפני שהתפכחתם לאור-האמת מבשורתו של המשיח-המבשר בקשור באמת האחת, אמת האלוהים לאדם, האמת שהברכה והקללה הם מצב שכפוי עלינו ועל כולם לנצח עולמי-עולמים. ז) חווה מסמלת את חוויתו של האדם. עליה חוויתו שלו האדם (עליהן החוויות שבחייו) יש עליהן מחיר, המחיר נורא יקר וחובה על האדם לשלם אותו. באחרית הימים ``הנחש`` מבשר לאדם את הבשורה על החיים ועל המוות. האדם שלא רעב רק ללחם, אלה גם לדעת, מתנסה בחווית הפיתוי שמהנחש (מהמשיח) וכך בתאוותו לידע הוא אוכל מפרי עץ-הדעת טוב ורע (בשורתו של המשיח-המבשר) (וכך לאדם דרכה חוויתו שלו ידע את האמת וממנה חוויתו שיחווה מפרי עץ-הדעת (דעת משיח) יתפכח האדם ואז יבין שעד שלא נגלתה לו בשורת-האמת על האמת מהנחוש בדעתו בלגלות אותה,(מהמשיח) ערומים היו האדם ומה חווה על האמת עד שאכל מהפרי האסור למאכל הוא בשורתו בעולם של המשיח המבשר את האחת האמת-האלוהים לאדם. אז האדם (כל אדם)ברורות ידע שממנו האלוהים האמת והחיים לאדם, האמת שממנה החיים שהם הברכה וממנה האמת גם הקללה לנפש האדם וכאשר נשמתו תחווה את האיום והנורא במציאות אכזרית שבעת הנוראות, היא מציאות שאול-תחתיות הגיהינום שבעולם המוות. אלוהים בעתה את כל הנשמה ישחרר מהעבדות במיצרים שבעולם-המוות (בגיהינום) לחרות במרחבי-החיים. ישעיה ט, סה (כ) לֹא יָבוֹא עוֹד שִמְשֵךְ וִירֵחֵךְ לֹא יֵאָסֵף כִּי יְהֹוָה יִהְיֶה לָּךְ לְאוֹר עוֹלָם וְשָלְמוּ יְמֵי אֶבְלֵךְ: (כא) וְעַמֵּךְ כֻּלָּם צַדִּיקִים לְעוֹלָם יִירְשוּ אָרֶץ נֵצֶר מַטָּעַו מַעֲשֵׂה יָדַי לְהִתְפָּאֵר: (כב) הַקָּטֹן יִהְיֶה לָאֶלֶף וְהַצָּעִיר לְגוֹי עָצוּם אֲנִי יְהֹוָה בְּעִתָּהּ אֲחִישֶנָּה (טז) אֲשֶר הַמִּתְבָּרֵךְ בָּאָרֶץ יִתְבָּרֵךְ בֵּאלֹהֵי אָמֵן וְהַנִּשְבָּע בָּאָרֶץ יִשָּבַע בֵּאלֹהֵי אָמֵן כִּי נִשְכְּחוּ הַצָּרוֹת הָרִאשֹנוֹת וְכִי נִסְתְּרוּ מֵעֵינָי: (יז) כִּי הִנְנִי בוֹרֵא שָמַיִם חֲדָשִים וָאָרֶץ חֲדָשָה וְלֹא תִזָּכַרְנָה הָרִאשֹנוֹת וְלֹא תַעֲלֶינָה עַל לֵב:
נָבִיא מִקִּרְבְּךָ מֵאַחֶיךָ כָּמֹנִי יָקִים לְךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֵלָיו תִּשְׁמָעוּן (דברים יח (טו) http://cafe.themarker.com/view.php?u=226750
ל נ צ ח
השיפוט של לנצח מחדיר חוכמה מקוריות חוסר-מנוחה והתעוררות הגורמת לסערת-רגשות להערצה לקנאה לתוקפנות ולבסוף גם להשלמה.
 
מי מת והמליך אותך למלך? ../images/Emo2.gif

תראה קודם כל אני מודה לך על התגובה!! אבל אתה אומר שאתה המשיח????????? התמונה ששמת עם הזקן והכללל זה כל כך אסור לעשות את זה!!!!!!!!!! גם לפי האמונה אסור לבנאדם לומר על עצמו שהוא המשיח!!! אתה אדם דתי ומאמין- תאמין, אבל אל תגיד שטויות כאלה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! גררררררררררר עצבת אותי עכשיווו וסליחה שאני לא הכי נחמדה תודה שהגבת שבוע טוב!
 
הבנתי.

נראה לי שהאפשרות השנייה היא הנכונה (
), אני איתך. אין הגיון שאדם אומר על עצמו שהוא משיח! -גיחוך קל- זה אפילו קצת עצוב לא יודעת. יש מצב שאני תמימה מדי, אבל יש סיפור אחד בתורה על אבימלך (אחימלך? שם אחר?..) אם זכרוני לא מטעה אותי שהמליך עצמו למלך על העם, ומישהו אמר לו שזה אסור תזכיר לי את הסיפור? (בגרות, שנה שעברה...)
 

yaakii

New member
אבימלך בכבודו ובעצמו

תוכלי לקרוא את הסיפור המלא כאן, אבל לא כדאי לעשות דימויים מעליבים...
 
לא התכוונתי להעליב

וגם אם הדימוי העליב, זאת עובדה וההשוואה רלוונטית לדעתי. סליחה אם כן, בכל אופן. ותודה על הקישור
 

yaakii

New member
היא לא ממש רלוונטית:

כי בסיפור של אבימלך: 1.הוא מלך באופן מעשי על העם (ולא כתב הודעות בפורומים...) 2.היה מעורב הרג אנשים למטרת מלוכה שלו
 
אני מתארת לעצמי

שהוא לא מפרסם זאת רק בפורומים. אין לי דרך להוכיח זאת, אך אני מאמינה שזה כך, יכול להיות שאני טועה, אבל אין לך דרך להוכיח אחרת אז יכול להיות גם שלא
. גם אם הוא לא הורג אנשים למטרת 'המלוכה' שלו, הוא בהחלט נוהג בדרך שאיננה נכונה עפ"י התורה. תקן אותי אם אני טועה. מותר לאדם להכריז על עצמו שהוא המשיח?
 

yaakii

New member
אחרת איך נדע מתי המשיח מגיע..? ../images/Emo13.gif

בעקרון יש ברמב"ם גדרים מדוייקים למי יכול להיות המשיח. אל דאגה אם הוא היה המשיח היינו יודעים מזה.
 
למעלה