שאלה למנהל הפורום

MotheRonit

New member
ואותי זה לא מרשים בכלל. זה כאב לו עד כדי כך שהוא לא יכול היה

לבכות. קוראים לזה נאלם מההלם.
 

ה כ ל

New member
שטויות, אני הייתי שם, זה לא מה שהיה

לעומת זאת, התינוקות בכל ברית רגילה בה נכחתי צרחו מרוב כאבים.
 

MotheRonit

New member
נניח. ואז כשפג האלחוש? עדיין היה צריך להתמודד עם הכאבים.

ועם שריפה בחיכוך בחיתול והצריבה עם עשיית הצרכים.
שלא לדבר שמעמיסים על גוף רך לפנות חומרים כאלה.
אבל לא משנה. מי שבאמת לא מקיים מצוות וחושב שלא צריך לעשות - שלא יחפש את הדרך (לכאורה) הנוראית פחות. כי אין. לא לפעולה עצמה ולא להשלכות (שלא משנה איך תעשה הן קורות) ולסיכונים שעדיין קיימים.
ומי שרוצה. שיעשה. אבל שלא ישכנע אותו שזה כואב פחות. כי זה כואב בפני עצמו. זה פשוט להחליף כאב בכאב.
 

ה כ ל

New member
את בהכחשה כנראה, כי אולי את לא יכולה להכיר בסבל הנורא

פעם היה לי חול בכליות, וזה כאב נורא, אך לא הייתי מעלה בדעתי שבגלל שכאב לי פעם אני לא אקבל הרדמה לטיפול שורש...
הרעיון הוא לנסות להפחית בסבל ובכאבים עד כמה שאפשר, ולא להגיד שבגלל שיש כאב שאי אפשר למנוע אותו, אז צריך לוותר על הנסיון להפחית כאב היכן שאפשר וניתן...
 

MotheRonit

New member
נכון. אני זאת שבהכחשה


ולא הבנתי את ההשוואה שלך. מה היא קשורה? אם הזריקה של ההרדמה הייתה יותר כואבת, אז אולי היא לא שווה. ועל טיפול שורש אי אפשר לוותר, ועל מילה כן. יש טיפולים רפואיים הכרחיים (שלהם טיפול מקל כאב נלווה) ויש טיפולי בחירה.
ואם הרעיון הוא לנסות להפחית בסבל ובכאבים אז מה שאפשר הוא לא לעשות.
&nbsp
ואגב. שמעתי שבקדושת העשייה על פי ההלכה לא נותנים לתינוק משכך כאבים כי בכיו בעת הזו פותח שערי שמיים!
&nbsp
ומי שלא מתחבר לזה... שלא יעשה... שלא ישכנע את עצמו שזה שהוא "מפחית" כאב הופך את זה לנכון או מוסרי יותר. גם הזריקה עצמה כואבת (אז מה עשית בזה?) וגם עדיין כואב כשההשפעה פגה (אז מה עשית בזה?) אז זה לא כאב שאי אפשר למנוע אותו. אפשר למנוע אותו על ידי אי עשייה. זאת הנקודה. אז שאנשים יעשו, אבל שלא ירגיעו עצמם במה שהם "עוזרים"...
&nbsp
(זה כמו שתגיד לי שהניתוח הזה הוא 99.9999 אחוז בטוח. אז אני אגיד לך שלא לעשות זה 100 אחוז. ומי שמבחינתו זה מיותר, גם 0.0001 זה סיכון מיותר לקחת)
 

ה כ ל

New member
מעניין אם היית מסכימה שיחתכו לך חתיכה קטנה מהגוף ללא הרדמה

כדי "לפתוח שערי שמיים"...
הזוי...
 

ה כ ל

New member
וליתר דיוק...

האם היית מסכימה שיחתכו לך חתיכה קטנה מהגוף ללא הרדמה כדי שצרחות הכאב שלך ישמשו את הציבור למטרת "פתיחת שערי שמיים"...
האמת, זה נשמע על גבול הנצרות, הסגידה הזאת לכאב וסבל...
 

MotheRonit

New member
בדיוק. נכון שהזוי?

ומה שבן אדם מסכים לעשות על גופו למען פולחן דתי (ולא משנה של איזו דת/אמונה) זה בחירה שלו. ולא עניין של אף אחד אחר לכפות עליו.
 

ה כ ל

New member
אז מובן שלא תסכימי שיחתכו לך חתיכה קטנה מהגוף ללא הרדמה

כדי שצרחותייך "יפתחו שערי שמיים"...
 

MotheRonit

New member
בוודאי שכן. אם תהיה לזה תכלית מבחינתי.

אם העדר ההרדמה ישרת כוונה - שזה יביא לידי ביטוי אמונה שיש לי בדרך מסוימת או בנכונות לקיים מצווה מסוימת.
לא חסרות דוגמאות לטקסים כאלה בעולם.
ההבדל הוא בין לעשות זאת על גופו של תינוק (שבעת הזאת זה בוודאי חסר הבנה מבחינתו, נטול משמעות רוחנית ולא יותר מפעולה כירורגית שמבצעים בו + חוסר ידיעה אם זה בכלל יהיה רלוונטי עבורו בבגרותו, שכפו זאת עליו) לבין בן אדם בוגר שבחר להכיל זאת על עצמו (והתוכן הנפשי שהוא מעניק לעשייה מסייע להתגבר על הכאב הפיזי ומזרז את ההחלמה)
 

MotheRonit

New member
מה קשור
... היית רוצה... חכם על אחרים

תסתכל מסביבך. וקצת יותר החוצה. לא חסרים אנשים שפועלים ככה... שעושים דברים על גופם (ולא של ילדם) ללא הרדמה... מתוך אמונה מסוימת... אני ממש מצטערת שאני לא מקיימת אף מצווה של אף דת שדורשת הרדמה כדי להעמיד את זה במבחן המציאות...
 

ה כ ל

New member
לא מעניין אותי מה אנשים עושים לעצמם

מה שמעניין זה שחותכים לתינוקות חסרי ישע חתיכה מהגוף בלי הרדמה כדי שצרחותייהם "יפתחו שערי שמיים"...
 

MotheRonit

New member
אז אנחנו מסכימים?


אבל זה מה שזה. זאת האמונה. ברית=מצווה=הלכה. מבוסס על מערכת שלמה של עקרונות. אנחנו יכולים לא להבין את זה. זה רחוק ממני. נאלצים לקבל את זה בהכנעה. ולא שופטת משהו מבחוץ. אני לא חייבת לקחת בו חלק. אבל אם מישהו יכול לפקפק או לערער או לרצות לשנות זה רק מישהו מבפנים.
 

ה כ ל

New member
אני לא מסכים לכך ש"צריך" לחתוך תינוקות ללא הרדמה...

כדי שצרחות הכאב שלהם "יפתחו שערי שמיים"...
 

MotheRonit

New member
גם אני לא מסכימה אז?

זה מה שזה.
כל אחד יעשה מה שהוא מאמין בו.
 

שוש אור

New member
ברית מילה

ברית מילה עצמה הינה פעולה כירורגית לכל דבר, במהלכה מסיר הרופא/המוהל את עור העורלה העוטף את העטרה של הפין. חיתוך העורלה נעשה בעזרת מגן עטרה שתפקידו האחד הוא להגן על העטרה בזמן החיתוך, והשני הוא לעצור את הדימום הנובע מהחתך.
היות שהמידע המצטבר בשנים האחרונות מצביע על כך שהתינוקות הנימולים כן חווים כאב, בניגוד לדעה שרווחה בעבר, מקובל היום, טרם המילה, על פי המלצת ארגון רופאי הילדים האמריקאי (AAP), לבצע הרדמה מקומית (אלחוש). האלחוש מתבצע בשני שלבים- מריחת משחת EMLA מקומית כשעה טרם ביצוע ברית המילה, והרדמה מקומית נוספת עם מחט עדינה מאד מספר דקות לפני המילה. הרדמה זו פעילה למשך כמה שעות לאחר הטקס שלמעשה הינו הזמן הכאוב יותר.

סיבוכים כירורגיים
כאמור, ברית המילה הינו ניתוח עם שיעור סיבוכים נמוך יחסית, כאשר על פי הספרות הרפואית, מדובר ב- 2-6 לכל 100 מקרים. הסיבוכים אמנם נדירים, ומרביתם קלים וניתנים לטיפול, אולם כאן נרשם יתרון נוסף למילה הרפואית, שמבטיחה התערבות מיידית גם במהלך הברית.

הסיבוך השכיח ביותר הינו דימום יתר מהעורק הפרנולארי. חשוב לזכור כי דימום מופיע מכל חתך ניתוחי וכך גם בברית המילה, אך לרוב מדובר בדימום מזערי שפוסק תוך כמה דקות.
במידה שמופיע דימום יתר, ניתן לטפל בבעיה על-ידי לחץ מקומי, תפר או צריבה.
חשוב לציין כי רזרבת הדם אצל תינוק בן שבוע ימים הינה קטנה מאד, ולכן כל דימום אשר במבוגר הינו בנאלי יכול להביא לחוסר שיווי משקל מערכתי אצל התינוק ולסכן את חייו.

ליחידה לאורולוגית ילדים שבבית החולים "דנה-דואק" מגיעים מדי חודש עשרות תינוקות שסובלים מסיבוכים שאותם רופא אורולוג היה יכול למנוע, או באמצעות שמירה קפדנית יותר על סביבה סטרילית או באמצעות פעולה רפואית כזו או אחרת לפתרון מיידי של הבעיה.

ה'נתונים' מתוך אתר המרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי
 

אופירA

New member
מנהל
טוב ויפה - זו דעתו של כותב המאמר מהמרכז הרפואי איכילוב

מדיניות רפואית משתנה לעיתים קרובות בעולם כולו, בהתאם למחקרים ולהתפתחויות שונות בהעדפות החשיבה הרפואית.
לא כל מה שמרכז רפואי מציע זה קדוש. לפני 5 שנים המרכז הרפואי איכילוב דגל בניתוחי טבעת לקיצור קיבה, והיום הוא דוגל בניתוחי שרוול. מחר הוא ידגול בהשד יודע מה. יפה שהוא ממליץ, יפה שהוא משנה את דעתו בהתאם להתפתחויות המחקריות, אבל אין קדושה בהמלצותיו.

התורה יודעת מה היא מצווה, היא לא משנה את דעתה כל 10 שנים עפ"י מחקרים, אם לדעתה כואב לתינוק או לא כואב לתינוק. אם זו השאלה - אז כואב לו. נקודה.
אבל לא זו השאלה, השאלה היא אם כאב זה טוב להרדים בזריקת הרדמה מקומית. והשאלה הזו נשארת.
התינוקות שאני מכירה בכו בזמן המילה, מצצו מוצץ עם יין, רגליהם הודקו בעת ההחתלה, הם הלכו לאכול מיד עם אמא, ונרדמו עד הארוחה הבאה. אח"כ הם בכו כל פעם שנתנו שתן, וכמובן גם מהסיבות הרגילות שתינוקות בוכים. את זה זריקת ההרדמה לא מונעת.
לא רואה למה היה צריך להטריח רופאים ולשלם להם הון תועפות, בשביל שהתינוק בכל מקרה בכה ובכל מקרה אכל ונרדם מיד. אני מבטיחה לכל החוקרים, שבזמן שהוא ישן לא כאב לו כלום.

אבל מי שמרגיש שזה עדיף לו, והכל נעשה עפ"י ההלכה - בכבוד. רק שלא יגיד לאחרים מה נכון ומה עדיף לתינוק שלהם, כל עוד הרפואה לא יכולה להכריע, ולא מצליחה לשנות דעתם של 85% מעם ישראל, אפילו שהם חילוניים ונאורים.
 
למעלה