שאלה לערבים

GuyN2

New member
שאלה לערבים

יש משהו שמסקרן אותי כבר הרבה זמן
אני, יהודי בעל דעות ימין קיצוניות תמיד נסיתי להבין ולהידבר עם ערבים
אני עושה את זה כבר תקופה על גבי הפורום הזה ויש משהו שעדיין לא שאלתי
בהרבה מאוד סרטים הוליוודים, בעיקר סרטי פעולה, הבחור הרע או הבחורים הרעים הם תמיד מוסלמים (טרוריסטים בדר"כ)
לא מזמן הייתי בסרט כזה בקולנוע (חטופה 2) וישבו איתנו לא מעט ערבים באולם (זה היה בקריון, או בלב המפרץ, לא זוכר)
ונסיתי לחשוב מה עובר להם בראש ברגע שהם רואים שהחבר'ה הרעים הם מוסלמים כמוהם (או כמו חלק מהם, אולי היו כמה נוצרים)
איך אתם מרגישים בקשר לזה? אתם יכולים לצפות בסרט כזה בהנאה, או שזה מפריע לכם?
 

shamrockh

New member
באופן אישי

לא כ"כ חובב סרטים ועקבי אחרי סרטים חדשים ,אך כן נתקלתי לא לפעם ולא פעמים במה שאתה אומר שהמוסלמים וערבים בכלל המופעים בסרטים מסוג זה מוצגים כרעים /טרוריסטים .
להגיד לך שזה הכי כיף לראות שזה מוצג ככה ? ממש לא כזה כיף !
וזו מבין אחת השיטות המשפיעות על התפיסה של הדור הצעיר לראות במוסלמים /ערבים כטרוריסטים .
שיטה שגורמת לטיפוח שנאה מיותרת .
 
אני לא רואה סרטי פעולה שבהם הערבים/ המוסלמים

מנסים לפוצץ את העולם. זה לא עושה לי את זה... אבל לפני מס' חודשים הלכתי לראות סרט שכלל בדיחות גרועות גם על ערבים ומוסלמים (בקריון), ולא נשארתי אדישה. אז קצת קיטרתי בקול רם, הסרט היה גרוע אגב.
 
אני מתביישת להגיד

 

GuyN2

New member
היו בו גם בדיחות על יהודים

זה אחד הסרטים הטובים והמצחיקים של השנה לדעתי
אני מאוהב במילה קוניס
 
יש יהודים סופרים שהתמקצעו בלעג על היהודים

למשל על תכונות של רכילויות אכזריות אחד על השני, על העלמת מידע מכוון אחד מהשני,

על חתרנות, על בחישה בצלחת מאחורי הגב, על שנאת זרים.

הסופרים שהתמקצעו בכתבה לעגנית על היהודים:

1. "שלום עליכם"

2. בשביש זינגר.

3. שי עגנון.

4. יהודה בורלא.
 
לא צריכים לקפוץ עד הוליווד

אישית זה כבר לא מפריע לי
דעות על האסלאם ועל כל מה שקשור אליו אפשר למצוא בסרטים ערבים. במיוחד ע״י אותם אומנים שיותר חותרים לכיוון של ״אלעלמאניה״ ומאמינים במודרניזציה ועצם כך שהאסלאם ״חוסם״ להם את הדרך.
קח למשל את הסרטים של האומן הגדול , עאדל אמאם.
הוא מצחיק אותי . וידוע לכולם. ואין מישהו שנשאר אדיש לקטעים המצחיקים שלו. אבל בכל הסרטים שבהם גילם דמות של גנב/ חוטף/ איש דת. תמיד הוא גידל את הזקן ולבש גלבייה ושיחק אותה מוסלמי קיצוני.
סיווג התפקידים האלה תמיד שויכו לאותו ״שייח׳ ״ בסרט.

בפעם הראשונה הוא היה בראש חוליה שחטפה בני ערובה בבנק
בפעם השניה היה שייך לחוליה של טרור,
ועוד רבים אחרים.

אציין שלא רק הוא. גם אחרים.

היום אפשר לראות המון שחקניות שחזרו בתשובה ומצאו את תפקידם בהמשך המשחק בצורה מוצלחת. למשל חנאן טורק, היום היא כבר שיחקה בתפקיד של נזירה והיתה דמות מרכזית בסדרה , ועוד כמה וכמה כמוהה.
 
בעיקרון אדם דתי צריך להבין שהוא משלם מחיר

זה חלק מעבודת האלוהים שלו. אצלנו אדם שהוא שומר שבת הוא למעשה מצהיר על עצמו ששביעית מהשבוע הוא לא קיים.

מבחינה עסקית כמובן.

אבל הרי יש עסקים שעובדים בשבת, אז הדתי צריך להבין שהוא לא יוכל להתקבל בקלות למקום עבודה שעובד 7 ימים בשבוע.

אני מגד אותם דתיים שרוצים להצהיר לציבור, שהם מבקשים מהציבור ש"אדם דתי הוא בסך הכל אותו אחד, רק חזר בתשובה".

זה לא נכון. אדם דתי חזר בתשובה והוא צריך לדעת לשלם את המחיר של זה.

הפגנות של דתיים נגד חילוניים שלא מקבלים אותם זה קטנוניות וחוסר לקיחת אחריות על המעשים שלך בעצמך.

אם אתה חזרת בתשובה אתה צריך להיות מוכן שלא יקבלו אותך במקומות למשל שנוסעים הרבה לחו"ל, אם אתה מתעקש לחבוש כיפה למשל.

דתיים שמנסים לעשות לעצמם יח"צנות כאילו שהם "אותו דבר" - זו פשוט יח"צנות שקרית.

אדם דתי צריך להתרגש שמסתכלים עליו אחרת, שמסתכלים עליו בחשדנות, שמסתכלים עליו כלא יעיל, ולהתמודד עם זה במצב הנתון שבו הוא נמצא.
 
נכון, ובנוגע ל "להתרגל",

זה לא קל, זה קשה כפי שתיארת ואין לי מה להוסיף על מה שהקלדת, כתבת את זה בצורה הכי מפורשת שיש,

וכתוצאה מכך; קיימים הרבה מאוד , וחלקן אפילו ידידות מאוד קרובות לליבי, שעשו את הליך החזרה בתשובה ואז נתקלו ב "בום" הזה , החזיקו לכל היותר שנה, ופשוט מאוד העדיפו לחזור לחיים הקודמים שלהם. ואני אומרת חיים. כי המעבר הזה לעולם הדת , הוא מעבר חדש לגמרי. שוב, כמו שאמרת.

אני לא שופטת אף אחת אבל אני מציינת זאת כי אני מספרת על משהו שכביכול יש בו ניסיון אישי לחלק מהסובבות אותי. וכבר שמעתי באותו הנושא "חזר בתשובה" - "חזר בשאלה"- גם אצל יהודים.

אני חושבת שזה מכנה אחד משותף לכולם. השייח' , הנזירות שמתנזרות מהעולם החיצון ואף מוותרות על הקמת בית ומשפחה והולדת ילדים, האישה המוסלמית שחיצונית עלולה להיראות כ "עוד אחת" אשר לא נתנו לה להתפתח בחברה או "עוד אחת" אשר נכללת באותה הסטטיסטיקה לנשים שלא מקבלות את זכויותיהן והכל בזכות חתיכת בד על הראש.

יש מחיר. אין ספק.
 
למעלה