שאלה מתחום הפרקטיות

איריסג

New member
שאלה מתחום הפרקטיות

אז ככה: העניינים הולכים ומתקדמים, ואנחנו מאד מבסוטים מאיך שהבית יראה. אבל כמו פולניה טובה, אני חייבת לקלקל (לעצמי...) את החגיגה. ובכן: חלונות. ההשראה לחלונות בבית באה מהטמפלרים - זאת אומרת שיהיו בבית הרבה חלונות שמתחילים נמוך (גובה 45 ס"מ) ויהיו צרים (כ 80 ס"מ רוחב) וארוכים. בנוסף, במטבח ובסלון יהיה חלון מחולק - שיתחיל מגובה 1.1 - ואז יהיו לו שני חלקים שגובה כל אחד מהם הוא מטר. זאת אומרת שהחלון העליון מתחיל מגובה 2 וקצת מטרים, ונגמר בגובה 3 מטר (התיקרה בחלק הזה של הבית מאד גבוהה, כמעט 4 מטר) ואני שואלת - איך לעזאזל מגיעים לנקות חלונות כאלה???????????? פרט שחשוב לדעת - בסלון יהיה פרקט, ובמטבח - החלון הזה הוא מעל השייש - זאת אומרת שמתחתיו יש ארונות עץ - ככה שלהתיז הרבה מים עם צינור - זה ממש לא בא בחשבון.
 

Dfengshui

New member
חלונות גבוהים

יש פתרונות ניקוי עם ידית ארוכה ומתכווננת, כלומר, זה נראה קצר, אבל אפשר לפתוח את הזרוע. זה עובד כמו ניקוי חלונות בתחנת הדלת - צד אחד ספוג וצד שני מגב. לקניה בכל חנות של דברי בית, אייס, הום סנטר וכו'. יעילות - לא מתה על הפתרון הזה וזאת צרה אמיתית, במיוחד אם יש לך קומה שניה. אצלי בבית התעקשתי על חלונות גדולים (והרבה). זו הייתה אחת הטעויות הקשות ביותר שעשינו. והיא לא תחזור בבית הבא...
 

איריסג

New member
בבית שלנויש דווקא רק קומה אחת

וברמת העיקרון אני מאד אוהבת את איך שהיא תכננה את החלונות. הספוג הזה, זה באמת עובד? ועד איזה גובה זה מגיע? מה הגובה של החלונות אצלך? (המרחק מהריצפה)
 

Dfengshui

New member
גובה החלונות אצלי

מגובה 45 ס"מ (בסלון) עד 2.60 מטרים בערך. הבעיה העיקרית היא מחוץ לבית, אלא אם יש לך חלונות נפתחים. אצלי החלונות הם מסוג כיס ואז החלק החיצוני מאוד בעייתי לניקוי. בקומת הקרקע אני פשוט עוברת מהגינה, אבל בקומה העליונה דרוש סולם ובעל אמיץ
הניקיון עם הספוג הזה הוא לא רע, אבל חסר החלק של לשפשף עם סמרטוט/עיתון, אם זה מאוד חשוב לך.
 

בינא

Member
תשובות פרקטיות לניקוי חלונות

טעות לעולם חוזרת, אך אם כבר עשית חלונות גבוהים, תאלצי לחיות איתם, לכן מומלץ בשלב א' לא להצטער על-כך, כי זה ממש בזבוז אנרגיה. שלב ב' יגיע רק לפני הכניסה לבית - הנקיון שלהם מנקודות צבע וכיו"ב. מומלץ בכל מקרה, למבנה שגובה תקרתו 4 מ', לרכוש סולם אלומיניום (קל משקל) נפתח (הום סנטר; אייס; איקאה ועוד), אשר יהיה בטיחותי גם לך וגם לעוזרת. רצוי לרכוש סולם שיש לו שני צדדים כי את אלה ניתן להציב גם על המדרגות כשצד אחד פתוח יותר מהצד השני. הסולם ישמש גם להחלפת נורות באהיל גבוה ויכול גם לשמש לעליה בטוחה לגג לניקוי קולטי השמש, טיפול במנוע המזגן, גיזום ענפי עץ גבוה וכיו"ב. בקיצור - הסולם הזה, שאינו זול, הוא השקעה לטווח ארוך וכדאי גם לתכנן לו מקום קבוע. המפתיע בחלונות גבוהים הוא שהלכלוך המצטבר עליהם הוא אבק ושערות של חיות בית, הנוטות לעלות כלפי מעלה עם האוויר החם (תלוי כמובן היכן גרים, אם פותחים הרבה את החלונות בבית, אם יש חיות וכיו"ב), לכן תגלי מהר מאוד שפרט לשאיבה עם שואב אבק טוב, אין צורך בניקוי רטוב תכוף ומספיק ניקוי כזה רק פעם בחצי שנה (עם הסולם).
 
סולם הרשויות הממונות על הבטיחות בעבודה, אוסרות שימוש בסולם לביצוע פעולות כל שהם. סולם ישמש רק לצורך הגעה או מעבר ממפלס למפלס.
 
אוי, זה לא רציני... אני נהנה לקרוא בפורומים השונים שבהם אתה כותב. אני מודה שאני מקווה שלכולם יש את הסבלנות לקרוא את התשובות המנומקות שלך, ואפשר להבחין שיש לך נסיון לא מעט.למרות נימת הפרסום שמסתתרת שם. אז סולמות מקצועיים לא קונים בסנטרים. ואני לא ראיתי סולם שבא עם ביטוח...מה זה החרטא הזאת ? ועוד ממך ?
 
נכון יש ביטוח !

הביטוח מבטיח שיפלו מן הסולם אם עובדים עליו במיוחד אנשים שלא מיומנים בהבלטת גופם אל מחוץ לסולם . הוראות משרד העבודה חד משמעית , יש לאבטח סולם מפני נפילה ולא לעבוד עליו . רוב התאונות קורות בבית .
 

mol3

New member
חובב ציון אתה טועה

רק לאחרונה עברתי קורס בטיחות בעבודה (עבודות בנייה). מותר לעשות על סולם עבודה פשוטה שאיננה מחייבת הפעלת כלים כבדים ואיננה דורשת יותר מאשר יד אחת לעבודה קלה. לדפוק מסמר עם פטיש מותר, אבל לקדוח אסור.
 
אתה דופק מסמר עם יד אחת ? ../images/Emo8.gif שמע, זה לא היתה החלטה שלי.... כמו שאתה היית בקורס, גם אני הייתי.... רק שאצלנו לא נתנו שיקול דעת, יד אחת, שתי ידיים... אסור וזהוא. רק להבהרה. יש סולמות מיוחדים עם במות. על אלו מותר לעבוד, בכפוף לאישור ממונה הבטיחות לעבודה הנדרשת.
 

fireman

New member
בתוך הבית זו רבע בעיה

מחוץ לבית זו בעיה ורבע. עקרונית אפשר לקחת את החלונות, לפרק אותם מהמשקופים לקחת למקלחת ולשטוף אותם אחד אחד אבל זו עבודה לא קלה, על אחת כמה וכמה אם מדובר בחלונות עם זכוכית בידודית שהמשקל שלהם מטורף בגלל כמות הזכוכית. מתוך הבית אפשר לנקות עם כל מיני אמצעים שכבר הוצעו כאן כמו מגבים וספוגיות עם מוטות הראכה וכוליי וכוליי... מבחוץ זו הבעיה האמיתית ובמיוחד אם יש 2 קומות. אני לפני שנה קיבלתי במתנה מכונה לשטיפה בלחץ מה שנקרא בעגה המקצועית גרניק, באמצעותו אני שוטף את החלונות של הקומה השניה בעודי עומד על האדמה בגינה בלי שום בעיה. זה חסכונית מאוד במים ועושה עבודה מצויינת ומעולה במיוחד על החלון הפנורמי שיש לי בבית שמשימת הניקיון שלו יחסית מורכבת הן בגלל הגודל שלו והן בגלל העובדה שהוא מכופף מה שמצריך עבודה מצד לצד ולא מלמעלה למטה, משימה לא פשוטה כאשר החלון גבוה ממך באופן משמעותי עם אותו מכשיר אני שוטף את המכוניות, את הקולטים של הדוד שמש וכל מה שמצריך שטיפה....המכשיר מאוד חסכוני במים וזה היתרון הגדול שלו.
 

אמארונה

New member
עוד עניין פרקטי ובטיחותי

שצריך לחשוב עליו עם חלונות כאלה נמוכים: ילדים. חשוב מאוד למנוע אפשרות של טיפוס ילדים על החלונות ואפשר לפתור את זה עם חלק קבוע בחלק התחתון של החלון שאותו אי אפשר יהיה לפתוח.
 

איריסג

New member
אבל אנחנו בונים שטוח!

אין לי שום בעיה של ילד שיפול מחלון עם סף נמוך. זאת אומרת יש לי בעיה, ברור, אבל זו תהיה נפילה מגובה כיסא - לדשא.... ואין לי בעייה לנקות את החלונות מבחוץ - כי הם כאמור בקומה אחת - אז להשפריץ עם צינור מבחוץ - זה ממש לא בעיה. רק תהיתי איך מנקים אותם מבפנים...
 

איריסג

New member
ועוד שאלה בנושא חלונות:

אני אנסה להסביר: בחדרי השינה מתוכננים לנו חלונות כאלה: הם מתחילים כאמור מגובה 45 ס"מ מהרצפה - וגובה החלון עצמו הוא 2.15 . הרעיון הוא לעשות פרופיל בלגי - שיהיה לו קבוע תחתון וקבוע עליון (נניח 50 ס"מ גובה של כל קבוע) - והמטר וקצת שנשאר באמצע - יהיה חלון נפתח. רוחב החלון - 80 ס"מ נתון נוסף - על גופתי המתה יהיו חלונות "כיס" בבית שלי... סיוט של בית הורי. לכן אני צריכה להחליט על צורת המיפתח של החלונות. אם אני עושה אותו חלון ציר עם פתיחה באמצע (כל כנף 40 ס"מ) - אז הכנפיים יבלטו לתוך החדר = מכה בראש של ילדי שעוד לא נולדו. אני לא רוצה לעשות אדן חלון עמוק - כי זה ייקח לי מקום מהחדר - ואדן חלון בולט החוצה זה גם לא לעניין, כי העיצוב החיצוני של החלונות הוא מאד נקי - לא יהיו דברים בולטים החוצה. פתיחה של 180 מעלות, כדי שהכנף של החלון תיצמד לקיר - א. אני לא בטוחה שאפשרית מבחינת הפרופילים של קליל וב. - לא תהיה אפשרית מבחינת הריהוט שיהיה ליד החלונות. אופציה 2 - תריס עם 2 כנפיים, שנפתח בהזזה. כאמור - לא מסכימה שזה יהיה פתיחה לתוך הקיר - מה שמשאיר רק פתיחה של כנף על כנף - ופתח אויר רק של 40 ס"מ. אופציה 3 - חלון "גליוטינה" - שמחולק לגובה במקום לרוחב - ואז ההזזה של החלונות היא למעלה - למטה ולא ימין-שמאל. אז מה עדיף? יש מישהוא שכבר אחרי בניה שיוכל לתת לי מנסיונו?
 

fireman

New member
אצלי בבית חלון בלגי....

חולק כמה פעמים, חלק תחתון קבוע ושני צדדים קבועים ושתי כנפיים כך שכל כנף בפתיחה מלאה יושבת על החלק הקבוע ולא בולטת החוצה כלל, מה שעלול לגרום לפציעה או מכה בגלל הבליטה של הכנף. מתוך הבית החלון נראה שקוע כלומר בולט החוצה....אבל הוא לא, הקיר עבה (בסביבות 30 ס"מ) אז הוא שוקע החוצה כך שמבחוץ הקיר ישר ובפנים יש את החלון כביכול שקוע לתוך נישה אני מצרף תמונה.
 

ענתש

New member
הייתי עושה פתיחה פנימה.

מכל האפשרויות זה הכי הגיוני. ולנסות לעשות זוית פתיחה קרובה ל-90 מעלות כמה שניתן.
 

איריסג

New member
ואיך מונעים מילד להיכנס עם הראש

בפינה של החלון? הרי כל כנף היא 40 ס"מ - והעובי של הקיר, גם אם אני ממקמת את החלון קרוב לחלק החיצוני של הקיר - הוא 20 ס"מ - ככה שתהיה לי בליטה מכל צד של 20 ס"מ. ולכבאי אני אומרת - בחלונות הרחבים אין שום בעיה, זה כנראה מה שנעשה - קבועים בצד ובמרכז פתיחה ואז הפתיחה "מתיישבת" על הקבוע. השאלה שלי היתה לגבי חלון צר יחסית - 80 ס"מ רוחב - שאז אני יכולה לעשות קבועים רק למעלה ולמטה (כי גובה החלון עצמו הוא למעלה משני מטר). - אבל את הרוחב אין הגיון לחלק ליותר משני חלקים נעים.
 

fireman

New member
לדעתי לחלק ל2 גליוטינות

אין שום פתרון אחר שהוא טוב לחלון ברוחב כזה
 

איריסג

New member
יצא לך לראות חלון כזה "על אמת"?

זה נראה בסדר בפרופיל בלגי? זה בטוח לשימוש עם ילדים (זה לא ייפול להם על האצבע ויכאיב מאד עם הם ירצו לסגור אותו?)
 
למעלה