שאלה על אינציקלופדיות

galia26

New member
שאלה על אינציקלופדיות ../images/Emo63.gif

האם עדיין יש מקום לאינציקלופדיות על מדף הספרים . לי נראה מיותר מכיוון שכל החומר מאוד נגיש באינטרנט וגם פה אפשר לעשות מנוי על אינציקלופדיה ולהדפיס את הכל אך יש לי ויכוח על כך עם חברתי. מה דעתכם?
 

תּמר

New member
אם אינציקלופדיה לא היתה כ"כ יקרה

הייתי מסכימה עם חברתך. מכיוון שכדי להשיג אינציקלופדיה שלימה צריך לקחת משכנתא, אני מסתפקת ברשת - ובהחלט יש בה הרבה, וזה עוד יגדל. (אצלי יש בעיה, שבשבת אני לא גולשת וזה בדיוק הזמן בו צצות כל השאלות המעניינות)
 

פלגיה

New member
שאלה טובה

השאלה לדעתי היא מה את רוצה מהאנציקלופדיה. אם מחפשים מידע ספציפי - אז האינטרנט הוא די והותר. אבל אני נהנית לקרוא אנציקלופדיות גם סתם ככה. השאלה אם להשקיע מאות שקלים באנציקלופדיה היא שאלה נפרדת. אני קניתי לילדים ישנה מאוד - "מכלל". כל הכרכים בארבעים שקל. הם קוראים בהנאה רבנ. המידע אולי לא סופר עדכני, אבל מרחיב אופקים מאוד. אני חושבת גם לקנות להם איזו "אביב" או בריטניקה משומשות, רק שזה כולל גם הוצאה על ארונית ספרים נוספת, אז בינתיים אני לא עושה את זה.
 

Kalla

New member
יש לנו אנציקלופדיות

גם למבוגרים וגם לנוער עוד מלפני עידן האינטרנט. חשוב לי שבני יידע לנצל גם את הכלי הזה, ומאוד ייתכן שכשהמצב הכלכלי יאפשר, נקנה חדשה. הסברתי לו על התיישנות המידע באנציקלופדיה לגבי תחומים מסוימים ועל כך שלא ניתן למצוא בה דברים עדכניים מהתקופה האחרונה, אך עדיין יש הרבה מה לחפש שם. לדעתי, בערכים מסוימים, אין תחליף לפירוט שמוצאים באנציקלופדיה העברית, למשל.
 

Kalla

New member
מה שכן, מתוקף עבודתי

הבית שלנו מלא בלכסיקונים ומילונים מכל תחום אפשרי, החל מכימיה ומטאורולוגיה וכלה בדתות העולם ומוזיקה, ולא פעם יוצא גם לבני להיעזר בהם.
 
מחשבות על אנציקלופדיה-אינטרנט../images/Emo40.gif

כמה הגיגים שעולים אצלי בעקבות מחשבות בנושא...
חיפוש באנציקלופדיה דורש מיומנות אחרת ממה שדורש החיפוש במנוע חיפוש אינטרנטי, ממש כמו שסיכום חומר כתוב ומודפס אינו דומה ל"copy- paste"+ שינויים קלים שאני רןאה לעיתים קרובות מידי בעבודות אותם מגישים ילדים ובני נוער. בעיני שווה ללמוד את שתי המיומניות היטב ואז אפשר לבחור בכלי הרלוונטי בכל סיטואציה. אבל... קניית אנציקלופדיות רבות היא אכן עניין יקר. אהבתי את הרעיון של קניית אחת משומשת. וכמו תמיד, אני ממליצה על גם על התחברות לספריה טובה קרוב לבית...
 
לא מיותר בעיני.

הבעיה הראשונה שעולה החיפוש באינטרנט היא שלא כל מקורות המידע אמינים. באנציקלופדיה את יודעת שהמידע אמין. לנו יש אנציקלופדיה בבית. רוב החיפוש נעשה דרך האינטרנט, אבל בהחלט יש נושאים שיותר קל למצוא התייחסות עניינית אלהים באנצי'.
 

מיכל שב

New member
אני חושבת שאין תחליף להנאה

בחיפוש מידע בספר. המידע באינטרנט יכול להוות השלמה או תוספת למידע הכתוב, אבל חשוב לי מאוד שהילדים ידעו גם לחפש.
 

עמליה3

New member
אנציקלופדיה?

אני כבר סבתא לשמונה נכדים ,ומה שאני רואה שהעיסוק במחשב מורכב כולו ממשחקי מחשב ,צטים משחקים ברשת עם חברים.ילדינו כמעט אינם מחפשים מידע. לעומת זה ספר אנציקלופדיה בבית מזמין דיפדוף וחיפוש מידע . אל תזלזלו בספר הכתוב ,אין כמו מגע ידני בדפים ועילעול וחשיבה.
 

Kalla

New member
מסכימה איתך שאין לזלזל בספרים

אך בני בהחלט משתמש המון במחשב כמקור ידע, גם במשך שנת הלימודים וגם בחופש.
 

פלגיה

New member
לא מזלזלים בספר הכתוב

לגבי הילדים היום ספר על המדף לא תמיד כל כך מזמין כמו שהיה פעם (אפילו לא כל כך פעם) אלא אם קוראים לו "הארי פוטר,
 

לאה_מ

New member
לנו יש אנציקלופדיות בבית.

יש לנו "בריטניקה לנוער" ישנה, שהיתה של אחי - אמנם לא הכי מעודכנת, אבל חלק גדול מהערכים לא זקוק לעדכון, ובכל מקרה, ניתן להשתמש בה כמקור מידע נוסף. יש לנו את "אביב החדשה", שחמותי קנתה לילדים במבצע של אחד העתונים הגדולים - כל כרך ב-30 ש"ח (יש עשרים ומשהו כרכים - זה יוצא כמחצית המחיר של האנציקלופדיה הזו ברכישה באמצעות האינטרנט). היא קנתה בזמן שזה יצא לאור - לא בבת אחת, כך שכל פעם רכשה כרך או שניים - כלומר, קנתה בתשלומים ללא ריבית והצמדה
הבכור שלי מאד אוהב להכין עבודות - הוא משתמש גם באנציקלופדיות ובספרים שיש בבית, גם במקורות אינטרנט (ולעתים זקוק לסיוע שלי בחיפוש) וגם בחומר המצוי בספריה במתנ"ס שלנו. אני חושבת שמאד חשוב לדעת לשלב חומר ממקורות שונים, ולדעת לחפש דברים שמצריכים מיומנויות שונות (חיפוש באינטרנט, חיפוש באנציקלופדיה, חיפוש בספריה וחיפוש בספרי עיון בנושא אינם זהים).
 
לנו יש גם את האנצ' העברית

שקיבלתי מתנה לבת המצווה שלי מסבתא שלי. ועד היום אני מצטערת על אנצ' מכלל ואנצ' תרבות שאמא שלי תרמה מזמן למישהו - מחוסר מקום בבית. חלק חשוב בילדותי הכרכים הצבעוניים האלה.
 

yossi_gu

New member
עוד היבטים

האם יש בכלל ערך באינציקלופדיה בשר ודף? האם לקרוא כותרות מYNET זה כמו לקרוא עיתון על הספה? היבט נוסף הוא שבאינציקלופדיה אי אפשר לעשות קופי פייסט. נכון שגם מספר ילדים נוטים יותר להעתיק ופחות לסכם. אבל כשיש את אופציית ההעתקה והדבקה הרבה יותר קשה לשכנע בנחיצות הסיכום. ועוד נקודה בעידן האינטרנט לומדים לחפש בגוגל אבל ילדים רבים לא יודעים לחפש במילון/ספר טלפונים/אינציקלופדיה. האם בכלל חשוב לדעת לחפש לפי א"ב? כמובן שבעיה נוספת היא העובדה שהאינציקלופדיות לא ממש עודכנו מאז שאנחנו היינו ילדים. אנחנו קנינו בריטניקה.
 
הייתי רוצה לחשוב שהם ידפדפו להנאתם

ויקראו ערכים על המהפכה הצרפתית ועל התרבות אלמוגים אבל ריאלית זה לא קורה. הייתי מעדיף לקנות אנציקלופדיה on-line שמתעדכנת ברשת. בעיית ה- copy paste היא קשה מכיוון שדי בטוח שהם לא ממש מפנימים את מה שגזרו והדביקו ופה יש בעיה עם המורות שלא יודעות לסווג את הסיכומים על פי זה....
 

galia26

New member
עכשיו ירד לי האסימון ../images/Emo9.gif אני חושבת

לא הבנתי את משמעות בעיית ה"copy paste" האם היום עבודות הילדים צריכות להיות מודפסות?
 
אלף כן אבל זה לא העניין כקרה הנס

וסיכמתי משהו, הייתי קורא 2 מקורות, מתמצת אותם, מאחד ביניהם, מעתיק, מבצעה הגהה ולבסוף מעתיק על נקי - משהו היה נכנס לקודקוד בסופו של יום. היום מה הם עושים, קוראים, מסמניפ ctrl+c ו- ctrl+v מה נכנס לקודקוד? לכן הכרחתי אותם להעתיק לפחות מ-2 מקורות דבר שמכריח אותם לעשות איחוד, ועריכה כמו שצריך.
 
למעלה