נסיון לבדיקה שונה במקצת ערכתי מחקרון בטיוב על מספר הצפיות לפי מלחינים. כיום בעידן הרשת יש נגישות כמעט לכל מה שקיים - בפרט המוזיקה המודרנית כבר מוקלטת ומופצת ממילא בפורמט תואם, וזה בניגוד אולי לאולמי הקונצרטים וחברות המדיה שעליהם כבר דיברנו. רפרפתי באופן מאוד לא מחייב בטיוב ובחנתי את מספרי ההשמעות של יצירות שונות מתקופות וסגנונות שונים - כמובן, הקהל אינו מדגם מייצג, ההקלטות גם אינן ייצוגיות ויש ביצועים שונים לאותן יצירות, אבל היתרון הוא שהקהל הוא בינלאומי כלומר פחות תלוי תרבות (למרות שגם לרשת יש סוג של תרבות משלה), ובמידה ידועה אקראי (יש הטיה, למשל שנובעת מהגישה לרשת וספציפית לטיוב). חשוב לשים לב, שחלק משמעותי מהמאזינים, כך ניתן להעריך, כלל אינם קהל מוזיקה קלאסית לסוגיה מחוץ לטיוב, מה שאומר שהם גם פחות חשופים להטיות ה"סטנדרטיות" (כמו "א-טונאלי פיכסה"). חילקתי לשלוש קטגוריות - מלחינים אטונליים מובהקים, מלחינים מודרניים אחרים, ומלחינים קלאסיים לתקופותיהם השונות. הבחירה שרירותית למדי, יש בהחלט מקום לערוך מחקר מעמיק יותר, זה אינו מחקר ממש אלא רק בחינה שטחית. ספרתי את חמשת הביצועים הפופולאריים ביותר, השתדלתי לנפות ביצועים שלדעתי לא רלוונטיים, בסופו של דבר הבאתי את חמשת הקלטות המבוקשות ביותר. כמה אבחנות מעניינות: קייג' מככב בקטגוריית האטונליים. אם יש ספק, 3 מ-5 ההקלטות שבחרתי הן של יצירתו הידועה ביותר - בביצועים שונים, פחחח. גם לשטוקהאוזן יש יצירה כזו, משהו שהוקלט במסוק, וגם הוא מככב עקב היותו גימיק. אצל בארטוק מככבים המחולות העממיים שלו, אצל שוסטקויץ' - הואלס. כנ"ל אצל מלחינים קלאסיים, לרובם יש "רבי מכר" מוכרים ומבוקשים, עדיין - יש לא מעט יצירות אחרות בחמישייה שבחרתי לכל מלחין. כשמדובר ביצירות מתוחכמות יותר - המאזינים מתפזרים בין ביצועים רבים כי למבצע יש חשיבות, כך למשל אופ' 117 של ברהמס המדהים מופיע בביצועים רבים ומסתכם בלמעלה מ-250000 האזנות, אבל לכל ביצוע יש מספר מועט יחסית של מאזינים. שורה תחתונה: דעתי שיש מקום בעולם המוזיקה לכולם, זה כל הרעיון במוזיקה ואמנות בכלל, איני מקבל את דעתה של מיכל זמורה שזו "תאונה", מצד שני איני מקבל ביקורת חריפה כמו של מנחם צור (שהוא עצמו, אין לשכוח, מלחין) - עם כל הכבוד למוזקה האטונאלית, כבר היתה לה ההזדמנות להיות "הדבר הבא" וכבר הבנו שהיא לא, והמספרים אולי מעידים.