המשך התשובה
החטא זורק אותך לאגם הבוער באש וגופרית, ואין לך מנוס ממנו. לפי דבר אלוהים שאומר: שהעשיר לאחר שמת, נשא את ראשו מהשאול מתוך הייסורים מתוך אש הגיהנום. (בבשורה על פי לוקס), "אֲבָל מוּגֵי הַלֵּב וְהַבִּלְתִּי מַאֲמִינִים, הַמְתֹעָבִים וְהַמְרַצְּחִים, הַזּוֹנִים וְהַמְכַשְּׁפִים, עוֹבְדֵי הָאֱלִילִים וְכָל הַמְשַׁקְּרִים - חֶלְקָם בָּאֲגַם הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ וְגָפְרִית אֲשֶׁר הוּא הַמָּוֶת הַשֵּׁנִי" (ההתגלות כא:8). אך הבשורה המשמחת מצהירה לך כי ישנו דרך לישועה מאותו אגם בוער באש וגופרית המפחיד ומבעית ושגורם לאנשים למות מאימה. כאשר אלוהים אמר שאני אוהב אתך בן האדם, הוא לא עמד משולב ידים אך הוא נתן את בנו את יחידו, ואתה מה תתן למען האדון ישוע כאשר הוא אומר שהוא אוהב אותך. האם אתה מוכן לוותר על אהבתך לתאוות ותוכל לצלוב את התאוות השטניות שמחיות את החטא, ושתבקש מהאדון ישוע לבוא ולשכון בלבך. והוא כאשר יבוא לשכון בלבך הוא יגרש את השטן החוצה. האם תאמין באדון ישוע היום ותקבל אותו ללבך. היום זה יהיה יום הישועה שלך אחי. האדון ישוע הוא אור העולם ובאשר האדון ישוע יהיה לא יהיה שם חושך, כפי שנאמר: "אָמַר לָהֶם יֵשׁוּעַ: "רַק עוֹד מְעַט־קָט הָאוֹר בְּקִרְבְּכֶם. הֱיוּ מִתְהַלְּכִים בְּעוֹד הָאוֹר מֵאִיר לָכֶם, פֶּן יַשִֹיגְכֶם הַחֹשֶׁךְ. הַמִּתְהַלֵּךְ בַּחֹשֶׁךְ אֵינוֹ יוֹדֵע אָנָה הוּא בָּא. בְּעוֹד הָאוֹר נִשְׁאָר עִמָּכֶם הַאֲמִינוּ בָּאוֹר, לְמַעַן תִּהְיוּ לִבְנֵי הָאוֹר."" (הבשורה על פי יוחנן יב: 35, 36). ישוע בא אל העולם במטרה להושיע את העולם מעונש החטא ולשאת בעונש במקום אלו שראויים לו. ישוע בא גם בכדי להיות תחליף לתורת הקורבנות ובכך הפך להיות שה הפסח,שה וכמובן שה חטאי העולם. המושג זה בהקשר לנושא משמעותו קורבן. הרי אלוהים לא יכול היה לקבל אדם למלכות השמים ללא קורבן ולכן בסוף החליט לבטל את תורת הקורבנות ולכן נשלח ישוע שהוא התגלמות האנושית של האל בכדי להציל את האדם מהעונש ולהעניק הזדמנות לחזור אל מלכות האלוהים ללא חטא בזכות האמונה בישוע ללא צורך בקורבנות שהיו מקריבים בבית המקדש. ישוע גם קם לתחייה בנוסף לכל. ויחזור שנית כפי שהבטיח אך הפעם יהיה זה לצורך משפט ולא לשם ישועה כלומר מי שהאמין בו והספיק להוושע לא יהיה נידון ויהיה במלכותו ומי שחטא ולא הספיק לחזור אליו בתשובה ובחר להשאר בחושך אז יהיה נידון לעונש זה מה שיקרה בביאה השנייה. בביאה השנייה לעומת הביאה הראשונה הוא לא יבוא יותר בתור עני הרוכב על חמור אלא יבוא עם מלאכיו ככתוב: שֶׁכֵּן הָאָדוֹן עַצְמוֹ יֵרֵד מִן הַשָּׁמַיִם בִּקְרִיאָה שֶׁל פְּקֻדָּה, בְּקוֹל שַׂר הַמַּלְאָכִים וּבְשׁוֹפַר אֱלֹהִים, וְהַמֵּתִים הַשַּׁיָּכִים לַמָּשִׁיחַ יָקוּמוּ רִאשׁוֹנָה. אַחֲרֵי כֵן אֲנַחְנוּ הַנִּשְׁאָרִים בַּחַיִּים נִלָּקַח יַחַד אִתָּם בַּעֲנָנִים לִפְגֹּשׁ אֶת הָאָדוֹן בָּאֲוִיר, וְכָךְ נִהְיֶה תָּמִיד עִם הָאָדוֹן. (הראשונה אל התסלוניקיים ד, 16–17) פה מדובר על אלו שעתידים לקום מן המתים והם מאמיניו של המשיח שיגיעו אל מלכותו כולל אלו שחיו בתקופה של הביאה השנייה ולא מתו. אך לפני שכל זה יתגשם יהיו מכשולים רבים אשר יופיעו בדרך למשל נביאי שקר ומשיחי שקר שיבואו. יש כבר כיום משיח שקר שטוען שהוא מבית דוד ובא במטרה למנוע מאחרים להגיע אל האמונה בישוע שהוא המשיח האמיתי. לכן הנבואה: נְבִיאֵי שֶׁקֶר יָקוּמוּ וְיַתְעוּ רַבִּים. (מתי כ"ד, 11) אִם יֹאמַר לָכֶם אִישׁ בָּעֵת הַהִיא, 'הִנֵּה פֹּה הַמָּשִׁיחַ' אוֹ 'הִנֵּהוּ שָׁם', אַל תַּאֲמִינוּ, כִּי יָקוּמוּ מְשִׁיחֵי שֶׁקֶר וּנְבִיאֵי שֶׁקֶר וְיִתְּנוּ אוֹתוֹת גְּדוֹלִים וּמוֹפְתִים כְּדֵי לְהַתְעוֹת, אִם אֶפְשָׁר, גַּם אֶת הַבְּחִירִים. הִנֵּה מֵרֹאשׁ אָמַרְתִּי לָכֶם. לָכֵן אִם יֹאמְרוּ לָכֶם 'הִנֵהוּ בַּמִּדְבָּר', אַל תֵּצְאוּ; 'הִנֵּהוּ בְּחַדְרֵי חֲדָרִים', אַל תַּאֲמִינוּ; כִּי כַּבָּרָק הַיּוֹצֵא מִמִּזְרָח וּמֵאִיר עַד מַעֲרָב כֵּן יִהְיֶה בּוֹאוֹ שֶׁל בֶּן־הָאָדָם. (מתי כד, 23–27) בעצם התגשמה כבר.כי קמו משיחי שקר רבים כבר הרבה זמן לאחר שנכתבה הנבואה אך עדיין בואו השני של המשיח לא החל אך עתיד להתחיל ממש בקרוב,כלומר אני כבר קרובים לתקופה המתוארת למרות שהמועד הקבוע איננו ידוע. כמו כן חשוב לזכור את הכתוב הנאמר במקורות הללו: הַהוּא יָגֵן יְהוָה בְּעַד יוֹשֵׁב יְרוּשָׁלִַם וְהָיָה הַנִּכְשָׁל בָּהֶם בַּיּוֹם הַהוּא כְּדָוִיד וּבֵית דָּוִיד כֵּאלֹהִים כְּמַלְאַךְ יְהוָה לִפְנֵיהֶם. וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא אֲבַקֵּשׁ לְהַשְׁמִיד אֶת-כָּל-הַגּוֹיִם הַבָּאִים עַל-יְרוּשָׁלִָם. וְשָׁפַכְתִּי עַל-בֵּית דָּוִיד וְעַל יוֹשֵׁב יְרוּשָׁלִַם רוּחַ חֵן וְתַחֲנוּנִים וְהִבִּיטוּ אֵלַי אֵת אֲשֶׁר-דָּקָרוּ וְסָפְדוּ עָלָיו כְּמִסְפֵּד עַל-הַיָּחִיד וְהָמֵר עָלָיו כְּהָמֵר עַל-הַבְּכוֹר. (זכריה יב, ח–י) קֵהוּת לֵב אָחֲזָה בְּמִדַּת מָה אֶת יִשְׂרָאֵל, עַד אֲשֶׁר יִכָּנֵס מְלוֹא הַגּוֹיִם. וְכָךְ כָּל יִשְׂרָאֵל יִוָּשַׁע, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: וּבָא מִצִּיּוֹן גּוֹאֵל וְיָשִׁיב פֶּשַׁע בְּיַעֲקֹב נְאֻם יהוה. (איגרת שאול אל הרומיים יא, 25–26) אלו שדחו את ישוע וחשבו אותו למת שלא חי עוד יראו אותו חי ולא יאמינו למה שראו. כמו כן עתיד הוא לשוב לירושלים בבואו השני אך הפעם לשם משפט ולכן כבר לא נשאר עוד הרבה זמן וכל רגע שהאדם דוחה את ישועתו הוא מסכן את ישועתו שהרי ישוע יכול לבוא מוקדם מידי ממה שהאדם ציפה ולכן הזמן והמועד לא ידוע ועלול אפילו להתרחש בתקופה הזאת ככתוב במקורות: כִּימֵי נֹחַ כֵּן יִהְיֶה בּוֹאוֹ שֶׁל בֶּן־הָאָדָם. כְּמוֹ שֶׁבַּיָּמִים קֹדֶם לַמַּבּוּל הָיוּ אוֹכְלִים וְשׁוֹתִים וּמִתְחַתְּנִים עַד הַיּוֹם שֶׁנִּכְנַס נֹחַ לַתֵּבָה וְלֹא יָדְעוּ עַד שֶׁבָּא הַמַּבּוּל וְסָחַף אֶת הַכֹּל, כָּךְ יִהְיֶה גַּם בּוֹאוֹ שֶׁל בֶּן־הָאָדָם... עַל כֵּן עִמְדוּ עַל הַמִּשְׁמָר, כִּי אֵינְכֶם יוֹדְעִים בְּאֵיזֶה יוֹם יָבוֹא אֲדוֹנְכֶם. וְזֹאת דְּעוּ: אִלּוּ יָדַע בַּעַל הַבַּיִת בְּאֵיזוֹ אַשְׁמוּרָה יָבוֹא הַגַּנָּב, הָיָה שׁוֹקֵד וְלֹא מַנִּיח לוֹ לַחְדֹּר לְבֵיתוֹ. לָכֵן הֱיוּ מוּכָנִים גַּם אַתֶּם, כִּי בְּשָׁעָה שֶׁלֹּא תַּעֲלֶה עַל דַּעְתְּכֶם יָבוֹא בֶּן־הָאָדָם. (בשורת מתי פרק כב, פס' 37–44) פה הנבואה אומרת שישוע יבוא באופן מפתיע ברגע שלא ציפינו שהוא יבוא. זה יכול לקרות בתקופה הזאת,זה גם יכול לקרות בתקופה אחרת וגם בכל יום ומועד. אפילו ביום של שמחה זה יכול לקרות. לכן עדיף שלא לחשוב שיש עוד הרבה זמן כי למען האמת לעולם נשאר מעט מאוד זמן בכדי להוושע.