שאלה פשוטה

ald1357

New member
שאלה פשוטה

כולם מדברים על ישו, שנים עשר השליחים כל אחד קצת אחרת , וכל אחד בעיקר מנקודת הראות של איך הוא ראה את מה שקורהך, או הבין את מה שהבין האם יש באיזשהו מקום מה חוויה ישו עצמו , מה היתה החוויה שלו ממה שהוא קורא מלכות שמיים, מה הן התובנות שלו, כאחד המתואר כבן האלוהים ? לעשות ניסים זה יפה ונחמד אבל זה לא מספיק רציני, בתור בן אלוהים הייית מצפה שהוא יספר יותר על איך בנויה אותה מציאות מה הם חוקיה מ מה הוא חווהך, מה הוא מביא איתו מה הערך המוסף שלו מעצם חווית היות בן האלוהים. אני מבין שיש פה אנשים שמתעניינים בישו ודרכו, האם יש אוסף של התובנות שלו רשום באיזשהו מקום ? ואם לא אז למה ?
 
קראת בכלל את הברית החדשה?

ראשית כל השם שלו- ישוע. ולכן אני מבקש שבכל הודעה או תגובה שתכתוב בעתיד, תציין את שמו המלא מבלי להשמיט את הע'. מעשי הניסים שישוע המשיח עשה הם נפלאים. רק אדם בעל גאווה עצומה יוכל לכתוב בזלזול שכזה. אתה עצמך חוללת איזשהו נס? נתת מאור לעיניי עיוורים? הקמת נכים מכסא גלגלים? טיהרת מצורעים? הקמת מתים לתחייה? אני בטוח שאפילו לא חשבת על זה. לעשות ניסים זה לא רק יפה ונחמד - וזה מאד רציני. ישוע סיפר על מלכות האלוהים, ודיבר על כך רבות. אתה לא קראת את הברית החדשה, שם תוכל למצוא את כל הדברים שישוע אמר, וכמו שג'וני קאש אמר, מילותיו היו יפים כמו מעשיו. כל מה שישוע אמר ועשה ביטאו את היותו בן-אלוהים, נתנו ונותנים חיים. ועד איזה חיים - חיים עליי חיים.
 

ald1357

New member
אתה מפספס את הנקודה

אני לא מזלזל בניסים אבל קשה לי ללמוד מניסים, ביחוד שלא ההיתי שם, וגם אם הייתי שם מעבר להערכה עצומה לאיש ויכולת שלו לא היייתי למד כלום, לא משנה לי רשימת הניסים וזה שתפרט עוד מאה מהם לא יעזור לי בקמצוץ להבין מה רצה ישוע מאיתנו כבני אדם, מה היא אותה מלכות שמים שהוא דיבר עליה, לומר שיש שם אלוהים למעלה הלא זה טרוייאלי, לומר שהוא מחובר אלין גם זה בסדר, אבל כדי לגרום לי לנסות להבין באיזה דרך ללכת אני צריך ציור קטן של אותה מלכות שמים, התובנות שלו מזה, או השיטה בה היא בנויה, ובתור האדם המואר הוא היה צריך להצביע לנו על הדרך, בפיו ובמילותיו הוא , ולא בכלי שבור של כמה שלא יהיו שליחים. אני שואל באמת מחוסר ידע , האם הוא דיבר ב מילותיו הוא האם הוא הסביר ? או שכל מה שיש ל נו הוא סיפורים של אחרים שהתרשמו ממנו ? אם כן איפה אני יכול לקרוא מילים שכתובות ממש בשמו ולא על ידי צד נוסף
 

galgal21

New member
ספרי הברית החדשה לא כוללים בתוכם רק

מעשי ניסים. הם כוללים בתוכם שורה ארוכה של הדרכות והוראות מה על המשיחי לעשות.
 
בברית החדשה

ישוע מדבר על מלכות השמים והוא אף מתאר אותה, למשל הדרשה על ההר אלו הן עקרונות המלכות. המשלים על הזורע שזרע זרעים שנפלו על סוגי אדמה שונים, המשל על האיש שמצא אוצר טמן אותו בשדה, מכר את כל אשר לו וקנה את השדה עם האוצר. כל המשלים האלה וכל אמירתיו, וגם מעשיו מגלים את מלכות השמים. דווקא המעשים שהוא עשה כן מגלים לי דברים מלכות השמים ועל רצונו של אלוהים. מתוך סיפורי הניסים, אני רואה שלאלוהים איכפת מכל אדם, שאלוהים רוצה לרפא כל אדם, ושבמלכות השמים אין חולי . ושהמחלות הן לא הרצון של אלוהים. הסיפורים על מה שישוע עשה בעבר מעידים על כך שהוא רוצה לעשות זאת גם בהווה דרך התלמידים שלו, שזה אנחנו. אני דווקא שואב מסיפורי הניסים אמונה, תקווה והם ממלאים אותי בשמחה. הדברים שנכתבו בבשורות, נכתב אמנם על-ידי תלמידיו של ישוע, אך הם לא בדו שום דבר מליבם. את מה שהם ראו וחוו ביחד עם ישוע במשך שלוש וחצי שנים, את זה הם סיפרו וכתבו. אתה רוצה לדעת יותר על מלכות האלוהים? אתה יכול לדעת מתוך ידיעתך את אלוהים כשיהיה לך קשר אישי איתו בישוע המשיח. ישוע עצמו לא כתב שום דבר, מלבד המלים שהוא כתב על האדמה כשהביאו לפניו את האישה שנתפסה בניאוף, וגם הדברים שהוא כתב על הרצפה אינם ידועים לנו. האמונה שלנו בישוע המשיח מבוססת על דבריהם של השליחים, אך לא רק, כי אם גם בהתגלות האדירה שברוח הקודש, שמגלה לנו את כל האמת דרך הבשורות שהותירו אחריהם השליחים.
 

ald1357

New member
אם כך הכל נשאר עלום

מעבר למודעות ששם אין מחלות ואולי מרגישים אושר, או שלמות, מעבר ליכולת לעשות ניסים, שניתנה לו, ונעצרה במעגל הקרוב איליו , אין לי מושג עד כמה יכלו השליחים לעשות ניסים בעצמם. עדיין חסר לי ים של מידע, מידע שעד כמה שהצצתי פה ושם לא מכוסה בשום אמירה של שום שליח. אם כי אני לא מזלזל באושר ו בריאות, אמונה זה לא רק חיפוש אחרי אושר, או בריאות, הבודהה למשל כשמצא את ההארה שלו השאיר נתיב אליה, "אם כי אני חייב לציין שלא מכיר גם כתבים שנכתבו על ידו". אבל לפחות הוא הבודהיזים מצייר נתיב ברור של התקדמות רוחנית כפי שמתואר בפסוקי יוגה לפאטנגלי היהדות מנסה לצייר לאדם לא את מלכות שמים אלא את הדרך בה הוא צריך ללכת ,ורוב הציווים רשומים בתורה , אני לא אתייחס כרגע לעד כמה זה נכון או לא אבל נעשה שם נסיון. הארי למשל שהיה אדם מואר גם לא כתב כלום , מאחר ויכול להיות שהעיסוק בכתיבה מוריד ומצמצם את ההבעה, אבל היה לו תלמיד נאמן שישב וכתב ספר שלם של מסביר ומתאר את הדרך או התובנות. חסר לי את המימד הזה אצל ישוע מאחר ואני מכיר באפשרות של היותו של אדם מואר, ויכולת של אדם להתקרב למלכות שמיים, אדם שהתקדם שם בדרגות כמו ישוע עד כדי עשית ניסים מהשרוול היה צריך להשאיר לנו יותר סימני דרך החוויות הרוחניות לא קלות לתאור ולהעברה, מאחר והן עוסקות בתובנות שאין לנו כל כך נגיעה בהן, גם אם תהייה כל היום ליד אדם שחווה חוויות כאלה לא תוכל לקרוא אותן מתוכו, לכן אני מרגיש פער וחוסר שרק השליחים הם אשר מביאים כל אחד את מיטב התאור שהיה להם. מקריאת דברי השליחים עד כמה שכבר קראתי אני חווה בעיקר את את רמת המוסר ואולם מוסר הוא מעין השכבה להיות הנותנת את הכיוונים העדינים בדרך, כך ולא כך, הדרך עצמה למלכות שמים, הציור אפילו הגס של המפה עצמה חסר לי
 
תקרא את הברית החדשה

היכולת לעשות ניסים לא נעצרה במעגל הקרוב אליו, גם היום תלמידי ישוע המשיח, מחוללים ניסים עיוורים רואים חרשים שומעים, מתים קמים לתחייה, כל הדברים האלה מתרחשים היום ברחבי העולם. למה לא רואים את הדברים האלה מתרחשים כאן בישראל? בגלל חוסר אמונה. ישנם זרמים בגוף המשיחי בארץ שלא מאמינים שאלוהים עושה ניסים היום, מכל מיני סיבות שונות ומשונות שהם מחפשים לתרץ בגלל חוסר אמונתם. אך אלוהים כן עושה ניסים. וגם אם אני אישית עדיין לא ראיתי מתים קמים לתחייה ונכים שעומדים על רגליהם, אין זה אומר שאני לא אראה. מעבר לכך, כן ניתן לשמוע פה ושם על ניסים שמתחוללים כאן בארץ, ריפוי מכאבי גב, ממחלות עיניים ומרפקים. בכדי שניסים התחוללו נדרשת אמונה, אם אין אמונה באנשים אין ניסים. וכיום אצל רוב האנשים בארץ אין אמונה בכלל, ובין אלה שמאמינים בישוע המשיח, יש כאלה שחסרה להם ההבנה או הלימוד או האמונה שאלוהים רוצה לחולל ניסים גם היום. כתבת: "עדיין חסר לי ים של מידע." בכדי שאתה תקבל מידע, עליך להתחבר למקור של המידע. אדם שרוצה ללמוד פסיכולוגיה, לא יושב בבית על הספה ומתלונן חסר לי מידע על פסיכולוגיה - הוא הולך לאוניברסיטה ומתחבר למקור מיידע על הפסיכולוגיה. אותו הדבר עם מלכות השמים. בכדי לקבל מידע מקיף על מלכות השמים, עליך להתחבר אל מלכות השמים. והדרך היחידה להתחבר אל מלכות השמים, היא דרך האמונה בישוע המשיח. ישוע לא התקרב למלכות השמים, או עלה בדרגות במלכות השמים. ישוע הוא המלך של מלכות השמים - משם הוא בא לארץ להביא את בשורת המלכות לכל מי שמאמין, ולשם הוא חזר לאחר תקומתו מבין המתים. ה"ציור הגס של המפה" אל מלכות השמים הוא האמונה בישוע המשיח. זאת הדרך אל המלכות להכיר את המלך. איך תוכל להכיר את המלכות אם לא תכיר את המלך? אדם שמאמין בישוע המשיח ונולד מחדש הוא לא עובד בשביל אלוהים, הוא לא מתפלל או מבצע דברים מוסריים בכדי שהוא יוכל להיות מוצדק לפני אלוהים. אדם שמאמין בישוע המשיח ונולד מחדש מאפשר לאלוהים לעבוד דרכו, ולשרת את בני האדם השונים. בטח שיש מקום למוסר, ולכן גם ההרחבה בכדי להבהיר מהי הדרך בה על המאמין להתהלך בכדי לאפשר לאלוהים לעבוד דרכו. המפתח הוא האמונה, בלי האמונה לא ניתן להבין כלל את מלכות השמים. ההבדל בין האמונה בישוע המשיח לשאר האמונות היא ששאר האמונות, מתייחסות אך ורק לנפש האדם, ההתרכזות היא באדם עצמו. האמונה בישוע המשיח מתייחסת לאלוהים, וההתרכזות היא באלוהים עצמו שממנו הכל מתחיל, הכל מתקיים ובו הכל נגמר. הוא הראשית והתכלית. ובברית החדשה מלכות השמים מתוארת באופן מושלם. זה משהו אחר אם אתה לא מבין דברים, אך להגיד שאין תיאור ותובנות רוחניות בברית החדשה על מלכות השמים, זה כמו להגיד שאין נוסחאות בספרי הלימוד בפיזיקה.
 

ald1357

New member
דת היא לא תחרות של ניסים

כתבת פה שמונה פעם ניסים, מרשים, אבל תסלח לי אם לא אתרגש אכן אני מחפש מידע, ואני רוצה להבין מה היא אותה מלכות שמים עליה דיבר ישוע. אני לא טוען שאין אנשים בעלי יכולת ריפוי היום, אני יכול להביא לך הרבה דוגמאות בעצמי, וגם אם יבוא היום ומישהו כל היום היום יחייה מתים זה עדיין לא יגרום לי להאמין שהוא האלוהים. אין לי מושג מה זה המלך של מלכות שמיים,מאחר ואין לי מושג מה זה מלכות שמיים. מלכות לא מכירים ישר מהמלך, אלא על ידי מיקום הממלכה קודם כל , מה היא מהותה, מה מיחד אותה, הדרכים שבה, ולאן הן מוליכות, מה קורה בה ומה הנתיבים אל המלך, ובסוף מה המלך מוסיף לממלכה איך הוא מנהל אותה. גם מושג המשיח עצמו לא מדבר על היות המשיח אל,ואתה יודע מה זה לא מהותי הויכוח הזה בשלב הזה, כי בסך הכל מה אנחנו מבינים בלהיות אל, לא אמרתי שאין תובנות בברית החדשה על מלכות השמים , אלא באתי מתוך נקודת השאלה של ההדיוט ששואל מה הן, ואכן אשמח ללמוד ממך או מכאלה שיש להם כבר הכרות ידע בנושא ,בלי יותר מדי פאתוס והאדרה, מהי מלכות שמים ומה נאמר בברית החדשה עליה
 

nrmlsr

New member
מלכות האלוהים

המשיח כן נקרא אל כדברי הנביא ירמיהו: הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם-יְהוָה, וַהֲקִמֹתִי לְדָוִד צֶמַח צַדִּיק; וּמָלַךְ מֶלֶךְ וְהִשְׂכִּיל, וְעָשָׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה בָּאָרֶץ. בְּיָמָיו תִּוָּשַׁע יְהוּדָה, וְיִשְׂרָאֵל יִשְׁכֹּן לָבֶטַח; וְזֶה-שְּׁמוֹ אֲשֶׁר-יִקְרְאוֹ, יְהוָה צִדְקֵנוּ. מתוך ספר ירמיהו פרק כ"ג,פס' ה'-ו'. המשיח נקרא יהוה צדקנו והשם יהוה זהו שמו של האלוהים והמלך מבית דוד שנקרא יהוה צדקנו הוא האלוהים עצמו שבחר ללבוש דמות אדם ולקיים את הכתוב הזה.. בכל מקרה מלכות האלוהים היא מלכות\ממלכה בה האלוהים הוא המלך. המלכות שנקראת גם ממלכה היא שמימית ולא ארצית כמו הממלכות שאנו מכירים מימי הביניים,היא יותר עליונה מהם ויותר רוחנית מהם. במלכות האלוהים יש את אלוהים כפי שציינתי ומתחתיו הירככית מלאכים(כרובים,שרפים,מלאכים רגילים ללא כנפיים ועוד סוגים שאולי לא כולם ידועים לי). יש במלכות האלוהים גם את הקדושים. אינך מבין את דברי. האמונה המשיחית איננה דת אלא הדת היא חיקוי לא מוצלח של האמונה המשיחית. האמונה בישוע איננה דת,זה שהוקמו דתות שמתבססות על האמונה בישוע לא מעידות שהאמונה בו היא דת. כפי שאורח חיים רוחני יכול להיות רוחני גם מבלי להיות דתי אפילו שלמראה עיניים הוא נראה דתי בגלל חוסר הכרתו והידיעה עליו. מטרת אלוהים היא להחזיר בתשובה את כל האנשים החוטאים ולהושיע אותם אך השטן הוא זה שמנסה ללכוד את האנשים ולמנוע מהם את הישועה. משום שמלכות האלוהים שנקראת גם מלכות השמיים איננה ארצית כמו הממלכות שקיימות בימינו וגם כמו ממלכות מתקופות אחרות אז אי אפשר להכיר את אותה מלכות אלא רק דרך מי שיש לו גישה מלאה אליה ושליטה מלאה אליה והיא דרך האלוהים הבן שהוא ההתגלמות השנייה של האל והוא נקרא משיח ודרכו ניתן להרגיש את חסד אלוהים האב שהאדם מקבל בזכות רוח הקודש. מלכות רגילה ניתן להכיר באותם אמצעים שציינת אך מלכות האלוהים שנקראת גם מלכות השמיים שונה מאותן מלכויות. רק המשיח האלוהי הכל-יכול מסוגל לעזור לך להכיר את מלכות השמים ואת מטרת העולם לעומקה וכן גם מאמינים משיחיים אך בעיקרון בכדי שתוכל להכיר את המלכות לעומקה עדיף שתפנה בתפילה אל אלוהים,בתפילה אישית או בתפילה הזאת: "אלוהים, אני יודע שחטאתי נגדך וכי אני ראוי לעונש. אולם ישוע לקח את העונש המגיע לי כך שדרך האמונה בו אני יכול לקבל סליחה. אני מפנה עורף לכל חטאי ושם את מבטחי בישועתך. תודה עבור חסדיך הנפלאים ועבור סליחתך! אמן!" אם התיפלה לא מבטאת את רצונך אז תוכל לומר את התפילה במילים שלך. התפילה לקוחה מתוך הכתובת: http://www.gotquestions.org/Hebrew/Hebrew-Got-Forgiveness.html תוכל גם שם לברר על מלכות האלוהים. גם באתר זמן ישועה: http://www.yeshua.co.il אל תשכח שיש גם את אתר מדברים: http://www.medabrim.org.il יש גם את האתר אמן אמן: http://www.amenamen.co.il אם תשובתי לא נתנה תשובה על שאלתך אז אתה מוזמן לשאול את מנהל הפורום יעקב אחד(אבירם) בהודעה פרטית או לחכות לתשובתו בשרשור זה.
 
הרעיון באמונת המשיח הוא-

הרעיון הוא שתאמין שישוע, הוא בן אלוהים, הוא אל -אדם בגוף בשר ודם. האמונה במותו היא למעשה חובה. האמונה בכך שהוא מת וקם לתחייה, היא חובה. אתה לא יכול להיכנס "אל נעליו" ולהרגיש מה שהוא הרגיש. אין בשורה על פי המשיח... אתה יכול רק להרגיש את האמונה שלך ולהצהיר על האמונה שלך שישוע בן מרים, הוא המשיח היחידי שהוקרב למען חטאי האנושות. כל זה- כדי שתקבל את מתנת חיי הנצח בגן עדן, ובבריאה החדשה אשר בוא תבוא. לאלוהים יש תוכנית לעשות הכל חדש, לברוא גן עדן עלי אדמות. מי שרוצה לקחת חלק, צריך להאמין ולקוות שיקבל את חלקו. כך אלוהים הבטיח. כל מי שזכאי, יקבל חיי נצח.
 

sha na na revol

New member
נזכרתי ש

אן רייס כתבה ספר של הבשורה ע"פ ישוע, על פי מה שידוע לי. הוא יכול לגגל אתה זה.
 
ברוכים הבאים שוקו דיאט../images/Emo140.gif

אנחנו המאמינים בשמו הקדוש של ישוע המשיח, כבר קיבלנו חיי נצח, ואנחנו כבר בריאה חדשה ברוחנו.
 
ניסים הם דבר נפלא

אני אוהב ניסים, הם ביטיו של אהבתו של אלוהים. ברור לי שאתה לא מתרשם, אתה לא אדם מאמין, ולכן גם לא אכפת לך. מיקום מלכות השמים, בשמים. מהותה היא אהבת אלוהים. מה שמיחד אותה שיש בה קבלה מוחלטת, אהבה מושלמת, אין שם חולי אין שם פחד אין שם מוות. כל הדרכים שבה מובילות לאלוהים. מה שמתרחש בה הוא הלל אדיר לאלוהים. המלך מנהל אותה בגבורה ובאהבה והכל קורה שם באופן הרמוני ומושלם. שאלות נוספות יתקבלו בברכה(כל עוד הן יהיו ברוח טובה).
 

nrmlsr

New member
תשובה

מטרת ישוע הייתה להביא ישועה כשהוא בא אל העולם כפי שאמר עליו שמעון הצדיק ככתוב בבשורה על פי לוקס בפרק ב': 25 וְהִנֵּה אִישׁ בִּירוּשָׁלַיִם וּשְׁמוֹ שִׁמְעוֹן וְהוּא אִישׁ צַדִּיק וְחָסִיד מְחַכֶּה לְנֶחָמַת יִשְׂרָאֵל וְרוּחַ הַקֹּדֶשׁ הָיְתָה עָלָיו׃ 26 וְלוֹ נִגְלָה בְּרוּחַ הַקֹּדֶשׁ כִּי לֹא יִרְאֶה־מָּוֶת עַד אִם־רָאָה אֶת־מְשִׁיחַ יְהוָֹה׃ 27 וַיָּבֹא בָּרוּחַ אֶל־הַמִּקְדָּשׁ וַיְהִי כַּאֲשֶׁר הֵבִיאוּ הוֹרָיו אֶת־הַנַּעַר יֵשׁוּעַ לַעֲשׂוֹת לוֹ כְּחֻקַּת הַתּוֹרָה׃ 28 וַיִּקָּחֵהוּ עַל־זְרֹעוֹתָיו וַיְבָרֶךְ אֶת־הָאֱלֹהִים וַיֹּאמַר׃ 29 עַתָּה תִּפְטַר אֶת־עַבְדֶּךָ כִּדְבָרְךָ אֲדֹנָי בְּשָׁלוֹם׃ 30 כִּי־רָאוּ עֵינַי אֶת־יְשׁוּעָתֶךָ׃ 31 אֲשֶׁר הֲכִינוֹתָ לִפְנֵי כָּל־הָעַמִּים׃ 32 אוֹר לְהָאִיר עֵינֵי הַגּוֹיִם וְתִפְאֶרֶת יִשְׂרָאֵל עַמֶּךָ׃ כמו כן ישוע בעצמו אמר בבשורה על פי יוחנן בפרק י"ד: 1 אַל־יִבָּהֵל לְבַבְכֶם הַאֲמִינוּ בֵאלֹהִים וְגַם בִּי הַאֲמִינוּ׃ 2 בְּבֵית אָבִי מְדוֹרוֹת רַבִּים וְאִם־לֹא כֵן הָיִיתִי אוֹמֵר לָכֶם הִנְנִי הֹלֵךְ לְהָכִין לָכֶם מָקוֹם׃ 3 וְהָיָה כִּי־הָלָכְתִּי וַהֲכִינוֹתִי לָכֶם מָקוֹם שׁוֹב אָשׁוּב וְלָקַחְתִּי אֶתְכֶם אֵלָי לְמַעַן תִּהְיוּ גַּם־אַתֶּם בַּאֲשֶׁר אֲנִי שָׁם׃ 4 וִידַעְתֶּם אָנָה אֲנִי הוֹלֵךְ וְאֶת־הַדֶּרֶךְ יְדַעְתֶּם׃ 5 וַיֹּאמֶר אֵלָיו תּוֹמָא אֲדֹנִי לֹא יָדַעְנוּ אָנָה אַתָּה הֹלֵךְ וְאֵיכָכָה נֵדַע אֶת־הַדֶּרֶךְ׃ 6 וַיֹּאמֶר אֵלָיו יֵשׁוּעַ אָנֹכִי הַדֶּרֶךְ וְהָאֱמֶת וְהַחַיִּים לֹא־יָבֹא אִישׁ אֶל־הָאָב בִּלְתִּי עַל־יָדִי׃ 7 לוּ־יְדַעְתֶּם אֹתִי גַּם אֶת־אָבִי יְדַעְתֶּם וּמֵעַתָּה יְדַעְתֶּם אֹתוֹ וְגַם רְאִיתֶם אֹתוֹ׃ 8 וַיֹּאמֶר אֵלָיו פִּילִפּוֹס אֲדֹנִי הַרְאֵנוּ נָא אֶת־הָאָב וְדַי לָנוּ׃ 9 וַיֹּאמֶר אֵלָיו יֵשׁוּעַ זֶה כַּמָּה יָמִים אָנֹכִי אִתְּכֶם וְאַתָּה פִילִפּוֹס הֲטֶרֶם תֵּדָעֵנִי הַרֹאֶה אֹתִי רָאָה אֶת־הָאָב וְלָמָּה־זֶּה תֹאמַר הַרְאֵנוּ אֶת־הָאָב׃ 10 הַאֵינְךָ מַאֲמִין כִּי אָנֹכִי בְאָבִי וְאָבִי בִּי הַדְּבָרִים אֲשֶׁר אֲדַבֵּר אֲלֵיכֶם לֹא־מִנַּפְשִׁי אָנֹכִי דֹבֵר כִּי אָבִי הַשֹּׁכֵן בְּקִרְבִּי הוּא עֹשֶׂה אֶת־הַמַּעֲשִׂים׃ 11 הַאֲמִינוּ לִי כִּי־אָנֹכִי בְאָבִי וְאָבִי בִּי וְאִם־לֹא הַאֲמִינוּ לִי בִּגְלַל הַמַּעֲשִׂים׃ 12 אָמֵן אָמֵן אֲנִי אֹמֵר לָכֶם הַמַּאֲמִין בִּי יַעֲשֶׂה גַם־הוּא אֶת־הַמַּעֲשִׂים אֲשֶׁר אָנֹכִי עֹשֶׂה וּגְדֹלוֹת מֵאֵלֶּה יַעֲשֶׂה אֶל־אָבִי׃ 13 וְכָל־אֲשֶׁר תִּשְׁאֲלוּ בִּשְׁמִי אֶעֱשֶׂנּוּ יְכֻבַּד הָאָב בִּבְנוֹ׃ 14 כִּי־תִּשְׁאֲלוּ דָבָר בִּשְׁמִי אֲנִי אֶעֱשֶׂנּוּ׃ 15 אִם־אֲהַבְתֶּם אֹתִי אֶת־מִצְוֹתַי תִּשְׁמֹרוּ׃ 16 וַאֲנִי אֶשְׁאֲלָה מֵאָבִי וְהוּא יִתֵּן לָכֶם פְּרַקְלִיט אַחֵר אֲשֶׁר־יִשְׁכֹּן אִתְּכֶם לָנֶצַח׃ 17 אֶת־רוּחַ הָאֱמֶת אֲשֶׁר לֹא־יָכֹל הָעוֹלָם לְהַשִּׂיגוֹ בַּאֲשֶׁר לֹא יִרְאֵהוּ וְלֹא יֵדָעֵהוּ וְאַתֶּם יְדַעְתֶּם אֹתוֹ כִּי־הוּא שֹׁכֵן אִתְּכֶם וְיִהְיֶה בְּקִרְבְּכֶם׃ 18 לֹא אֶעֱזָבְכֶם יְתוֹמִים אָבוֹאָה אֲלֵיכֶם׃ 19 עוֹד מְעַט וְהָעוֹלָם לֹא יוֹסִיף לִרְאוֹת אֹתִי וְאַתֶּם תִּרְאוּנִי כִּי חַי אֲנִי וְגַם־אַתֶּם חָיֹה תִחְיוּ׃ 20 וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יָדוּעַ תֵּדְעוּ כִּי־אֲנִי בְּאָבִי וְאַתֶּם בִּי וַאֲנִי בָכֶם׃ 21 מִי אֲשֶׁר מִצְוֹתַי אִתּוֹ וַיִּשְׁמֹר אֹתָן הוּא אֲשֶׁר אָהַב אֹתִי וְאֹהֲבִי אָהוּב לְאָבִי וַאֲנִי אֹהֲבֵהוּ וְאֵלָיו אֶתְוַדָּע׃ כמו כן חשוב לזכור: דבר אלוהים אומר: "לָכֵן אִם הַבֵּן מְשַׁחְרֵר אֶתְכֶם, בֶּאֱמֶת בְּנֵי חוֹרִין תִּהְיוּ" (הבשורה על פי יוחנן ח:38).השטן יכול לדמיין לך ויאמר לך כי אתה ללא חטא, ואתה מושלם, ואתה טוב ביותר מההוא ומההיא. אך אל תתן לו להתעות אותך כי ספרי הקודש אומרים: "אִם נֹאמַר שֶׁאֵין בָּנוּ חֵטְא, מַתְעִים אָנוּ אֶת עַצְמֵנוּ וְהָאֱמֶת אֵינֶנָּה בָּנוּ" (האגרת הראשונה של יוחנן א:8). ואמרים גם כן: "כִּי הַכֹּל חָטְאוּ וּמְחֻסְּרֵי כְּבוֹד אֱלֹהִים הֵמָּה" (האגרת אל הרומיים ג:23), "כֻּלָּנוּ כַּצֹּאן תָּעִינוּ, אִישׁ לְדַרְכּוֹ פָּנִינוּ; וַיהוָה הִפְגִּיעַ בּוֹ, אֵת עֲוֹן כֻּלָּנוּ" (ישעיה נג:6). האדם הראשון מרד באלוהים וכך כולם מרדו גם כן, כי הם לא שמרו את מצוותיו כך שכולנו כצאן תועות וכל אחד מורד באלוהים בדרכו שלו. "לְפִיכָךְ, כְּשֵׁם שֶׁעַל־יְדֵי אָדָם אֶחָד בָּא הַחֵטְא לָעוֹלָם, וְעֵקֶב הַחֵטְא בָּא הַמָּוֶת, כָּךְ עָבַר הַמָּוֶת לְכָל בְּנֵי אָדָם מִשּׁוּם שֶׁכֻּלָּם חָטְאוּ" (האגרת אל הרומיים ה:12), אולם שכר החטא הוא מוות ובזה גם ההתנתקות מאלוהים.
 

nrmlsr

New member
המשך התשובה

החטא זורק אותך לאגם הבוער באש וגופרית, ואין לך מנוס ממנו. לפי דבר אלוהים שאומר: שהעשיר לאחר שמת, נשא את ראשו מהשאול מתוך הייסורים מתוך אש הגיהנום. (בבשורה על פי לוקס), "אֲבָל מוּגֵי הַלֵּב וְהַבִּלְתִּי מַאֲמִינִים, הַמְתֹעָבִים וְהַמְרַצְּחִים, הַזּוֹנִים וְהַמְכַשְּׁפִים, עוֹבְדֵי הָאֱלִילִים וְכָל הַמְשַׁקְּרִים - חֶלְקָם בָּאֲגַם הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ וְגָפְרִית אֲשֶׁר הוּא הַמָּוֶת הַשֵּׁנִי" (ההתגלות כא:8). אך הבשורה המשמחת מצהירה לך כי ישנו דרך לישועה מאותו אגם בוער באש וגופרית המפחיד ומבעית ושגורם לאנשים למות מאימה. כאשר אלוהים אמר שאני אוהב אתך בן האדם, הוא לא עמד משולב ידים אך הוא נתן את בנו את יחידו, ואתה מה תתן למען האדון ישוע כאשר הוא אומר שהוא אוהב אותך. האם אתה מוכן לוותר על אהבתך לתאוות ותוכל לצלוב את התאוות השטניות שמחיות את החטא, ושתבקש מהאדון ישוע לבוא ולשכון בלבך. והוא כאשר יבוא לשכון בלבך הוא יגרש את השטן החוצה. האם תאמין באדון ישוע היום ותקבל אותו ללבך. היום זה יהיה יום הישועה שלך אחי. האדון ישוע הוא אור העולם ובאשר האדון ישוע יהיה לא יהיה שם חושך, כפי שנאמר: "אָמַר לָהֶם יֵשׁוּעַ: "רַק עוֹד מְעַט־קָט הָאוֹר בְּקִרְבְּכֶם. הֱיוּ מִתְהַלְּכִים בְּעוֹד הָאוֹר מֵאִיר לָכֶם, פֶּן יַשִֹיגְכֶם הַחֹשֶׁךְ. הַמִּתְהַלֵּךְ בַּחֹשֶׁךְ אֵינוֹ יוֹדֵע אָנָה הוּא בָּא. בְּעוֹד הָאוֹר נִשְׁאָר עִמָּכֶם הַאֲמִינוּ בָּאוֹר, לְמַעַן תִּהְיוּ לִבְנֵי הָאוֹר."" (הבשורה על פי יוחנן יב: 35, 36). ישוע בא אל העולם במטרה להושיע את העולם מעונש החטא ולשאת בעונש במקום אלו שראויים לו. ישוע בא גם בכדי להיות תחליף לתורת הקורבנות ובכך הפך להיות שה הפסח,שה וכמובן שה חטאי העולם. המושג זה בהקשר לנושא משמעותו קורבן. הרי אלוהים לא יכול היה לקבל אדם למלכות השמים ללא קורבן ולכן בסוף החליט לבטל את תורת הקורבנות ולכן נשלח ישוע שהוא התגלמות האנושית של האל בכדי להציל את האדם מהעונש ולהעניק הזדמנות לחזור אל מלכות האלוהים ללא חטא בזכות האמונה בישוע ללא צורך בקורבנות שהיו מקריבים בבית המקדש. ישוע גם קם לתחייה בנוסף לכל. ויחזור שנית כפי שהבטיח אך הפעם יהיה זה לצורך משפט ולא לשם ישועה כלומר מי שהאמין בו והספיק להוושע לא יהיה נידון ויהיה במלכותו ומי שחטא ולא הספיק לחזור אליו בתשובה ובחר להשאר בחושך אז יהיה נידון לעונש זה מה שיקרה בביאה השנייה. בביאה השנייה לעומת הביאה הראשונה הוא לא יבוא יותר בתור עני הרוכב על חמור אלא יבוא עם מלאכיו ככתוב: שֶׁכֵּן הָאָדוֹן עַצְמוֹ יֵרֵד מִן הַשָּׁמַיִם בִּקְרִיאָה שֶׁל פְּקֻדָּה, בְּקוֹל שַׂר הַמַּלְאָכִים וּבְשׁוֹפַר אֱלֹהִים, וְהַמֵּתִים הַשַּׁיָּכִים לַמָּשִׁיחַ יָקוּמוּ רִאשׁוֹנָה. אַחֲרֵי כֵן אֲנַחְנוּ הַנִּשְׁאָרִים בַּחַיִּים נִלָּקַח יַחַד אִתָּם בַּעֲנָנִים לִפְגֹּשׁ אֶת הָאָדוֹן בָּאֲוִיר, וְכָךְ נִהְיֶה תָּמִיד עִם הָאָדוֹן. (הראשונה אל התסלוניקיים ד, 16–17) פה מדובר על אלו שעתידים לקום מן המתים והם מאמיניו של המשיח שיגיעו אל מלכותו כולל אלו שחיו בתקופה של הביאה השנייה ולא מתו. אך לפני שכל זה יתגשם יהיו מכשולים רבים אשר יופיעו בדרך למשל נביאי שקר ומשיחי שקר שיבואו. יש כבר כיום משיח שקר שטוען שהוא מבית דוד ובא במטרה למנוע מאחרים להגיע אל האמונה בישוע שהוא המשיח האמיתי. לכן הנבואה: נְבִיאֵי שֶׁקֶר יָקוּמוּ וְיַתְעוּ רַבִּים. (מתי כ"ד, 11) אִם יֹאמַר לָכֶם אִישׁ בָּעֵת הַהִיא, 'הִנֵּה פֹּה הַמָּשִׁיחַ' אוֹ 'הִנֵּהוּ שָׁם', אַל תַּאֲמִינוּ, כִּי יָקוּמוּ מְשִׁיחֵי שֶׁקֶר וּנְבִיאֵי שֶׁקֶר וְיִתְּנוּ אוֹתוֹת גְּדוֹלִים וּמוֹפְתִים כְּדֵי לְהַתְעוֹת, אִם אֶפְשָׁר, גַּם אֶת הַבְּחִירִים. הִנֵּה מֵרֹאשׁ אָמַרְתִּי לָכֶם. לָכֵן אִם יֹאמְרוּ לָכֶם 'הִנֵהוּ בַּמִּדְבָּר', אַל תֵּצְאוּ; 'הִנֵּהוּ בְּחַדְרֵי חֲדָרִים', אַל תַּאֲמִינוּ; כִּי כַּבָּרָק הַיּוֹצֵא מִמִּזְרָח וּמֵאִיר עַד מַעֲרָב כֵּן יִהְיֶה בּוֹאוֹ שֶׁל בֶּן־הָאָדָם. (מתי כד, 23–27) בעצם התגשמה כבר.כי קמו משיחי שקר רבים כבר הרבה זמן לאחר שנכתבה הנבואה אך עדיין בואו השני של המשיח לא החל אך עתיד להתחיל ממש בקרוב,כלומר אני כבר קרובים לתקופה המתוארת למרות שהמועד הקבוע איננו ידוע. כמו כן חשוב לזכור את הכתוב הנאמר במקורות הללו: הַהוּא יָגֵן יְהוָה בְּעַד יוֹשֵׁב יְרוּשָׁלִַם וְהָיָה הַנִּכְשָׁל בָּהֶם בַּיּוֹם הַהוּא כְּדָוִיד וּבֵית דָּוִיד כֵּאלֹהִים כְּמַלְאַךְ יְהוָה לִפְנֵיהֶם. וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא אֲבַקֵּשׁ לְהַשְׁמִיד אֶת-כָּל-הַגּוֹיִם הַבָּאִים עַל-יְרוּשָׁלִָם. וְשָׁפַכְתִּי עַל-בֵּית דָּוִיד וְעַל יוֹשֵׁב יְרוּשָׁלִַם רוּחַ חֵן וְתַחֲנוּנִים וְהִבִּיטוּ אֵלַי אֵת אֲשֶׁר-דָּקָרוּ וְסָפְדוּ עָלָיו כְּמִסְפֵּד עַל-הַיָּחִיד וְהָמֵר עָלָיו כְּהָמֵר עַל-הַבְּכוֹר. (זכריה יב, ח–י) קֵהוּת לֵב אָחֲזָה בְּמִדַּת מָה אֶת יִשְׂרָאֵל, עַד אֲשֶׁר יִכָּנֵס מְלוֹא הַגּוֹיִם. וְכָךְ כָּל יִשְׂרָאֵל יִוָּשַׁע, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: וּבָא מִצִּיּוֹן גּוֹאֵל וְיָשִׁיב פֶּשַׁע בְּיַעֲקֹב נְאֻם יהוה. (איגרת שאול אל הרומיים יא, 25–26) אלו שדחו את ישוע וחשבו אותו למת שלא חי עוד יראו אותו חי ולא יאמינו למה שראו. כמו כן עתיד הוא לשוב לירושלים בבואו השני אך הפעם לשם משפט ולכן כבר לא נשאר עוד הרבה זמן וכל רגע שהאדם דוחה את ישועתו הוא מסכן את ישועתו שהרי ישוע יכול לבוא מוקדם מידי ממה שהאדם ציפה ולכן הזמן והמועד לא ידוע ועלול אפילו להתרחש בתקופה הזאת ככתוב במקורות: כִּימֵי נֹחַ כֵּן יִהְיֶה בּוֹאוֹ שֶׁל בֶּן־הָאָדָם. כְּמוֹ שֶׁבַּיָּמִים קֹדֶם לַמַּבּוּל הָיוּ אוֹכְלִים וְשׁוֹתִים וּמִתְחַתְּנִים עַד הַיּוֹם שֶׁנִּכְנַס נֹחַ לַתֵּבָה וְלֹא יָדְעוּ עַד שֶׁבָּא הַמַּבּוּל וְסָחַף אֶת הַכֹּל, כָּךְ יִהְיֶה גַּם בּוֹאוֹ שֶׁל בֶּן־הָאָדָם... עַל כֵּן עִמְדוּ עַל הַמִּשְׁמָר, כִּי אֵינְכֶם יוֹדְעִים בְּאֵיזֶה יוֹם יָבוֹא אֲדוֹנְכֶם. וְזֹאת דְּעוּ: אִלּוּ יָדַע בַּעַל הַבַּיִת בְּאֵיזוֹ אַשְׁמוּרָה יָבוֹא הַגַּנָּב, הָיָה שׁוֹקֵד וְלֹא מַנִּיח לוֹ לַחְדֹּר לְבֵיתוֹ. לָכֵן הֱיוּ מוּכָנִים גַּם אַתֶּם, כִּי בְּשָׁעָה שֶׁלֹּא תַּעֲלֶה עַל דַּעְתְּכֶם יָבוֹא בֶּן־הָאָדָם. (בשורת מתי פרק כב, פס' 37–44) פה הנבואה אומרת שישוע יבוא באופן מפתיע ברגע שלא ציפינו שהוא יבוא. זה יכול לקרות בתקופה הזאת,זה גם יכול לקרות בתקופה אחרת וגם בכל יום ומועד. אפילו ביום של שמחה זה יכול לקרות. לכן עדיף שלא לחשוב שיש עוד הרבה זמן כי למען האמת לעולם נשאר מעט מאוד זמן בכדי להוושע.
 

nrmlsr

New member
סוף התשובה

החטא זורק אותך לאגם הבוער באש וגופרית, ואין לך מנוס ממנו. לפי דבר אלוהים שאומר: שהעשיר לאחר שמת, נשא את ראשו מהשאול מתוך הייסורים מתוך אש הגיהנום. (בבשורה על פי לוקס), "אֲבָל מוּגֵי הַלֵּב וְהַבִּלְתִּי מַאֲמִינִים, הַמְתֹעָבִים וְהַמְרַצְּחִים, הַזּוֹנִים וְהַמְכַשְּׁפִים, עוֹבְדֵי הָאֱלִילִים וְכָל הַמְשַׁקְּרִים - חֶלְקָם בָּאֲגַם הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ וְגָפְרִית אֲשֶׁר הוּא הַמָּוֶת הַשֵּׁנִי" (ההתגלות כא:8). אך הבשורה המשמחת מצהירה לך כי ישנו דרך לישועה מאותו אגם בוער באש וגופרית המפחיד ומבעית ושגורם לאנשים למות מאימה. כאשר אלוהים אמר שאני אוהב אתך בן האדם, הוא לא עמד משולב ידים אך הוא נתן את בנו את יחידו, ואתה מה תתן למען האדון ישוע כאשר הוא אומר שהוא אוהב אותך. האם אתה מוכן לוותר על אהבתך לתאוות ותוכל לצלוב את התאוות השטניות שמחיות את החטא, ושתבקש מהאדון ישוע לבוא ולשכון בלבך. והוא כאשר יבוא לשכון בלבך הוא יגרש את השטן החוצה. האם תאמין באדון ישוע היום ותקבל אותו ללבך. היום זה יהיה יום הישועה שלך אחי. האדון ישוע הוא אור העולם ובאשר האדון ישוע יהיה לא יהיה שם חושך, כפי שנאמר: "אָמַר לָהֶם יֵשׁוּעַ: "רַק עוֹד מְעַט־קָט הָאוֹר בְּקִרְבְּכֶם. הֱיוּ מִתְהַלְּכִים בְּעוֹד הָאוֹר מֵאִיר לָכֶם, פֶּן יַשִֹיגְכֶם הַחֹשֶׁךְ. הַמִּתְהַלֵּךְ בַּחֹשֶׁךְ אֵינוֹ יוֹדֵע אָנָה הוּא בָּא. בְּעוֹד הָאוֹר נִשְׁאָר עִמָּכֶם הַאֲמִינוּ בָּאוֹר, לְמַעַן תִּהְיוּ לִבְנֵי הָאוֹר."" (הבשורה על פי יוחנן יב: 35, 36). ישוע בא אל העולם במטרה להושיע את העולם מעונש החטא ולשאת בעונש במקום אלו שראויים לו. ישוע בא גם בכדי להיות תחליף לתורת הקורבנות ובכך הפך להיות שה הפסח,שה וכמובן שה חטאי העולם. המושג זה בהקשר לנושא משמעותו קורבן. הרי אלוהים לא יכול היה לקבל אדם למלכות השמים ללא קורבן ולכן בסוף החליט לבטל את תורת הקורבנות ולכן נשלח ישוע שהוא התגלמות האנושית של האל בכדי להציל את האדם מהעונש ולהעניק הזדמנות לחזור אל מלכות האלוהים ללא חטא בזכות האמונה בישוע ללא צורך בקורבנות שהיו מקריבים בבית המקדש. ישוע גם קם לתחייה בנוסף לכל. ויחזור שנית כפי שהבטיח אך הפעם יהיה זה לצורך משפט ולא לשם ישועה כלומר מי שהאמין בו והספיק להוושע לא יהיה נידון ויהיה במלכותו ומי שחטא ולא הספיק לחזור אליו בתשובה ובחר להשאר בחושך אז יהיה נידון לעונש זה מה שיקרה בביאה השנייה. בביאה השנייה לעומת הביאה הראשונה הוא לא יבוא יותר בתור עני הרוכב על חמור אלא יבוא עם מלאכיו ככתוב: שֶׁכֵּן הָאָדוֹן עַצְמוֹ יֵרֵד מִן הַשָּׁמַיִם בִּקְרִיאָה שֶׁל פְּקֻדָּה, בְּקוֹל שַׂר הַמַּלְאָכִים וּבְשׁוֹפַר אֱלֹהִים, וְהַמֵּתִים הַשַּׁיָּכִים לַמָּשִׁיחַ יָקוּמוּ רִאשׁוֹנָה. אַחֲרֵי כֵן אֲנַחְנוּ הַנִּשְׁאָרִים בַּחַיִּים נִלָּקַח יַחַד אִתָּם בַּעֲנָנִים לִפְגֹּשׁ אֶת הָאָדוֹן בָּאֲוִיר, וְכָךְ נִהְיֶה תָּמִיד עִם הָאָדוֹן. (הראשונה אל התסלוניקיים ד, 16–17) כך כתוב לגבי אלו שיחיו ויהיו נתונים תחת החסד הם יעלו ביחד עם המתים שקמו לתחייה ויגיעו אל מלכות האלוהים רק אחרי כל המכשולים שיעברו בדרך.
 

ald1357

New member
אני מוצא פה דברים מעניינים, אבל

אשתמש בתשובה למסר שעניתי בנושא לפניה שהיתה לי במסרים היקום לא מודד את עצמו לפי אדם אחד, אלא לפי מהויות עקרוניות, ולכן ישוע עד כמה שהיה גבוה בסולם הרוחניות שלו, ואולי הוא אור המאיר לכולנו ללכת בעיקבותיו. הוא עדיין רק זה שעל שמו נקראת אותה דרגת אור, אני מקבל את רוב מה שהבנתי שישוע אמר, כולל אפילו חלק מהאמירה שלו על זה שבדרגה מסויימת הפרשנות למרחב ההוויה שלנו עבר דרכו, ואולם היום הוא לא פה כדי שאוכל ללמוד ממנו מה היא דרכו, גם אם היה פה לומר תאמין בי "במקום להאמין במה שאני מביא אליך או מייצג, או בשפע הזורם מתוכי כרגע" , זה לא מקובל כולנו פה צינורות לבריאה לזרום בה, חלק צינורות כמעט סתומים, גם אם ישוע היה טהור ונקי עד כדי שקיפות כמעט מלאה, עדיין הוא הכלי בו זורמת ההוויה, ולא ההויה עצמה, גם אם בתור הכלי בה זורמת ההוויה הוא כמעט מתאחד איתה ומכוון אותה כלפי הדרגות הנמוכות "קרי לרמת המציאות שלנו" כמעט בלי שום פדות בינו לבינה הוא עדין לא היא , כי סולם דרגות ההויה הוא אין סופי , המלים האמינו בי קשות לי , הן סותרות את התפיסה האלמנטרית שלי שאומרת שכולנו כלי , וכל שאומר לך האמן בי גורם במידה מסויית להסתרת האור, זה כאילו שהאריזה מתגאה על התוכן הערצה לכלי יכולה לבוא גם אם הוא יאמר: הרי האור שאני יכול להכיל, אור שלא זכיתם לראות , ואז כולנו נשאף להיות כלי כמוהו, אבל אני לא מאמין בכלים , הם לא המהות , עד כמה שהם יהיו דרגה גבוה עד אי השגה אפילו הם רק לוכדי המהות, תמיד ההבדל בין הכלי לאור יהיה כמו בין שמים לארץ, גם אם מנקודת המבט שלנו אנחנו לא מסוגלים בכלל לראות את ההבדל התפקיד של ישוע כאן היה להיות העדשה אליה נוכל לכוון את מבטנו לראות את האור, וחסרות לי יותר הוראות לזיהוי ויצירת מהות העדשה הזאת ותאור הדרך שנראת ממנה הלאה זה לא שאני מזלזל במסר של ישוע, הוא בא כמיים מרעננים לאותה מערכת מצוות מסועפת שהחלה להיות מפותחת באותה התקופה על ידי הפרושים, מעין חזרה ללב הדברים במקום לברוח לאלפי הוראות מצוותיות טכניות, ואולם האמירה האמינו בי לא יכולה לבוא במקום פרישת דרך אמיתית
 
למעלה