שאלה פשוטה

אלוהים הוא אלוהים אנחנו לא

האלוהים לא מציע לך עסקה כלשהי. עליך להבין מי הוא באמת ישוע, מדוע הוא בא לעולם, ומדוע האמונה בו היא הדרך היחידה אל מלכות האלוהים. כשאלוהים ברא את העולם הוא ברא עולם מושלם. האדם שנברא היה בצלמו ובדמותו של אלוהים, הוא היה דומה לאלוהים לא היה בו רבב. אך השטן הצליח לפתות אותו, לרצות להיות יותר ממה שהוא, כשהוא בא אל חווה ואמר לה שהם יהיו כאלוהים יודעי טוב ורע. ולאחר שהם אכלו מפרי עץ הדעת טוב ורע, שניהם נפלו מנוכחותו של אלוהים, ומצלמו ומדמותו של אלוהים. לאחר הנפילה הם אמנם קיבלו את הדעת של טוב ורע, אך הם כבר לא היו בצלמו ובדמותו של אלוהים, ולמעשה לפני שהם אכלו, הם היו הרבה יותר כאלוהים מאשר לאחר שהם אכלו מפרי עץ הדעת. בכל מקרה, כתוב על שת, בנו של אדם שהוא נולד בצלמו ודמותו של אדם, מה שמראה לנו שאנחנו בני האדם כבר לא בצלמו ובדמותו של אלוהים. אלוהים רצה מאז ומתמיד, להיות עם האדם במערכת יחסים אישית ואינטימית, לכן הוא ברא את האדם. לאחר הנפילה בחטא הקדמון, האדם ניתק ממערכת היחיסים שהייתה לו עם אלוהים. אך לאלוהים הייתה תוכנית איך להחזיר את האדם לתוך מערכת יחסים איתו. הדרך של אלוהים להתחברות עם האדם, הייתה ברית שנכרתת בינו לביניינו. אלוהים כרת ברית עם נוח, עם אברהם ועם משה ובני ישראל בסיני. בברית סיני אלוהים הבטיח שהוא יקים נביא כמו משה שעלינו לשמוע אליו, בהמשך בנביאים אלוהים מדבר על ברית חדשה שהוא יכרות עמנו, ומגלה דרך כל נביא ונביא מי הוא אותו הנביא, איך הוא יגיע ומה הוא יעשה. עפ"י התנ"ך המשיח חייב להיות לא אחר מאשר אלוהים, המשמעות של המילה משיח היא מישהו שנמשח לתפקיד כלשהו, וכשמדברים על המשיח בה' הידיעה, מדובר על המלך בה' הידיעה, והמלך בה' הידיעה הוא אלוהים, ואוי ואבוי לנו אם הוא יהיה רק אדם. אלוהים ירד מלמעלה, לבש דמות של אדם בכדי לכפר על החטאים שלנו, לשחרר אותנו מחטאינו ובכך להתחבר איתנו מחדש. כיוון שהחטא הוא מה שמפריד בינך לבין אלוהים(ראה ישעיה נ"ט: 1-2). ישוע המשיח בא בכדי לכפר על חטאיך, ולשלם את המחיר שעליך לשלם על חטאיך במקומך. בכדי לתת לך חיים והתחברות ישירה עם אלוהים. לכן הוא הדרך היחידה להתחבר עם אלוהים, כיוון שהוא היחיד שמצדיק אותך. מעשיך לא מצדיקים אותך, אם מעשיך היו מצדיקים אותך, לא היה מקום לאלוהים להצדיק אותך, ואך ורק צדיקים ירשו את מלכות האלוהים. אנחנו מוצדקים אך ורק באמונה, ולא במעשינו אנו. ואלוהים הוא המצדיק בדם ישוע המשיח. לכן האמונה בו ורק בו היא הדרך היחידה אל מלכות האלוהים. שהרי הוא המלך של המלכות הזאת. אף אחד לא הפך את ישוע לאלוהים, כמו גם ישוע עצמו לא עשה מעצמו אלוהים. אלא הוא הוא אלוהים שירד מלמעלה ולבש בשר. ישוע הוא זה שנתן את התורה למשה בסיני, כתב באצבעו את עשרת הדברות, ובא לפקוד את עמו ישראל.
 
אף אחד מאיתנו אינו אלוהים

כולנו בני אדם חוטאים בשר ודם. כולנו צאצאים לאדם הראשון, אדם הראשון המצוי תחת קללת המוות. לפחות הבנת נכון את אחד מעיקרי האמונה המשיחית. ישוע, *אינו* צאצא לאדם הראשון. אביו האמתי הוא רוח הקודש. ישוע הוא בריאה חדשה, בריאה ייחודית. ישוע אינו אדם רגיל, גם מבחינת הבשר אינו אדם רגיל. יתכן שהוא נראה אדם רגיל, אך הוא לא אדם רגיל, גם לא מבחינה גנטית. אם ישוע היה אדם רגיל, הוא לא היה "ראוי" להיות קורבן לאלוהים האב. רק אלוהים עצמו, "ראוי" להיות קורבן עבור חטאי האנושות. ישוע מכונה "דבר אלוהים" ו "אור העולם". למעשה, רק מות דבר האלוהים יכול להביא לכך שאנו פטורים מהתורה. אלוהים ברא הכל למען רוח בנו, ובאמצעות רוח בנו. זו גם הסיבה שהמילה אלוהים היא בלשון ריבוי שהוא יחיד. אלוהים הוא האב, הבן, ורוח הקודש. כל אחד מהשילוש הקדוש הוא אלוהים, הוא חלק בלתי נפרד מהאלוהות. האלוהים הוא אחד. אם קל לך יותר להאמין שישוע הוא מלאך שאלוהים הוליד בבשר... העיקר שתאמין ולא תכפור. מותו של ישוע על הצלב, מסמל את מות עונש התורה, עונש שגוזר על כל אחד מאיתנו שריפה נצחית באש גיהינום, היא המוות השני. תחייתו של ישוע ביום השלישי, מוכיחה לנו שהוא אכן אל, שהוא נצחי, שאלוהים העיר אותו מהמתים, וכך עלינו להאמין שגם אנחנו נקום יחד אתו יום אחד לחיי נצח. ישוע קם מקברו לתחייה, אך יש מקום להזכיר, הוא לא נקבר שנית... חס ושלום. הוא עלה השמימה. לישוע אין קבר, מפני שהוא אינו קבור. הוא חי וקיים, גם היום. ואין לו "גופה" בכל תבל. הוא אלוהים. אם אתה חושב שישוע הוא סתם איזה רוחני שדיבר גבוהה גבוהה על עצמו... פספסת. אז בשביל מה הנסים? בשביל מה העדויות על תחייתו לאחר שנקבר? איך אתה מסביר את ההתגלות שהייתה לשאול התרסי ( פאולוס ) במעשי השליחים? שאול הרי רדף את המשיחיים בחוסר אמונה מוחלט לגבי ישוע... מה קרה לו ששינה את דעתו מבלי שפגש בישוע מעולם?
 

ald1357

New member
כל אחד מאיתנו הוא כל דבר

העולם הפיזי הוא הרמה הנמוכה ביותר שהמודעות שלנו יכלותה לעבד, המודעות שלנו מתמקדת בהתאם לבחירות שלנו, ובהתאם לתובנות והכלים הרוחנים שבנינו לנו, לנפש האדם אין הגבלה לאן להגיע, הסיפור במגדל בבל וסיפורים נוספים המספרים על הנסיון של נפש האדם לחזור לרמת גן עדן, באים לרמוז על זה, מתחת לפני השטח כולנו הם אצבעותיו הארוכות של האל, או אם הייתי רוצה קצת ליפות את המשל הציפורן שבקצה האצבע שלא מודעת למהות כל כך אליה היא מחוברת, לאורך ההיסטוריה מסופר לנו על אנשים שזכו להארה, שזכו או שעמלו וזכו להתחבר לרמות האלוהיות שבנשמה שלהם, ולהתמזג עם הבריאה באשר היא הסיפור של ישוע הוא סיפור יפה ונוצץ מהבחינה הזאת, לגבי הסיפורים האחרים אנחנו יודעים רק רמזים , מה שבכל אופן מסתמן בכל הסיפורים הוא שמדובר שם על מרחב אחר של משמעות מרחב אחר של תודעה מרחב אחר של מימדים, משהו שמהווה את שורשי המציאות שלנו, משהו שמחבר את כל השברים של רסיסי המציאות המופרדת כפי שאנחנו חווים אותה כאן האבורג'ינים קוראים זה זמן חלום, הסינים קוראים לזה הדאו , או עשרת אלפי הדברים ,גם התרבויות האינדייניות שהתפתחו בנפרד קוראות לזה בשמות שונים, ההודים קוראים לזה לאותה התחברות הארה או נרוונה, מאחר ומי שזוכה לחוות את אותו שפע אלוהי של אהבה טהורה חש טבול בה עד אחרון תאיו עד עומקי כל סולם מודעתו, השיטה בה תופסים את ישוע כאל עלי אדמות היא מכשלה, מאחר ומניחים שמה שקרה שם זאת בחירה אלוהית עוד לפני שהוא נולד וזה מקרה פרטי של ישוע , שלא נוגע לדרך אותה אנחנו צריכים לעשות בחיים , להאמין בו לא מקרב אותנו מילמטר לקראת ההתפתחות הרוחנית שלנו , לא מקרב אותנו במדרגות של הסולם של ההוויה, אלא להפך, זה מהווה תרוץ שהוא עשה את זה כבר בשביל כל האנושות לכל הזמנים והעתידים, ולכן מרפה מראש את ידיו של המאמין.
 
אתה מאמין שאתה יכול להתפתח רוחנית

ואני לא מתווכח על זה. אישית אני לא מאמין בכך. בן אדם נשאר בשר ודם לאורך כל הדרך. חוטא, מתאווה תאוות, משתוקק, נכסף לבצע חטא. היו אנשים בהיסטוריה שחוו התגלות אלוהית. הסיבה שאלוהים בחר דווקא בהם, אינה תמיד ברורה. האמונה במשיח, אמורה להציל אותך מהדין שכבר נגזר עליך, דין גיהינום. אני לא יודע על טיפוס בסולם רוחני. עובדי אליל, כהגדרה, אינם יכולים להיות רצויים לאלוהים, מפני שהם אינם מכירים בבורא עולם, באל יחיד ומיוחד, שאין שני לו. מי שאינו מאמין באלוהים ו/ או עובד אלילים, לא יכול להיות רצוי לאלוהים. הדבר אינו דעתי האישית אלא דברי שאול התרסי ( פאולוס ).
 

sha na na revol

New member
על המאמין להידמות כמה שיותר לישוע ולתכונותיו,

שנאמר, "והייתם בנים לאלוהים".
 
הפוך...בכל הדתות ישנו טקס מסוים ל

הפוך...בכל הדתות ישנו טקס מסוים לקבלת הדת כגון טבילה היהדות היא היחידה שלא עושה זאת אלא הוא נולד יהודי ונשאר יהודי למרות שגם אם הוא לא עשה ברית מילה הוא עדיין יוולד ויישאר יהודי כל עוד יצא מבטן של יהודיה אל תשים דברים בפי היהדות אם אינך מכירה אולי בשאר הדתות זה כך
 

nrmlsr

New member
תשובתך איננה אמינה

יהודי על פי ההלכה האורתודוקסית הוא נחשב למי שנולד לאם יהודייה או מי שהתגייר בגיור אורתודוקסי. המושג אורתודוקסי בא מהמילה אורתודוקס שפירושה שמרן. לעומת זאת זרמים אחרים לא מקבלים את ההגדרה הזאת. למשל הזרם הקראי מגדיר שיהודי הוא מי שנולד לאב יהודי או מי שהתגייר בגיור קראי וקיבל על עצמו את המצוות לפי ההלכה הקראית. לעומת זאת הזרם יהדות משיחית מחולק לשתי פלגים-הזרם המשיחי-תנכ"י שמקבל את ישוע כמשיח והזרם השני שהוא זרם יהודי משיחי רגיל שמקבל את ישוע כמשיח,כבן אלוהים וכחלק מהאחדות האלוהית(השילוש הקדוש). ושתי הפלגים הללו בזרם יהדות משיחית מגדירים יהדות לפי שני הצדדים ולפיכך מספיק שמי שנולד הוא יהודי מצד אחד של ההורים או משני הצדדים אז הוא נחשב ליהודי,אומנם לא למשיחי. לעומת זאת ברגע שיהודי מקבל על עצמו את האמונה המשיחית ומצטרף לזרם יהדות משיחית הוא נחשב לפי הזרם בתור יהודי משיחי. יש הבדל בין יהודי שמגדיר את עצמו כיהודי משיחי משום שהוא שייך לזרם יהדות משיחית לבין מי ששייך לאמונה המשיחית אך איננו שייך לזרם יהדות משיחית. היהדות האורתודוקסית היא הייתה בגלגולה הקודם יהדות פרושית שלתוכה במשך השנים התאחדו כל הכתות היהודיות כולל הסופרים ועוד זמרים נוספים וכתות יהודיות נוספות והיא השפיעה על האופי היהודי ולמעשה יצרה בהדרגה את מה שאנו מכנים כיום:"יהדות אורתודוקסית". מסורת נטילת הידיים היא מסורת של בני אדם ואותה משה לא הזכיר בתורה שהביא מסיני ולפיכך היא מסורת זקנים שהייתה קיימת בתקופת בית שני וייתכן גם בתקופת בית ראשון אך היא איננה ציווי שמוזכר בתורת משה. את המסורת הזאת ישוע גינה בגלל שהאנשים בתקופתו שמו דגש יותר על המסורת הזאת מאשר על עשרת הדיברות ולכן אמר שאכילה ללא נטילת ידיים איננה מטמאת אלא היוצא מן הפה(המילים הרעות) הן אלו שמטמאות את האדם. המסורת הזאת הפכה לחלק מעקרונות היהדות האורתודוקסית כולל מצוות רבנים ומצוות חיצוניות שאינן מוזכרות בתורת משה. בתקופת משה המצוות:"תפילין","בר-מצווה" וכו' לא היו קיימות ולפיכך מדובר בהמצאת מנהגים חדשים ביהדות האורתודקסית שאינן חלק מתורת משה למרות שיש בהם דברים יפים אין הם ציווי שנמסר למשה מסיני. רק המצוות המוזכרות בתנ"ך בספר שמות וספר דברים אלו מצוות שהן המצוות האמיתיות שנמסרו למשה ושאר הציווים שמוזכרים ביהדות האורתודוקסית הן המצאה חדשה שאומנם יש בה צדדים חיוביים אך הם ציווים שאינם נמסרו למשה אלא ציווים שהמציאו על סמך אי הבנת דבר אלוהים. הזרם יהדות אורתודוקסית התרחק מאוד מיהדות המקרא ולמעשה יצר מנהגים משלו במקביל לאלו שמקובלים בתנ"ך ויצר ספרים חדשים שלא נכתבו בתורת משה ואף לא הוזכרו בתנ"ך והם נכתבו על ידי אלו שפיתחו את הזרם הזה. למעשה הייתי מגדיר את היהדות האורתודוקסית בתור דת חדשה שהוקמה לאחר קום הנצרות הקתולית. למעשה הזרם הזה מאוד התרחק מדבר אלוהים. אלו הפרושים של בית שני כולל שאר הזרמים היו מקבלים את ישוע והופכים את האמונה בישוע ואת כתבי הקודש כחלק מהיהדות הפרושית,הצדוקית וכו' אז למעשה היו יוצרים יהדות אחת מאוחדת שכן מקבלת את ישוע אז למעשה הדת שאנו מכנים אותו נצרות פשוט לא הייתה קמה ולא הייתה מתקיימת. הטעות הייתה דחייתו של ישוע כמשיח מה שהוביל להקמת דת חדשה לאחר שיורשיהם של השליחים(הבישופים) לאחר כמה דורות ככל הנראה בשיתוף פעולה עם האימפריה הרומית יצרו את אותה דת חדשה וניתקו אותה ממנהיגיה היהודיים ובכך התרחקו גם הם מתורת משה אך באופן יותר מוגזם מאשר היהדות האורתודוקסית. המצב היה נראה אחרת וכל הרדיפות הללו לא היו מתרחשות אם בתקופת בית שני הייתה היהדות הופכת לזרם אחד ענק שכולל בתוכו את כל הזרמים שבחרו להיות חלק ממנו והייתה הופכת למה שנקרא יהדות משיחית ואז המצב היה משתנה. דחייתו של ישוע על ידי ראשי היהודים ואלו ששיתפו עמם פעולה יצרה למעשה את המרד שגרם להקמת דת חדשה שבתחילתה מתחילה להתנתק משורשיה ואז מתחילה לשנוא את היהדות וליצור את תאולוגיית ההחלפה. הקהילה המשיחית הראשונה בתקופת בית שני הייתה מורכבת תחילה מיהודים וממיעוט מקרב העמים שהפך בהדרגה לרוב בקהילות המשיחיות שהוקמו בהדרגה ועקב הדחייה שלהן בקרב שאר היהודים שאינם מאמינים בישוע גרם להם להתאחד לדת חדשה וליצור את אותה דת חדשה שהקיסר הרומי בעצם אחראי לקיומה גם.
 

nrmlsr

New member
תיקון שגיאת כתיב

כוונתי לזרמים ולא זמרים. בלי כוונה רשמתי שגיאת כתיב.
 
חלמתי בלילה חלום שבו התגלה לי המשיח אני

שואל מי אתה אדוני ,והוא עונה מי אני ?אני משיח צדקך ,ואיך קוראים לך ?אתה בוואדי ישוע נכון ?לא הוא ענה לי ,אני מנחם שנאורסון הרבי מלובביץ ואני המשיח האמיתי ,וואלה כמה משיחיים יש ?
 

sha na na revol

New member
לא אמין, היית מזהה את מלובביץ' ישר ../images/Emo13.gif

בכל אופן, אם התחלת תמשיך, אז מה הוא ענה לך
...
 
ההומור שלך לא במקומו

אתה לא מצחיק. ואל תגיב בחזרה. אמונה דתית היא לא עניין להומור. תגובתך מעידה שאתה בכלל לא מבין לאשורו את משמעות המילה "משיח". קוצר ההבנה שלך... אתה גם לא מבין שזהות המשיח היא דבר לא גמיש אלא נוקשה. הנבואות שמפורטות בספרי הנביאים בתנ"ך חייבות להתקיים במשיח, המשיח גואל האנושות. אם הנבואות אינן מתקיימות, מתחייב כי מדובר במתחזה, או לפחות, באיש הלא נכון. אם אתה רוצה להבין יותר, עליך לקרוא ולקרוא, לא לבלבל את המוח בפורומים עם הומור זול.
 
למעלה