שאלה פשוטה

nrmlsr

New member
תשובה

עניתי במסר אישי ושלחתי לך שתי הודעות של שתי חלקים עם הסבר. אם גם אחרי ההסבר הזה אינך מאמין לנאמר אז סימן שאתה דוחה את סמכותו של ישוע. הוא כן קם מן המתים ככתוב בבשורה על פי מתי בפרק כ"ח שציטטתי כששלחתי לך במסר אישי. אם חשובה לך רוחניות זמנית אז אינך מחפש את הדרך והאמת והחיים ואם הינך מחפש את דבר האלוהים אז מצאת אותו בדברי ישוע ואם אינך מאמין בו סימן שדחית אותו. גם אם תקבל אותו בתור מורה רוחני,אדם בעל רמה רוחנית גבוהה כל זה לא יספיק אלא אם תקבל אותו בתור מי שהוא מתאר את עצמו בכתבי הקודש. ישוע אמר:"מי שאיננו איתי נגדי הוא". גם צורר המשיח(האנטיכריסט) יכול להגיד שהוא מעריך את ישוע בתור דמות רוחנית חשובה אבל לא בתור משיח ולכן הוא יכול אומנם לקבל את עקרונות המוסר של ישוע אך בפועל להיות נגד ישוע כאשר ישוע ישוב על ענני מלכותו עם מלאכיו במטרה לשפוט את העולם הזה ולהחריב את העולם הזה ולברוא עולם חדש שאליו ישתייכו רק מאמיניו שהלכו אחריו תמיד ולא נטשו את דבריו ואלו שלא הוא יענישם. מי שנושע אז כשיזכה לראות את ישוע יראה אותו מזוית הראייה בתור מלך צדיק וטהור ויוכל להתקרב אליו לעומת זאת אדם חוטא הנגוע בחטא הקדמון בביאה השנייה יראה את ישוע להיפך משום שהחטא גורם לו להיות נגד ומונע ממנו להכיר את ישוע ולהתקרב אליו.
 

ald1357

New member
אף אחד לא נולד נוצרי או יהודי או בודהיסטי

את הדת אנחנו צריכים לקבל עלינו מחדש , גם אם נולדנו לסביביה שלה, אני לא יכול לקבל עלי סמכות שלא היתה עלי מלכתחילה, אני מוצא את דיברי אלוהים בכל הדתות כולם ובכל המיתוסים כולם של כל הדתות, ואכן אני מחפש את הדרך לשם, בדיוק כמו שישוע חיפש ואולי מצא, וכולי תקווה שאכן הוא מצא. זה שישוע אמר מי שאיננו איתי נגדי הוא היא לא אמירה שאפשר להתגאות בה, תראה לי איזה איזה גישה קנאית שלא תומכת ברעיון הזה, גם אם אתה רוצה להפחיד על ידי מה יקרה לאלה שלא ילכו בדרכו, לא זאת הדרך, גם הפחדות לא חסרות בכל מיני גישות תרבותיות רבות וכל אחת והסגנון שלה, אמת לא צריכה סנגורים, כל מה שאני צריך כאדם שמחפש , את אותה בהירות נקייה וברורה שחווה ישוע כאשר הוא אחז במקום ובתובנות בהן אחז,הן יכלו לדבר את דברו יותר מכל נסיון אחר לומר תאמין בזה ובזה רק כי אחרים אומרים לך שזה נכון. לא הכמות מעידה על איכות, ואיכות צריכה לדבר בעד עצמה. מאחר ואני באמת חושב שיש משהו בדבריו של ישוע, אני מחפש את האיכות , גם אם יש רמזים לה , ולא בסוג ההערות של האמן באיש עצמו
 

nrmlsr

New member
תשובה

אף אחד גם לא נולד משיחי אלא בוחר להיות משיחי ברגע שהוא בוחר להאמין בישוע. יש הבדל בין משיחי לנוצרי. נוצרי זה בן הדת הנוצרית אך זה לא מעיד על כך שמשום שהוא שייך לדת עצמה הוא ישר נושע. לעומת זאת משיחי זה אדם המאמין בישוע והוא יכול להיות חסר דת אך בעל אמונה חזקה בישוע. תוכל לקרוא עדויות באתר מדברים,באתר זמן ישועה ובעוד אתרים משיחיים. יש גם אתר בשם Xrabbi. האמונה עצמה נכונה גם אם לא תסכים עם הרעיון עדיין האמונה המשיחית היא האמת. זה שתטען שאינך נמצא תחת החטא הקדמון לא זה מה שישחרר אותך מן החטא אלא רק אמונה שלמה בישוע. אם אינך רוצה להאמין בישוע אז אל תאמין אבל כל הערכה אליו שאיננה נובעת מאמונה שלמה מעידה על כך שאתה לא חלק מהצאן שלו(במישור הרוחני הכוונה למאמיניו שנמשלים לצאן והוא נמשל לרועה ואף לשערו של הצאן). מי שחלק מהמשיח ומכיר אותו יודע לזהות את המשיח וישמע בקולו ומי שבוחר להתעלם איננו חלק מהצאן שלו גם אם ילבש סמלים דתיים על עצמו. כי רק האמונה הפנימית היא זאת שמעידה אם אתה חלק מהצאן או שלא. האמונה המשיחית איננה אמונה שעוברת בירושה כמו באמונות אחרות. מי שנולד למשפחה משיחית איננו הופך למשיחי אלא יהפוך להיפך למשיחי רק כאשר הוא מקבל על עצמו את עקרונות האמונה המשיחית ומאמין בכל ליבו באמונה ונותן לרוח הקודש לשכון בו ולהדריך אותו אל האמת. בודהיזם איננה דת האמת,היא אומנם מעודדת לפתח את יכולות האדם אך שוכחת לציין שהאדם חוטא וששום מעשה שיעשה לא יצדיק אותו ללא חסד אלוהים שהוא נמצא באמונה בישוע. גם אם תקיים עכשיו 100 מצוות מכל דת מורכבת עדיין לא תוושע. גם תורת מוסר ותורה פילוסופית לא תושיע אותך. אם אינך מחפש ישועה אלא רק פתרון רוחני זמני אז אינך מחפש את האמת בכלים הרוחניים של דבר אלוהים(התנ"ך והברית החדשה) אלא הינך מחפש אמת באמונות אחרות ומערבב אותן ויוצר אמונה אחת. אין שום דבר רע לקחת רעיונות מאמונות בעלות תורות מוסר ולשלב אותן באורח חייך אך הבעיה עצמה היא לא בתורת המוסר אלא בזה שכל בני האדם נגועים בחטא הקדמון. אינך דורש את דבר אלוהים ככתוב: בספר תהילים בפרק יד' בפס' ב'-ג': יְהוָה-- מִשָּׁמַיִם, הִשְׁקִיף עַל-בְּנֵי-אָדָם: לִרְאוֹת, הֲיֵשׁ מַשְׂכִּיל-- דֹּרֵשׁ, אֶת-אֱלֹהִים. הַכֹּל סָר, יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ: אֵין עֹשֵׂה-טוֹב--אֵין, גַּם-אֶחָד. וכמו שכתוב בספר ישעיהו בפרק נ"ט: פס' א'-ב': "הֵן לֹא-קָצְרָה יַד-יְהוָה מֵהוֹשִׁיעַ וְלֹא-כָבְדָה אָזְנוֹ מִשְּׁמוֹעַ׃ כִּי אִם-עֲו‍ֹנֹתֵיכֶם הָיוּ מַבְדִּלִים בֵּינֵכֶם לְבֵין אֱלֹהֵיכֶם וְחַטֹּאותֵיכֶם הִסְתִּירוּ פָנִים מִכֶּם מִשְּׁמוֹעַ׃ " החטא מרחיק אותך מאלוהים לא משנה מה יהיו מעשיך כי שום מעשה ללא האמונה המשיחית וללא עזרה מישוע לא יצדיק אותך. ישוע לא היה אדם רגיל אלא התגלמותו האנושית של אלוהים(בן האלוהים(בנו של האלוהים האב) וכמו כן הוא גם האלוהים הבן). הוא כבר היה נקי מחטא ולא היה צריך לחפש דרך לחייו כי הבעיה איננה בו כי הוא נקי וטהור ולא זקוק לישועה כי הוא עצמו הדרך לישועה,אם הינך דוחה אותו אתה דוחה את מלכותו וגם את האב שבשמים כדבריו לשליחים:"המקבל אותכם אותי הוא מקבל והדוחה אתכם דוחה אותי והדוחה אותי דוחה את אשר שלחני". ישוע נשלח מאת האב שבשמים בכדי להביא ישועה ולהיות בעצמו שה חטאי העולם(קורבן חטאי העולם). אם הוא לא היה מת וקם לתחייה ולא היה מכפר על החטאים כיום כולנו היינו אבודים ללא שום דרך להתקרב אל אלוהים אפילו לא דרך כתבי הקודש. אבל זאת בחירתך לבחור דרך אחרת. בכל מקרה כמו שמנהל הפורום אמר אינך קראת את ספר הברית החדשה וזה מעיד על כך שכנראה הינך מראש דוחה את אשר כתוב בו מבלי לקרוא ולחקור. אם לא היית מעולם בקהילה משיחית ומעולם לא הרגשת את החסד האלוהי ואפילו לא טרחת לפנות לאלוהים זה לא מעיד על כך שהאמונה המשיחית לא נכונה אלא זה מעיד שלא חיפשת היטב את האמת. אם האמת עבורך היא סליחת חטאים והזדמנות חדשה להתקרב אל אלוהים ולהיות עימו בקשר אישי אז הפתרון הוא להגיע לאמונה המשיחית בישוע אז כבר מצאת אותה ופשוט הינך בוחר להתעלם ממנה. אין כמה אמונות נכונות,יש רק אמת אחת והיא באמונה בישוע כמשיח,כבנו של האל האב ובתור האלוהים עצמו שבא אל העולם בדמות אדם דרך מרים בהתגלמותו הארצית. התגלמותו השמימית תראה אחרת ובהתגלמות השמימית הוא עתיד לשוב ולא עוד בהתגלמות הארצית של עבד סובל בעד חטאי העולם. כל מה שאני אומר על הביאה השנייה כבר כתוב בהודעות מנהלתיות וגם בכתבי הקודש ואינני ממציא זאת אלא מעיד את דברי מתוך כתבי הקודש. גם האזהרה על ההתרחקות מאלוהים מקורה בכתבי הקודש. אם האמונה המשיחית לא נכונה אז מה מצדיק אותך מהחטא הקדמון? האם באפשרותך להקריב קורבן ללא בית מקדש ולעקוף את מצוות התורה ולקיימן ללא בית מקדש באופן מושלם? אם כן אז אינך זקוק לתורת החסד אך משום שכל בני האדם חוטאים אין משהו שיכול להצדיק את עצמו במעשיו או במחשבותיו אלא רק באמונה אמיתית,טהורה ושלמה בישוע המשיח התגלמותו של האלוהים שירד אל העולם בדמות אדם בכדי לכפר על כל חטאי העולם ולהעניק לאדם הזדמנות לחזור בתשובה אל האלוהים האב דרך בנו ישוע. האדם לא עושה טובה לישוע אם הוא דוחה את החסד ואת דבר אלוהים משום שהוא מסכן את ישועתו האישית ועל מה שעשה בחייו יתן את הדין וישפט על כך.
 

ald1357

New member
נא להבדיל בין האדם לבן מה שעשו ממנו

ראשית אתה אומר שישוע סבל את סבלו של כל העולם אז איך אני לא חלק מהצאן שלו , אולי תבוא לומר שהוא סבל רק בשביל אלה שמאמינים בו, אולי בניגוד לך אני דווקא מאמין בישועה לנפשו של האדם , אבל לא תולה אותה באדם אחד שנולד לפני 2010 שנים ועשה דרך מיוחדת ככל שתהייה, כשהאל בנה את בני האדם את כולם הוא עשה בצלמו ודמותו, וזה שאנחנו פגומים זה אומר שעל כל אחד למצוא בתוכו את הדרך הישירה אל האל, בכל הכלים שבידיו, בדיוק כמו שישוע עשה, אתה מדבר על ישועה והגנה תחת מחסה האמונה בישוע כשאין לך באמת מושג מה הוא השיג, כשאין לך מושג מה היא הדרך שלו ובזה אתה פוטר את עצמך את הנשמה שלך שנולדה אלי אדמות לעשות את המהלך שלה בעצמה, אני בגישה חיפוש רמזי הדרך בכל מקום גם בהסתכלות מתבוננת על הדרך שעשה ישוע, ואולם כשאני בא לשאול אותך ואותך כרגע כנציג של ההולך בדרכו, כאחד שמקדיש ולומד את משנתו מה היא הדרך אתה אומר לי בעצם שאין דרך, שיש ניסים , ומעבר לזה יש את האדם עצמו שהשיג משהו שנקרא מלכות שמים וצריך להאמין באדם עצמו, אפילו לא בדרך שהוא השיג, הגוף החיי שלנו כאן הוא כלי בידי ידה הארוכה של הנשמה שמגיעה עד החיבור הישיר לאל, ואולם כשאתה אומר לי האמן בכלי המיוחד הזה שנקרא ישוע, ולא מספר לי על החיבור שלו, המיוחד שלו אל מה שנקרא מלכות שמים, אני חש פה פיספוס מעין תחושה של קידוש הכלי , כי מעבר לרמה מסוימת של הבדלות כאן ברמות הגבוהות של ההוויה אנחנו כולנו נשמה אחת, הדרך אל הגאולה והאמת לא עוברת דרך אדם שמת לפני כך וכך שנים אולי הוא יכול להוות לנו תמרור טוב במידה והשאיר לנו מספיק סימני דרך, אבל אמת היא משהו בעבר היא משהו שאתה צריך לחפש כאן ועכשיו , לגלות בעצמך את החסימות שלך בדרך לחיבור למקור הנשמה שלך , לעשות את התיקון המיוחד שלך שבגללו נולדת, האמת בשבילי היא לא סליחת חטאים, ה אמת בשבילי היא חיפוש הדרך בנית כלי תובנה פנימים, להתפתח רוחנית, להתקרב יותר לשפע האלוהי שזורם פה בלי שנבחין בו, אם יבוא משיח אשמח, אין לי התנגדות לשום התגלות אלוהית, ולא משנה לי אם יקראו לו ישוע או משה, או איזה שם שיבחר לעצמו כך או כך זה לא מוריד ולא מעלה מהאחריות שלי לחפש את הדרך בעצמי, ולא לחפש כסת'ח בדמות של מישהו אחר שעשה את את הדרך , האמת הרוחנית היא לא רק ידיעה אלא דרך חיים , כמו שאתה לא יכול לסמוך על מישהו אחר שינשום במקומך ולא משנה כמה יפה הוא נושם, ככה הדרך הרוחנית של הנשמה שלך, אתה מקסימום יכול לשאול את את זה שנושם טוב יותר ממך מה עליך לשפר, אבל לשפר בעצמך, כמו שאני תופס את זה עכשיו ישוע היה אדם שעשה דרך רוחנית ארוכה וגבוהה, ובדרך שאתם אוחזים בו ובדרכו יש פיספוס מהותי בכל ההשג שלו , כי אתם חוסים בצל כנפיו בלי לנסות להתרומם מהקרקע בעצמכם , כאילו מחכים שהמעלית תפעל, במקום להבין שלהגיע למעלה זאת המטרה וכל אחד בכלים שלו, אפילו במאמץ הקטן שהוא מסוגל להפעיל על ידי עליה איטית במדרגות
 

sha na na revol

New member
נראה לי שהבנתי מה פספסת.

ישוע הוא האלוהים שירד לארץ, מי שמכיר אותו מכיר את האב.
 

Gyongyos

New member
מצטרף להברה

עפֿי התפיסה הזאת ישוע הוא התגלמות האלוהים. יש שילוש קדוש שמיושב בד בבד עם התפיסה המונותאיסטית שהרי אלוהים (האב)=ישוע(הבן)=רוח הקודש(מלאכים או משהו כזה... תתקנו אותי).
 

ald1357

New member
כולנו אלוהים

כולנו אלוהים, אבל ישנים עיורים וחרשים, כאילו משהו במודעות שלנו דפק לנו את ההכרה בזה, ישוע גילה את הדרך להגיע להכרה להתחבר להרמוניות לרמות ההוויה הגבוהות, השאלה שלי היא לא במי להאמין, וזאת תמימות או אף טיפשות להאמין שהטבע או האל מציע לנו עסקאות כאלה שטוחות שאומורת תאמין שיהושע הוא האל ואז מובטחים לך חיי נצח או מה שלא יהיה, האל ברא את הבריאה שווה בפני כל נשמה, ולא סמך אותה על אדם אחד מת בהיסטוריה, זה אותו האל של האנדיאנים שלא יכלו לדעת על ישו עד 1492 האם אתם חושבים שהאל מגלה את עצמו כפתרון היחידי שלו בישוע, וכל זה רק לחלק מברואיו ? להאמין בישוע כי הוא הוא האל זה נע בין תמימות במקרה הטוב או טפשות , או הורדת האחריות מאיתנו, אחריות שמוטלת על כל אחד מאיתנו לפתוח את העינים לגלות באיזה עולם הוא חיי מה נדרש מהנשמה שלו, כל אחד ואחד מאיתנו הוא כלי המסוגל לעלות למעלה בסולם המודעות בסולם הרוחניות בסולם ההוויה, יכול להיות שישוע עשה את זה טוב מכולנו , אבל להאמין בו זה פספוס , להאמין בדרכו זה חכם, רק מה שאין לנו הרבה סימנים מה היתה דרכו, כשתבוא הנשמה של כל אחד ממכם להפרד מהעולם אני לא בטוח שזה שהאמנתם שהאדםהזה הוא האל ובזה הסתפקתם, יעזור לכם במבחן הרוחני "שאני מאמין שנקודת המוות מהווה", אין שם מסלקות שאתה יכול להפקיד הבטחות ו צקים, אתה בא לשם עם מה שעשית מעצמך, כאשר שארית המודעות שלך אוחזת בנדוניה שהכנת לה כאן בכל שלב בחייך, החיים והמוות האבולוציה והחברה וכל תופעה בעולם מתנהלים באותם חוקים , כל אחד אחראי לגורלו, ואף אחד לא יהיה שם בשבילך אם אתה לא תעשה את המאמץ להרים את עצמך, בחיים האמיתים תרוצים לא עוזרים, בנקודת המבחן האמיתית בו אתה מול היקום אין לך זמן להביא תרוצים מהביית,
 

sha na na revol

New member
אז אתה אינדיבודואליסט שלא מגדיר את עצמך

בשום אמונה, למה כ"כ להתאמץ ולא פשוט להגיד את זה ככה
... בכ"א, לא הבנתי מה הקשר. אתה *שאלת* מה הדרך שמציע ישוע (ואני לא זוכר שהצעתי לך כלום, אלא אם כן לא התכוונת לענות לי) ואני אמרתי שהדרך למלכות השמיים ואל האב עוברת דרכו ע"פ הכתובים (אתה שאלת על דרך רוחנית, ענינו. אני חושב שזה מראה שהוא הציע דרך רוחנית כלשהי) אתה לכל היותר יכול להגיד שאתה לא מאמין שישוע דובר אמת, אף אחד פה לא ממציא משהו חדש. ושוב, אני יודע שאתה התחלתי איתך את הדיון הזה בפורום אחר, אבל אתה בטוח שאתה לא קבליסט
 

ald1357

New member
לאל אין דת

האל עצמו הוא לא יהודי ולא נוצרי משום זרם , ולא בודהיסטי ולא כל מילה אחרת שתבחר להדביק לו, אם הייתי יכול לכנות את הדת שלי הייתי קוראה הגישה הישירה, שמחפשת את עקבותיו של האל באשר היא מתבטאת בבריאה. אכן אני אינדוידואליסט, ומבעבר לכך אני חושב שעל כל אדם למצוא את הדרך האישית ביותר שלו אל האל, זה שהאחר עשה ים של דרך לא מקרב אותך במילמטר קדימה. הקרבה לאל לא נעשית על ידי השכל שלנו אלא על ידי ההקשבה הפנמית שלנו, והדגש הוא על שלנו, הקשבה פנימית של מישהו אחר לא תתרום לך כי יש דברים שלא נכנסים למילים , וגם מילים שנאמרות נתפסות אחרת על ידי כל מאזין, המילים הם גשר צר מאד להעביר דרכו אמונה, הן לא יותר מסקיצה. מישוע אנחנו יכולים ללמוד דבר אחד , ואולי אם נקשיב למסר שנמסר בשמו ונברר את העיקר מהתפל, נוכל עדין ללמוד שיש דרך ויש לאן להגיע, וכמו שהוא עשה את זה כל אחד מאיתנו מצווה לפסוע בדרך הפנימית שלו לבד. התפיסה הזאת היא לא נחלתה של התרבות שנולדה פה בלבד, אותו המסר מתקבל גם בתרבויות אחרות, הזן בודהיזים קורא לזה הדרך ללא דרך, וכל תרבות אחרת משאירה את סימני הדרך שלה לכיוון ההוא. לסיכום , המהלך של ישוע מעניין אותי מאד, ואולם על אף גדולתו של האדם שאני מכיר בה ומוקיר אותה , להאמין באדם עצמו ולא בשליחות שלו זה כמעט כפירה בעיני, כפירה בעצמותו של האל
 

sha na na revol

New member
וכאן אנחנו נכנסים למה זה 'אני'

האם תחושת ה'אני' שלך היא תחושה אותנטית שבכל מקרה היית מגיע אליה, למשל, או שה'אני' שלך היה אחר אם היית נולד במקום אחר כך שהוא כן תלוי סביבה באופנים שאולי קשה קצת להגיע אליהם ולכן אתה מניח שמרכיבי האישיות שלך הם יחודיים ופרטיים
זה דיון מעניין מאוד שאין לי תשובה עליו. "לסיכום , המהלך של ישוע מעניין אותי מאד, ואולם על אף גדולתו של האדם שאני מכיר בה ומוקיר אותה , להאמין באדם עצמו ולא בשליחות שלו זה כמעט כפירה בעיני, כפירה בעצמותו של האל." ידוע. ואני חושב שזה קו מאוד דק ולכן אני מסכים שקל ליפול (לי לפחות, בתקופה או תקופות שאני מרגיש שהראייה שלי את המציאות היא חלקית) לתוך הקטע של 'סגידה לדמותו של ישוע בתור סגידה לאדם'. מהיכרות אישית, השאיפה של מאמינים היא סגידה צנועה לאל, וזה אכן חטא לשכוח את זה וללכת לדרכים אחרות. אגב, לפי עדי יהוה, ישוע היה אכן רק בן אדם. את התשובה לשאלה איך ישוע הוא הדרך אל אלוהים זה משהו שיש לחוש אותו רוחנית, ולכן אתה לא יכול להגיע אליו דרך החומריות, שזו סגידה לדמות ולבשר. מהמקום שלי זו דרך מאוד קשה, אבל אני רואה אנשים שכן מחוברים.
 

ald1357

New member
האני המתחבר לבריאה

ככל שאתה מטפס במדרגות הרוחניות שלך האני שלך מפסיק להיות אותה תפיסה צרה וסגורה של העבר, ומתמזג יותר ויותר עם כל עליה ברמה הרוחנית בבריאה, על רמות ההרמוניה השונות שבה, כשאתה מעמיק בתהליך אתה כמעט מפסיק להיות אתה , ואתה והכל הופכים לאחד, ולכן המשקל של איפה שנולדת , מאבד את רוב המשמעות שלו במקרה הזה, כי הדברים הרוחנים מעבר לדרגות הקרובות שלהם הם לא תלויי תרבות ושפה, הם מהויות בפני עצמן, הרבה יותר קל לי להתחבר לתפיסה שאתה רואה בה את ישוע, ולכן אולי אפנה את השאלה אליך היה אדם בשם ישוע שעשה דרך שאין לנו אפילו יכולת לתאר אותה, מה בכל אופן אתה למד מהמהלך שלו ? אני מתאר שהרבה יותר קל לנסח את השאלה מאשר את התשובה, ואולם במקרה הזה כל פרור מידע יכול להיות המצביע בדיוק למה שאני למשל לא מודע לו
 

sha na na revol

New member
החתימה שלי אומרת לי המון

בנוגע לקשר האישי שלי עם ישוע. אני מתחבר לאמת ולעדינות שבאהבה ושואף להידמות לה. התשובה לשאלה היא דרך דוגמה אישית, אתה יכול להמשיל זאת להסתכלות על דמות של הורה שמהווה דוגמה. זה סוג של הערצה ורצון להידמות לו, וזה בא ממקום שאתה מרגיש את ההגנה והביטחון שהוא נותן לך ואת הדאגה שלו. כשמסתכלים על העולם, הרעיון של אהבה טהורה נראה כמעט אבסורדי, איפה יש אהבה
... אבל כשאתה מקבל דוגמה אישית ורואה הוכחה בחיים שלך לכך שאהבה היא אמיתית, אתה ממשיך משם. אני מניח שכדי לקבל את התמונה המלאה, אתה תצטרך גם לדעת איך הגעתי לישוע. אבל אני תמיד חושש שהסיפור שלי עלול להישמע לא אמין, ואני לא כל טוב בלספר אותו. אני אגיד שמצאתי אותו במקום האחרון אולי שהיו מצפים ממני למצוא.
 

ald1357

New member
אהבתו האין סופית של האל היא המציאות היחידה

כל השאר הם הסתרים שלה ברמות השונות של הוויה, דווקא הדרך בה אתה הגעת לזה מעניינת עד כמה שזה ישמע לא אמין , כי מי שמקשיב לבריאה מתוך האינטואציות שלו , יכול לחוות דברים שקשה לקבל אותם בהגיון הרציונלי הרגיל. ולא רק זאת אלא שחוויות שבאות מבפנים לפעמים לא מצליחות להיות מבוטאות במילים , מפאת חוסר המילים לתאר אותן, או את המשמעות הפנימית שחשת באותה החוויה. החתימה שלך אכן מתארת את דרכה של האהבה שמתגלת מתוך ענווה, שיש צורך בהקשבה פנמית על מנת לחוות אותה. ואולם אפרש לך פה גם את החתימה שלי האומרת באהבה וברצון הנחלתנו , ההנחלתנו פה בא מלשון נחל ולא לשון נחלה זה נמשל להרמוניות והאהבה שבאות מההוייה הגבוהה, ש מפלסות להן את דרכן כאן ומתבטאות ברצונות הפנימיים כאשר אנחנו מקשיבים להם, ותוך כדי כך מוליכים אותנו ויוצרי את הנתיב בו אנו זורמים כאן בעולם "הנמוך לכראורה" במידה ולא נח לך לספר את הסיפור הפרטי שלך כאן בפורם הרחב הזה אתה מוזמן לשלוח לי מסר בנושא
 

sha na na revol

New member
אני אשמח לעשות כל זאת ועוד,

כשאהיה פחות עייף. תשלי לי מסר אישי להזכיר לי, אם אני אתעכב בתשובה.
 

sha na na revol

New member
אז ככה,

הסיבה שאני אומר שאני הגעתי ממקום לא צפוי, היה כי הגעתי אליו דרך הניהליזם, ובהגיון זה נשמע כמו דבר והיפוכו. תנסה לדמיין אותי עכשיו לא בתור מי שחולק איתך דעות רוחניות בפורום, אלא בתור ילד שלא הייתה לו עמדה ברורה לפני 10 שנים בערך, לכל היותר אני חושב שהאמנתי בזכותו הרוחנית של עם ישראל למדינה בארץ ישראל, ותחשוב שגם בזה התחילו להתגלות אצלי סדקים, כי עלו אצלי שאלות של צדק ומוסר (תחשוב גם על זה שהתקופה הייתה תקופת האינתיפאדה השנייה.) היה לי מורה לספרות, שיותר ממה שאני זוכר במעורפל מה למדתי אצלו בשיעורי ספרות, אני יודע שהוא דיבר בגלוי בשיעורים על אפסיות הקיום, ושגם אם תנסה במילים להסביר את הכאב שיניים שלך למישהו אחר הוא יכול לחוש אמפתיה אבל לא להבין. הוא גם דיבר על זה שהורים צריכים לתסכל קצת את הילדים כדי שילדים יבינו, ומצד שני יש הורים מגוננים מדי, ולפעמים גם אחרי שההורים שלך הולכים לעולמם אתה לא תוכל לסלוח להם על דברים שקרו, אפילו שההורים רוצים בטובת הילד. אני חושב שכל זה השפיע עלי בצורה תת-הכרתית. בכל אופן, או שקרה איזה צרוף מקרים איתי באותו זמן, או שאולי חוויתי באותה תקופה איזשהו סוג של משבר נפשי שלא הייתי מודע לו, אבל במסגרת כך שחקרתי דברים וניסיתי להתחקות אחרי ידידים מחו"ל שנהו אחרי תופעות תרבותיות שונות, הגעתי לאתר של איזה הרכב מוזיקלי, שאני אציין לצורך העניין שמדובר בהרכב שפעיל עד היום. באותם ימים האינטרנט לא היה נפוץ כמו היום, הייתי נשאר אחרי בי"ס כדי להשתמש בו שימוש חופשי, ומשום מה אני הייתי התלמיד היחיד שהיה לו אישור מיוחד לעשות את זה. קודם כל קראתי שם ציטוטים שחלקו קטעים מהמשנה החברתית של מנהיג ההרכב לשעבר, זה היה בליל של סוציאליזם וניהיליזם, וראיתי תמונות שלו. דיברת על דברים שלא ניתן להסביר במילים, זה היה כאילו ראיתי תמונה מול העיניים של כל הסבל האנושי, ורציתי לדעת מאיפה הסבל הזה מגיע. לגילוי הזה היה מחיר אישי, אני יצאתי באיזשהו יום משיעור מתימטיקה בכיתה צפופה וירדתי למטה והתחלתי לבכות. באיזשהו מקום אני הבנתי שאני לא יכולתי להמשיך עם החיים שהיו לי עד אותו היום. למרות שיש לי הפרעת קשב אני הייתי נחשב עילוי, מה שאגב לא היה נכון, אני פשוט הייתי טוב בזכירה, אך מסיבות שונות, היכולת שלי להפנים דברים (כמו גם היכולת שלי להבין רגש) הייתה מאוד נמוכה. אני פשוט לא הייתי יכול להרים עט מאותו יום, ובאיזשהו שלב לימדתי את עצמי לכתוב מחדש. אוקצור, אתה יכול לדמיין על ציר שמגיל 4 אני זוכר את עצמי ציני ולא מסוגל לחוש אמפתיה, עד לאותו רגע שפתאום חשתי חיבור לדבר הזה שנקרא אהבת הזולת. ומשם התחלתי לחפש, אבל גם הגעתי לכעס כלפי אחרים ודברים לא סקריפטואליים כשהייתי נופל. אני עד היום לא בן-אדם שלם, ואני חושב שאני עשיתי יותר רע מאשר טוב. אבל אני ויתרתי על החיים שלי רק בשביל הדבר הזה שנקרא להרגיש, אתה מבין
כי אני הבנתי שעד אז אני לא באמת הרגשתי משהו. בכתובים כתוב, חוץ מהאהבה, על השנאה לעולם הזה (עולם החומר) וחשבתי על זה שדאמט, אני לא נולדתי בשביל להשלים לימודים וללכת לאוניברסיטה ולעבוד. אני אולי יכול לעשות את זה, אבל אני לא *קיים* בשביל זה. וכשאני מאבד את הסדר, אני תמיד חוזר לברית החדשה, כי היא מזכירה לי את הדרך שבה התחלתי ללכת (עוד לפני שיצא לי להחזיק בה) ואת מה שאני מאמין בו. כמו שכתבתי כאן, אני ראיתי את הספר כציווי מוסרי, לקח לי משהו כמו חמש שנים ואפילו יותר עד שנפל לי האסימון והסבירו לי על השילוש הקדוש ומיהו באמת ישוע. אני חייב להגיד שזה מבלבל, כי זה כמו לעשות ספירת מלאי של מה עשית ואיך התנהגת עד אותו רגע שבו גילו לך על בן-האלוהים.
 

ald1357

New member
אין שלם כמו לב שבור

אחת אולי הסיבות של הסבל בעולם היא לכוון אותנו אל אשר הוא לא סבל, או לגרום לנו לזוז ולחפש אותו , לא להשלים עם הקיים, אני שמח לקרוא על הדרך האישית שעשית, דרך אישית ובחירה אישית שווה בעיני עשרות מונים מאשר כל הסכמה הנובעת משיכנוע של אחרים, כי היא הופכת להיות האמת שלך, שנבעה וצמחה ממך, ואותה הקשבה לזרם התודעה הפנימית שהוליד את התפיסה הזאת ממשיכה עדיין להקשיב פנימה, הקשבה אמיתית לא מתקבעת ולא מתקשחת. זה לא משנה אם אתה מזהה בישוע את הפתרון או את המקום בנשמה בה נפתר הסבל, העיקר שזה עזר לך לפתור את הסבל בתוכך ולא משנה באיזה מילים קראת לזה, אלא לאיזה משמעויות פנימיות זה דיבר אליך. אכן נפש האדם היא דבר מאד מאד מורכב, ויש בה רובדים שכלים וורובדים רגשים , ויש צורך בחוכמת לב עמוקה כדי להיות בקונפליקטים בין השנים, כשנאמר ואהבת את השם אלוקיך בכל לבבך הכוונה היא בכל הרובדים שבך, רק על ידי זה אתה בונה כלי שלם יותר כלי שמסוגל להכיל יותר מאהבתו של הבורא בכל מקרה בהצלחה בדרכך , ואני שמח שאתה בא מתוך החוויה שלך ולא מצוטט סיסמאות לעוסות שסותמות את הדיון על הדרך
 
למעלה