Aeshma Daeva
New member
ואני לא אמרתי שדת ישראל
היא מעצם מהותה פוליטית. דת ישראל מכיוון שהיא לא דת אוניברסלית אלא דת של עם אחד (בניגוד לדתות אחרות) לא שאפה מעצם מהותה לדיפלומטיה של מלחמות צבאיות והתפשטות. זה אולי מה שהבנת אבל זאת לא היתה כוונתי. הכוונה שלי היתה שהדת והשלטון הפוליטי היו שזורים ביחד. בדת היה מעורב גם שלטון פוליטי בתקופת המלכים וזה הלך ביחד. זה בדיוק מה שטענתי שבפועל היה קשר בין דת לשלטון ואף קשר הדוק. דת ישראל הקדומה אכן היתה גם דת שלטונית ולא רק מערך של פולחן ואמונה בין האדם לאלוהיו- ואפשר להבין את זה גם מהתנ"ך בכלל והתורה בפרט. מלך בשר ודם צריך היה למלוך על ישראל כי זאת מצווה מן התורה, ולא רק בגלל שהעם רצה. אני יודע שאתה מדבר על הקטע עם שמואל הנביא אבל זה אחד מיני הפרדוקסים השונים שיש בתנ"ך. באיסלאם אגב, נצחונות צבאיים וכיבושים נחשבים להישגים מאוד חשובים כי מדובר במצווה דתית ולכן מדובר במאורעות דתיים חשובים ביותר.
היא מעצם מהותה פוליטית. דת ישראל מכיוון שהיא לא דת אוניברסלית אלא דת של עם אחד (בניגוד לדתות אחרות) לא שאפה מעצם מהותה לדיפלומטיה של מלחמות צבאיות והתפשטות. זה אולי מה שהבנת אבל זאת לא היתה כוונתי. הכוונה שלי היתה שהדת והשלטון הפוליטי היו שזורים ביחד. בדת היה מעורב גם שלטון פוליטי בתקופת המלכים וזה הלך ביחד. זה בדיוק מה שטענתי שבפועל היה קשר בין דת לשלטון ואף קשר הדוק. דת ישראל הקדומה אכן היתה גם דת שלטונית ולא רק מערך של פולחן ואמונה בין האדם לאלוהיו- ואפשר להבין את זה גם מהתנ"ך בכלל והתורה בפרט. מלך בשר ודם צריך היה למלוך על ישראל כי זאת מצווה מן התורה, ולא רק בגלל שהעם רצה. אני יודע שאתה מדבר על הקטע עם שמואל הנביא אבל זה אחד מיני הפרדוקסים השונים שיש בתנ"ך. באיסלאם אגב, נצחונות צבאיים וכיבושים נחשבים להישגים מאוד חשובים כי מדובר במצווה דתית ולכן מדובר במאורעות דתיים חשובים ביותר.