כאן אני גם לא מסכים איתך.
ההסטוריה רצופה בדוגמאות לאנשים חכמים ומוצלחים שלא העריכו אותם המון שנים, ועד לרגע שהם קיבלו הכרה, בזו להם, זילזלו בהם ודחו אותם.
יש לך טעות בהנחת היסוד לגבי מה מושך אנשים.
וטעות אחת מוחלטת כשאת אומרת "כולם".
אני למדתי במדרשה לאמנות (עוד ברמת השרון) אצל רפי לביא.
כשהגעתי אליו בשנה ב, הוא כמעט מייד תפס אותי לשיחה, והקפיץ אותי שנה לשנה ג.
במדרשה אני הייתי לגמרי מנותק חברתית מכל הסביבה, לא ידעתי מה קורה סביבי, אבל שמעתי ממורה לאמנות שלי בתיכון (ששמרתי איתה על קשר), שהיא שמעה מאמנים-מורים במדרשה שהיא הכירה, שרפי לביא לקח אותי כבן טיפוחיו, ושכולם מסביב מדברים על זה שאני מסומן "כהצלחה הגדולה" הבאה.
היום אני מבין את זה, אז לא קלטתי את זה בכלל, ולא הבנתי כלום, אני באמת נשמתי אמנות 24 שעות ביממה, אבל מעבר לזה לא קלטתי חברתית מה הולך מסביבי.
סיימתי את הלימודים, יצאתי מהמסגרת וכל "התקוות" התפוגגו.
המרכיב הכי חשוב בהצלחה אמנותית, שיותר חשוב מכשרון, יותר חשוב מעבודה קשה, ויותר חשוב מהאמנות עצמה, זה קשרים בין אישיים עם בני אדם שקשורים או לא קשורים לתחום.
בלי RELATIONSHIPS לא ניתן להתקדם "בעולם האמנות הגדול" או "בכפר האמנות הקטן" , זה לא אפשרי.
אנשים לא נמשכים למי שיותר חזק או יותר חכם, הם נמשכים למי שיותר תקשורתי, למי שמצליח ליצור יותר קשרים חברתיים.
אני לא פוסל את החשיבות של הכישרון או החוכמה, אבל ללא המרכיב התקשורתי לאדם יהיה מאוד קשה לנווט בעולם האנושי, וסביר מאוד שגם לא יצליחו להעריך את הכישרון, המעשים או הייצירה שלו.
לקחתי את הבן שלי להסתפר, הבן שלי לא מסוגל שלא לחקור כל דבר, לשאול שאלות, "לנדנד ולהציק", לעשות דברים "שלא אמורים" לעשות, ולהגיד דברים "שלא נכון" להגיד.
ישב שם ילד אחר, משהו כמו שנה או שנה וחודשים, על הספה והתבונן באבא שלו מסתפר.
ישב שם איזה עשרים דקות בלי לזוז בלי לדבר ובלי להתלונן, כשאבא שלו סיים, הוא אמר לו "בוא", והילד ירד רגוע מהספה, נתן יד לאבא, ויצא איתו בשקט מהמספרה.
אמרתי לעצמי בלב באותו הרגע:" וואוו, פשוט חלום, כמה קל לגדל ילד כזה".
לקח לי זמן להבין, שהתנהגות כזו, היא אולי מקובלת וטבעית לרוב האוכלוסיה, אבל היא לא תמיד ההתנהגות שתביא את החברה למקום מפותח יותר.
החברה שלנו התקדמה על גבם של אנשים שהיא לא העריכה עד שהם פתאום הצליחו במזל גדול לפרוץ לתודעה שלה.
והעצוב הוא שחלק גדול בכלל לא מצליח לעשות את "הפריצה" הזו, ולא מצליח להביא לחברה שום דבר שנתפס בעיניה "כתרומה לחברה", כי החברה מצליחה לקבל את השונה רק במצבים שהשוני והמיוחדות פורצים באלימות וכוחנות ובדרך כלל שלא מיוזמתם של השונים.
לפעמים "טיפול" או "חינוך" או כל "שם אחר" שתקראי לזה, נעשה במטרה לנרמל את השונה, ולא במטרה לעזור לו להיות הוא בצורה טובה ואפקטיבית.