שאלה

תגדיר לי בבקשה "כולכם לא מתים עליו"

מי אתה שתעשה הכללה שכזאת? אני לא מבינה בכלל מה יש לכם.. אדון טרגדיה כתב את דעתו על משהו שמישהו כתב על מוזיקה, עכשיו בגלל שיש כאן כמה אנשים שרוחשים אי חיבה קדומה כלפיו, הם החליטו לקרוא את ההודעה שלו בליבם בטון מתנשא ומלגלג ורע, ועל כן נפתח כאן שירשור שריפה על המוקד לאדון טרגדיה.. אם למישהו כל כך קשה עם מה שאדון טרגדיה אומר פשוט שיכתוב לו במסר, למה צריך להציף על זה את כל הדף של הפורום? זה פורום מוזיקה קלאסית או "פורום בואו נריב, כי באיטרנט אני יכול לדמיין שאני מוריד למישהו את הראש וברחוב אני לא יכול לעשות את זה.." ?! הפגנת בגרות וראיה אופטימית לחיים לא תזיק פה לאף אחד (כולל אותי.. ).. בברכת שלום עולמי (או לפחות פורומי...) :)
 

Reign In Blood

New member
מה שנכון- נכון

כבר הלך מהפורום אבדה גדולה ששמה dim לפי זכרוני.. אם הרברט עוזב- אני איתו.. יש לפורום הזה הרבה פוטנציאל, חבל שאין פה פינות שבועיות ודיונים קבועים על ביצועים כמו שעושים בויי נט..
 

cut2

New member
ההבדל בין ווי-נט לכאן

אני קורא קבוע בשני הפורומים. אין ספק שהפורום בווי-נט "רץ" וכותבים בו יותר. אבל מבחינת תוכן... אין מה להשוות. גם אני (מאוד) אוהב להשוות בין ביצועים, אבל מבחינת כניסה לעומק המוזיקה, אני מרגיש שכאן יש הרבה יותר רצון ואפשרות לעשות זאת. לכן, גם אם לא כותבים כאן הרבה כ"כ, כשכן כותבים, הרבה פעמים זו בהחלט כתיבה לעניין. שלא תבינו לא נכון, השוואת ביצועים זו לחלוטין "כתיבה לעניין", אבל מפורום בנושא מוזיקה קלאסית אני רוצה לקבל עוד דברים. אגב, שם מדברים המון על אופרה, וכאן זה ממש נדיר. למעשה אפשר לומר שאלו לא בדיוק פורומים חופפים. בקשר לריב המטופש - זו סתם סמנטיקה, בסופו של דבר, ואין טעם להתרגז. אבל נו, מה שהיה היה.
 

amitmis

New member
טעות מהותית של חוסר ריכוז...

לא כתבתי "כולכם לא מתים עליו", כתבתי "לא כולכם מתים עליו". הבדל גדול וברור, כמובן. נא לקרוא בבירור את הודעותיי.
 
טעות אבל לא מהותית..

כי מה שאתה ניסיתי (כמו שאני הבנתי) לעורר בהודעה שלך זה אי חיבה של אנשים אחרים כלפי טרגדיה, ולפתוח את זה לדיון פורומי- דבר שבעיניי הוא יותר מפסול ולא מקובל.. ולכן גם המשפט "לא כולכם מתים עליו" הוא עדיין לא לעניין. מצטערת על הטעות- זה היה מתוך הקלדה מהירה.
 

amitmis

New member
זה גם לא מה שניסיתי לעשות...

והמחשבה על איזה מן בן-אדם מגעיל היה עושה את זה, מעוררת בי חלחלה. באמת, באמת, באמת באמת שאלתי למה לא כולכם אוהבים אותו. כי מעניין אותי. לא מתוך שיפוט, לא מתוך ביקורת.
 
אני שמח שאתה צוחק...

צחוק זה דבר מאד בריא. אך לצערי הרב, אני אצטרך למחוק את החיוך מהפנים שלך ולהזכיר לך שקינאה מובילה רק להרס עצמי.
 
אתה טועה בנקודה 2 בתשובתך

כאשר אנו מדברים על רישום המוסיקה. אחרת לא היה מומצא כתב התווים. אפשר להעביר מוסיקה ב-טה טה טם...אם משמיעים זאת בקול, אבל כשכותבים את זה אי אפשר להעביר לא את הקצב, לא את גובה הצליל, ולא שום דבר פרט לארטיקולציה מינימאלית שאף היא לא תמיד חד משמעית. לדוגמא: אני בטוח שכולנו נסכים שהחמישית של בטהובן מתחילה ב- טה טה טה טם... אבל גם שיר הערש silent night, מתחיל ב- טה טה טה טם... באותו אופן נוכל למצוא אינספור דוגמאות. האמת שיהיה נחמד לפתוח שרשור טה טה טה טם שכולם ישרשרו לתוכו מנגינות שיכולות להתאים לתבנית הזו... אלא אם הדבר יגרום לטרג'די ליריק לשפוך את חמת זעמו עלינו
 
טוב, זה מזכיר לי מקרה מצחיק מהתיכון..

חברי למגמת מוזיקה (יש לציין שהם היו ג'אזיסטים) מצאו את הדרך האולטימטיבית להתכונן לבחינה בזיהוי יצירות, וכך נראתה המחברת שלהם: " שם היצירה והמלחין: תיאור הפתיחה: מוצרט, יופיטר ( אופוס 42 ?! או 44???) טם, טם, טם! טההההההההההההההההההה ואגנר, טריסטן ואיזולדה (מין משהו עם צלילים ארוכים) טה.....טה....טה... מנדלסון, מערת פינגל טה- טה-טה טה טם טה- טה טה טה טהטה טה טם... שוברט, סימפוניה (5? 7?) טה-------טה------- טה-טה טה טה טה טה טה טה.. באך, קונצרטו כפול ברה מגור (או מינור?) (התחלה עם כינורות מגניבים! ומלאי אנרגיה) " וכך המשיך לאורך 17 יצירות. אני חייבת להוסיף- שכל תיאור היה מלווה בתיאור ציורי של תחילת היצירה (בסמוך לתיאור במילים..) :)
 

ItsikH

Member
יופיטר - מס' 41 ולא אופוס אין אופוסים ליצירות מוצארט למיטב ידיעתי, המספור הזה הוא של הסימפוניות (מאז התגלו עוד כמה וכמה), ומספור היצירות הכללי הוא קשל (K) שמרוב סדר מופתי הוא לא מובן לחלוטין לטעמי.
 
דרך יעילה וטובה

בעולם כולו, בסוגי מוסיקה שונים, נהוגות שיטות פונטיות לשינון קטעי מוסיקה. המוסיקה הקלאסית האירופית אינה יוצאת דופן ואין בכך משום פגיעה... בעצם היא יוצאת דופן בזה שהיא היחידה הנכתבת בתווים במלואה עוד לפני שניגנו אותה. בזאת המוסיקה הקלאסית האירופית ייחודית, אך אין זה הופך נסיונות פונטיים למגוחכים. אגב - בספריה הלאומית, מחלקת המוסיקה יש תכנה מיוחדת לזיהו מוסיקה באמצעות המהום - אפילו עם "מתקן שגיאות" המציע מספר הצעות רלוונטיות.
 
למעלה