גם הכושים נחותים מהאדם הלבן
מתוקף תפקידו כעליון, הוא רשאי לקחת אותם כעבדים. זו הייתה הטענה של האדם הלבן עד לפני לא הרבה זמן. אם תחליף את האדם הלבן ב"ערבי", תגלה שהיא עדיין קיימת בכמה מקומות (עד לפני כמה עשרות שנים גם בסודן). ועכשיו אני אסביר: האדם הלבן ראה באדם השחור יצור שונה, והפלה אותו על כך. כלומר, שלל ממנו זכויות רק מפני שהוא הוגדר כ"שונה". מה שאתה עושה, זה מגדיר את כל בע"ח פרט לבני האדם כשונים, ושולל על סמך זה את זכויותיהם. במקרה של העבדות כבר הבינו (ברוב העולם...) הקיטלוג צריך להיות לא ע"פ "שונה", אלא ע"פ תכונות. איזו תכונה מעניקה לנו את הזכות לחיים בעלי כמה שפחות סבל? מערכת העצבים. בגללה אנחנו מסוגלים להרגיש סבל, שהוא סוג של ענישה. אין סיבה להעניש יצור על לא עוול בכפו (גם אם לעיתים הדבר בלתי אפשרי, כמו במלחמה), ולכן מנסים לצמצם את כמות הסבל של הציבור, עד כמה שאפשר. גם ל(חלק מה)חיות יש מערכת עצבים. גם הן סובלות בדיוק כמונו. גם להן לא מגיע לסבול על לא עוול בכפן (שוב, כל עוד הדבר אפשרי). לכן גם את הסבל שלהן צריך לצמצם עד כמה שאפשר. אני אקדים תרופה למכה: אני שוב אומר שאין לי בעיה עקרונית עם אכילת בשר. אני יודע שזה טבעי. אם התעשיה לא תהיה כרוכה בכ"כ הרבה סבל ובכ"כ הרבה שאריות בשר, אני לא אגיד מילה. לזה אני מתכוון כשאני אומר "אם זה אפשרי". "מעל ל- 90% מהעולם המערבי מסכים איתי" בזמנו מעל ל-95% מהעולם המערבי הסכים עם העבדות, לדוגמה, זה אומר שהם צדקו? "אז עכשיו תסביר לי איך אני טועה ואתה, יפה הנפש התמים ואוהב בעלי החיים הסובלים והמסכנים, צודק" חשבתי שכבר הסברתי לך, מכוער הנפש המחוספס (ארר, מה המילה הנגדית ל"תמים"?) והמזוכיסט, בהודעה הקודמת. אם תרצה אני אפשט את הדברים וארשום אותם כנקודות, אם זה יעזור.