שאלות בנושא גירושין

mycpalesson

New member
שאלות בנושא גירושין

אישתי ואני במצב של חוסר תקשורת מוחלט (בכל התחומים והמצבים) כבר מס' חודשים, חוסר אהבה כבר מס' שנים, חוסר עניין ביחסי אישות (מצד שנינו). אני רוצה כבר מספר שנים להתגרש אבל אף פעם לא היה לי האומץ, ובנוסף היו הילדים שהיו עדיין קטנים ועוד 1001 סיבות שונות ומשונות.
עכשיו, לאחר מספר חודשים של גהינום בבית, הילדים כבר עזבו\עוזבים את הבית, ביני לבינה כבר אין ממש כלום, ואני רוצה לפרק את החבילה ולהתגרש.
העניין הוא שכאשר העניין עלה (כמובן תוך כדי ריב\ויכוח בנושא אחר) היא "הודיעה" לי "חד-משמעית" (לדבריה) שאם אני רוצה להתגרש אין בעיה אבל אני לא אראה שקל מהרכוש המשותף.
ברור לי שאם יהיה גט, בית המשפט יחייב את חלוקת הרכוש, והחשש שלי הוא שהיא פשוט תסרב לתת גט, או לחלופין תעכב את העניין ותמשוך את זה חודשים או אפילו שנים, מה שישאיר אותי תקופה ארוכה ללא אפשרות נורמלית לדיור ולמחייה (אני ממשתכר פחות מהשכר הממצוע במשק) בעוד שהיא תשאר בדירה המשותפת שלנו, ללא אינטרס אמיתי לקדם את העניינים.
בינתיים אני עדיין גר בבית (בחדר נפרד ממנה) אבל מאד רוצה לעזוב.
השאלות שלי הן :
1 - האם אני יכול לחייב אותה למכור ולממש את הנכס עוד לפני סיום תהליך הגט?
2 - האם היא יכולה לעכב את הגט מבלי ליפול לקטגוריה של "סירוב גט"?
3 - מה אני יכול לעשות על מנת "לאלץ" אותה להסכים לגט?
 
עורך דין גירושין

אי אפשר לכפות גט על מי שלא רוצה, אלא אם קיימת עילה הלכתית לכך. תנסה להביא ראיות שאין יחסי אישות כי היא לא מועניינת, ומזה תקופה ארוכה. עקרונית ניתן לפרק שיתוף בדירה גם לפני גט אבל אתה חשוף לסכנה של תביעה לשלום בית עם עיקול על החלק בבית כדי שלאתוכל למכור אותו. אם היא מעכבת גט ללא סיבה או שכופים אותה או שבמקרים מסויימים שוקלים לתת אישור לשאת אישה אחרת. מכל מקחם מהרגע שהוכחת עילת גירושין דרכך לפירוק שיתוף סלולה.
 
למעלה