שאלות לדיון-מעיתון הבוקר:

sutul

New member
די פשוט לא!?!!?

אם הם/ן חיו כמו זוג נשוי סטרייטי ונפרדו כמו אחד אז ההורה שמקבל/ת החזקה על הילד (שעל פי הראיה שלהם/ן לפני הפרידה התכוונו לגדל יחד ולהשתתף יחד בהוצעות) צריך/ה לקבל עליו גם מזונות מבן/בת הזוג שנפרד/ה
 
שאלה בנוגע לנורמות

במשך כל זמן הדיון עולה במוחי איזו שאלה לא ברורה: הרי מדובר בשתי נשים, האחת היא האם הביולוגית והשניה לא. עד כמה שהבנתי ממה ששמעתי בעיקר (לא מכירה באופן אישי), הרי שבמקרים כאלו מוחלט ששתי הנשים הינן האמהות של הילד/ה לכל דבר. אם כך, מהן הנורמות המקובלות? האם זו שמשלמת מזונות היא זו שהיא אינה האם הביולוגית? או זו שעוזבת את הבית? האם אנו מסיקים שהאם שמשלמת מזונות משולה כאן לאבא בגלל שהיא זו שעזבה את הבית? מה היה קורה אם זו שהיתה עוזבת היתה האם הביולוגית? איך נקבע מי זו שמשלמת את המזונות במקרה של פרידה? כמובן, השאלה גם מופנית למצבים בהם מדובר בזוג הורים גברים.
 

פרח7

New member
האם הביולוגית מחויבת על פי חוק

לדאוג לכלכלת ילדיה, תמיד (אלא אם כן בוטל המעמד ההורי שלה ע"י בית המשפט). לכן אמא ביולוגית, מעצם היותה הורה רשום, היא תמיד מחויבת ואין שאלה חוקית על כך. האם הלא ביולוגית במקרה המסוים הזה, שבו אין אימוץ, והיא אינה מוכרת כהורה פורמלי, אין לה, על פי החוק, חובת תשלום מזונות לילדים אלא אם יש הסכם משפטי תקף שנערך בין שתיהן ועל פיו היא התחייבה בתשלום. ובאשר לנורמה המקובלת אצל זוגות נשים אין להניח דבר. יתכן ששתיהן אמהות יתכן שלא שתיהן האמהות אלא אחת אמא והשניה בת זוג שלה, ללא קשר הורי לילד זה תלוי בהחלטה ובמחויבות שהן לקחו על עצמן מראש ביחד ובהסכמה.
 

שילה1

New member
רח-במקרה שבעטיו הדיון-נערך הסכם ממון בין שתי

בנות הזוג,על פיו יש התחיבות ברורה לשלם לילד הוצאות מסוימות. אין כל צורך באימוץ כדין.הסכם ממון שכזה מספיק כדי להוכיח כוונה לחיים משותפים,על כל המשתמע מכך. ולנושא המזונות-זו שעזבה משלמת לזו שמגדלת את הילד,ואין נפקא מינא אם היא האם הביולוגית או לא. ושוב-תודה לך על נטילת חלק בדיון.
 
ובכן, אז השאלה הראשונה שלי בתחילת השרשור

היתה לעניין. בתגובה הראשונה שלי אמרתי שהייתי שואלת את הנשים מה סוכם ביניהן, ואני מבינה כעת שאכן השאלה היתה במקומה, כי יש חוקים ויש גם נורמות. חשוב, שאני המגשרים, לפני שאנחנו מגסים לגשר במקרים כאלו, שנבין יותר את הנורמות המקובלות באותה קהילה. תודה פרח שאת מאירה את עינינו.
 

שילה1

New member
אני אישית,אם יגיע אלי זוג מהקהילה,

גברים או שנים,אלמד על הנורמות בקהילנ מקראיה ומשיחות עם אנשים,ומובן שאעזר באיש מקצוע מתאים ללימוד מעמיק. סבורה כי לכל קהילה נורמות משלה,של התנהגויתות ברמה של "עשה ואל תעשה",ועוד. וגם אני מודה לפרח ולאחרים שתרמו לדיון מעמיק וחשוב זה.
 
למעלה