שאלות לGovernor וכל מי שמעונין

vizini

New member
למה ככה אנחנו נוהגים לדבר?

כי כך חשבו אבותינו בימי קדם. למה כך חשבו אבותינו בימי קדם? כי כך כתוב בתורה? יוצא שהשקר הוא זה שמכשיר את השקר. ממש טיעון מושלם... הגיע הזמן שתתחיל להפעיל את הראש בצורה עצמאית, ולא תדקלם את התשובות הפלקטיות שאין מאחוריהן שום מחשבה.
 

O F I R L

New member
לא היה פה שום שקר

מעולם אף אחד לא הודיע אחרת זה לא שהתורה אמרה חברה השמש סובבת סביב כדור הארץ וכך התחילה המחשבה הזאת, היא היתה קיימת ללא מידע תורני על פי מחשבות האנשים על העולם. וכשנכתבו הדברים בנביא הם נכתבו על פי דרך הדיבור הקימת. אופיר
 

vizini

New member
אתה כל פעם מדהים אותי מחדש...

תחשוב, בן אדם: איך היתה קיימת המחשבה הזאת? האם היא התפתחה על פי מחקר מדעי? לפי הכתובים - לא היה כל מחקר מדעי בזמן ההוא. כל הידע מקורו אלוהי - החל בבריאת היקום, וכלה בשיטות בניה. ידע עצמאי שהושג ע"י מחקר לא היה אמור להתקיים על פי הכתובים. לכן כל ידע קוסמולוגי שהיה אז, הגיע (על פי הכתובים!) ממקור אלוהי. כלומר מקור השקר (או אי הידיעה) הוא אלוהי כביכול.
 

O F I R L

New member
לvizini

אני לא יודע מאיפה לקחת את הרעיון שהיהדות טוענת שכל הידע בעבר היה אלוהי ולא בא ע"י מחקר - אני מעולם לא אמרתי לך דבר כזה. וגם קצת קשה לי לחשוב שזה נכון במיוחד שבבראשית מופיעים האנשים שהחלו לפתח מלאכות מסוימות "הוא היה אבי כל תופס כינור ועוגב...לטש נחושת וברזל וכו'. הידע לא היה אלוקי אלא נלמד על פי מה שחשבו ומפה אני מחזיר אותך להודעה הקודמת שלי אופיר
 

vizini

New member
אופיר,

לא מדובר על מלאכה אלא על קוסמולוגיה. מקור הידע הקוסמולוגי הראשון, לפי הכתובים, הוא ספר בראשית. בספר זה מתוארת הקוסמולוגיה המקראית, עוד לפני שהיה אדם כלשהו שיכול היה לבצע מחקר קוסמולוגי. התורה מציגה את הקוסמולוגיה הזו כבאה ממקור אלוהי. אם היא ראשונית, הרי היא באה לפני כל מחקר, ולפני שהיתה "שפת בני אדם" לדבר בה, והיא שקבעה למעשה את שפת בני האדם. לא היתה לתורה שום בעיה לתת תיאור נכון של הקוסמולוגיה, אילו היה כזה בידה. היא לא עשתה זאת. התיאור הקוסמולוגי שהיא נותנת אינו נכון. יש שתי אפשרויות: או שהידע לא היה בידה, או ששיקרה במתכוון וביודעין. תירוץ של "דיברה התורה בלשון בני אדם" פשוט לא רלוונטי פה.
 

O F I R L

New member
לvizini

ספר בראשית לא ניתן על פי המסורת בתחילת הבריאה אלא לאחר כ1500 שנה ובתיאור זה לא זכור לי שכתוב שהשמש סובבת סביב הארץ אופיר
 

vizini

New member
אופיר,

לא רלוונטי מתי ניתן. העניין הוא שמקורו (על פי הכתובים) הוא אלוהי. וכתובים בו דברים הרבה יותר גרועים מכך שהשמש סובבת סביב הארץ. העניין הוא שגם ספר בראשית, וגם סיפור יהושוע והשמש מצביעים בצורה מאוד קוהרנטית על חוסר ידע קוסמולוגי. חוסר ידע זה אמנם מייצג את הידע שהיה בזמנים הקדומים, אך אינו יכול לבוא ממקור אלוהי שכביכול אמור לדעת את האמת הקוסמולוגית. אכן "דיברה התורה בלשון בני אדם" כי זה היה לשונו של זה שכתבה...
 

G ove r n or

New member
אני רואה כאן בדאגה משהו אחר, שריחו

אינו נושא חן בעיני, פתח פעור לרווחה עבור הפאגאנים/עכו"מים שלנו, שיחיו: כאשר כתוב בתהילים קמ"ח ג', "הללוהו שמש וירח, הללוהו כל כוכבי אור" - צוהלים הפאגאנים/עכו"מים, כי מכיוון שאין בכתבי הקודש מלה (ואפילו אות) מיותרת, הרי פרושו של דבר שחז"ל הכירו חורים שחורים. כאשר מציגים להם קושיות בענין הריגת כינה מעפושים, הם מנסים תחילה לבלבלך בפטפוט על parthenogenesis בשעה שמדובר ב- abiogenesis, אח"כ טוענים שמכיוון שביצי הכנים אינם מובחנות בעין ערומה - אין חז"ל צריכים להדרש לכך, אח"כ טוענים שהכתוב, בהיותו אמת אבסולוטית, יתברר בעתיד כנכון כאשר המדע יתקדם עוד יותר ויגיע ל- abiogenesis אמיתי. הורראי. עכשיו כאשר יהושע מצווה על השמש לעצור, במקום לצוות על כדור הארץ לעצור, אומרים לנו "דברה תורה בלשון בני אדם". כך היה גם כאשר הצבעתי על העובדה שפרסת הבהמות הטהורות אינה שסועה, אלא מורכבת שתי אצבעות נפרדות ברורות שבראש כל אחת צפורן, פרסה משלה. עד מתי פאגאנים/עכו"מים יעלזו? עד מתי?
 

O F I R L

New member
עכשיו אני מתפלא עליך יותר Governor

כשאתה מכליל את כל הדתיים תחת אותה כותרת - מעולם לא דברתי אתך על ביצי כינים ולא טענתי שחז"ל ידעו הכל בטח שלא על חורים שחורים הטיעון של דברה תורה בלשון בני אדם הוא נפוץ מאוד ללא כל קשר להוכחה על ידע של חז"ל הוא מצוי בתלמוד והוא מאוד מפורסם. הסיבה שבקשר לספר יהושע אני מחפש יותר הצדקות היא משום שהוא לא נחשב במסורת בתור ספר של חז"ל אלא בתור סםר נבואה - תהילים לעומת זאת שבו כתוב הפסוק של הללוהו שמש וירח - אינו נחשב ספר נבואה. ומה גם שאני לא יודע אם ראית את התירוץ הראשון שלי. אופיר
 

G ove r n or

New member
אופיר ידידי, _לא_ התכוונתי אליך,

אלא אל הטעון שהצגת. טעון זה, ביחד עם אלה שהצבעתי עליהם ועוד אחרים שקצרה היריעה ממנותם, מאפשר לפאגאנים/עכו"מים להתפתל כצלופחים חלקלקים/חמקמקים בכל ויכוח, בעוד אנו האנשים ההגונים והישרים כסרגל, איננו יודעים אלא להעלות טענות ישרות ומכובדות. אשר לספר יהושע וספור "שמש בגבעון דום" - בוודאי יענין אותך לדעת מה חשב הרמב"ם, אשר היה, כידוע, מדען רב-תחומי ובעיקר אסטרונום ורופאו האישי של צ'לאח-א-דין (ואשר סרב למשרה דומה בשכר משולש בחצר ריצ'ארד לב-הארי, מחמת אי רצונו לעזוב את קהילת קהיר הרצוצה). הרמב"ם, בהיותו אסטרונום, החליט לקום ולהתיצב רק בתחום שהוא בגדר האפשר מבחינה אסטרונומית, משום שכמדען דגל ב"עולם כמנהגו נוהג". הוא אמר שהיום היה של 14 שעות בלבד, כמכסימום האפשרי בטבע. הוא התעכב על ההבדל בין תאור נסי משה שנעשו "לעיני כל ישראל", לבין הנס של יהושע, אשר נעשה "לעיני ישראל" בלבד, והוסיף כי הנס נראה רק לחילים בשדה הקרב, המשולהבים מכך שהקרב צלח בידם והאויב ניגף ונס. זה ההבדל בין מדען לבין פאגאן...
 

G ove r n or

New member
"אני מחפש התיחסות לטענות עצמן בין

אם זה טרופ ובין אם זה וילקובסקי" איני יודע לאילו מדברי M. Trop אתה מתכוון. הצג טענה ספציפית שלו ונבדק. טענות וליקובסקי אינן מספקות הסבר. הן רק טוענות. לנכח האחידות של הווצרות שכבות הקרח ב- Ice Cores סביב לעולם (Vostok הוא העמוק והמקיף שבהם), אפשר לשלול בהחלט כל תרחיש קטסטרופלי לפני 4000 או 3300 שנה. "האם יש לך הפרכות לגבי המסורות עצמן או שפשוט אתה לא מבין איך נס יכול לקרות ואתה מחפש הסבר מדעי" המסורות אינן אלא מיתולוגיות, כל עוד לא נמצאו ראיות המאששות אותן. העדר ראיות _אינו_ בהכרח שולל מסורות (גם אינו מאשרן), כיוון שיתכן כי הראיות עדיין טמונות ממתינות להחשף, אולם ענין ה- Ice Cores מחסל בבירור כל אפשרות מבול גלובלי, או שנוי מהירות הסבוב העצמי של כדה"א (ושובו לקדמותו), גם אם ה- Ice Core נשלף מאנטארקטיקה. כבר שמעת מ- PolarBear כי הספור הסיני אינו דומה כלל לגרסא המסיונרית על "עצירת השמש". מה הגדרתך לנס? "אם אני מניח שיש בורא - לא אכפת לי להניח שהוא יכול לעשות ניסים גם ללא מטאורים, ברצונו בלבד" אם כך, כאן עלי להפסיק, כיוון שאיני עובד מחלקת הנסים. לא מדובר כאן בארוע שקרה, אולם אינו מובן ואין לו הסבר. מדובר כאן בארוע שלא קרה, אולם יש לו הד במיתולוגיות. מה אתה רוצה ממני? "ולצורך הדיון בעצירת השמש אני מניח שיש" יש מה? "אלא שמה שאני מחפש הוא השפעתו של אותו מקרה ובנדון הזה - מסורות בעולם על עצירת השמש או התארכות הלילה בתקופה של יהושוע" לא היה מקרה כזה, אבל נמצא אויל אחד בהידברות שהעיד כי מחשבי NASA נתקעו במהלך נסיון לחשב מסלול כוכבי הלכת לפני 3300 שנה. "כך גם לגבי המבול - כל החישוב שלך לגבי כמות מי העולם אינו רלוונתי אם מניחים את כוחו של הבורא" אתה חייב לעבור לפורום אגדות, או להתחיל להתווכח עם מישהו אחר, אם אתה מרמז שאלהים הביא מים ואחר כך נטלם, וכיו"ב מעשים מופלאים שאתה מנסח בהבל פה. אתה למעשה מניח את המבוקש, לאמור, המבול אפשרי חרף חסר מים כיוון שלבורא יש אפשרות לספק מים, לסלקם, למחות את כל הסמנים, כולל "טפול" ב- Ice Cores ובכרומוסומי Y כך שיראה כי הם מתכנסים לתאריך לפני 200000 שנה, במקום לתאריך לפני 4000 שנה. שמעתי פעם טענה כי העולם נברא לפני 5763 שנה, כבן 15 מליארד שנה. היינו אלהים ברא עולם הנראה "זקן", כולל כל המאובנים, הממצאים הארכאולוגיים, ואפילו אור הנראה מגיע מגלקסיות רחוקות, כאילו יצא מהן לפני 12 מליארד שנים. הן דבר לא יפלא ממנו. תשובתי היתה שהעולם נברא לפני שנתיים, עם 5.5 מליארד איש, וזכרונות שתולים במוחם כאילו נולדו נורמלית בזמנם, כולל כל ה- environment סביב, ועם כתבי קדש הטוענים שהעולם שנברא לפני 5763 שנים, כך שיראה בן 15 מליארד שנה. הפרכה - לא שמעתי...
 

O F I R L

New member
לGovernor

א. לגבי טרופ טענותיו הן 1. ממצאי המאובנים שכתבתי 2. שכבות רוויות בכל העולם בתקופת המבול. ב. לגבי וויליקובסקי טענתו היא בקשר לציור שאמור לתאר את שישק מלך מצרים עם שללו מבית המקדש הכולל מנורות בעלות 7 קנים(היו כמה במקדש בערך 10 אם אני זוכר טוב) ושאר כלי מקדש ג. בהפרכת המסורות התכוונתי לסגנון שPolarbear הציג לא לשאלה האם המסורות נכונות או לא. ד. אולי תוכל להסביר טוב יותר בקשר לIceCore או אם תוכל לתת קישור. ה. הבנתי את טענתך בקשר לכמות המים במבול - תודה ו. לגבי עצירת סיבוב כדוה"א איזה סימנים אתה מצפה למצוא? הרי הטענה היא שזה קרה בנס - ולכאורה נס שלא אמור להשאיר סימנים גיאולוגיים או משהו בסגנון אלא רק סיפורי עמים - וזו הסיבה ששאלתי לגבי המסורות. ז. אני מבקש שוב אם תוכל לענות על שאלות 6-10 שכתבת עליהם שטויות למה התכוונת - האם אין כאלו ממצאים או שהממצאים לא מעידים על כלום. תודה אופיר
 

erez zon

New member
אופיר,על פי טרופ

מתי הייתה תקופת המבול?אפשר לבדוק זאת עובדתית,Governor טוען כי לפני קצת יותר מ-4100 שנה.האם זה גם מה שטוען משה טרופ?
 

G ove r n or

New member
"א. לגבי טרופ טענותיו הן 1. ממצאי

המאובנים שכתבתי 2. שכבות רוויות בכל העולם בתקופת המבול" הצג קשור לטענות אלה, למען אדע אילו טענות גאולוגיות/פלאונטולוגיות בדיוק טוען כימאי זה. "ב. לגבי וויליקובסקי טענתו היא בקשר לציור שאמור לתאר את שישק מלך מצרים עם שללו מבית המקדש הכולל מנורות בעלות 7 קנים (היו כמה במקדש בערך 10 אם אני זוכר טוב) ושאר כלי מקדש" ספק קשור למיצג של הציור. "ד. אולי תוכל להסביר טוב יותר בקשר לIceCore או אם תוכל לתת קישור" בבקשה: http://www.talkorigins.org/faqs/icecores.html 'ו. לגבי עצירת סיבוב כדוה"א איזה סימנים אתה מצפה למצוא? הרי הטענה היא שזה קרה בנס - ולכאורה נס שלא אמור להשאיר סימנים גיאולוגיים או משהו בסגנון אלא רק סיפורי עמים' הספור הסיני כבר הופרך. איזה עוד ספור אתה מכיר? הצג קשור לספור הנוסף. אם הנחת עבודה שלך היא שהמיתולוגיה משקפת ארוע אמת, ואתה מתכוון "להסביר" כל תמיהה בעזרת "נס" - אינך זקוק לי. אתה כבר מסתדר היטב לבד. עצירת סבוב כדה"א צריכה להיות ארוע אלים וקטסטרופלי ביותר. החזרתו למהירות הסבוב הקודמת צריכה להיות אלימה לא פחות. שים לב - לא מדובר על ארועים לפני עשרות מליוני שנים. מדובר על המאה ה-21 וה- 14 לפנה"ס. במונחים גאולוגיים זה לפני מיקרוסקונדה. "ז. אני מבקש שוב אם תוכל לענות על שאלות 6-10 שכתבת עליהם שטויות למה התכוונת - האם אין כאלו ממצאים או שהממצאים לא מעידים על כלום" הנה סעיפים 6 עד 10 שם: 6. תיאור הנדידות של אברהם אבינו בעקבות הרעב מתאימות לממצאים של אותה תקופה 7. תיאור של מכירת בכורה נמצא בשטרות כלומר מראה שמנהג זה היה מקובל בתקופה זאת מה שמתאים לסיפור של מכירת הבכורה של עשיו 8.ציורים של 7 פרות במצרים המראים ש7 פרות שימש כסמל במצרים העתיקה מה שמתאים לסיפור של חלום פרעה. 9.המנהג של נתינת טבעת המלך על יד אדם ולא על אצבעו כמו שמתואר בסיפור יוסף מתאים לציורים שנמצאו במצרים העתיקה 10.מצבת אל עריש המתארת לפי טענת הרב חלק ממכות מצרים(חשך וכו') את המקום שנקרא פיחירותי מה שדומה לתיאור התורה של "פי החירות" מה פרוש "6. תיאור הנדידות של אברהם אבינו בעקבות הרעב מתאימות לממצאים של אותה תקופה"? הצג לי "ממצאים מאותה תקופה" מה פרוש "7. תיאור של מכירת בכורה נמצא בשטרות כלומר מראה שמנהג זה היה מקובל בתקופה זאת מה שמתאים לסיפור של מכירת הבכורה של עשיו"? הצג לי קשור לשטרות (טפסים) המיועדים להסדרת מכירת בכורה. מה פרוש "8.ציורים של 7 פרות במצרים המראים ש7 פרות שימש כסמל במצרים העתיקה מה שמתאים לסיפור של חלום פרעה"? הצג קשור לציורים של שביעיות פרות וקשור לטקסט מצרי ממנו משתמע כי הן סמל למשהו ולא סתם ציור אמנותי. מה פרוש "9.המנהג של נתינת טבעת המלך על יד אדם ולא על אצבעו כמו שמתואר בסיפור יוסף מתאים לציורים שנמצאו במצרים העתיקה"? הצג קשור למקורות מצריים המתארים מנהג כזה מה פרוש "10.מצבת אל עריש המתארת לפי טענת הרב חלק ממכות מצרים(חשך וכו') את המקום שנקרא פיחירותי מה שדומה לתיאור התורה של "פי החירות"? הצג קשור למצבת אל-עריש ונראה מה כתוב עליה...
 

O F I R L

New member
Governor

אני מבין שאתה רוצה קישורים. כרגע אין לי אני פשוט ציטטתי ממה ששמעתי בקלטת. וחשבתי שאתה כבר מכיר את הטענות קישור אחד אני כן מכיר אמנם לא באינטרנט אלא באנציקלופדיה "פני עולם המקרא בבראשית" לגבי סיפור יוסף ונתינת הטבעת. ונדמה לי שגם נושא 7 הפרות מופיע שם. לגבי שאר הקישורים - אנסה להשיג מקורות. לגבי היום של יהושוע - לא כתבתי מעולם שסיפורי מיתולוגיה משקפים אמת - התכוונתי שאם היה מאורע מסויים שהיה כלל עולמי הייתי מצפה שיהיו סיפורי עמים המצויים ברוב העולם שיהיה להם סיפור על אותו מאורע(ואפילו עם שינויים ותוספות על טבעיות). לגבי הסיפור הסיני - נכון כבר ענה על זה Polarbear שאלתי לגבי הגרסה האמריקנית - כרגע אין לי קישור פשוט חשבתי שאתה מכיר את הטענה הזאת ואולי כבר יש לך תגובה גם על הטענה לגרסה אמריקנית. אנסה להשיג קישור למרות שזה יכול לקחת לי זמן מה. ולגבי העצירה והחזרה - אולי אתה לא מוכן לקבל אבל אני מוכן לקבל שאם באמת היה דבר כזה שנעשה על ידי בורא עולם - הוא גם דאג שלא יקרה כלום לכל האנשים אין פה איזה שינוי שכאילו היה רצון להעלים עובדות כמו לגבי מה שטענת על המבול - אולי בנקודה זו אנחנו חלוקים. תודה אופיר
 

G ove r n or

New member
"אני מבין שאתה רוצה קישורים. כרגע

אין לי אני פשוט ציטטתי ממה ששמעתי בקלטת. וחשבתי שאתה כבר מכיר את הטענות" לא איני מכיר, כיוון שאיני מבזבז זמני על נויגרשל, אולם אני נכון לדון בכל טענה. 'קישור אחד אני כן מכיר אמנם לא באינטרנט אלא באנציקלופדיה "פני עולם המקרא בבראשית" לגבי סיפור יוסף ונתינת הטבעת. ונדמה לי שגם נושא 7 הפרות מופיע שם' אם האנציקלופדיה היא בהוצאה לאור של מנוף/שופר/נטעים/ערכים/שבע-נט, אזי חבל על זמני. אם זהו ממצא מוכר לארכאולוגים - לא תתקשה למצוא קשור. "ולגבי העצירה והחזרה - אולי אתה לא מוכן לקבל אבל אני מוכן לקבל שאם באמת היה דבר כזה שנעשה על ידי בורא עולם - הוא גם דאג שלא יקרה כלום לכל האנשים" אתה יכול להאמין. איני מקבל נסים. כלל נקוט בידי: "עולם - כמנהגו נוהג". עצירת כדה"א מחייבת הפעלת כחות שהמניפסטציה שלהם היא קטסטרופה. איני יכול לעזור לך עוד, אם עלית על דרך קבלת נסים במקום חפוש הסברים... - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 

O F I R L

New member
אני מתפלא עליך

שאינך מכיר את אנציקלופדיה פני עולם המקרא - היא ודאי לא חלק מכתבי ערכים וכו' - היא נכתבה בידי אקדמאים מן החוג לתנ"ך, ארכיאולוגיה וכו'. אנסה להביא ציטוטים משם כשיזדמן לי(ואם תרצה אתה - היא נמצאת לדעתי בכל ספריה עירונית). לצערי אני לא מתמצא כל כך טוב באינטרנט ולכן יהיה קשה לי למצוא קישור אפילו לדברים המוכרים לארכיאולוגים. לגבי עצירת הסיבוב - אני מוכן להאמין(כל זאת בתנאי שאני מניח בורא כל יכול, הקושי היחידי שאני מוצא הוא לגבי מה שאמרת על המבול על העלמת עובדות, במקרה של עצירת השמש לא היתה העלמת עובדות, ושוב לא שאני מתכוון שיש ראיה שהיה יום ארוך - אלא שהטענה היא שאם היה מאורע כזה שנעשה ע"י הבורא - לא קשה להבין מדוע לא קרתה קטסטרופה[וסתם דרך אגב לפי הסיפור ולפי חז"ל לא מדובר לכאורה על עצירה אלא על האטה - ונדמה לי שהאטה בתאוצה קטנה וחזרה למהירות הקודמת בהאטה קטנה לא אמורה לגרום לקטסטרופה, אבל זה דרך אגב ודברי אמורים גם למקרה שהיתה עצירה מוחלטת]). אופיר
 

G ove r n or

New member
"אני מתפלא עליך שאינך מכיר את

אנציקלופדיה פני עולם המקרא" לא איני מכיר ואיני מתביש. כמו כל חבור מדעי, על האנציקלופדיה לציין references. הבט ב- references ומצא את האסמכתאות לטענות המוצגות שם. "היא ודאי לא חלק מכתבי ערכים וכו' - היא נכתבה בידי אקדמאים מן החוג לתנ"ך, ארכיאולוגיה וכו'" ציין שמות היועצים המקצועיים. אם היא מיועדת לגיל הרך של החנוך העצמאי, היא לבטח תכיל הבלים. "לגבי עצירת הסיבוב - אני מוכן להאמין (כל זאת בתנאי שאני מניח בורא כל יכול" הנחת בורא כל יכול הופכת למיותר כל דיון בתרחיש יתכנות. "הקושי היחידי שאני מוצא הוא לגבי מה שאמרת על המבול על העלמת עובדות" אין בעיה לגרסתך. הוא הביא מים, הוא סלקם, הוא מחה כל עקבות, הוא "טיפל" בכרומוסומים כך שלא יתכנסו אל שמונה הטרמפיסטים, הוא גם "טיפל" ב- Ice Cores. ואכן, הנחת בורא כל יכול הופכת למיותר כל דיון בתרחיש יתכנות. "במקרה של עצירת השמש לא היתה העלמת עובדות" בהחלט היתה. לא ניתן לעצור או להאט את הסבוב העצמי של כדה"א ללא קטסטרופה. אם אין סמני קטסטרופה, אזי הוא העלים גם אותם. "ושוב לא שאני מתכוון שיש ראיה שהיה יום ארוך - אלא שהטענה היא שאם היה מאורע כזה שנעשה ע"י הבורא - לא קשה להבין מדוע לא קרתה קטסטרופה" לא היה מאורע כזה. קיימת רק מעשיה מיתולוגית הטוענת זאת. 'וסתם דרך אגב לפי הסיפור ולפי חז"ל לא מדובר לכאורה על עצירה אלא על האטה - ונדמה לי שהאטה בתאוצה קטנה וחזרה למהירות הקודמת בהאטה קטנה לא אמורה לגרום לקטסטרופה, אבל זה דרך אגב ודברי אמורים גם למקרה שהיתה עצירה מוחלטת' הבעיה היא ביכלת הבטוי שלך. הנחת דעתנו באשר ליכלתך לצרף חלקי דיבר למשפט לכאורה תקין מבחינה סינטקטית. זהו. הבעיה היא שאתה נפתה להאמין כי המשפט הלכאורה תקין שבנית - הוא בעל משמעות... - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 
למעלה