מד גובה
מד הגובה האנרואידי (כן זהו שמו, ע"ש המתקן שמשנה את נפחו עפ"י הלחץ החיצוני) מקבל את לחץ האויר השורר מחוץ למטוס דרך פתח הנקרא "פתח אויר סטאטי" לחץ האויר מועבר באמצעות מערכת צינורות עד לחלקו האחורי של המכשיר ומשם אל תוך המכשיר. לחץ הויר מגיע לחלל המכשיר ומפעיל כוח על האנרואיד. ככל שעולים מעלה, לחץ האויר העוטף את המטוס יורד ולכן גם לחץ האויר בתוך המכשיר יורד. האנרואיד נלחץ פחות ו"מתנפח". התנועה המכנית של האנרואיד מועברת באמצעות תמסורת מכנית אל מערכת מחוגים המורים את גובה המטוס. כפתור הנמצא בתחתית המכשיר מאפשר הזזת נקודת העגינה של האנרואיד וע"י כך להזיז את "נקודת האפס". הזזת נקודת האפס נחוצה ע"מ להתאים את גובה האפס לפי לחץ האויר הסביבתי. לחץ האויר הסביבתי משתנה עפ"י התנאים המטאורולוגיים השוררים באותו אזור. קיימת "אטמוספירה סטאנדרתית" (אשר רק לעיתים נדירות אכן מתקיימת) והיא מוגדרת באופן הבא: בגובה פני הים הממוצעים (לא לשכוח שפל וגיאות - וגלים), בטמפרטורה של 15 מעלות צלזיוס, שורר לחץ של 1013 מילי-באר (לחץ זה מחזיק עמוד כספית שגובהו 760 מ"מ או, 29.92 אינץ'). באטמוספירה הסטנדארטית ישנו מפל טמפרטורה של שתי מעלות צלזיוס לכל עליה בגובה של 1000 רגל (בערך שש מעלות צלזיוס לכל ק"מ). בגובה של 18000 שורר מחצית הלחץ שבגובה פני הים. אריאל אריאלי