שאלות על מד גובה

אפל

New member
נחיתה בלילה בגולו באוגנדה

התאורה מסביב למסלול לא קימת בכלל, ואם נתעלם מתאורת הפנל של המטוס, אי אפשר לדעת עם העיניים פתוחות או סגורות (רק בגולו הבנתי לגמרי את האמירה שהיתה מקובלת בחיל אוויר "לנחות בלילה חשוך לגמרי זה כמו לנחות לתוך תחת של כושי...") מכל מקום את הקרקע לא רואים, השמים מכוסי עננים, אין כוכבים והמסלול מואר בתאורת גוזניקים. ובכל זאת נוחתים (כי המדריך - במקרה זה אני - רוצה לנחות). לידי יושב טייס כושי שבחושך לא לגמרי ברור שהוא נימצא, מרגישים רק מישהוא שבוחש בהגאים. ובכל זאת איך נוחתים? נוחתים בעזרת מיכשור יעודי שמבטל את הצורך לראות את המסלול. המטוס באוגנדה (P92) מאובזר במערכות שמאפשרות לו לבצע את משימותיו בלילה ואף לנחות למסלול גם עם הוא לא יהיה מואר, הכל מתבסס על הציוד שבמטוס, ונעזר במערכת .G.P.S
 
בטח שאפשר לנחות בים המלח בלילה

מצחיקול... מכיילים את מד הלחץ לפי הלחץ שיש בשדה שבו עומדים לנחות (וזה לא משנה באיזה גובה השדה) וכך יודעים מה הגובה. נראה לי שקצת בלבלנו אותך עם כל הנתונים.
 

YHS

New member
וכי אמרת אחרת ממה שאני אמרתי?

הרי אמרתי שבגובה 400 רגל מתחת לפני הים מד הגובה יראה 9600. אבל הוא לא יראה מינוס 400.
 
בחייך

זה בטח לא 9600. זה אולי 99600, אם אתה מתעקש. בשביל זה יש מחוג שלישי. אבל מאחר וכולם יודעים של 99600 לא מגיעים עם מטוס עם כזה מכשיר, שמכויל רק עד 20 או 30 אלף רגל במקרה הטוב, אז "600" ו"אפס-אפס"(כמעט) על שני החוגים האחרים" זה מינוס 400. או אם אתה מתעקש "400 מתחת לאפס" אני מכוון את מד הגובה ל "מינוס 200" בהרבה מקרים. כך שכאשר הוא יראה אפס באויר, אני עדין לא אמות.
 
חברים, נא להרגע...

ותודה על ההסברים המלומדים. היות וכל הקשר שלי עם מטוסים (פרק לתולדות התעופה שבזה אני דווקא כן מתמצא) הוא במושב של הנוסע, אז באמת השכלתי..ובפעם הבאה כש"אוסטריאן אירליינס" תטוס מוינה לים המלח, אהיה רגוע גם בחושך... שוב, תודה...
 
למעלה