ה"סטייות הקלות" שהזכרת ....יכולות
להיות די גדולות. נידמה לי שזו ה"מחלוקת" היחידה...
אבל, בוא ונעשה עוד קצת סדר .
: 1. נכון שמטוסים מגביהי טוס בנתיבים , מקבלים את ה 1013.2 שזה ה 2992 "שלך". הם טסים ב"רום טיסה" flight level להבדיל מאלה שטסים QNH . אלה טסים ב"גובה טיסה" שזה "flight altitude" . 2. QNH ניקבע באופן שרירותי כך: באזור שנקבע שבו הוא תופס, לוקחים את כל דיווחי התחנות המטאורולוגיות ובוחרים את זו שבה הלחץ הוא הנמוך ביותר. כיוון שאין לצפות שהיא תהיה בדיוק בגובה פני הים , מתקנים את הלחץ שנמדד , לגובה פני הים עפ"י התייחסות למפל הסטנדרטי או למפל האמיתי באותו יום [השיטה משתנה ממקום למקום..] ואז מכריזים על הלחץ הזה כעל QNH . 3. זה מבטיח , כמו ב"שיטת מיקי" עם ה 200 רגל שלו, שלא יקרה מצב בו מטוס בתחום האמור, יגיע לקרקע בפועל כשהמחוון מורה 0. ..תקן אותי אם אני טועה...
להיות די גדולות. נידמה לי שזו ה"מחלוקת" היחידה...