שאלות על מד גובה

noyfb

New member
ה"סטייות הקלות" שהזכרת ....יכולות

להיות די גדולות. נידמה לי שזו ה"מחלוקת" היחידה...
אבל, בוא ונעשה עוד קצת סדר .
: 1. נכון שמטוסים מגביהי טוס בנתיבים , מקבלים את ה 1013.2 שזה ה 2992 "שלך". הם טסים ב"רום טיסה" flight level להבדיל מאלה שטסים QNH . אלה טסים ב"גובה טיסה" שזה "flight altitude" . 2. QNH ניקבע באופן שרירותי כך: באזור שנקבע שבו הוא תופס, לוקחים את כל דיווחי התחנות המטאורולוגיות ובוחרים את זו שבה הלחץ הוא הנמוך ביותר. כיוון שאין לצפות שהיא תהיה בדיוק בגובה פני הים , מתקנים את הלחץ שנמדד , לגובה פני הים עפ"י התייחסות למפל הסטנדרטי או למפל האמיתי באותו יום [השיטה משתנה ממקום למקום..] ואז מכריזים על הלחץ הזה כעל QNH . 3. זה מבטיח , כמו ב"שיטת מיקי" עם ה 200 רגל שלו, שלא יקרה מצב בו מטוס בתחום האמור, יגיע לקרקע בפועל כשהמחוון מורה 0. ..תקן אותי אם אני טועה...
 

דודי 32

New member
עכשיו אתה מבין למה אני טס VFR

100 רגל לפה או לשם ,אני כל הזמן עם עין אחת על הקרקע לראות שאין מכשול מול הפרצוף
,(וגם כדי לחפש שדה לנ"א ,בכל זאת מנוע 2 פעימות) עכשיו ברצינות הסטיות בQNH לא אמורות להיות כל כך קיצוניות ובנחיתה אתה תהיה בקרוב לגובה האמיתי מעל פני הים. ומה שחשוב בפועל שבנתיב הטיסה תשמר ההפרדה בין ההולכים לבאים שטסים על אותו נתיב עם הפרדת גובה, אז כל עוד כולם מכויילים זהה ובהנחה שמד הגובה אצל כולם תקין, אין בעיה בנחיתה מה שחשוב זה ההצטרפות ,ברגע שאתה בהקפה פחות מטריד אותי הגובה כי טסים בטור ומקסימום יש מטוס לפניך או אחריך ולא יקרה כלום אם אתה קצת יותר נמוך. אני מצלע בסיס מסתכל על 3 דברים בלבד, תחילת המסלול, מד מהירות ושאין איזה גאון שטס ישירות אלי כמו "טיל מונחה" כל השאר כבר לא מעניין אותי.
 
אני מקוה שאתה בודק גם ציר מסלול

אחרת תגלה שאתה נוחת על מסלול קצר מאד, אבל מה זה רחב.
 

דודי 32

New member
../images/Emo6.gif אהוד אתה חושב שאני מדווח

פיינל ל- 28 בתנובות ונוחת לכיוון דרום
 
בתנובות אין לך בעיה

גם אם לא תעשה כלום, המטוס שלך כבר מכיר את המסלול הזה
 

דודי 32

New member
והיום ראיתי שהורידו את הצמחיה

בקצה המסלול אפשר להגיע בפיינל לזווית של פחות מ- 60 מעלות בכלל קל
 

YHS

New member
לא מבין למה אתה מתעקש

במד גובה רגיל (ברומטרי) אין "ערכים שליליים". אין שם דבר כזה "גובה מינוס 400". ומאחר ויודעים את גובה השדה, יודעים גם באיזה גובה לבצע את ההקפה. גם אם זה 150 רגל כל מד הגובה ו 1500 מעל השדה. כאשר נוחתים בשדה, מקובל לראות את גובה השדה מעל (מתחת) לפני הים ולא "אפס".
 
אם לא אשכח

בפעם הבאה שאטוס לים המלח אקח מצלמה ואצלם את מד הגובה אחרי הנחיתה, מה שיראה המכשיר יהיה כאילו 8800 רגל למעשה זה 1200- רגל, המחוג ממשיך להסתובב נגד כיוון השעון גם אחרי שעבר את נקודת האפס
 

דודי 32

New member
אהוד יום שישי בעין ורד.....

תכייל את מד הגובה מתחת ל- 0 ותצלם , לא נגלה לאף אחד שזה צולם בהנגר
 
אז מכל זה אני מבין שאי אפשר

לנחות בלילה בים המלח כי צריכים לראות את הקרקע....נכון?
 

YHS

New member
בכל מקום בו רוצים לנחות בלילה

בתנאי ראיה צריכים לראות את הקרקע. וכי מה הקשר לכיול מד הגובה? חשבת שנוחתים על פי מד הגובה בלבד?
 
אם אני זוכרת נכון את המינימות,

גם בגישת מכשירים צריכים לראות את הקרקע (מסלול) ממרחק מסוים בסופו של דבר.
 
"לראות את הקרקע" -מושג יחסי

כאשר אתה בא עם ססנה בלי תאורה, למסלול חשוך, בלילה בלי ירח, ועם אורות העיר ת"א מסביב, אתה לא רואה את המסלול. שחור. שחור. שחור. זה יותר גרוע מללכת בבית בלילה בלי להדליק את האור. בכל זאת נוחתים (נו יש ברירה, ככה רצה המדריך). גם כאשר לא רואים את הקרקע, רואים איזשהו "אופק" בתנאי ראיה. ב 50 רגל האחרונים, בהתעלם ממד הגובה, "מחליקים" את המטוס למסלול בעדינות ככל הניתן. לא התרגול הכי בריא למטוס או לנוסעים. עם אור נחיתה ומסלול מואר, אין בעיה לנחות גם בלי מד גובה בכלל.
 

YHS

New member
תודה לך על ההסבר

עכשיו אני באמת מבין מה רואים כשבאים לנחיתה בלילה חשוך, בלי ירח ובלי אורות... הערכתי שלוחה לך...
 
על לא דבר

יש עוד כמה קוראים כאן, נדמה לי, ישה. אני לא חשבתי שהתשובה שלך ברורה. למיטב ידיעתי, אתה אישית בהחלט מכיר את התמונה בנחיתה "בחושך". אז מה?!
 
למעלה