שאלות על נשמות

dgilad

New member
שאלות על נשמות

כמה שאלות שמסקרנות אותי, ובטוח יש עליהן תשובות: 1) מספר האנשים החיים ברגע מסויים בעולם הולך וגדל בצורה משמעותית מדור לדור. אם נשמות מתגלגלות מאדם אחד שמת לאדם אחר שנולד, מניין באות כל הנשמות הנוספות שנדרשות? 2) האם לחיות יש נשמה גם? 3) האם לחפצים דוממים יש נשמה? נתחיל בזה, זה בטח יוביל לשאלות נוספות. תודה, גלעד
 

רותי 11

New member
גילעד שלום לך ויש תשובות פשוטות לשאלות האלה

1. ראשית כל הזמן נוצרו נשמות חדשות - אמנם היום כבר אין אבל היו שנית הרבה נשמות התפצלו וירדו במספר גופים שונים בו זמנית ושלישית יש הרבה נשמות היום שמגיעות מעולמות אחרים שלא שייכות לכאן והן באו לעשות פה עבודה או למוד. 2. אכן לעלי חיים יש נשמה אמנם שונה משלנו היא לא נשמה מתגלגלת 3. גם לדומם יש נשמה ושוב שונה ונמוכה ברמת ההתפתחות שלה מבני האדם ובמעלי החיים. אתה צריך להבין שלכל דבר יש נשמה בעולם הה. הכל חי ונושם אגב גם לצמחים אם שכחת לשאול
 

dgilad

New member
אז עוד שאלות


1) האם נשמות מתפצלות אומר שיש משהו משותף או זהה בין האנשים השונים שנשמות התגלגלו אליה מאותה נשמה מקורית? 2) לגבי הנשמות שבאות מעולמות אחרים: 2א) האם יודעים מאיזה עולמות הם באים? 2ב) האם שם היצורים בעלי הנשמות לא מתרבים? 2ג) האם יודעים מאיזה יצורים הם מגיעים? 3) האם נשמה של בעל חיים יכולה להתגלגל לאדם או להיפך? האם יש גילגול בין בעלי חיים שונים? 4) האם כולם יתנו לי תשובות זהות? או שיש אסכולות בעניין? (פעם קראתי איפשהו למישהו חושב שלבעלי חיים אין נשמה). 5) מאיפה בעצם יודעים את כל הידע הזה?
 

רותי 11

New member
והנה עוד תשובות

1.המשותף ביניהן הוא הנשמה שלהן מקור שלהן - לחל מהן מגיעת כתאמים בהחלט יש משותף אבל לרוב אין שום דבר משותף ביניהן הם יכולים להגיע למספר מומות שונים בעולחם כאנשים שונים. 2. חלק יודעים מאיזה עולמות ם מגיעים אם זה דרך תקשור או דרך שחזור גלגולים. 3. ראשית לא קוראים להם יצורים זה שחלקם נראים שונה מאיתנו לא הופך אותם ליצורים. שנית הם מתרבים אני מאמינה שכן אבל כל עולם שונה אחד מהשי ככה שין לי את כל התשובות לכך. 4. נשמות של בני אדם ובעלי חיים לא מתערבבות, אנחנו מגיעים ממעגלים שונים של נשמות כמו שציינתי נשמות של בעלי חיים אינן מתגלגלות. מה שכן בתחילת התהליך שעברנו כאן כנשמות שמגיעות לצורך ל חוויה אז חלק מהחוויה היא לחוות בעלי חיים צמחים וגם דומם. אבל זה רק לצורך חוויה 5. לא כולם יתנו לך תשובות זהות זה תלוי מאיזה אמונה הוא מגיע, א זה אדם דתי הוא יענה לך שונה וכן הלאה 6. את כל הידע הזה יודעים בעיקר מתקשורים, והרבה מהתנסויות של שחזורים. אם תקרא את הספר מע הנשמות ואת ההמשך שלו אתה תקבל עוד הרבה תשובות
 

ינוקא1

New member
ביהדות יש לכל נשמה

חלקים שונים - נפש , רוח , נשמה , חיה ויחידה. וכל חלק מתפצל לניצוצות. כמו כן לצורך גלגול מסוים יכולה להגיע נפש מאדם אחד ורוח מאחר וכן הלאה. כך שהמדובר במערכת מאוד מורכבת. לאר"י יש ספר מסובך בשם "שער הגלגולים" שם הוא מפרט על זה.
 

dgilad

New member
ולא ביהדות?

האם יש גירסאות אחרות לנושא? איך יודעים שזה נכון בעצם? ואם יש גירסאות שונות, איזו מהן נכונה?
 

ינוקא1

New member
לא ביהדות

יש את הספרים של דר' בריאן וויס , או "מסע הנשמות" של דר' מייקל ניוטון שמביאים את התיאוריות שלהם על סמך גלגולים ששחזרו , ועל סמך מה שה"משוחזרים" אמרו להם על מה שקורה בין הגלגולים. איך יודעים שזה נכון ? בכל התחומים הללו דרך החקירה איננה דרך החקירה המדעית , אלא דרך חקירת החוויה הסובייקטיבית. האר"י ביהדות היה מקובל גדול , עם השגה עצומה , וזה כמו שיש לך צופה ממקום גבוה שיכול לתאר את הנוף שהוא רואה. ואם יש גרסאות שונות , אז או ששתיהן נכונות במצבים מסוימים (מה שקורה בדרך כלל) , או שאחת נכונה ואחת לא , או ששתיהן לא נכונות , או ששתיהן נכונות בכל מצב - אלו האפשרויות שאני מכיר.
 

dgilad

New member
לא מצליח להבין...

אם יש שתי "תיאוריות" בדבר מאפייני הנשמות וגילגוליהן, ויש סתירות בינהן, איך יכול להיות ששתיהן נכונות? אם לאדם אחד קורה א', ולשני קורה ב' אז התיאוריה המוכללת היא א' + ב' + הסבר מי זה א' ומי זה ב'. אבל לא יכול להיות שיש סתירה מוחלטת ובכל זאת הכל נכון. אני פשוט לא בקיא בתחום, אז אודה לך אם אתה, או מישהו אחר בפורום יכולו לתת דוגמה טובה לסתירה, ואז להסביר איך יתכן ששני הדברים נכונים.
 

ינוקא1

New member
אני לא מבין גדול בנושא.

אבל למשל , בשחזורי גלגולים שעשיתי יצא לי שבחלקם הייתי גם לא יהודי. ולפי הקבלה\ יהדות יש סוג שונה של נשמה ליהודי ולגוי. והיתה לי קצת קשה השאלה הזו , ובזמנו שאלתי את הרבנית עזרד שגם היא עוסקת בשחזור גלגולים , והיא אמרה לי שמכיוון שחלק ה"נפש" (הראשון מחמשת חלקי הנשמה) משותף לנו ולהם , לכן זה אפשרי. כלומר כל הגלגולים הללו שראיתי בהם הייתי לא יהודי הם קשורים לחלק הנפש הנ"ל.
 

dgilad

New member
כלומר, הסתירה לכאורה נפתרת

אם מקבלים תיאוריה מסוימת (ומורכבת מספיק) של הרבדים הנוספים (לא יודע איך קוראים לזה בדיוק במילה אחת). המורכבות היא הפתרון לכל סתירה, כך נראה... מעניין אם יש תיאוריה פשוטה מספיק לגבי הנפש שניתן גם לבדוק אותה - כלומר, לבדוק האם יתכנו סתירות עם דעות אחרות בעניין. אם מישהו אחר יכול לחשוב על דוגמאות , אשמח לשמוע.
 

ינוקא1

New member
אם בתא אחד בגופינו קיימת מורכבות

כל כך גדולה , אז למה רק בנפש צריך תיאוריות פשוטות ?
 

dgilad

New member
זה לא עניין של פשטות

אלא יותר עניין של קונסיסטנטיות. אבל נראה שבתחומי הנפש אין איזו "חזית ידע" אחידה אלא יותר אסכולות שונות שאינן קשורות ממש זו לזו, אבל שוב, אני שואל כאן בתור זה שלא מכיר את הנושא. נחכה שרותי תענה אולי.
 

רותי 11

New member
הכל זה עניין של פרשנות

אני יסביר לך יש תאוריות שעובדות על הפחדה ולכן הם יסבירו את הדברים בהתאם. הרבה מזה מתייחס בהתאם לדת מסויימת ששם האמונות קצת שונות אבל אם שמים לב לרובם יש מכנה משותף. אל תשכח שכל דת מושכת לעצמה כאילו היא הכי טובה או הכי יודעת את האמת לכן היום עניין הרוחניות והחקירה עולה מעלכל האמונות הדתיות ומראה שכולנו אחד ואין שוני בינינו וגם הן נקיות מכל אותן אמונות ולכן הן פחות מוגבלות בחקירה ובהבנה שלהן.
 

dgilad

New member
אני מבולבל.

את אומרת שיש כל מיני גישות, שונות אחת מהשנייה בפרטים ואף סותרות אחת את השנייה בפרטים. זה אומר שחלקן נכונות וחלקן לא, או שכולן לא נכונות. את אומרת שיש בסיס משותף לכולם. האם תוכלי לפרט את העקרונות שכולם, אבל כולם מסכימים עליהם? (או שתצייני איזו גישה טועה). ושאלה שניה - את אומרת שהידע מגיע מתקשורים, והרבה מהתנסויות של שחזורים. כלומר, הידע מגיע ממקורות פנימיים בלבד. איך ניתן להבחין בין ידע לבין דמיון או הזיה?
 

רותי 11

New member
אמרתי שהן סותרות אחת את השניה בפרטים

והכוונה לפרטים מסויימים, בגדול בי כולן יש קו מחה כמו הדתות עצמן אם בודקים לעומק יש ביניהן הרבה משותף וגם סתירות האמונה הכוללת שיש אכן חיים אחרי המוות ואן יש גלגול נשמות. ומכאן הכל על פי התנסויות מסויימות, רוב המידע עבר עם השנים בין אב לבן וכמו שאומרים הרבהמזה זה משהו כמו טלפון שבור ולכן אמרתי פרשניות שונות ולכן אותו מידע בהתאם לאמונה וההבנה של אותו אחד ככה המידע התפרש. לדוגמא אצל היהודים לא קורה שנשמה של יהודי תתגלגל להיות נוצרי וכדומה, נכון נשמה של יהודי תמיד תשאר נשמה של יהודי משום שזה המקור של, אבל אין שום סיבה שהיא לא תחווה דתות אחרות. אבל כאן לדעתי יש את עניין האגו והבדלנות ולכן שכל דת מסגלת לעצמה. ושוב אני מחזירה אותך לספרים של בריאן וויס ושל ניוטון שהם חקרו את זה דרך שחזורי גלגולים וגם אני אישית יכולה לדווח על פי סיפורים שהמטופלים שלי סיפרו והמעניין הוא שאני כמתקשרת הייתי רואה את מה שהם חווים במקביל ואפילו שניה לפניהם, התפקיד שלי הוא רק להוביל אותם בתוך התהליך ולא להתערב להם בתוכו. ושוב אני יכולה להעיד על עצמי את החוויות שאני עברתי בזמן שחזורי גלגולים שאני עברתי.
 

dgilad

New member
ידוע היום, לפי המחקר הפסיכולוגי

שלמשל במצבים של היפנוזה, המהפנט יכול להוביל את המהופנט לאיזה מקום שהוא רוצה, פחות או יותר, במניפולציות לא מודעות בכלל, ושפרטים רבים בהם המהופנט "נזכר" אינם נכונים כלל. (זה נכון דרך אגב גם במיקרים מסוימים של פסיכואנליזה - היו מקרים בהם פציינטים "נזכרו" בהתעללות מינית שעברו בילדותם בעקבות "עידוד" המטפל, והתברר לאחר מכן כי לא היה ולא נברא, ואנשים כמעט נכנסו לכלא בגלל זה). מסיבה זו היפנוזה נאסרה לשימוש כראייה בבתי משפט, ובחלק מהארצות אפילו בחקירות משטרתיות. אני מתרשם ששיחזור גילגולים הוא תהליך מאוד דומה באופיו, ולכן מניח כי כמות הפרטים הלא נכונים שעולים במהלכו אינה שונה בהרבה מהיפנוזה, ולכן חוזר ושואל, מה התוקף של חוויות שעולות במצב כזה, מעבר להיותן חוויות? (כמו בחלום)?
 

ינוקא1

New member
שבוע טוב.

אני ממליץ לך לקרוא את ספרו הראשון של דר' בריאן וויס "שורשים ושיעורים בזמן" - ניתן להשיג בכל ספריה עירונית. הוא התחיל כפסיכיאטר קונבנציונלי (או יותר נכון ראש מחלקה לפסיכיאטריה בבית החולים "מאונט סיני") , שהגיע ל"שחזור" גלגולים כזה בלי כוונה במהלך מפגש טיפולי עם מטופלת. והוא מתאר את הספיקות שהיו לו בנושא הזה כאיש מדע (שהן כמובן די דומים לספקות שלך) , ולאיזה מסקנות הוא הגיע בסופו של דבר. http://www.mirkam.org/selbook.aspx?book=19 יש שם גם קישור לקטעים מתוך הספר.
 

dgilad

New member
תודה על המידע

הכל כמובן מתנקז לדבר אחד - אילו פרטי מידע שניתנים לבדיקה סיפקו האנשים בזמן ההיפנוזה שלהם, ושאותם לא יכלו לדעת בצורה אחרת. הוספתי לרשימת הדברים שאני צריך לבדוק. האם יש עוד דברים מהסוג הזה? מהן ה"הוכחות" החזקות ביותר בתחום לקיומם של חיים קודמים?
 

ינוקא1

New member
אני למשל ,

לא ידעתי שקיימות "מערות קריסטלים" - עד שזה עלה בשחזור שעשיתי אצל רותי. אחר כך בדקתי ומצאתי שיש דבר כזה. אני יודע שקיימות תופעות של אנשים שבשחזור גלגולים מדברים שפה שאינם מכירים - לא נתקלתי בזה. (אבל גם לא שחזרתי הרבה לאנשים אחרים אלא מעט כתחביב - זה לא תחום המומחיות שלי). עם זאת אני בהחלט חושב שלפעמים כמו שאדם משלים פיסת זכרון לגבי אירועים בחיי הללו , כך יתכן מאוד שגם המוח משלים פיסות זיכרון בשחזור גלגולים , כך שלא בהכרח כל פרט מדוייק. כמו כן ראיתי בבירור שלפעמים סיפור מסוים איננו גלגול , אלא צף סיפור מסוים המראה משהו באישיות שצריך טיפול. וזה מתוך ויקי : "הנושא נחקר על ידי מספר פסיכולוגים ופסיכיאטרים, שטענו למתאם אמפירי בין הדיווחים לבין מקרים שקרו בעבר. מחקרים אלו העניקו לו לגיטימציה, תוך התעלמות מהיעדר המנגנון. אוסף הדיווחים המפורט ביותר בנוגע לגלגול נשמות פורסם על ידי ד"ר איאן סטיבנסון, אשר הקדיש 40 שנה לחקר ילדים אשר דיברו על נושאים ומושגים, שלכאורה לא אמור להיות להם ידע לגביהם. סטיבנסון נקט בשיטות מדעיות של ריאיון ותצפית ותיעד את דברי הילדים. לאחר מכן זיהה מי המנוח אשר הילד התייחס אליו בדבריו וניסה לאמת את הדברים באמצעות עובדות מחייו של המנוח. כמו כן ניסה סטיבנסון למצוא התאמה בין כתמי לידה ומומים מלידה אצל הילדים הנחקרים ובין פציעות וצלקות אצל הנפטרים כפי שתועדו במסמכים רפואיים שונים. בדיקת התאמה זו גילתה לעתים כי למנוח הייתה פציעה כלשהי באזור שבו יש לילד כתם לידה או מום מולד כלשהו. לדוגמה: סימן על החזה והגב של הילד תאם באופן מדויק לפצעי כניסה ויציאה של כדור אקדח באדם שנורה למוות. סטיבנסון מאמין כי שיטות הבדיקה המחמירות שלו מאפשרות הסבר של גלגול נשמות לזיכרונות המדווחים על ידי הילדים. עם זאת יש לסייג את המשתמע ממחקריו, כי סטיבנסון ביצע את המחקר בחברות אשר המושג של גלגול נשמות רווח אצלן ומקובל. התופעה הנפוצה ביותר בהקשר זה היא ילדים שמספרים באופן ספונטני על מה שנראה כזיכרונות מחיים קודמים, תופעה אשר דווחה גם בתרבויות שאינן מחזיקות באמונה בגלגול נשמות. כאשר חקרו סטיבנסון ועמיתיו את הדיווחים הם זיהו כי הדיווחים תאמו מאורעות שקרו בחייהם של אנשים אשר נפטרו מספר שנים לפני הולדתו של הילד המדווח. ד"ר מייקל ניוטון - בעל דוקטורט בפסיכולוגיה, מהפנט מוסמך וחבר באגודה האמריקנית לפסיכולוגיה - הוא חוקר ידוע נוסף בתחום. באמצעות פיתוח טכניקת רגרסיה משלו, גילה ניוטון שהוא יכול להעביר את מטופליו אל מעבר להתנסויותיהם בגלגולים קודמים ולעקוב אחר חייה רבי המשמעות של הנשמה בין הגלגולים. בספריו "מסע הנשמות" ו"גורלן של נשמות" מובאים מקרים של מטופלים רבים שהועברו למצב של תודעת-על בה היו שקועים בהיפנוזה עמוקה ותיארו באופן מפורט מה קרה להם בין גלגוליהם עלי אדמות. חוקר ידוע אחר בתחום הוא ד"ר בריאן וייס, ראש המחלקה הפסיכיאטרית בביה"ח הר סיני במיאמי שבפלורידה, אשר קודם לכן שימש כפרופסור לפסיכיאטריה באוניברסיטת פיטסבורג. וייס, מומחה להיפנוזה, פרסם ב-1988 את ספרו "Many Masters, Many Lives", שתורגם לעברית בשם: "שורשים ושיעורים בזמן". הספר נכתב מנקודת ראותו של וייס כפסיכיאטר בכיר, שגילה את תרפיית שחזור הגלגולים, תוך טיפול בחרדותיה ובפחדיה של מטופלת צעירה, סכיזופרנית, שאותה הוא מכנה קתרין, אשר חזרה במהלך הטיפול ההיפנוטי למה שנראה כגלגול קודם. האפקט הטיפולי של שחזור הגלגולים שלה הניב תוצאות משמעותיות ומידיות. תוך כדי התהליך שעברה קתרין עבר גם וייס מהפך תפיסתי, זאת בעיקר משום שבמהלך הטיפול סיפרה קתרין לווייס, באמצעות מה שכינתה "מדריך רוחני", פרטים על ילדו שנפטר ועל הגורמים לפטירתו - פרטים שלא היו ידועים בבית החולים שבו עבד. כמו כן, סיפקה לו פרטים על אביו המנוח, כולל שמו היהודי, שאף הוא היה מידע חסוי. ניתוח הנושא הורחב בספריו המאוחרים יותר: "ריפוי בנבכי הזמן", "רק האהבה היא ממשית" ועוד. בתחילה חשש וייס לפרסם את מחקריו, כדי שלא ייעשה ללעג ולקלס בקרב הקהילה המדעית, אך לאחר שאזר עוז ופרסמם, זכה לתגובות נרעשות. בעקבות וייס התפתחה שיטת תרפיית הגלגולים ואחדים מהמטפלים אף פיתחו את האפשרות להעבירה לא רק באמצעות היפנוזה, אלא גם על ידי דמיון מודרך והרפיה עמוקה.
 
למעלה