שאלת טיסה

sailor

New member
איך הגעת לאירן? אולי תפתח מפה?

מהנסיכויות, לא משנה איזו מהן, הטיסה לסרי לנקה לא עוברת מעל אירן, וגם טיסות להודו ולבנגקוק (שעוברות מדרום להימלאיה) לא מגיעות למרחב האוירי האירני.
 

moco10

New member
המפה ידועה, והרגע נבהלתי ופתחתי

אבל היא לא השתנתה

1) לא התייחסתי דווקא לטיסה לסרי לנקה, אלא ליעד במזרח באופן כללי.
2) בלי קשר, שלרוב היעדים קו ישר דווקא כן עובר מעל איראן בדרומה, ההנחה שטסים ממש בקו ישר לא נכונה. מסלול הטיסה מושפע מרוחות ברום, מזג אויר (למרות ששם אין הרבה סערות) וגם משיקולים מנהליים שקשורים למערך בקרת הטיסות. בשום מקרה לא מתייעצים עם הנוסעים לגבי המסלול המדוייק.
 

sela v

New member
ושוב אתה מתעלם

הרי אלעל טסה ליד מדינות עוינות. האם במקרה חירום הם ינחתו בים? אני הייתי מעדיף לנחות במדינה עוינת ולא בים.
 

moco10

New member
לא ברור לי ממה אני מתעלם בדיוק

לא שמתי לב שמישהו טען את הטענה הזו.
בכל מקרה, נחיתה לא צפויה היא כמעט אף פעם לא בגלל תקלה טכנית שמחייבת נחיתה מיידית, אלא כמעט תמיד בגלל מקרה חירום רפואי של אחד הנוסעים.
צריך לתת להתרחשויות האפשריות משקל לפי הסבירות שלהן.
אני מנחש שאל על פשוט יחזרו לת"א. (מה שכן, מסוכן להיות הנוסע שחטף התקף לב).
אגב, גם אם אין ברירה, אני מעדיף לנחות בסעודיה/תימן מאשר באיראן.
 

moco10

New member
בנוסף, כל פעם שחוצים את האטלנטי

אז לוקחים את הסיכון שינחתו בים. זה דווקא לא קורה. אני מניח שבמקרה חירום רפואי אל על מעל הים האדום תתנהג כאילו היא באמצע האטלנטי.
לעומת זאת, חברה זרה תנחת בשקט באיראן אם שם יהיה השדה הקרוב.
 

sailor

New member
לא שואלים את הנוסעים וגם לא טסים מעל

ההימלאיה כי שם יש תנאים אטמוספריים לא יציבים (למעט טיסות שחוצות את הרכס דרומה או צפונה).
רק נדמה לך שאתה יודע. אם אתה רוצה באמת לדעת, תתחיל לפתוח ספרים.
 

moco10

New member
במקרה לנושא הזה אני לא צריך לפתוח ספר

אני חוזר, לא מדובר במתיחת קווים ישרים בין המקור ליעד.
 

sailor

New member
מסתבר שאתה צריך לפתוח ספר

כי אינך יודע את העובדות.
 

littlerunaway

New member
כשאתה מתלבט גבי

אם לעשות משהו או לא, כן, אני חושבת שכדאי לשמוע גם מאנשים שעשו את זה. לא בשביל לשמוע שזה בסדר ולא יקרה כלום אלא כי פשוט הם עשו את זה ויש להם איזשהו ניסיון. אני לא מבינה מה כל כך מוזר בזה.
דוגמת החגורה שלך לא טובה מ-2 סיבות. אחת כי זה פשוט לא חוקי ושתיים כי למרות שלך אולי לא קרה כלום אבל תאונות דרכים הן משהו יחסית נפוץ ושומעים עליהן כל הזמן. באותה מידה אם פעם בחודש הייתי שומעת על ישראלי שקרה לו משהו כי הוא טס דרך קטאר גם לא הייתי עושה את זה.
ואני אומרת שוב, בשום תגובה לא המלצתי אם לטוס ככה או לא. אבל לתייג כל מי שטס בדרך הזאת כצעיר חסר ניסיון זאת התנשאות וזילזול בכל המטיילים הותיקים שיש להם הרבה ניסיון אבל מחזיקים בדעה שונה משלכם.
 

moco10

New member
את משווה מספרים בסדרי גודל אחרים.

על תאונות שומעים יותר, כי סכום שעות הנהיגה של כל האוכליסיה גדול בכמה סדרי גודל משעות הטיסה. זה בכלל לא בר השוואה.
אבל אם את רוצה דווקא לשמוע, אז לפני כמה שנים נאלץ מטוס איראני לנחות בישראל בגלל תקלה. זה שזה היה איראני לא ממש קשור אך זה עושה את זה לדוגמא כביכול מענינת, כי הסכנה העיקרית היא שטיסה תיאלץ לנחות באיראן.
חוץ מזה, כל שנה נוחתים מטוסים נחיתות לא מתוכננות במסלול, בעיקר בגלל מקרי חירום רפואיים של איזה נוסע.
הסיכון כמובן קטן, אך לא מדובר בסיכון זניח לגמרי.
(לא הבנתי מה קשור חוק חגירת חגורות לעיניין, אבל מילא).
 

littlerunaway

New member
את החוק ציינתי

בתור סיבה, שבלי קשר לכל דבר אחר, כבר אמורה לגרום לך לחגור חגורה כי השיקולים האחרים של ניסיון לא רלוונטיים כי הם לא מבטלים את החוק הזה. ככל הידוע לי אין חוק נגד קונקשן בקטאר (תקן אותי אם אני טועה).
עדיין לא הבנתי מה הבעיה בשלמוע את 2 הצדדים ואז להחליט.
 

sela v

New member
אין חוק יש המלצה

ובמפורש אומרים שכל אחד יעשה את שיקוליו.
נדמה לי שרק לעובדי משרד הבטחון יש איסור.
 

moco10

New member
אין שום בעייה, כל אחד לפי שיקוליו,

לא כתבתי אחרת.
כל מה שציינתי זה שאין פה לניסיון האישי של אנשים, גם אם טסו ככה 100 פעם, שום רלוונטיות לשיקול ולהחלטה.
גם לא מפריע לי שאנשים (לא במכוניתי כי אז אני אחראי) לא יחגרו. רק שלא יסבירו לי שהם תמיד נוסעים ככה ועוד לא קרה להם שום דבר ....
 

sela v

New member
ומי אמר שבמקרה חריג

יש בעיה? אם מוכרים את הטיסות שלהם בארץ והרבה טסים איתם זה נראה לי תעודת הבטחון.
אלא אם כן אתם עובדי מערכת הבטחון, ואז אני משער שיהיה חשש זה כמו שאחד מראשי חיזבלה ינחת בארץ.
 

מאקי

New member
אני מציעה...שתחסכו ותסעו בדרך בטוחה

או לחילופין
תשנו יעד.

כל עוד אתם אזרחים ישראלים....ותאמיני או לא היום אין בעיה..לברר...והקרבניט גם מחויב למסור דוח כשנשאל..

לא שווה ....לשחק באינדיאנה ג'ונס....
זה באמת ירח דבש מהסרטים...

חפשי משהו רגוע יותר...בטח לקראת הקיץ..שבאיזור שלנו צפויה התחממות..ואני לא ממש שחה על הטמפ של הצלזיוס...

אני ירח הדבש שלי היה בבירות....לא זה לא היה מבחירה..... זה היה הקיץ של המלחמה ההיא... ויש לי הרבה מה לומר..על טפשת נעורים..

חפשו משהו פחות מרתק לדוורת הבאים....
 

ע מזרחי

New member
טסתי איתם להודו ואני ממליץ

למיטב ידיעתי הטיסה עוצרת או בדוחא או בקטאר, כלומר ייתכן שתעצרו בהלוך בדוחא ובחזור בקטאר (או להיפך) אבל לא הגיוני שתעצרו שבני שדות התעופה באותו כיוון.

לטעמי הטיסה עם קטאר אייר או איתיחאד הרבה יותר בטוחה מאשר הטיסה של אל-על שטסה ליד חופי ערב הסעודית וסומאלי ובהמשך ליד תימן.

יש חיסכון מסויים בכסף בטיסה הזו וחיסכון ניכר בזמן הטיסה.

אני לא אחליט בשביל מישהו אחר, אבל אם אטוס עוד פעם למזרח אטוס או דרך האמירויות או ישירות עם רויאל ג'ורדיניין (טיסה לוד-עמאן ומשם טיסה ישירה לקולמבו והמחיר לא הרבה יותר גבוה)
 

littlerunaway

New member
רק הערה קטנה

אי אפשר לעצור או בדוחה או בקטאר, מהסיבה הפשוטה שדוחה היא עיר הבירה של קטאר.
 
למעלה