שאלת תם בנושא מוניות השרות בירושלים

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
שאלת תם בנושא מוניות השרות בירושלים
או יותר נכון: מישהו באמת יודע למה בירושלים אין מוניות שירות בתוך העיר בדומה למה שקיים בת"א, בחיפה ועוד כמה ערים עתירות אוכלוסין בארץ? תרגישו חופשיים לצאת מתוך נקודת הנחה שאני כבר הבנתי שאין אהדה לאמצעי התחבורה הזה כאן בפורום. אני בסה"כ מחפש את השורשים ההיסטוריים להבדל שנוצר בין הערים.
 
שאלת תם בנושא מוניות השרות בירושלים
או יותר נכון: מישהו באמת יודע למה בירושלים אין מוניות שירות בתוך העיר בדומה למה שקיים בת"א, בחיפה ועוד כמה ערים עתירות אוכלוסין בארץ? תרגישו חופשיים לצאת מתוך נקודת הנחה שאני כבר הבנתי שאין אהדה לאמצעי התחבורה הזה כאן בפורום. אני בסה"כ מחפש את השורשים ההיסטוריים להבדל שנוצר בין הערים.
השערה שלי שעקב הפקקים הגדולים בעיר
לנהגים פשוט לא משתלם לעמוד בפקק כי אז הם לא מספיקים לעשות די סבבים ע"מ להגיע לרווחיות.
 

846

Active member
השערה שלי שעקב הפקקים הגדולים בעיר
לנהגים פשוט לא משתלם לעמוד בפקק כי אז הם לא מספיקים לעשות די סבבים ע"מ להגיע לרווחיות.

אם אני הייתי כותב את זה, מיד היו מתקיפים אותי....
 

raminec

New member
השערה שלי שעקב הפקקים הגדולים בעיר
לנהגים פשוט לא משתלם לעמוד בפקק כי אז הם לא מספיקים לעשות די סבבים ע"מ להגיע לרווחיות.
נשמע לי די מוזר בתור אחת מהערים עם
אחוז משתמשי התח"צ היותר גבוהים בארץ שעלולה להיות בעית רווחיות למוניות שרות. חוץ מזה, מה בגוש דן אתה רוצה לומר שאין פקקים? זה קצת לא מתיישב עם המציאות
 

846

Active member
נשמע לי די מוזר בתור אחת מהערים עם
אחוז משתמשי התח"צ היותר גבוהים בארץ שעלולה להיות בעית רווחיות למוניות שרות. חוץ מזה, מה בגוש דן אתה רוצה לומר שאין פקקים? זה קצת לא מתיישב עם המציאות
בירושלים אין אף יום שיגרתי
בכל יום יש אירוע בינלאומי / ביקור אח"מ / לווית רב חשוב / חתונת בן רב חשוב וב 6 או 7 שנים האחרונות גם בונים רק"ל.... רחובות ניסגרים וניפתחים כל הזמן בכל שעות היממה. סוג העבודה הזה אינו מתאים לנהגי מוניות השרות הרגילים לעבוד מהר, להגיע לתחנה "לחטוף" כמה נוסעים ולהתחפף מיד לתחנה הבאה.
 

amit1270

New member
בירושלים אין אף יום שיגרתי
בכל יום יש אירוע בינלאומי / ביקור אח"מ / לווית רב חשוב / חתונת בן רב חשוב וב 6 או 7 שנים האחרונות גם בונים רק"ל.... רחובות ניסגרים וניפתחים כל הזמן בכל שעות היממה. סוג העבודה הזה אינו מתאים לנהגי מוניות השרות הרגילים לעבוד מהר, להגיע לתחנה "לחטוף" כמה נוסעים ולהתחפף מיד לתחנה הבאה.
בירושלים אין יותר אירועים מיוחדים מבתל אביב
זה הכל עניין של תדמית.
 

amithi1

New member
נשמע לי די מוזר בתור אחת מהערים עם
אחוז משתמשי התח"צ היותר גבוהים בארץ שעלולה להיות בעית רווחיות למוניות שרות. חוץ מזה, מה בגוש דן אתה רוצה לומר שאין פקקים? זה קצת לא מתיישב עם המציאות
חלק לא מבוטל מהמשתמשים בירושלים הם אוכלוסיות
הזכאיות לכרטיסי הנחה (תלמידים, חיילים, גימלאים וכו'). אם ייסעו במוניות שירות לא יקבלו את ההנחה לה הם זכאים.
 

nitsansh

New member
חלק לא מבוטל מהמשתמשים בירושלים הם אוכלוסיות
הזכאיות לכרטיסי הנחה (תלמידים, חיילים, גימלאים וכו'). אם ייסעו במוניות שירות לא יקבלו את ההנחה לה הם זכאים.
לגבי תלמידים זה נשמע הגיוני... אבל לא לגבי
חיילים ופנסיונרים... אני לא חושב ששיעורם באוכלוסיית משתמשי תח"צ בירושלים יותר גדול מערים גדולות אחרות...
 

amit1270

New member
חלק לא מבוטל מהמשתמשים בירושלים הם אוכלוסיות
הזכאיות לכרטיסי הנחה (תלמידים, חיילים, גימלאים וכו'). אם ייסעו במוניות שירות לא יקבלו את ההנחה לה הם זכאים.
זה ממש לא מסביר את התופעה
ההחלטה למנוע הפעלת מוניות שירות בתוך ירושלים באה מלמעלה ולא כתוצאה מחוסר ביקוש (ולדעתי יכול להיות להן ביקוש לא רע לאור איכות השירות של אגד, ולא שאני מצדיק אותן).
 

nitsansh

New member
זה ממש לא מסביר את התופעה
ההחלטה למנוע הפעלת מוניות שירות בתוך ירושלים באה מלמעלה ולא כתוצאה מחוסר ביקוש (ולדעתי יכול להיות להן ביקוש לא רע לאור איכות השירות של אגד, ולא שאני מצדיק אותן).
ברור שזו החלטה ממשלתית
והסיבות שלה הן לא בהכרח טובת הנוסעים...
 

amit1270

New member
השערה שלי שעקב הפקקים הגדולים בעיר
לנהגים פשוט לא משתלם לעמוד בפקק כי אז הם לא מספיקים לעשות די סבבים ע"מ להגיע לרווחיות.
קשה לי להאמין שזה ההסבר.
בשנות ה-60 לא היו פקקים בירושלים, וכבר אז הוחלט שלא יהיו בעיר מוניות שירות. הסיבה לדעתי הרבה יותר קשורה לפוליטיקה ואולי גם לדת (מניעת תחבורה ציבורית כלשהי בשבת, חוץ ממוניות ספיישל שנגדן אין הרבה מה לעשות).
 

down under

New member
קשה לי להאמין שזה ההסבר.
בשנות ה-60 לא היו פקקים בירושלים, וכבר אז הוחלט שלא יהיו בעיר מוניות שירות. הסיבה לדעתי הרבה יותר קשורה לפוליטיקה ואולי גם לדת (מניעת תחבורה ציבורית כלשהי בשבת, חוץ ממוניות ספיישל שנגדן אין הרבה מה לעשות).
כנראה שאתה היחיד שצודק וכל השאר
ממש חרטטו שטויות שאיו להן אפילו קשר קלוש למציאות.
 

קו 415

Active member
קשה לי להאמין שזה ההסבר.
בשנות ה-60 לא היו פקקים בירושלים, וכבר אז הוחלט שלא יהיו בעיר מוניות שירות. הסיבה לדעתי הרבה יותר קשורה לפוליטיקה ואולי גם לדת (מניעת תחבורה ציבורית כלשהי בשבת, חוץ ממוניות ספיישל שנגדן אין הרבה מה לעשות).
מי אמר שזה לא ריווחי
כאשר מחיר נסיעה בודדת מתקרבת ל6.5 שקל, האם אין מישהו שהיה מעדיף לנסוע במונית שירות במחיר מוזל (שקל פחות). האם כאשר רוב האוטובוסים נוסעים דרך רחוב אגריפס (או הרצל), אין אנשים שמעדיפים שיהיה שירות ישיר משכונות צפוניות לדרומיות דרך בגין. מדוע אין קו שמחבר בין גבעה צרפתית לרמות!!! ברור שיש כאן עניינים פוליטיים שעומדים מאחורי זה.
 

846

Active member
קשה לי להאמין שזה ההסבר.
בשנות ה-60 לא היו פקקים בירושלים, וכבר אז הוחלט שלא יהיו בעיר מוניות שירות. הסיבה לדעתי הרבה יותר קשורה לפוליטיקה ואולי גם לדת (מניעת תחבורה ציבורית כלשהי בשבת, חוץ ממוניות ספיישל שנגדן אין הרבה מה לעשות).
בשנות ה 60 לא היו כלכך הרבה מוניות שרות
והשרות שלהן היה ברובו בינעירוני (אני לא יודע מתי החלו לפעול קווים 4, 4 ו 51). "הפריחה" בענף מוניות השרות החל לפני כעשור כששוק המס' ניפרץ ע"י המדינה והונפקו אלפי מס' נוספים (זכויות ציבוריות)כחלק "מרפורמה" בענף המוניות שפגעה בנהגים הוותיקים ובפרנסתם וכולי... (כבר ניכתב בעבר על התהליך). בכל מיקרה אין להשוות את המצב כיום לשנות ה 60.....
 

JayZed

New member
השערה שלי שעקב הפקקים הגדולים בעיר
לנהגים פשוט לא משתלם לעמוד בפקק כי אז הם לא מספיקים לעשות די סבבים ע"מ להגיע לרווחיות.
זה ממש לא נכון, בתל אביב יש הרבה יותר פקקים.
למעט המצב הזמני כרגע, כאשר רחוב יפו סגור אך הרכבת עדיין לא עובדת, בירושלים תמיד היה הרבה יותר חופשי ונוח להתנועע מאשר בתל אביב. זו ממש לא הסיבה, נראה לי שאין מוניות שרות בירושלים פשוט כי משרד התחבורה לא חילק זכיונות שם.
 

amit1270

New member
זה ממש לא נכון, בתל אביב יש הרבה יותר פקקים.
למעט המצב הזמני כרגע, כאשר רחוב יפו סגור אך הרכבת עדיין לא עובדת, בירושלים תמיד היה הרבה יותר חופשי ונוח להתנועע מאשר בתל אביב. זו ממש לא הסיבה, נראה לי שאין מוניות שרות בירושלים פשוט כי משרד התחבורה לא חילק זכיונות שם.
והסיבה פוליטית
מצד אחד עוצמתה של אגד ומצד שני גורמים דתיים שכנראה חששו מחילול שבת המוני.
 

euronitzan

New member
זה ממש לא נכון, בתל אביב יש הרבה יותר פקקים.
למעט המצב הזמני כרגע, כאשר רחוב יפו סגור אך הרכבת עדיין לא עובדת, בירושלים תמיד היה הרבה יותר חופשי ונוח להתנועע מאשר בתל אביב. זו ממש לא הסיבה, נראה לי שאין מוניות שרות בירושלים פשוט כי משרד התחבורה לא חילק זכיונות שם.
אי חלוקת זכיונות אף פעם לא מנעה מהם לפעול
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה