ההלכה והריאליה - מדינת ישראל
עכשיו אתה ברור יותר.
לא, באל"ף רבתי.
לייבוביץ בבקשתו (בדרישתו!) מציבור יראי ה' וחושבי שמו לחוקק חוקים חדשים בנוגע למדינה המתהווה, ביקש ליצור "אלטרנטיבה דתית שלטונית" לזו החילונית. היעדר חקיקה כזו, ויצירת אלטרנטיבה ראויה והולמת, גרמה לו ולשאר תלמידי הרש"ר הירש - שחלקם המזערי כונן את הקיבוץ הדתי (פרופ' גולדמן, פרופ' לוינגר) להזיל נהי ומספד עד שיבה בכך שלא עלה בידם לשכנע את גדולי הדור בעניין זה. העובדה הנכונה שלעצמה כי בסופו של יום יד השלטון החילוני בראשות בן גוריון (בשיתוף פעולה מלא של הציונות הדתית ובשת"פ חלקי ומהוסס של הזרם המרכזי החרדי) גברה, היא לא רלוונטית לכוונתו מלכתחילה (מה שיש עתה נוהגים לכנות בשם ישעיהו א' וישעיהו ב', דבר שאין לו ביסוס ואכמ"ל).
ושאלתי הייתה כמובן על כוונתו הראשונית, מעיקרא, מאי קסבר? אשר אותה הטעים כאמור לעיל (במצבור אשכול זה ושריגיו) ועל כך שאלתי..
עכשיו אתה ברור יותר.
לא, באל"ף רבתי.
לייבוביץ בבקשתו (בדרישתו!) מציבור יראי ה' וחושבי שמו לחוקק חוקים חדשים בנוגע למדינה המתהווה, ביקש ליצור "אלטרנטיבה דתית שלטונית" לזו החילונית. היעדר חקיקה כזו, ויצירת אלטרנטיבה ראויה והולמת, גרמה לו ולשאר תלמידי הרש"ר הירש - שחלקם המזערי כונן את הקיבוץ הדתי (פרופ' גולדמן, פרופ' לוינגר) להזיל נהי ומספד עד שיבה בכך שלא עלה בידם לשכנע את גדולי הדור בעניין זה. העובדה הנכונה שלעצמה כי בסופו של יום יד השלטון החילוני בראשות בן גוריון (בשיתוף פעולה מלא של הציונות הדתית ובשת"פ חלקי ומהוסס של הזרם המרכזי החרדי) גברה, היא לא רלוונטית לכוונתו מלכתחילה (מה שיש עתה נוהגים לכנות בשם ישעיהו א' וישעיהו ב', דבר שאין לו ביסוס ואכמ"ל).
ושאלתי הייתה כמובן על כוונתו הראשונית, מעיקרא, מאי קסבר? אשר אותה הטעים כאמור לעיל (במצבור אשכול זה ושריגיו) ועל כך שאלתי..