שבוע האלבום- Please Please Me

ל נ ו ן

New member
והתרומה שלי

יש לי אוסף נכבד ביותר של תקליטים של הרביעייה (40 ומשהו), רובם במדיה שהיתה כל כך אהובה באותה תקופה וגם היום ... ויניל להקשיב לתקליט הנ"ל בפטיפון , ביחד עם כל השריטות האלמנטריות והקפיצות ההכרחיות זו לטעמי ללא ספק חוויה מרוממת נפש בהרבה מאשר להקשיב לו בגרסתו הדיגיטלית נטולת הרעשים ושאר הבלגנים הכרוכים בחתיכת פלסטיק בגודל של כדורגל...
 

Miss CB

New member
אל תגידו שלא אמרתי... ../images/Emo13.gif

אני מודיעה בזאת שאני עובדת (עוד לא התחלתי כמובן, יש עוד זמן!) על ביקורת לABBEY ROAD, שתפורסם פה בשבוע המתאים לכך! (עוד... 1, 2, 3, הרבה זמן) ולי אישית לא אכפת (להיפך!) שיהיו מספר ביקורות עליו, אבל אם למישו אחר מפריע והוא פשוט חייב להיות היחיד שעושה על האלבום המדהים הזה ביקורת, אז... אני אמרתי קודם
תשלחו לי מסר ונסתדר בנתיים: אחלה ביקורת, שחר!
 

Chocoholic

New member
כבר מההתחלה רואים את הכישרון...

דבר אחד חשוב שלא הוזכר כאן, זה שהאלבום אמנם לא היווה קפיצת מדרגה מוסיקלית, אך השירים שלא יצאו כסינגלים (fillers) הם בעצמם באיכות יחסית גבוהה, בהשוואה ללהקות המתחרות לביטלס (Gerry & The Pacemakers, The Searchers, The Hollies...) באותה תקופה. איכות האלבום אילצה את שאר הלהקות לעלות את הסטנדרט. גם מבחינת המכירות האלבום שבר שיאים בזמן שהוא יצא, שוק הרוק/פופ התבסס על סינגלים ולא על אלבומים, שרוב הנוער לא יכל להרשות מבחינה כלכלית...
 

Tomer 123

New member
קשה להחליט...

קודם כל, זה אלבום מצוין. לא חדשני או מורכב, אבל פשוט אלבום שכיף לשמוע. הביקורת של לנון היתה באמת מעולה, ונהנתי מאוד. ובקשר לפייבוריט שלי...באמת קשה להחליט, יש כאן המון שירים נפלאים, משירים מוכרים כמו "Please, Please Me", "Twist and Shout" ו"I Saw Her Standing There" המעולה (על "Love Me Do" אף פעם לא השתגעתי), ועד לשירים פחות מוכרים אבל לא פחות טובים, כמו "A Taste of Honey", "Do You Want To Know a Secret", "Misery", "Ask Me Why" ו"There's a Place" המדהים.
 

tin ker bell

New member
חחח...אנשים אוהבים לתרגם את זה ל..

"אהביני נא",אין לזה תרגום בדיוק. בכל מקרה,מקווה שעזרתי :)
 

ל נ ו ן

New member
דודו אוואט למתקדמים

לא רק מאמני כדורגל מושיבים שחקנים על הספסל ונותנים להם להביט בעיניים כלות ובפחד מצמרר גוף על השחקן שמשחק בתפקידם, ואולי יהיה זה שיגמור להם את הקריירה באותה קבוצה באיזה מבצע מהסרטים או בהשתטחות התאבדותית במיוחד על כדור שנבעט לכיוונו במהירות מבהילה שיגרום למאמן להעדיף את שירותיו של המחליף על אלה שלו... המאמן במקרה שלנו הוא אחד ג'ורג' מרטין , השחקן הוא לא אחר מאשר רינגו סטאר על המחליף מדבר בהמשך והקבוצה היא לא אחרת מאשר הביטלס במשחקה הידוע love me do ולמי שלא צפה בספורט המפעים הנ"ל באותם הימים , להלן העובדות המפתיעות... במידה ולא ידעתם , המתופף נותן הקצב בשיר love me do בתקליט please please me בתקליטיה שלכם הוא ... לא רינגו סטאר... לאחר כ-15 טייקים מפרכים שהרביעייה (ביחד עם רינגו) ביצעו לשיר love me do ג'ורג' מרטין החליט סוף סוף שהוא מרוצה ... אך מסתבר שלא לחלוטין ... ולאחר כשבוע כשהם חזרו לאולפן להמשך ההקלטות הם גילו שאת מקומו של רינגו על התופים תפס אחד , אנדי וויט... מאחר שרינגו , גם הוא , היה לא אחר מאשר מחליף למתופף הראשון של הלהקה , פיט בסט , החיפושית הרביעית הרגישה (מוכר לך ... דודו) שימיה בלהקה ספורים ביותר... ג'ורג' מרטין החליט להקליט עוד טייק לשיר לאב מי דו והפעם עם המתופף החדש , כאשר רינגו הופקד על מלאכת הנגינה בטמבורין... בסופו של עניין , הגירסה שיצאה על הסינגל המקורי של Love me do היא זו של רינגו ... אבל , מסיבות לא ברורות ג'ורג' מרטין החליט שהגירסה של התקליט (כן , זה שאתם אוחזים כרגע בידכם וממאנים להאמין) תהיה הגירסה בה תופף אנדי וויט... אם אתם בכל זאת רוצים לשים ידכם על הגירסה בה רינגו מופקד על מלאכת התיפוף אתם תאלצו להיכנס למלאכת חיפוש מאומצת ביותר יען כי גירסה זו נמצאת אך ורק על הסינגל המקורי שיצא בבריטניה בשלהי 62 , כל שאר הגרסאות , וכמו שאמרתי , גם זאת של התקליט הן Ringo free... סוף הסיפור כמובן ידוע ולו תוכלו להקשיב בבהירות רבה בשיר The end
 

John LennonS

New member
רגע, אתה רוצה לאמר?

שרינגו לא היה טוב מספיק לדעת מרטין כמתופף? למה בעצם הוא המשיך אם לא היו מרוצים ממנו? ואתה מדבר על השיר The End באלבום אבי רואד? או על אחד אחר שאני לא זיהיתי? ואם מדובר אבי רואד, איך הוא בדיוק מספר את הסיפור?
 
האם הכוונה היא שאנדי וויט...

תופף את the end? אם אני לא טועה ג'ון עבד איתו בimagine, אבל אולי אני טועה.
 

ל נ ו ן

New member
הבנת הנקרא ...

לא , לא זו הכוונה , רינגו תופף את The end ולמעשה , תופף בכל השירים (פרט לlove me do ) אך את הנקודה הזו כבר סקרנו ...
 

ל נ ו ן

New member
לא אני אומר זאת

העובדות הנ"ל אומרות זאת ... אל תשכח שרינגו היה בשר טרי באותה תקופה בלהקה ... בקשר לשאלה השנייה שלך ... נו באמת ... גם קלינגר חשב שאבי נמני מחבל לו בקבוצה והוא בסופו של דבר זה שהביא לו את האליפות וקיבל נשיקה על הפדחת... אתה מכיר The end אחד ?? , אני לא ... ובקשר לסיפור הסיפור , האזן למהלך וסולו התופים ותחזור אלי לביקורת.
 

John LennonS

New member
אני חוזר אלייך חבוב...

טוב, אז דבר ראשון התברר לי ששנינו דיברנו על אותו אחד. למען האמת ברגע הראשון לא הבנתי על איזה The End את מדבר, תהיתי לרגע שאולי אתה מדבר על ההוא של הדלתות, אבל עכשיו הכול ברור... שמעתי, ובכן, האמת שזה אחד הקטעים הכי יפים של הביטלס. ממש מעבר נפלא בין השירים. אני מת עליו, רינגו שם אדיר, מכה ומכניס לכולם. האמת שאחרי נגינה כזו הוא הוכיח כמה הוא שווה. מה אתה אומר? מסכים ג'ון?
 

John LennonS

New member
למען האמת אני לא יודע את התשובה

חיפשתי את התשובה לכך באינטרנט, אבל לא מצאתי משהו שענה לי על השאלה, שאותי מעניינת גם כן. אם אני אמצא את התשובה אני אספר לך... ואם יהיה ההפך אני מקווה לשמוע את הסיפור מפיך...
 

יטבת22

New member
במיוחד לכבוד שבוע האלבום

הקשבתי לאלבום, אחרי הרבה זמן שלא עשיתי את זה. הדבר הכי מעניין שמצאתי הוא שהחתימה על השירים היא "מקרטני-לנון", ולא "לנון-מקרטני". האם עדיין לא נקבע ההסדר המפורסם? אני משערת שאחד מהלנונים שמסתובבים פה יוכל לענות. חוץ מזה, לא הרבה. I saw her standing there הוא לטעמי השיר היחיד שהוא לא טוב "יחסית", הברקה אמיתית בכל קנה מידה. "אנה" ו"טוויסט וצעקה" הם נחמדים, שאר השירים באמת נשמעים כמו פילרים. הדבר שהופך את האלבום למעניין אחרי הכל, הוא שאפשר להרגיש את הקסם האישי שבריאן אפשטיין וג'ורג' מרטין דיברו עליו באנתולוגיה. במיוחד כשמדברים על הביטלס, כשההתפתחות המוזיקלית היתה בקו מקביל לנפילה הגדולה, האלבום הראשון מזכיר יותר מכולם מה זה רוקנרול באמת - ארבעה בחורים צעירים שבאו לעשות כיף.
 

יטבת22

New member
זאת בהחלט זכותך

קיוויתי שתוכל לענות על למה חתום "מקרטני/לנון".
 
למעלה