שבתשתיות - סיור בקו הרכבת לכרמיאל

מצב
הנושא נעול.
לא הייתי שם תקופה ממושכת

מתברר שיש משפחה שלמה של צמתי טמטום בצפון
צומת המוביל, עליו השלום, היה הבכור במשפחה.

ואגב דומני שהבחנתי בשלט שמודיע על עבודות להרחבת כביש 70 בקטע הצפוני והחד-נתיבי שלו. הבחנתי נכון, ויל'?
לא הייתי שם תקופה ממושכת
אבל צחי, רותם או אלעד בוודאי יוכלו לתת דיווח מהשטח.

ואתה כמובן צודק לגבי צומת המוביל. המחלף הנוכחי רק מוכיח איזו איוולת היתה לבנות את הצמתים האלה.
 
מה ההגיון בצמתים האלה? למה עשו את זה?

לא הייתי שם תקופה ממושכת
אבל צחי, רותם או אלעד בוודאי יוכלו לתת דיווח מהשטח.

ואתה כמובן צודק לגבי צומת המוביל. המחלף הנוכחי רק מוכיח איזו איוולת היתה לבנות את הצמתים האלה.
מה ההגיון בצמתים האלה? למה עשו את זה?
עוד נציג מכובד שספק אם ימות בקרוב: צומת נחל חדרה.
 

alantan

New member
בטיחות והספק

מה ההגיון בצמתים האלה? למה עשו את זה?
עוד נציג מכובד שספק אם ימות בקרוב: צומת נחל חדרה.
בטיחות והספק
תצורה כזו של צומת בטיחותית יותר כי משני צדדים חייבים להאט ואי אפשר פשוט להמשיך בנסיעה ישרה באותה מהירות. מי שעובר רמזור באדום לפחות יאלץ להאט מספיק כדי להמנע מתאונה.

כמו כן, פיצול כזה מאפשר הפעלה של שני הרמזורים מהדרכים ה"צדדיות" בו זמנית, כולל פניות שמאלה ובכך מקצרת את המחזור, דבר שמאפשר הספק גבוה יותר.

יתכן גם שהיו מטרות נוספות, כגון תפיסת שטח רחב יותר על ידי הכביש ובכך קביעת עובדות בשטח שנים לפני הקמת המחלף...
 

alantan

New member
הסוג הזה הוא פחות מטומטם ממה שאתה חושב

אמן כן יהי רצון
אחד הצמתים המטומטמים האחרונים מסוג זה שטרם הפכו למחלפים.
מפגע תחבורתי כבר יותר מ-30 שנה.
הסוג הזה הוא פחות מטומטם ממה שאתה חושב
דע שהמבנה הזה של T-כפול בטיחותי הרבה יותר מאשר צומת עם ארבעה צלעות.
 
הוא גם בטיחותי יותר מתהום בלי גשר

הסוג הזה הוא פחות מטומטם ממה שאתה חושב
דע שהמבנה הזה של T-כפול בטיחותי הרבה יותר מאשר צומת עם ארבעה צלעות.
הוא גם בטיחותי יותר מתהום בלי גשר
מה הקשר? היו חייבים להחליף את הצומת המקורי במחלף, שנינו יודעים זאת באותה מידה. במקום הפתרון ההגיוני תקעו את כל הגליל המערבי בפקקים במשך כ-35 שנה (ועוד היד נטויה...)
 

alantan

New member
אבל מה הקשר למה שכתבת? אם לנקות בשיטת הויכוח

הוא גם בטיחותי יותר מתהום בלי גשר
מה הקשר? היו חייבים להחליף את הצומת המקורי במחלף, שנינו יודעים זאת באותה מידה. במקום הפתרון ההגיוני תקעו את כל הגליל המערבי בפקקים במשך כ-35 שנה (ועוד היד נטויה...)
אבל מה הקשר למה שכתבת? אם לנקות בשיטת הויכוח
שהמצאת, גם לא הקימו תחנת ממסר אינטרגלאקטי במקום. גם לא הקימו מונורייל וגם לא הקימו מחלף. אז מה?

זה אומר שהסוג הזה של הצומת הוא מטומטם? לא, זה אומר שצומת כלשהו (שאינו מחלף) אינו מתאים לנפחי התנועה במקום, שזה ממש לא מה שכתבת.
 
ויש לי עוד הצעה בטיחותית בשבילך, אלן

הסוג הזה הוא פחות מטומטם ממה שאתה חושב
דע שהמבנה הזה של T-כפול בטיחותי הרבה יותר מאשר צומת עם ארבעה צלעות.
ויש לי עוד הצעה בטיחותית בשבילך, אלן
תציב 4 מחסומים בדרכים המובילות לצומת אחיהוד ואל תיתן לאף רכב להגיע אליו. אני מבטיח לך שלא תהיה אפילו תאונה אחת בצומת, לעולם! הנה פתרת את בעיית תאונות הדרכים בגליל... זה לא שונה בהרבה מפתרון ה-T הכפול המטומטם של מע"צ הישנה והרעה.
 

בועז ל

New member
=


שבתשתיות - סיור בקו הרכבת לכרמיאל
סופ"ש נעים לששת קוראיי הנאמנים.
עקב ריחוקו, הקו לכרמיאל אינו זוכה למעקב סדיר ותדיר של מדור התשתיות. מדי פעם, בעת טיול לצפון, אני מצליח לחלץ איזושהי תמונה מהפרויקט לאחר ניהול מו"מ מתיש עם המשפחה על הזכות לעצור את הרכב בצדי הדרך.

אבל...! פעם בשנה מתגנבת לה ההזדמנות לקיים סיור מסודר ומתודרך בפרויקט ולשוטט לכל אורכם של 23 הקילומטרים של התוואי. ובכן, ששת קוראיי היקרים: ההזדמנות השנתית הזו הגיעה השבוע וסחבקכם הנאמן טיפס יחד עם מאסטרו הצילום של הפורום, מיסטר רמי'ש, אל הפרויקט הצפוני. בפורטל המערבי של מנהרות גילון פגשנו את קובי (kobiz99), שהעלה כתרומה את רכב השטח שלו לטובת הסיור. תודה רבה, קובי!


לפני שנצא לדרך, אבקש להודות למיכאל דיאמנד, מנהל פרויקט מנהרות גילון מטעם חברת הניהול "אמי מתום". תודה רבה-רבה, מיכאל, על האירוח הלבבי וההסברים המקצועיים.
תודה גדולה למנהל הפרויקט מטעם "אמי מתום", איתמר גליל, שתמיד וגם הפעם, נכון לענות לשאלותיי המטרידות בשעות בלתי שגרתיות.
אחרון חביב - תודה לאבי שמול מ"עושים עניין" - מקצוען היח"צ שאין סיור בצפון בלעדיו.
בתמונת המאסטרו: פנורמי'ש על תחנת אחיהוד.
=

מי שעדיין לא צפה בכתבה המצוינת העוסקת בארגון "אתרא קדישא", מוזמן לקבל מושג כיצד מתנהל ה"עסק". יודגש, כי בפרויקטים ממשלתיים העניין מתנהל באופן שונה. מאחר שאינה גוף סטטוטורי, "אתרא קדישא" אינו גובה "דמי פיקוח" בפרויקטים ממשלתיים, אך נוכחותו בפרויקטי ענק והפתרונות "ההלכתיים" לחומרא שאותם הוא מצליח לכפות, מעניקים לארגון כוח מול הגופים והיזמים הפרטיים.
 

בועז ל

New member
*שאינו

=

מי שעדיין לא צפה בכתבה המצוינת העוסקת בארגון "אתרא קדישא", מוזמן לקבל מושג כיצד מתנהל ה"עסק". יודגש, כי בפרויקטים ממשלתיים העניין מתנהל באופן שונה. מאחר שאינה גוף סטטוטורי, "אתרא קדישא" אינו גובה "דמי פיקוח" בפרויקטים ממשלתיים, אך נוכחותו בפרויקטי ענק והפתרונות "ההלכתיים" לחומרא שאותם הוא מצליח לכפות, מעניקים לארגון כוח מול הגופים והיזמים הפרטיים.
*שאינו
 

בועז ל

New member
עתיד לצד "עבר".

שבתשתיות - סיור בקו הרכבת לכרמיאל
סופ"ש נעים לששת קוראיי הנאמנים.
עקב ריחוקו, הקו לכרמיאל אינו זוכה למעקב סדיר ותדיר של מדור התשתיות. מדי פעם, בעת טיול לצפון, אני מצליח לחלץ איזושהי תמונה מהפרויקט לאחר ניהול מו"מ מתיש עם המשפחה על הזכות לעצור את הרכב בצדי הדרך.

אבל...! פעם בשנה מתגנבת לה ההזדמנות לקיים סיור מסודר ומתודרך בפרויקט ולשוטט לכל אורכם של 23 הקילומטרים של התוואי. ובכן, ששת קוראיי היקרים: ההזדמנות השנתית הזו הגיעה השבוע וסחבקכם הנאמן טיפס יחד עם מאסטרו הצילום של הפורום, מיסטר רמי'ש, אל הפרויקט הצפוני. בפורטל המערבי של מנהרות גילון פגשנו את קובי (kobiz99), שהעלה כתרומה את רכב השטח שלו לטובת הסיור. תודה רבה, קובי!


לפני שנצא לדרך, אבקש להודות למיכאל דיאמנד, מנהל פרויקט מנהרות גילון מטעם חברת הניהול "אמי מתום". תודה רבה-רבה, מיכאל, על האירוח הלבבי וההסברים המקצועיים.
תודה גדולה למנהל הפרויקט מטעם "אמי מתום", איתמר גליל, שתמיד וגם הפעם, נכון לענות לשאלותיי המטרידות בשעות בלתי שגרתיות.
אחרון חביב - תודה לאבי שמול מ"עושים עניין" - מקצוען היח"צ שאין סיור בצפון בלעדיו.
בתמונת המאסטרו: פנורמי'ש על תחנת אחיהוד.
עתיד לצד "עבר".
בהנהלת הפרויקט מדווחים, כי גילוי הקברים והגבהת התוואי שהגיעה בעקבות הגילוי, הביאו לחיסכון בפרויקט עקב ביטול הצורך בהקמת קירות תמך גבוהים (תוכלו להתרשם בתמונות הבאות). גם אם תחשיב זה נכון, כדאי לקחת בחשבון את עבודות העפר הבלתי מבוטלות שתידרשנה להגבהת התוואי ואת "מבנה הטומאה" שבתמונה - מבנה כלל לא זול שעלותו מסתכמת לבטח במספר בן שבע ספרות. ואגב, מי שבעקבות הודעתי הקודמת החליט להתחשב בארגון הקיצוני שאינו גובה "דמי פיקוח" בפרויקטים ממשלתיים, מוטב שיביט היטב-היטב במבנה שבתמונה. לכתבת התחקיר של "וואלה" יש צעד נוסף לצעוד ודי לחכימא ברמיזה.

בתמונה: הכנה לחשמול עתידי בצד ובמחובר למבנה הטומאה. כמה אירוני!
 

liorschwimmer

New member
מטורפים, מדינה של מטורפים

עתיד לצד "עבר".
בהנהלת הפרויקט מדווחים, כי גילוי הקברים והגבהת התוואי שהגיעה בעקבות הגילוי, הביאו לחיסכון בפרויקט עקב ביטול הצורך בהקמת קירות תמך גבוהים (תוכלו להתרשם בתמונות הבאות). גם אם תחשיב זה נכון, כדאי לקחת בחשבון את עבודות העפר הבלתי מבוטלות שתידרשנה להגבהת התוואי ואת "מבנה הטומאה" שבתמונה - מבנה כלל לא זול שעלותו מסתכמת לבטח במספר בן שבע ספרות. ואגב, מי שבעקבות הודעתי הקודמת החליט להתחשב בארגון הקיצוני שאינו גובה "דמי פיקוח" בפרויקטים ממשלתיים, מוטב שיביט היטב-היטב במבנה שבתמונה. לכתבת התחקיר של "וואלה" יש צעד נוסף לצעוד ודי לחכימא ברמיזה.

בתמונה: הכנה לחשמול עתידי בצד ובמחובר למבנה הטומאה. כמה אירוני!
מטורפים, מדינה של מטורפים
אנחנו חיים פה על זמן שאול.
המדינה הזו לא תשרוד כשהיא מנוהלת ע"י כת של פגאנים.
כל השפויים יעזבו והאחרון לא יכבה את האור.
לא מוכן לממן דברים כאלו מכספי המיסים שאני משלם, ואני בטוח ש90% מתושבי המדינה מסכימים איתי.
 
בינתיים אתה גם יודע לריב עם חילונים אחרים

מטורפים, מדינה של מטורפים
אנחנו חיים פה על זמן שאול.
המדינה הזו לא תשרוד כשהיא מנוהלת ע"י כת של פגאנים.
כל השפויים יעזבו והאחרון לא יכבה את האור.
לא מוכן לממן דברים כאלו מכספי המיסים שאני משלם, ואני בטוח ש90% מתושבי המדינה מסכימים איתי.
בינתיים אתה גם יודע לריב עם חילונים אחרים
וזכור לי השרשור בו יצאת נגדי מבלי להכיר אותי. האמן לי שאתה לידי דתי....אין חילוני יותר קיצוני ממני בארץ הזו ! הפאשיסטים הם דוסאלך לעומת הדעות שלי....
לא אומר לך כאן מה אני חושב על דת אך שנה דרכיך למען תוכל לשתף את החילונים הפאנטים בחילוניות שלהם ברעיונות שלך, אז לפני שאתה מעביר כאן ביקורת, דאג לשפר את יחסייך איתי ועם חילונים אחרים כאן. שיהיה לך כריסטמס שמח הערב.
 

liorschwimmer

New member
לא ברור

בינתיים אתה גם יודע לריב עם חילונים אחרים
וזכור לי השרשור בו יצאת נגדי מבלי להכיר אותי. האמן לי שאתה לידי דתי....אין חילוני יותר קיצוני ממני בארץ הזו ! הפאשיסטים הם דוסאלך לעומת הדעות שלי....
לא אומר לך כאן מה אני חושב על דת אך שנה דרכיך למען תוכל לשתף את החילונים הפאנטים בחילוניות שלהם ברעיונות שלך, אז לפני שאתה מעביר כאן ביקורת, דאג לשפר את יחסייך איתי ועם חילונים אחרים כאן. שיהיה לך כריסטמס שמח הערב.
לא ברור
לא מבין למה אתה מתכוון.
התגובה לא היתה ספציפית אליך אלה אל כל מי שקורא את הפורום.
אני מצפה לתגובות ענייניות, לא ברור למה הכוונה: ״שנה דרכיך״.
לא יודע באיזה שרשור יצאתי נגדך או נגד מישהו מהפורום.
אם כבר, חברה מהפורום התלהמו נגדי ועדיין מתלהמים ולא מגיבים עניינית.
 
והח'ברה האלה צודקים פעם אחר פעם

לא ברור
לא מבין למה אתה מתכוון.
התגובה לא היתה ספציפית אליך אלה אל כל מי שקורא את הפורום.
אני מצפה לתגובות ענייניות, לא ברור למה הכוונה: ״שנה דרכיך״.
לא יודע באיזה שרשור יצאתי נגדך או נגד מישהו מהפורום.
אם כבר, חברה מהפורום התלהמו נגדי ועדיין מתלהמים ולא מגיבים עניינית.
והח'ברה האלה צודקים פעם אחר פעם
כי צורת הכתיבה שלך עוקצנית כלפי חברים כאן וחלקם דרך-אגב חילונים מאוד, יותר ממך, והיו כבר מס' פעמים שמבחינת דעות רציתי להצדיק דברים שכתבת בשרשורים שונים אך אותו שרשור בו כתבת נגדי מנע את ההצדקות. תמיד תחשוב 50 צעדים קדימה. תגובות ענייניות? ענין פרטני לכל אחד. מה שבשבילך עשוי להיות ענייני - עשוי להיות חסר טעם לגולש אחר.
זה כמו שבמקרה שלי, נוסעים ברכבת מעניינים לי את התחת. מה שמעניין אותי הוא מנוע הקטר, דגם הקטר, דגם הקרון תוך שימת דגש על היבטים טכניים. כל השאר - מי נסע, לאן נסע, מתי נסע - זניח בשבילי וחסר כל ערך. (אותו כנ"ל בנושא אוטובוסים).
 

liorschwimmer

New member
"אותו שרשור בו כתבת נגדי מנע את ההצדקות"

והח'ברה האלה צודקים פעם אחר פעם
כי צורת הכתיבה שלך עוקצנית כלפי חברים כאן וחלקם דרך-אגב חילונים מאוד, יותר ממך, והיו כבר מס' פעמים שמבחינת דעות רציתי להצדיק דברים שכתבת בשרשורים שונים אך אותו שרשור בו כתבת נגדי מנע את ההצדקות. תמיד תחשוב 50 צעדים קדימה. תגובות ענייניות? ענין פרטני לכל אחד. מה שבשבילך עשוי להיות ענייני - עשוי להיות חסר טעם לגולש אחר.
זה כמו שבמקרה שלי, נוסעים ברכבת מעניינים לי את התחת. מה שמעניין אותי הוא מנוע הקטר, דגם הקטר, דגם הקרון תוך שימת דגש על היבטים טכניים. כל השאר - מי נסע, לאן נסע, מתי נסע - זניח בשבילי וחסר כל ערך. (אותו כנ"ל בנושא אוטובוסים).
"אותו שרשור בו כתבת נגדי מנע את ההצדקות"
מבקש ציטוט של משפט שאמרתי אישית נגדך.
לא זכור לי משפט אחד אישי נגד מישהו בפורום.
 
חפש בארכיון הפורום מהשנה האחרונה.

"אותו שרשור בו כתבת נגדי מנע את ההצדקות"
מבקש ציטוט של משפט שאמרתי אישית נגדך.
לא זכור לי משפט אחד אישי נגד מישהו בפורום.
חפש בארכיון הפורום מהשנה האחרונה.
אני בטח לא עובד אצלך ולא מוכן לחפש בשבילך דבר.
נ-ק-ו-ד-ה !
 

בועז ל

New member
הבשורה הנעימה: תחנת אחיהוד יוצאת לדרך

שבתשתיות - סיור בקו הרכבת לכרמיאל
סופ"ש נעים לששת קוראיי הנאמנים.
עקב ריחוקו, הקו לכרמיאל אינו זוכה למעקב סדיר ותדיר של מדור התשתיות. מדי פעם, בעת טיול לצפון, אני מצליח לחלץ איזושהי תמונה מהפרויקט לאחר ניהול מו"מ מתיש עם המשפחה על הזכות לעצור את הרכב בצדי הדרך.

אבל...! פעם בשנה מתגנבת לה ההזדמנות לקיים סיור מסודר ומתודרך בפרויקט ולשוטט לכל אורכם של 23 הקילומטרים של התוואי. ובכן, ששת קוראיי היקרים: ההזדמנות השנתית הזו הגיעה השבוע וסחבקכם הנאמן טיפס יחד עם מאסטרו הצילום של הפורום, מיסטר רמי'ש, אל הפרויקט הצפוני. בפורטל המערבי של מנהרות גילון פגשנו את קובי (kobiz99), שהעלה כתרומה את רכב השטח שלו לטובת הסיור. תודה רבה, קובי!


לפני שנצא לדרך, אבקש להודות למיכאל דיאמנד, מנהל פרויקט מנהרות גילון מטעם חברת הניהול "אמי מתום". תודה רבה-רבה, מיכאל, על האירוח הלבבי וההסברים המקצועיים.
תודה גדולה למנהל הפרויקט מטעם "אמי מתום", איתמר גליל, שתמיד וגם הפעם, נכון לענות לשאלותיי המטרידות בשעות בלתי שגרתיות.
אחרון חביב - תודה לאבי שמול מ"עושים עניין" - מקצוען היח"צ שאין סיור בצפון בלעדיו.
בתמונת המאסטרו: פנורמי'ש על תחנת אחיהוד.
הבשורה הנעימה: תחנת אחיהוד יוצאת לדרך
הליך היתר הבנייה של תחנת אחיהוד הואיל "בטובו" לייצר כאב ראש לא קטן להנהלת הפרויקט בעניין אגרות הביוב של המבנה. כעת, לאחר שהושגו הסכמות עקרוניות בסוגיה זו, אין מניעה להתחיל בהקמתה של התחנה. ואכן, מעבר להקמת הרציפים שידעתי על קיומם, היה מעודד ומפתיע לראות גם את תחילת הקמתו של מבנה התחנה.

בתמונה: תחנת אחיהוד ומאחוריה אזור התעשייה בר-לב.
 

בועז ל

New member
מיקומה של תחנת אחיהוד.

שבתשתיות - סיור בקו הרכבת לכרמיאל
סופ"ש נעים לששת קוראיי הנאמנים.
עקב ריחוקו, הקו לכרמיאל אינו זוכה למעקב סדיר ותדיר של מדור התשתיות. מדי פעם, בעת טיול לצפון, אני מצליח לחלץ איזושהי תמונה מהפרויקט לאחר ניהול מו"מ מתיש עם המשפחה על הזכות לעצור את הרכב בצדי הדרך.

אבל...! פעם בשנה מתגנבת לה ההזדמנות לקיים סיור מסודר ומתודרך בפרויקט ולשוטט לכל אורכם של 23 הקילומטרים של התוואי. ובכן, ששת קוראיי היקרים: ההזדמנות השנתית הזו הגיעה השבוע וסחבקכם הנאמן טיפס יחד עם מאסטרו הצילום של הפורום, מיסטר רמי'ש, אל הפרויקט הצפוני. בפורטל המערבי של מנהרות גילון פגשנו את קובי (kobiz99), שהעלה כתרומה את רכב השטח שלו לטובת הסיור. תודה רבה, קובי!


לפני שנצא לדרך, אבקש להודות למיכאל דיאמנד, מנהל פרויקט מנהרות גילון מטעם חברת הניהול "אמי מתום". תודה רבה-רבה, מיכאל, על האירוח הלבבי וההסברים המקצועיים.
תודה גדולה למנהל הפרויקט מטעם "אמי מתום", איתמר גליל, שתמיד וגם הפעם, נכון לענות לשאלותיי המטרידות בשעות בלתי שגרתיות.
אחרון חביב - תודה לאבי שמול מ"עושים עניין" - מקצוען היח"צ שאין סיור בצפון בלעדיו.
בתמונת המאסטרו: פנורמי'ש על תחנת אחיהוד.
מיקומה של תחנת אחיהוד.
כזכור, בשלבי התכנון המוקדמים התברר שתוואי כביש 85 מהווה מכשול לתוואי הרכבת המיושר. אי לכך, בוצעה העתקה של הכביש מצומת יאסיף והלאה לכיוון מזרח. בשטח שהתפנה נוצרה רצועה רחבה דיה ע"מ למקם את מבנה התחנה יחד עם רציפיה. ההחלטה למקם את התחנה על רצועת הכביש שהתפנתה חסכה למתכננים כאב ראש סטטוטורי והנדסי משמעותיים: הן מבנה התחנה והן דרך הגישה הקצרה מהכניסה לאזוה"ת, ממוקמים על רצועת הכביש של "נתיבי ישראל" וכך הכול נשאר במשפחה.

בתמונה: "שער הגיא" הצפוני. דומה, לא?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה