שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.

מצב
הנושא נעול.

stratomaximus

New member
לרחוב יפו בלבד, או ממש לתוך המרכזית?

המעבר התת"ק לרחוב יפו.
הרבה יותר נקי ומסודר מביקורי הקודם כאן. קולקציית ההלבשה וההנעלה ששהתה כאן, נעלמה ואיתה כל הפועלים.
לרחוב יפו בלבד, או ממש לתוך המרכזית?
זה די מתבקש לבנות כניסה תת קרקעית מתוך מבנה התחנה המרכזית - התגשמות חזון ה- HUB התחבורתי של ירושלים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
המעבר התת"ק

לרחוב יפו בלבד, או ממש לתוך המרכזית?
זה די מתבקש לבנות כניסה תת קרקעית מתוך מבנה התחנה המרכזית - התגשמות חזון ה- HUB התחבורתי של ירושלים.
המעבר התת"ק
אכן מתחבר לת"מ. נקווה שיפתחו אותו.
 
אכן קיים

לרחוב יפו בלבד, או ממש לתוך המרכזית?
זה די מתבקש לבנות כניסה תת קרקעית מתוך מבנה התחנה המרכזית - התגשמות חזון ה- HUB התחבורתי של ירושלים.
אכן קיים
המעבר קיים והספיק להיות בשימוש זמן קצר, יש אפילו דרגנועים שמובילים אליו מהתחנה המרכזית (שמאלה ושמאלה מהכניסה לתחנה).
 


נקווה רק שהריח לא יישמר

היה מסריח.

מה שבטוח יורגש זה המעבר החד בין אולמות ומעברים רחבי ידיים למנהרונת הנמוכה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
ניקיון יפה עשו שם.

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
ניקיון יפה עשו שם.
ויש עוד משהו מעניין שייתכן ויתחיל השנה: הקמת מבנה עליון בקטע מחלף ענבה-גשר 6.
 

בועז ל

New member
ותארו לכם

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
ותארו לכם
שהיינו אמורים להיכנס למפלס הוואלידטורים דרך מדרגות העץ שבתמונה. טוב, אז מכאן הצלחנו להתחמק, אבל מטבילה הגונה שציפתה לנו בהמשך - לא ממש.
בתמונה: הפינה הדרום-מערבית של המתחם. פתח נוסף של מעלית נכים מופיע כאן.
 

בועז ל

New member
****

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
****
 

בועז ל

New member
מדרגות למעבר התת"ק של שד' שזר.

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
מדרגות למעבר התת"ק של שד' שזר.
איך לא חשבו על גונדולה, הא?
 

בועז ל

New member
פינוי שדה המוקשים.

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
פינוי שדה המוקשים.
זקני תחנת האומה (זה אני, זה אני!
) יודעים לספר על הרחבה הזאת שהייתה פעם שדה מוקשים של חומרי ופסולת בניין.
 

בועז ל

New member
המעברים התת"ק. האם ייפתחו?

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
המעברים התת"ק. האם ייפתחו?
פתחי המעברים התת"ק לרחובות יפו ושז"ר הם אופציה לכניסות נוספות לתחנה. האם אכן ייפתחו? הדבר תלוי בין היתר גם בעיריית ירושלים.
 

בועז ל

New member
מפלס הוואלידאטורים.

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
מפלס הוואלידאטורים.
לא המפלס הכי גדול בתחנה, אבל עדיין גדול דיו.
 

בועז ל

New member
מפלס אולם הנוסעים.

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
מפלס אולם הנוסעים.
בתמונה הבאה כבר נשהה בו. בינתיים, מבט ממפלס הוואלידטורים אל המפלס הענק של אולם הנוסעים.
 
תודה, חיכיתי לשבתשתיות!

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
תודה, חיכיתי לשבתשתיות!
 

בועז ל

New member
מדרגות החירום

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
מדרגות החירום
מתחילות ממפלס הרחוב, יורדות שמונה מטרים למפלס הוואלידאטורים ושמונה מטרים נוספים למפלס אולם הנוסעים. המדרגות מצויות בתוך הקיר הקשתי שבתמונה.
 

בועז ל

New member
במפלס אולם הנוסעים.

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
במפלס אולם הנוסעים.
מפלס זה מרכז אליו כמה מהאלמנטים היותר מעניינים שיש לתחנת האומה להציע: דרגנועי ה-X, מעליות מהירות לאולם הנוסעים התחתון/רציפים, גישה לפי הדרגנועים האלכסוני, שטחי מסחר. בתמונה המצורפת ניתן לראות את הנישה הרחבה של אחד מדרגנועי ה-X ואת המגרעת בבטון של דרגנוע זה (בצד ימין עליון).
 

בועז ל

New member
ענייני אוריינטציה

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
ענייני אוריינטציה
קצהו של מבנה התחנה המרכזית, שניבט בחלק השמאלי העליון של התמונה, יחד עם פתח הגישה לפיר הדרגנועים (מגודר בקרשים), מעניקים לנו תחושת כיוון ביחס למיקומם של רציפי התחנה העמוקים. עמוד הבטון הגלילי שמימין מסתיר פתח נוסף של מעלית ממפלס הוואלידאטורים למפלס אולם הנוסעים. קשת הבטון של מפלס הוואלידאטורים משווה מראה אלגנטי משהו למפלצת הבטון. בעתיד, כאשר תיפתח התחנה, ניתן לדמיין כיצד ייראה מראה זה של הקשת ממפלס אולם הנוסעים.
 

בועז ל

New member
"בית המקדש" הרכבתי

שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
"בית המקדש" הרכבתי
עמודי בית המקדש בתחנת האומה. נו טוב, זה מה שמזכירים לי העמודים האלו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה