פתחי המעליות לרציפים.
בקצה המערבי של אולם הנוסעים (טוב, לא בדיוק קצה, שכן, מאחוריו מסתתרים עוד אי-אילו חדרים ומחילות) מצויים שלושת הפתחים של מעליות הנוסעים. מעליות אלו מובילות את הנוסעים עד לפתחו של הקונקורס (אולם G) - אולם הנוסעים עובר מעט מעל הרציפים וביניהם. משמעות הדבר שאנו נמצאים מעל דופן הפיר העגול והענק של התחנה.
פתחי המעליות לרציפים.שבתשתיות - תמונות מתחנת האומה.
מופע הגשם האחרון בירושלים השלים את ניקיונה של תחנת האומה לקראת סדר פסח וכניסתו של קבלן המערכות. "רמט", שביצעה את שלד התחנה, עזבה את האתר והותירה אחריה קבלן איטום שמבצע תיקונים אחרונים. במתחם התחנה שורר שקט לא אופייני ורק קולות עמומים של מנועים וציוד הנדסי עולים מעת לעת מרציפי התחנה דרך פיר המעליות לגובה הקרקע. קבלן המערכות עדיין אינו בשטח. שליחים בודדים מטעמו עדיין בודקים את המבנה ומכינים את תכנית העבודה שככל הנראה תכלול בשלבים הראשונים את עבודות החשמל. לקבלן המערכות צפויה עבודה רבה שעתידה להתפרש ע"פ תקופה ארוכה. שנת 2014, כפי שמתבטאת בתכנית העבודה של הפרויקט ותחנת האומה בפרט, צפויה להיות שנה מעניינת במיוחד. כרייתה של מנהרה 3 עתידה להסתיים ע"פ התחזית אי-שם בין אוגוסט לאוקטובר, צפויה השלמת מנהרות הקישור במנהרה מס' 1 כבר בחודשים הקרובים, גשר 10 ייכנס לשלב שיטת ביצוע היציקה המאוזנת, שלב המילוי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2 עתיד להסתיים ועוד עניינים שאפרט בהמשך ובמהלך השבועות הבאים.
אוקיי, אז הגשם שטף עבורנו את התחנה ואנו נשטוף את העיניים במראות התחנה, שכבר אין צורך לבארם. נצא לדרך עם תמונת המדרגות והדרגנועים העתידיים שמגיעים ממפלס הרחוב.
בקצה המערבי של אולם הנוסעים (טוב, לא בדיוק קצה, שכן, מאחוריו מסתתרים עוד אי-אילו חדרים ומחילות) מצויים שלושת הפתחים של מעליות הנוסעים. מעליות אלו מובילות את הנוסעים עד לפתחו של הקונקורס (אולם G) - אולם הנוסעים עובר מעט מעל הרציפים וביניהם. משמעות הדבר שאנו נמצאים מעל דופן הפיר העגול והענק של התחנה.