שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
סיור במנהרות גילון

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כפי שבוודאי שמתם לב, מאז סיור הפורום במנהרה 4 כמעט ולא הועלתה שום סקירת עומק לפרויקט ספציפי. כשזה קורה, הסיבה לכך היא בד"כ עצלותו של מי שאמון על המדור השבועי (מעניין מי זה
), או נסיבות מקלות כגון: המתנה להבשלתם של פרויקטים ושלבי ביצוע בפרויקטים מתנהלים. ובכן, כנגד הסטטיסטיקה המאפיינת מצבים מעין זה, הפעם דווקא הסיבה השנייה היא זו הרלוונטית. אי לכך, המדור השבועי עומד לפתח קלילות-מה ולדלג ברפרוף מעל מספר אתרי עבודה, תוך שהוא מביא עדכונים קצרים מהפרויקטים השונים.
אבל...! מעבר להמתנה להגברת הקצב/התחלת פרויקטים (הפרדות מפלסיות 208, 224), דומני שההודעות החשובות הבאות עשויות לעניין את ששת קוראיי. טוב, אז לפני שאגש לפרק ההודעות, אותן אשלב במהלך השרשור, אספר כי צפוייים לנו דילוגים מהירים לרמלה, קריית גת, כביש 1 וכמובן: A1.

בתמונה מהיום: גשר מוצא.
סיור במנהרות גילון
הקו לכרמיאל, כמו מסילת העמק, אינו זוכה למעקב "תקני" בפורום ומצריך היערכות מיוחדת. למרות ריחוקו של הפרויקט מסביבתי "הטבעית", החלטתי להיענות להזמנת הנהלת הפרויקט ולתעד את התקדמות העבודות במנהרות גילון ולאורך תוואי הקו. סיור מודרך ומצומצם במשתתפיו ייערך בחודש זה.
צחי: הנך מוזמן להשלים את "חובך" למערכת.
צור קשר.
 

בועז ל

New member
A1: מגרש אחסון הסגמנטים - עד אפס מקום

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כפי שבוודאי שמתם לב, מאז סיור הפורום במנהרה 4 כמעט ולא הועלתה שום סקירת עומק לפרויקט ספציפי. כשזה קורה, הסיבה לכך היא בד"כ עצלותו של מי שאמון על המדור השבועי (מעניין מי זה
), או נסיבות מקלות כגון: המתנה להבשלתם של פרויקטים ושלבי ביצוע בפרויקטים מתנהלים. ובכן, כנגד הסטטיסטיקה המאפיינת מצבים מעין זה, הפעם דווקא הסיבה השנייה היא זו הרלוונטית. אי לכך, המדור השבועי עומד לפתח קלילות-מה ולדלג ברפרוף מעל מספר אתרי עבודה, תוך שהוא מביא עדכונים קצרים מהפרויקטים השונים.
אבל...! מעבר להמתנה להגברת הקצב/התחלת פרויקטים (הפרדות מפלסיות 208, 224), דומני שההודעות החשובות הבאות עשויות לעניין את ששת קוראיי. טוב, אז לפני שאגש לפרק ההודעות, אותן אשלב במהלך השרשור, אספר כי צפוייים לנו דילוגים מהירים לרמלה, קריית גת, כביש 1 וכמובן: A1.

בתמונה מהיום: גשר מוצא.
A1: מגרש אחסון הסגמנטים - עד אפס מקום
במהלך עבודתן של מכונות ה-TBM על מנהרה 3, הושבתו המכונות מס' פעמים. מאידך, מפעל ייצור הסגמנטים המשיך בעבודתו ללא תקלות וזו התוצאה: כל פינה במגרש הענק ומחוצה לו, מאוכלסת בסגמנטים טריים היישר מן הטאבון.
 

בועז ל

New member
"סוגרים את המפעל"

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כפי שבוודאי שמתם לב, מאז סיור הפורום במנהרה 4 כמעט ולא הועלתה שום סקירת עומק לפרויקט ספציפי. כשזה קורה, הסיבה לכך היא בד"כ עצלותו של מי שאמון על המדור השבועי (מעניין מי זה
), או נסיבות מקלות כגון: המתנה להבשלתם של פרויקטים ושלבי ביצוע בפרויקטים מתנהלים. ובכן, כנגד הסטטיסטיקה המאפיינת מצבים מעין זה, הפעם דווקא הסיבה השנייה היא זו הרלוונטית. אי לכך, המדור השבועי עומד לפתח קלילות-מה ולדלג ברפרוף מעל מספר אתרי עבודה, תוך שהוא מביא עדכונים קצרים מהפרויקטים השונים.
אבל...! מעבר להמתנה להגברת הקצב/התחלת פרויקטים (הפרדות מפלסיות 208, 224), דומני שההודעות החשובות הבאות עשויות לעניין את ששת קוראיי. טוב, אז לפני שאגש לפרק ההודעות, אותן אשלב במהלך השרשור, אספר כי צפוייים לנו דילוגים מהירים לרמלה, קריית גת, כביש 1 וכמובן: A1.

בתמונה מהיום: גשר מוצא.
"סוגרים את המפעל"
כ-2500 טבעות (רינגים) סגמנטים מסוגלים לקלוט מגרש האחסון של "שפיר" וסביבתו. רוחבו של כל רינג 1.6 מ'. חישוב פשוט מראה שכמות זו מספיקה לכריית שני ק"מ בכל אחת ממנהרות ה-TBM. נתוני הכרייה השבוע הגיעו ל-8.7 ק"מ במנהרה הצפונית לעומת 8.5 ק"מ בדרומית. אם נוסיף לנתונים אלה את 840 המטרים של כריית צד מזרח, המשמעות ברורה: ימיו של המפעל הענק קרבים לקצם. ואכן, מפעל הסגמנטים אמור להיסגר עד סוף החודש וזו אחת הפעמים הבודדות שדווקא כיף לראות מפעל סגור.
האם לזה התכוונת, מיכה שטרית?


את התמונה הקטנתי רק במעט, ע"מ שנוכל להבחין בשופל שעוסק במלאכת השיקום הנופי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2.
 

אלון ל 2

New member
אני מניח שהדיווח הבא שלך על נתוני הכרייה

"סוגרים את המפעל"
כ-2500 טבעות (רינגים) סגמנטים מסוגלים לקלוט מגרש האחסון של "שפיר" וסביבתו. רוחבו של כל רינג 1.6 מ'. חישוב פשוט מראה שכמות זו מספיקה לכריית שני ק"מ בכל אחת ממנהרות ה-TBM. נתוני הכרייה השבוע הגיעו ל-8.7 ק"מ במנהרה הצפונית לעומת 8.5 ק"מ בדרומית. אם נוסיף לנתונים אלה את 840 המטרים של כריית צד מזרח, המשמעות ברורה: ימיו של המפעל הענק קרבים לקצם. ואכן, מפעל הסגמנטים אמור להיסגר עד סוף החודש וזו אחת הפעמים הבודדות שדווקא כיף לראות מפעל סגור.
האם לזה התכוונת, מיכה שטרית?


את התמונה הקטנתי רק במעט, ע"מ שנוכל להבחין בשופל שעוסק במלאכת השיקום הנופי של קטע ה-cut&cover של מנהרה 2.
אני מניח שהדיווח הבא שלך על נתוני הכרייה
יסכם מס' דו-ספרתי של ק"מ של כרייה מצטברת (לפחות בצפונית).

לפי חישוב פשוט של 800 מ' לחודש אזי שפריצת המנהרה הראשונה באוגוסט הינה אפשרית בהחלט (בתנאי שלא יהיו עיכובים לא צפוים).
 

בועז ל

New member
אוי ואבוי, אלון! ששת הקוראים שלי יפטרו אותי

אני מניח שהדיווח הבא שלך על נתוני הכרייה
יסכם מס' דו-ספרתי של ק"מ של כרייה מצטברת (לפחות בצפונית).

לפי חישוב פשוט של 800 מ' לחודש אזי שפריצת המנהרה הראשונה באוגוסט הינה אפשרית בהחלט (בתנאי שלא יהיו עיכובים לא צפוים).
אוי ואבוי, אלון! ששת הקוראים שלי יפטרו אותי
אם נתוני הכרייה הבאים יפורסמו רק בהגעה לקילומטראז' דו-ספרתי.

וביחס לסיום הכריייה, הערה קטנה ברשותך: חדש אוגוסט אינו ריאלי. קצב הכרייה עומד על 500-550 מ' לחודש בממוצע. קח בחשבון שמעת לעת נעצרת הכרייה לצורך הארכת המסוע, ובנוסף, מדי פעם מתרחשות תקלות שגורמות להשבתת המכונות.
 

בועז ל

New member
*חודש אוגוסט

אוי ואבוי, אלון! ששת הקוראים שלי יפטרו אותי
אם נתוני הכרייה הבאים יפורסמו רק בהגעה לקילומטראז' דו-ספרתי.

וביחס לסיום הכריייה, הערה קטנה ברשותך: חדש אוגוסט אינו ריאלי. קצב הכרייה עומד על 500-550 מ' לחודש בממוצע. קח בחשבון שמעת לעת נעצרת הכרייה לצורך הארכת המסוע, ובנוסף, מדי פעם מתרחשות תקלות שגורמות להשבתת המכונות.
*חודש אוגוסט
האם אני היחיד שתפוז מפלח לו אותיות?
 

בועז ל

New member
"ראש פטיש" בגשר 10

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כפי שבוודאי שמתם לב, מאז סיור הפורום במנהרה 4 כמעט ולא הועלתה שום סקירת עומק לפרויקט ספציפי. כשזה קורה, הסיבה לכך היא בד"כ עצלותו של מי שאמון על המדור השבועי (מעניין מי זה
), או נסיבות מקלות כגון: המתנה להבשלתם של פרויקטים ושלבי ביצוע בפרויקטים מתנהלים. ובכן, כנגד הסטטיסטיקה המאפיינת מצבים מעין זה, הפעם דווקא הסיבה השנייה היא זו הרלוונטית. אי לכך, המדור השבועי עומד לפתח קלילות-מה ולדלג ברפרוף מעל מספר אתרי עבודה, תוך שהוא מביא עדכונים קצרים מהפרויקטים השונים.
אבל...! מעבר להמתנה להגברת הקצב/התחלת פרויקטים (הפרדות מפלסיות 208, 224), דומני שההודעות החשובות הבאות עשויות לעניין את ששת קוראיי. טוב, אז לפני שאגש לפרק ההודעות, אותן אשלב במהלך השרשור, אספר כי צפוייים לנו דילוגים מהירים לרמלה, קריית גת, כביש 1 וכמובן: A1.

בתמונה מהיום: גשר מוצא.
"ראש פטיש" בגשר 10
בניצב 6 הולך ומושלם ראש הפטיש, שמקבל את צורתו הסופית. ראשי פטיש נוספים מוקמים בניצבים 8 ו-9.
 
שני ראשי פטיש

"ראש פטיש" בגשר 10
בניצב 6 הולך ומושלם ראש הפטיש, שמקבל את צורתו הסופית. ראשי פטיש נוספים מוקמים בניצבים 8 ו-9.
שני ראשי פטיש
התוכנית של הגשר הזה מאוד מיוחדת, שני גשרים שבנויים על אותם ניצבים לאורך רוב הגשר ובשלב מסויים מתפצלים לפני הכניסה למנהרה 3A
 

בועז ל

New member
'הפרעות הגדילה' של ניצב 5

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כפי שבוודאי שמתם לב, מאז סיור הפורום במנהרה 4 כמעט ולא הועלתה שום סקירת עומק לפרויקט ספציפי. כשזה קורה, הסיבה לכך היא בד"כ עצלותו של מי שאמון על המדור השבועי (מעניין מי זה
), או נסיבות מקלות כגון: המתנה להבשלתם של פרויקטים ושלבי ביצוע בפרויקטים מתנהלים. ובכן, כנגד הסטטיסטיקה המאפיינת מצבים מעין זה, הפעם דווקא הסיבה השנייה היא זו הרלוונטית. אי לכך, המדור השבועי עומד לפתח קלילות-מה ולדלג ברפרוף מעל מספר אתרי עבודה, תוך שהוא מביא עדכונים קצרים מהפרויקטים השונים.
אבל...! מעבר להמתנה להגברת הקצב/התחלת פרויקטים (הפרדות מפלסיות 208, 224), דומני שההודעות החשובות הבאות עשויות לעניין את ששת קוראיי. טוב, אז לפני שאגש לפרק ההודעות, אותן אשלב במהלך השרשור, אספר כי צפוייים לנו דילוגים מהירים לרמלה, קריית גת, כביש 1 וכמובן: A1.

בתמונה מהיום: גשר מוצא.
'הפרעות הגדילה' של ניצב 5
נעלמו כלא היו. הניצב שנולד בחודש העשירי, מצמצם פערים, ובלי עין הרע, מתקרב לשיא גובהו המתוכנן.
 

בועז ל

New member
עוזבים את גשר 10

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כפי שבוודאי שמתם לב, מאז סיור הפורום במנהרה 4 כמעט ולא הועלתה שום סקירת עומק לפרויקט ספציפי. כשזה קורה, הסיבה לכך היא בד"כ עצלותו של מי שאמון על המדור השבועי (מעניין מי זה
), או נסיבות מקלות כגון: המתנה להבשלתם של פרויקטים ושלבי ביצוע בפרויקטים מתנהלים. ובכן, כנגד הסטטיסטיקה המאפיינת מצבים מעין זה, הפעם דווקא הסיבה השנייה היא זו הרלוונטית. אי לכך, המדור השבועי עומד לפתח קלילות-מה ולדלג ברפרוף מעל מספר אתרי עבודה, תוך שהוא מביא עדכונים קצרים מהפרויקטים השונים.
אבל...! מעבר להמתנה להגברת הקצב/התחלת פרויקטים (הפרדות מפלסיות 208, 224), דומני שההודעות החשובות הבאות עשויות לעניין את ששת קוראיי. טוב, אז לפני שאגש לפרק ההודעות, אותן אשלב במהלך השרשור, אספר כי צפוייים לנו דילוגים מהירים לרמלה, קריית גת, כביש 1 וכמובן: A1.

בתמונה מהיום: גשר מוצא.
עוזבים את גשר 10
ומבחינים בחלקים נוספים של אף הדחיקה שהועברו לקרבת מנהרה 3A. ניצב 5, שאמור להשתתף בתהליך הדחיקה, מזדרז להתכונן לאירוע.
 

בועז ל

New member
Ramla mi vida

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כפי שבוודאי שמתם לב, מאז סיור הפורום במנהרה 4 כמעט ולא הועלתה שום סקירת עומק לפרויקט ספציפי. כשזה קורה, הסיבה לכך היא בד"כ עצלותו של מי שאמון על המדור השבועי (מעניין מי זה
), או נסיבות מקלות כגון: המתנה להבשלתם של פרויקטים ושלבי ביצוע בפרויקטים מתנהלים. ובכן, כנגד הסטטיסטיקה המאפיינת מצבים מעין זה, הפעם דווקא הסיבה השנייה היא זו הרלוונטית. אי לכך, המדור השבועי עומד לפתח קלילות-מה ולדלג ברפרוף מעל מספר אתרי עבודה, תוך שהוא מביא עדכונים קצרים מהפרויקטים השונים.
אבל...! מעבר להמתנה להגברת הקצב/התחלת פרויקטים (הפרדות מפלסיות 208, 224), דומני שההודעות החשובות הבאות עשויות לעניין את ששת קוראיי. טוב, אז לפני שאגש לפרק ההודעות, אותן אשלב במהלך השרשור, אספר כי צפוייים לנו דילוגים מהירים לרמלה, קריית גת, כביש 1 וכמובן: A1.

בתמונה מהיום: גשר מוצא.
Ramla mi vida
פרק נוסף בסדרת המופת יוצא לדרך. והפעם מדובר בפרק אופטימי, שמגיע לאחר סדרה של פרקים עקובים מדם להם הורגלנו. כעת אפשר להכריז רשמית על תחילתן של עבודות ההקמה של הפרדה מפלסית 208. כזכור, בעבודות המקדימות לביצוע ההפרדה הוקם מעקף כביש ומפגש 208 הוסט כמה עשרות מטרים צפונה, לקרבת תחנת לוד. על תוואי קטע כביש 44 שבוטל מתבצעות בימים אלה עבודות עפר ראשוניות כהכנה להקמתו של גשר ההפרדה. לצערי, טרם הצלחתי ליירט את תכנית הפרויקט, אך אחד העניינים ששווה לבדוק הוא האם המשכו של גשר ההפרדה עתיד לעקוף בכיוון ת"א את צומת הקרח (צומת הכניסה הראשית לעיר). אם אכן כך יהיה, אזי כביש 44 אמור לעבור דרך מתחם מגרש מכבי הישן של רמלה - שטח שעליו הצהיר ראש העירייה, בעתירתו כנגד הות"ל והרכבת, כאחד השטחים הבודדים שנותרו כעתודות קרקע לבנייה של העיר. נו טוב, אז ברור לכולנו שראש העירייה לא הולך לנהל מאבק על "עתודות הקרקע הבודדות"
שנותרו לעיר אם אכן יעבור כביש 44 באותן עתודות.
 

בועז ל

New member
פקק תנועה

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כפי שבוודאי שמתם לב, מאז סיור הפורום במנהרה 4 כמעט ולא הועלתה שום סקירת עומק לפרויקט ספציפי. כשזה קורה, הסיבה לכך היא בד"כ עצלותו של מי שאמון על המדור השבועי (מעניין מי זה
), או נסיבות מקלות כגון: המתנה להבשלתם של פרויקטים ושלבי ביצוע בפרויקטים מתנהלים. ובכן, כנגד הסטטיסטיקה המאפיינת מצבים מעין זה, הפעם דווקא הסיבה השנייה היא זו הרלוונטית. אי לכך, המדור השבועי עומד לפתח קלילות-מה ולדלג ברפרוף מעל מספר אתרי עבודה, תוך שהוא מביא עדכונים קצרים מהפרויקטים השונים.
אבל...! מעבר להמתנה להגברת הקצב/התחלת פרויקטים (הפרדות מפלסיות 208, 224), דומני שההודעות החשובות הבאות עשויות לעניין את ששת קוראיי. טוב, אז לפני שאגש לפרק ההודעות, אותן אשלב במהלך השרשור, אספר כי צפוייים לנו דילוגים מהירים לרמלה, קריית גת, כביש 1 וכמובן: A1.

בתמונה מהיום: גשר מוצא.
פקק תנועה
אפשר לגלות אמפתיה כלפי תושבי רמלה והמאבק שניהלו להקמת ההפרדות המפלסיות. את הפקק הזה צילמתי אתמול (יום ו'!) וקצהו של הפקק אינו נראה בתמונה. צומת הקרח, שמצוי בקצה קטע הכביש, נחסם לתנועה כל אימת (וגם ביום ו' יש תנועה ערה של רכבות) שרכבת עוברת במפגש 208. לפיכך וללא ספק, ביצוע ההפרדה המפלסית ב-208 עתיד להקל משמעותית על התנועה באזור.
 

בועז ל

New member
שאלות לקראת הפעלת הלו"ז הקרוב ב-14.6

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כפי שבוודאי שמתם לב, מאז סיור הפורום במנהרה 4 כמעט ולא הועלתה שום סקירת עומק לפרויקט ספציפי. כשזה קורה, הסיבה לכך היא בד"כ עצלותו של מי שאמון על המדור השבועי (מעניין מי זה
), או נסיבות מקלות כגון: המתנה להבשלתם של פרויקטים ושלבי ביצוע בפרויקטים מתנהלים. ובכן, כנגד הסטטיסטיקה המאפיינת מצבים מעין זה, הפעם דווקא הסיבה השנייה היא זו הרלוונטית. אי לכך, המדור השבועי עומד לפתח קלילות-מה ולדלג ברפרוף מעל מספר אתרי עבודה, תוך שהוא מביא עדכונים קצרים מהפרויקטים השונים.
אבל...! מעבר להמתנה להגברת הקצב/התחלת פרויקטים (הפרדות מפלסיות 208, 224), דומני שההודעות החשובות הבאות עשויות לעניין את ששת קוראיי. טוב, אז לפני שאגש לפרק ההודעות, אותן אשלב במהלך השרשור, אספר כי צפוייים לנו דילוגים מהירים לרמלה, קריית גת, כביש 1 וכמובן: A1.

בתמונה מהיום: גשר מוצא.
שאלות לקראת הפעלת הלו"ז הקרוב ב-14.6
מפריע לכם שהרכבת לת"א עוצרת בקריית גת? מדוע לא מופעלות רכבות הלילה המובטחות בקו לאשקלון? מדוע הופעלו רכבות הלילה ה"לא כלכליות" בקו לבאר שבע? מדוע מקפחים את XXX בלו"ז החדש? מתי נזכה ל"באר שבע ב-50 דקות"? מדוע הקו למודיעין כה אטי?

אני שמח להודיע שאת כל אלה ועוד תוכלו לשאול בקרוב גורם בכיר ומקצועי ברכבת אשר ישיב לשאלותיכם. סיכום עקרוני על כך הושג מול הנהלת הרכבת ופרטים נוספים על מתכונת הנושא יימסרו בימים הקרובים.
 
איפה אפשר למצוא את קבצי הלו"ז החדשים?

שאלות לקראת הפעלת הלו"ז הקרוב ב-14.6
מפריע לכם שהרכבת לת"א עוצרת בקריית גת? מדוע לא מופעלות רכבות הלילה המובטחות בקו לאשקלון? מדוע הופעלו רכבות הלילה ה"לא כלכליות" בקו לבאר שבע? מדוע מקפחים את XXX בלו"ז החדש? מתי נזכה ל"באר שבע ב-50 דקות"? מדוע הקו למודיעין כה אטי?

אני שמח להודיע שאת כל אלה ועוד תוכלו לשאול בקרוב גורם בכיר ומקצועי ברכבת אשר ישיב לשאלותיכם. סיכום עקרוני על כך הושג מול הנהלת הרכבת ופרטים נוספים על מתכונת הנושא יימסרו בימים הקרובים.
איפה אפשר למצוא את קבצי הלו"ז החדשים?
באתר הרכבת לא מצאתי להם זכר.
 

אורי404

New member
בשורה טובה, תודה בועז

שאלות לקראת הפעלת הלו"ז הקרוב ב-14.6
מפריע לכם שהרכבת לת"א עוצרת בקריית גת? מדוע לא מופעלות רכבות הלילה המובטחות בקו לאשקלון? מדוע הופעלו רכבות הלילה ה"לא כלכליות" בקו לבאר שבע? מדוע מקפחים את XXX בלו"ז החדש? מתי נזכה ל"באר שבע ב-50 דקות"? מדוע הקו למודיעין כה אטי?

אני שמח להודיע שאת כל אלה ועוד תוכלו לשאול בקרוב גורם בכיר ומקצועי ברכבת אשר ישיב לשאלותיכם. סיכום עקרוני על כך הושג מול הנהלת הרכבת ופרטים נוספים על מתכונת הנושא יימסרו בימים הקרובים.
בשורה טובה, תודה בועז
טוב לדעת על הקשר עם הגורם הבכיר ב"רכבת ישראל", שצפוי לענות על השאלות.
גם על התמונות.
 

בועז ל

New member
לסיום: סיפור ותיק על שר התשתיות ורמלה

שבתשתיות
שבת שלום לששת קוראיי הנאמנים.
כפי שבוודאי שמתם לב, מאז סיור הפורום במנהרה 4 כמעט ולא הועלתה שום סקירת עומק לפרויקט ספציפי. כשזה קורה, הסיבה לכך היא בד"כ עצלותו של מי שאמון על המדור השבועי (מעניין מי זה
), או נסיבות מקלות כגון: המתנה להבשלתם של פרויקטים ושלבי ביצוע בפרויקטים מתנהלים. ובכן, כנגד הסטטיסטיקה המאפיינת מצבים מעין זה, הפעם דווקא הסיבה השנייה היא זו הרלוונטית. אי לכך, המדור השבועי עומד לפתח קלילות-מה ולדלג ברפרוף מעל מספר אתרי עבודה, תוך שהוא מביא עדכונים קצרים מהפרויקטים השונים.
אבל...! מעבר להמתנה להגברת הקצב/התחלת פרויקטים (הפרדות מפלסיות 208, 224), דומני שההודעות החשובות הבאות עשויות לעניין את ששת קוראיי. טוב, אז לפני שאגש לפרק ההודעות, אותן אשלב במהלך השרשור, אספר כי צפוייים לנו דילוגים מהירים לרמלה, קריית גת, כביש 1 וכמובן: A1.

בתמונה מהיום: גשר מוצא.
לסיום: סיפור ותיק על שר התשתיות ורמלה
ובימים ההם יש מלך תשתיות בישראל. שמעו סיפור שהגיע לאוזניי מאחד הפוליטיקאים.
ב-1996, בעת כהונתו של אריאל שרון ז"ל כשר התשתיות, הגיעו למשרדו קבוצה של אנשי ציבור וחברי מועצת עיריית רמלה. האורחים קבלו בפני השר על כך שהגישה מדרום לכביש 44 לנוסעים בכביש 40 צפון, נאלצת לעבור ברחוב קלויזנר שבתוככי העיר ויוצרת עומס בלתי נסבל. הרמלאים ביקשו את השר להמשיך את כביש 40 באופן כזה שיעקוף את העיר ויתחבר ישירות לכביש 44. ע"פ הצעתם, אמור היה הכביש לעבור בגשר מעל מסילת הרכבת, סמוך לתחנת הרכבת הישנה של רמלה. אריק הקשיב וכעבור זמן קצר הודיע קצרות: "כן, אני מכיר את המקום מתקופתי הצבאית ואני מאשר את הפרויקט". שרון הורה על ישיבה נוספת בנוכחות כל אנשי המקצוע בעוד כחודש. "אם מקום עבודתכם חשוב לכם, מוטב שתגיעו מוכנים עם תכניות", הוסיף שרון וזה הספיק. כולם הגיעו מוכנים "עם תכניות" במועד שנקבע, או הגיעו "כמו טאטאל'ה" כדברי דודתי ע"ה. זמן לא רב אח"כ זכתה רמלה בחיבור ישיר של כביש 44 לכביש 40, ואם תרצו: להפרדה המפלסית הראשונה והחוקית של העיר. כן ירבו. שבת שלום, אמיגוס!
 
תודה על העדכון!

לסיום: סיפור ותיק על שר התשתיות ורמלה
ובימים ההם יש מלך תשתיות בישראל. שמעו סיפור שהגיע לאוזניי מאחד הפוליטיקאים.
ב-1996, בעת כהונתו של אריאל שרון ז"ל כשר התשתיות, הגיעו למשרדו קבוצה של אנשי ציבור וחברי מועצת עיריית רמלה. האורחים קבלו בפני השר על כך שהגישה מדרום לכביש 44 לנוסעים בכביש 40 צפון, נאלצת לעבור ברחוב קלויזנר שבתוככי העיר ויוצרת עומס בלתי נסבל. הרמלאים ביקשו את השר להמשיך את כביש 40 באופן כזה שיעקוף את העיר ויתחבר ישירות לכביש 44. ע"פ הצעתם, אמור היה הכביש לעבור בגשר מעל מסילת הרכבת, סמוך לתחנת הרכבת הישנה של רמלה. אריק הקשיב וכעבור זמן קצר הודיע קצרות: "כן, אני מכיר את המקום מתקופתי הצבאית ואני מאשר את הפרויקט". שרון הורה על ישיבה נוספת בנוכחות כל אנשי המקצוע בעוד כחודש. "אם מקום עבודתכם חשוב לכם, מוטב שתגיעו מוכנים עם תכניות", הוסיף שרון וזה הספיק. כולם הגיעו מוכנים "עם תכניות" במועד שנקבע, או הגיעו "כמו טאטאל'ה" כדברי דודתי ע"ה. זמן לא רב אח"כ זכתה רמלה בחיבור ישיר של כביש 44 לכביש 40, ואם תרצו: להפרדה המפלסית הראשונה והחוקית של העיר. כן ירבו. שבת שלום, אמיגוס!
תודה על העדכון!
 
בועז, אני זוכר זאת היטב

לסיום: סיפור ותיק על שר התשתיות ורמלה
ובימים ההם יש מלך תשתיות בישראל. שמעו סיפור שהגיע לאוזניי מאחד הפוליטיקאים.
ב-1996, בעת כהונתו של אריאל שרון ז"ל כשר התשתיות, הגיעו למשרדו קבוצה של אנשי ציבור וחברי מועצת עיריית רמלה. האורחים קבלו בפני השר על כך שהגישה מדרום לכביש 44 לנוסעים בכביש 40 צפון, נאלצת לעבור ברחוב קלויזנר שבתוככי העיר ויוצרת עומס בלתי נסבל. הרמלאים ביקשו את השר להמשיך את כביש 40 באופן כזה שיעקוף את העיר ויתחבר ישירות לכביש 44. ע"פ הצעתם, אמור היה הכביש לעבור בגשר מעל מסילת הרכבת, סמוך לתחנת הרכבת הישנה של רמלה. אריק הקשיב וכעבור זמן קצר הודיע קצרות: "כן, אני מכיר את המקום מתקופתי הצבאית ואני מאשר את הפרויקט". שרון הורה על ישיבה נוספת בנוכחות כל אנשי המקצוע בעוד כחודש. "אם מקום עבודתכם חשוב לכם, מוטב שתגיעו מוכנים עם תכניות", הוסיף שרון וזה הספיק. כולם הגיעו מוכנים "עם תכניות" במועד שנקבע, או הגיעו "כמו טאטאל'ה" כדברי דודתי ע"ה. זמן לא רב אח"כ זכתה רמלה בחיבור ישיר של כביש 44 לכביש 40, ואם תרצו: להפרדה המפלסית הראשונה והחוקית של העיר. כן ירבו. שבת שלום, אמיגוס!
בועז, אני זוכר זאת היטב
עברנו לגור ברחובות בקיץ 99' ובשנים הראשונות שם נסענו לנתב"ג בדרך המטומטמת שתיארת לעיל. אז בכלל הכבישים באיזור רחובות/רמלה/לוד/גדרה היו במצבם מימי המנדט הבריטי כאשר כל הגעה לאחת הערים הנ"ל וביניהן היתה סיוט מתמשך.
כדי להגיע לנתב"ג היה עלינו לנסוע כרבע שעה ברחובות רחובות (לא טעות הקלדה...) עד לצומת הפקוק והארור הקרוי צומת ביל"ו. שם לעמוד כרבע שעה עד שפנינו שמאלה לכביש 40. אח"כ לנסוע בכביש 40 הרעוע והעלוב (אפילו הכפלתו טרם נסתיימה אז!) עד שהגענו לרמלה, שם היה עלינו לפנות שמאלה ברמזור לתוך העיר, לנסוע באיזה כביש משובש וצר של אזה"ת, לפנות שוב שמאלה(!) ברמזור, ימינה לכיוון מסילת הרכבת, לחצות את המסילה ולפנות שוב ימינה לכביש 44, ואז שוב שמאלה (!) להמשך כביש 40, וכך עייפים אך רצוצים להגיע סוף סוף למחלף לוד ולנתב"ג. סה"כ בין 50 דקות לשעה ורבע של נסיעה בלתי נסבלת, בימים שלפני מהפיכת התשתיות הגדולה.

ואז יום אחד הגענו לרמלה והנה במקום לפנות שמאלה לדרך החתחתים בתוך העיר - המשכנו ישר, עלינו על גשר ענקי, מעל כביש 44 ומעל המסילה, ומצאנו עצמנו בצד השני של העיר בתוך שניות. להפרדה הזו קראו מחלף "רמלוד".

כל הכבוד לאריק ז"ל (ופרוייקט זה היה רק ה"בקרוב" של ההצגה הגדולה שלו כרה"מ).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה