שובו של קטר

מצב
הנושא נעול.

McKaby

New member
שובו של קטר

שובו של קטר
אני מציע שכולנו כל חובבי רכבת בארץ נתארגן , נאסוף כסף ונקנה מתורכיה את קטר F8 -LMS הידוע משיר "70414" .חיים חפר בכתבה ב"7 ימים" אומר שתורכים רצו 35000$ .אם נמצא 3000 איש שמוכנים לתרום 15$ נקבל 45000 זאת אומרת יהיו עוד 10000$ לשלם על העברה. אם נצליח זה אולי יהיה התחלה לאוסף הארצי של קטרי קיטור. ניתן לקחת דוגמה ממוזאון חיל האויר שמביא מטוסים מכל קצוות התבל. מי בעד רעיון ? (נתארגן סביב אתר חדשות הרכבת או סביב פורום)
 

fireman

New member
תרשום שממני יש לך 30$

שובו של קטר
אני מציע שכולנו כל חובבי רכבת בארץ נתארגן , נאסוף כסף ונקנה מתורכיה את קטר F8 -LMS הידוע משיר "70414" .חיים חפר בכתבה ב"7 ימים" אומר שתורכים רצו 35000$ .אם נמצא 3000 איש שמוכנים לתרום 15$ נקבל 45000 זאת אומרת יהיו עוד 10000$ לשלם על העברה. אם נצליח זה אולי יהיה התחלה לאוסף הארצי של קטרי קיטור. ניתן לקחת דוגמה ממוזאון חיל האויר שמביא מטוסים מכל קצוות התבל. מי בעד רעיון ? (נתארגן סביב אתר חדשות הרכבת או סביב פורום)
תרשום שממני יש לך 30$
לטובת המאמץ להבאת הקטר ארצה
 

McKaby

New member
תודה,

תרשום שממני יש לך 30$
לטובת המאמץ להבאת הקטר ארצה
תודה,
תודה רבה על הצטרפות ליוזמה אני ציפיתי להתעניינות יותר חזקה אנשים !!! אני מחכה לדיון והצעות מה אף אחד לא רוצה כאן לראות קטרים ישנים חוזרים עם כל הרומנטיקה שבהם.הרי היתה כאן היסטוריה רכבתית עשירה .
 
ביננו

תודה,
תודה רבה על הצטרפות ליוזמה אני ציפיתי להתעניינות יותר חזקה אנשים !!! אני מחכה לדיון והצעות מה אף אחד לא רוצה כאן לראות קטרים ישנים חוזרים עם כל הרומנטיקה שבהם.הרי היתה כאן היסטוריה רכבתית עשירה .
ביננו
אוקי, הקטר בארץ, מה עכשיו?
 

oren*

New member
הייתי לוקח את הכסף ומקים מוזיאון

שובו של קטר
אני מציע שכולנו כל חובבי רכבת בארץ נתארגן , נאסוף כסף ונקנה מתורכיה את קטר F8 -LMS הידוע משיר "70414" .חיים חפר בכתבה ב"7 ימים" אומר שתורכים רצו 35000$ .אם נמצא 3000 איש שמוכנים לתרום 15$ נקבל 45000 זאת אומרת יהיו עוד 10000$ לשלם על העברה. אם נצליח זה אולי יהיה התחלה לאוסף הארצי של קטרי קיטור. ניתן לקחת דוגמה ממוזאון חיל האויר שמביא מטוסים מכל קצוות התבל. מי בעד רעיון ? (נתארגן סביב אתר חדשות הרכבת או סביב פורום)
הייתי לוקח את הכסף ומקים מוזיאון
ראוי להצגת הפריטים שכבר יש בארץ, לפני שמביאים פריטים מחו"ל. למוזיאון חיה"א יש תקציבים גדולים, המאפשרים רכישת ציוד מתקדם, הקמת חדרי עריכה להפקות ווידיאו, פרסום ברדיו, שיפוץ ושמירה על המטוסים המוצגים וכו... אם עלית, קוקה-קולה, שטראוס, מי עדן ותנובה יכולות להפריש אחוז מסויים מרווחיהן להקמת מרכזי מבקרים חדשניים, קשה לי להבין מדוע דן/אגד/רכבת-ישראל משתרכים מאחור, הרי ברור שמבקרים יסכימו לשלם 20-30 ש"ח תמורת כרטיס כניסה.
 
ע"ע "מיני ישראל":

הייתי לוקח את הכסף ומקים מוזיאון
ראוי להצגת הפריטים שכבר יש בארץ, לפני שמביאים פריטים מחו"ל. למוזיאון חיה"א יש תקציבים גדולים, המאפשרים רכישת ציוד מתקדם, הקמת חדרי עריכה להפקות ווידיאו, פרסום ברדיו, שיפוץ ושמירה על המטוסים המוצגים וכו... אם עלית, קוקה-קולה, שטראוס, מי עדן ותנובה יכולות להפריש אחוז מסויים מרווחיהן להקמת מרכזי מבקרים חדשניים, קשה לי להבין מדוע דן/אגד/רכבת-ישראל משתרכים מאחור, הרי ברור שמבקרים יסכימו לשלם 20-30 ש"ח תמורת כרטיס כניסה.
ע"ע "מיני ישראל":
השקעה של אלפי שקלים של עלית, קוקה קולה, טמבור, מי עדן. רק שהפעם, הם השקיעו בפרסום של עצמם, נטו, כל המרכז מבקרים, הוא לדעתי סתם סיבה למשוך את האנשים ל"חוות הפרסום הזאת". דן-אגד-ר"י, בקושי עומדים בקצב ההוצאות על ציוד חדש (במיוחד בר"י), אז אתה מצפה מהם לפתוח מרכזי מבקרים?
 

oren*

New member
כשם שחברות מסחריות אחרות עושות

ע"ע "מיני ישראל":
השקעה של אלפי שקלים של עלית, קוקה קולה, טמבור, מי עדן. רק שהפעם, הם השקיעו בפרסום של עצמם, נטו, כל המרכז מבקרים, הוא לדעתי סתם סיבה למשוך את האנשים ל"חוות הפרסום הזאת". דן-אגד-ר"י, בקושי עומדים בקצב ההוצאות על ציוד חדש (במיוחד בר"י), אז אתה מצפה מהם לפתוח מרכזי מבקרים?
כשם שחברות מסחריות אחרות עושות
זאת - העברת אחוז מסויים מתקציב הפרסום לצורך הקמת מרכז המבקרים, תוך ידיעה שהמקום ימשוך קהל ויהפוך לחלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים. כמו כן אפשר לבקש סכום כסף מסויים עבור צילום מסמך מהארכיון, צילומים של קטלוגי אופנה, השכרת אוטובוסים ישנים לסרטים ישראלים, הגדלת תמונות מהארכיון ומכירתן כפוסטרים, הדפסת גלויות, הפקת סדרת ספרים על ההיסטוריה של התחבורה הציבורית בישראל וכו... אם יש מוזיאון מפואר לתולדות הפלמ"ח, אני בטוח שימצאו את התקציבים למוזיאון של תחום שהוא פעיל ורווחי ומסיע מאות אלפי נוסעים מדי יום. בניו יורק לדוגמא מאוד אופנתי ללכת עם חולצות ועליהן הדפסים של קווי הרכבת התחתית (B, R, Q וכו...) - הייתי הולך עם חולצה ועליה הדפס אופנתי של אוטובוס עתידני (התלת מימדי מהפרסומת של אגד וכרטיסי הקולנוע) או אפילו ווריאציות שונות של מספרי האוטובוסים של דן בקווים פופולריים.
 
יש משהו בדבריך.......

כשם שחברות מסחריות אחרות עושות
זאת - העברת אחוז מסויים מתקציב הפרסום לצורך הקמת מרכז המבקרים, תוך ידיעה שהמקום ימשוך קהל ויהפוך לחלק אינטגרלי מתוכנית הלימודים. כמו כן אפשר לבקש סכום כסף מסויים עבור צילום מסמך מהארכיון, צילומים של קטלוגי אופנה, השכרת אוטובוסים ישנים לסרטים ישראלים, הגדלת תמונות מהארכיון ומכירתן כפוסטרים, הדפסת גלויות, הפקת סדרת ספרים על ההיסטוריה של התחבורה הציבורית בישראל וכו... אם יש מוזיאון מפואר לתולדות הפלמ"ח, אני בטוח שימצאו את התקציבים למוזיאון של תחום שהוא פעיל ורווחי ומסיע מאות אלפי נוסעים מדי יום. בניו יורק לדוגמא מאוד אופנתי ללכת עם חולצות ועליהן הדפסים של קווי הרכבת התחתית (B, R, Q וכו...) - הייתי הולך עם חולצה ועליה הדפס אופנתי של אוטובוס עתידני (התלת מימדי מהפרסומת של אגד וכרטיסי הקולנוע) או אפילו ווריאציות שונות של מספרי האוטובוסים של דן בקווים פופולריים.
יש משהו בדבריך.......
באמת לא חשבתי על זאת, מהפה שלך למנכל אגד/דן/ר"י. אפרופו מוזיאון הפלמ"ח, בשבוע שעבר הייתי שם, חוויה עוצרת נשימה......
 

cmr

New member
מוזיאונים

יש משהו בדבריך.......
באמת לא חשבתי על זאת, מהפה שלך למנכל אגד/דן/ר"י. אפרופו מוזיאון הפלמ"ח, בשבוע שעבר הייתי שם, חוויה עוצרת נשימה......
מוזיאונים
עד כמה שידוע לי לאגד יש מוזיאון בחניון חולון של מירב דגמי האוטובוסים לרכבת ישראל היה מוזיאון בחיפה ליד מעבר חירם לצערי היו שם שני קרונות בקר בלבד
 
כנראה שמזמן לא ביקרת במוזיאון הרכבת

מוזיאונים
עד כמה שידוע לי לאגד יש מוזיאון בחניון חולון של מירב דגמי האוטובוסים לרכבת ישראל היה מוזיאון בחיפה ליד מעבר חירם לצערי היו שם שני קרונות בקר בלבד
כנראה שמזמן לא ביקרת במוזיאון הרכבת
 
מוזיאון הרכבת

מוזיאונים
עד כמה שידוע לי לאגד יש מוזיאון בחניון חולון של מירב דגמי האוטובוסים לרכבת ישראל היה מוזיאון בחיפה ליד מעבר חירם לצערי היו שם שני קרונות בקר בלבד
מוזיאון הרכבת
בתור מי שמתנדב במוזיאון הרכבת כעשר שנים, ומכיר אותו עוד לפני כן, הרשה לי להתרעם על הזלזול בו, שאני מניח שנובע מחוסר ידיעה. לגבי העובדות: - במוזיאון הרכבת מעולם לא הוצג קרון בקר, בין היתר מפני שהיו מעט מאוד קרונות כאלו בארץ. - כשהמוזיאון נפתח רשמית לפני כ-20 שנה היו באוספו שני קטרים (203 ו-212), קרון טרקלין (98), שני קרונות ארגזיים, אחד מהם של מסילה צרה, קרון נוסעים לשעבר (ששימש אח"כ כאמבולנס, שוב כקרון נוסעים ולבסוף כקרון של רכבות עבודה), קרון שטוח, שני קרונות בילום, קרונית מנוע, קרונית דחיפה, חוגון של קרונוע 'אסלינגן' וזוג גלגלים של קטר קיטור, בנוסף לשאר הפריטים הקטנים יותר. מאז גדל המוזיאון, כמובן, ובין היתר נוספו לו קטר קיטור קטן (10), קטר דיזל גדול (162), שני מנופי קיטור (1 ו-C-36-1), קרון נוסעים (688) ועוד. וקצת דעות - מוזיאון הרכבת בחיפה רואי לשיפורים ושינויים שונים, שמפאת חוסר המקום והזמן לא אפרט כאן את כל מחשבותי בנושא, אבל בכל מקרה יהיה לו קשה להתקדם לאנשהו עם מצב של כמעט אפס תמיכה ומחויבות מצד הנהלת הרכבת, אליה הוא עדיין שייך. ובקשה (מכל חברי הפורום) - אנא המנעו מזריקת משפטים 'בומבסטיים' וסתמיים שאינם מבוססים על המציאות כמו 'איזה רכבת דפוקה יש לנו' או 'כל הרפורמה בתחבורה הציבורית נכשלה' וכיו"ב. דעות הן דבר חשוב, אבל אם הן מנותקות מהמציאות, הן עלולות להיות פוגעות ואף מטעות. אני יודע שגם אני חוטא בחטא הזה לפעמים, אבל אני תמיד כועס על עצמי אח"כ.
 

alexUK

New member
יש לי חולצות עם תדפיסי מפת מטרו

הייתי לוקח את הכסף ומקים מוזיאון
ראוי להצגת הפריטים שכבר יש בארץ, לפני שמביאים פריטים מחו"ל. למוזיאון חיה"א יש תקציבים גדולים, המאפשרים רכישת ציוד מתקדם, הקמת חדרי עריכה להפקות ווידיאו, פרסום ברדיו, שיפוץ ושמירה על המטוסים המוצגים וכו... אם עלית, קוקה-קולה, שטראוס, מי עדן ותנובה יכולות להפריש אחוז מסויים מרווחיהן להקמת מרכזי מבקרים חדשניים, קשה לי להבין מדוע דן/אגד/רכבת-ישראל משתרכים מאחור, הרי ברור שמבקרים יסכימו לשלם 20-30 ש"ח תמורת כרטיס כניסה.
יש לי חולצות עם תדפיסי מפת מטרו
מוסקווה איזה כיף, אני הולך לאוניברסיטה בחולצות האלה ואף אחד לא מבין מה זה :)
 

McKaby

New member
פירוט רעיון

שובו של קטר
אני מציע שכולנו כל חובבי רכבת בארץ נתארגן , נאסוף כסף ונקנה מתורכיה את קטר F8 -LMS הידוע משיר "70414" .חיים חפר בכתבה ב"7 ימים" אומר שתורכים רצו 35000$ .אם נמצא 3000 איש שמוכנים לתרום 15$ נקבל 45000 זאת אומרת יהיו עוד 10000$ לשלם על העברה. אם נצליח זה אולי יהיה התחלה לאוסף הארצי של קטרי קיטור. ניתן לקחת דוגמה ממוזאון חיל האויר שמביא מטוסים מכל קצוות התבל. מי בעד רעיון ? (נתארגן סביב אתר חדשות הרכבת או סביב פורום)
פירוט רעיון
היתה כאן תגובה "הקטר בארץ, מה עכשיו?" התשובה:קודם כל שמים אותו במוזאון הרכבת. ומתחילים לנסות להחזיר אותו למצב פעיל ,כמו לדוגמה בבריטניה יש קוים בהם מפעילים קטרי קיטור לתיירים. הרי כולם תסכימו איתי שתצוגה במוזאון דלה וחייבים להעשיר אותה. אני משרשר כאן כמה תמונות שמצאתי באינטרנט שתיראו תתרשמו מגודל התצוגה ותבינו למה לשאוב לנו. זה תמונות ממוזאון מרכזי לרכבת בסנקט-פטרבורג.
 

McKaby

New member
תמונה שניה

פירוט רעיון
היתה כאן תגובה "הקטר בארץ, מה עכשיו?" התשובה:קודם כל שמים אותו במוזאון הרכבת. ומתחילים לנסות להחזיר אותו למצב פעיל ,כמו לדוגמה בבריטניה יש קוים בהם מפעילים קטרי קיטור לתיירים. הרי כולם תסכימו איתי שתצוגה במוזאון דלה וחייבים להעשיר אותה. אני משרשר כאן כמה תמונות שמצאתי באינטרנט שתיראו תתרשמו מגודל התצוגה ותבינו למה לשאוב לנו. זה תמונות ממוזאון מרכזי לרכבת בסנקט-פטרבורג.
תמונה שניה
 

McKaby

New member
תמונה שניה

פירוט רעיון
היתה כאן תגובה "הקטר בארץ, מה עכשיו?" התשובה:קודם כל שמים אותו במוזאון הרכבת. ומתחילים לנסות להחזיר אותו למצב פעיל ,כמו לדוגמה בבריטניה יש קוים בהם מפעילים קטרי קיטור לתיירים. הרי כולם תסכימו איתי שתצוגה במוזאון דלה וחייבים להעשיר אותה. אני משרשר כאן כמה תמונות שמצאתי באינטרנט שתיראו תתרשמו מגודל התצוגה ותבינו למה לשאוב לנו. זה תמונות ממוזאון מרכזי לרכבת בסנקט-פטרבורג.
תמונה שניה
 

McKaby

New member
תמונה שלישית

פירוט רעיון
היתה כאן תגובה "הקטר בארץ, מה עכשיו?" התשובה:קודם כל שמים אותו במוזאון הרכבת. ומתחילים לנסות להחזיר אותו למצב פעיל ,כמו לדוגמה בבריטניה יש קוים בהם מפעילים קטרי קיטור לתיירים. הרי כולם תסכימו איתי שתצוגה במוזאון דלה וחייבים להעשיר אותה. אני משרשר כאן כמה תמונות שמצאתי באינטרנט שתיראו תתרשמו מגודל התצוגה ותבינו למה לשאוב לנו. זה תמונות ממוזאון מרכזי לרכבת בסנקט-פטרבורג.
תמונה שלישית
 

McKaby

New member
לשאוב=לשאוף

פירוט רעיון
היתה כאן תגובה "הקטר בארץ, מה עכשיו?" התשובה:קודם כל שמים אותו במוזאון הרכבת. ומתחילים לנסות להחזיר אותו למצב פעיל ,כמו לדוגמה בבריטניה יש קוים בהם מפעילים קטרי קיטור לתיירים. הרי כולם תסכימו איתי שתצוגה במוזאון דלה וחייבים להעשיר אותה. אני משרשר כאן כמה תמונות שמצאתי באינטרנט שתיראו תתרשמו מגודל התצוגה ותבינו למה לשאוב לנו. זה תמונות ממוזאון מרכזי לרכבת בסנקט-פטרבורג.
לשאוב=לשאוף
 
תאום של70414 היה בא"י ונוסע באנגליה

פירוט רעיון
היתה כאן תגובה "הקטר בארץ, מה עכשיו?" התשובה:קודם כל שמים אותו במוזאון הרכבת. ומתחילים לנסות להחזיר אותו למצב פעיל ,כמו לדוגמה בבריטניה יש קוים בהם מפעילים קטרי קיטור לתיירים. הרי כולם תסכימו איתי שתצוגה במוזאון דלה וחייבים להעשיר אותה. אני משרשר כאן כמה תמונות שמצאתי באינטרנט שתיראו תתרשמו מגודל התצוגה ותבינו למה לשאוב לנו. זה תמונות ממוזאון מרכזי לרכבת בסנקט-פטרבורג.
תאום של70414 היה בא"י ונוסע באנגליה
קטר מסוג 8F שמספרו המקורי היה LMS 8223 וגוייס עם ה 70414 (שמספרו היה 8300) לצבא הבריטי, הגיע לפרס ומשם לכמה חודשים לא"י, עבר שיפוץ באכזיב והמשיך לשרת ברכבת המצרית. לאחר פינוי תעלת סואץ הוא חזר לשירות ה BR כ 48773. עם גריטת קטרי הקיטור הוא אומץ על ידי 8f Locomotive Society והוא משופץ למשעי ונוסע ב Severn Vally Railway שבמרכז אנגליה. פול קוטרל ואני חברים בחברה הזאת כך שניתן לאמר ששנינו היחידים בארץ שיש להם חלק בבעלות על קטר קיטור נוסע....
 
מסתבר שיש עוד בעלים לקטר זה בארץ !

תאום של70414 היה בא"י ונוסע באנגליה
קטר מסוג 8F שמספרו המקורי היה LMS 8223 וגוייס עם ה 70414 (שמספרו היה 8300) לצבא הבריטי, הגיע לפרס ומשם לכמה חודשים לא"י, עבר שיפוץ באכזיב והמשיך לשרת ברכבת המצרית. לאחר פינוי תעלת סואץ הוא חזר לשירות ה BR כ 48773. עם גריטת קטרי הקיטור הוא אומץ על ידי 8f Locomotive Society והוא משופץ למשעי ונוסע ב Severn Vally Railway שבמרכז אנגליה. פול קוטרל ואני חברים בחברה הזאת כך שניתן לאמר ששנינו היחידים בארץ שיש להם חלק בבעלות על קטר קיטור נוסע....
מסתבר שיש עוד בעלים לקטר זה בארץ !
יום נפלא בני !
 
8F - מחקר ענק ומקיף !

מסתבר שיש עוד בעלים לקטר זה בארץ !
יום נפלא בני !
8F - מחקר ענק ומקיף !
אני עובד כבר מס' שנים על מחקר ענק על קטרים אלה שהיו בארץ ולכשאסיים אדאג לפרסומו בעתון של חובבי ה- 8F. לוח 3 שקיבלת ממני בזמנו, הוא רק קצהו של המחקר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה