שובו של קטר

מצב
הנושא נעול.
הקטר ב SVR לא מתורכיה

לפחות
אני מדבר על לפחות להביא את הקטר לתצוגה סטטית. לגרש משם תרנגולים להביא ארצה ולהציב במוזאון. הרכבת לא יוכל לממן את המבצע אז צריכים לעניין גופים פרטים. אחיו שעכשיו באנגליה זה אותו קטר שנוסע בSevern Valley Railway ?
הקטר ב SVR לא מתורכיה
ואת תולדותיו סיפרתי במקום אחר בשרשור הזה. ובקשר לירדן, זה לא מכבוד ההסטוריה אלא מכבוד הכסף. גם שם, קטרים בתנועה עושים כסף צביקה ואני (הפעם בלי אייל...) נסענו בשנת 1996 בירדן.... מחר אשתדל להעלות כמה תמנות משם (אם אייל לא יקדים אותי...)
 

McKaby

New member
קטר ב-SVR

הקטר ב SVR לא מתורכיה
ואת תולדותיו סיפרתי במקום אחר בשרשור הזה. ובקשר לירדן, זה לא מכבוד ההסטוריה אלא מכבוד הכסף. גם שם, קטרים בתנועה עושים כסף צביקה ואני (הפעם בלי אייל...) נסענו בשנת 1996 בירדן.... מחר אשתדל להעלות כמה תמנות משם (אם אייל לא יקדים אותי...)
קטר ב-SVR
כן,קראתי את זה שוב,הוא היה במצרים ואחר כך חזר לבריטניה. אז השאילה איפה האח של זה שבתורכיה אשר נקנה ועבר לאנגליה,כמו שכתבת?
 
בני,אין מצב....

הקטר ב SVR לא מתורכיה
ואת תולדותיו סיפרתי במקום אחר בשרשור הזה. ובקשר לירדן, זה לא מכבוד ההסטוריה אלא מכבוד הכסף. גם שם, קטרים בתנועה עושים כסף צביקה ואני (הפעם בלי אייל...) נסענו בשנת 1996 בירדן.... מחר אשתדל להעלות כמה תמנות משם (אם אייל לא יקדים אותי...)
בני,אין מצב....
הנה כמה תמונות מתוך הטיול בירדן (כזכור לא הייתי שם) ובני תוסיף יש לך כמה תמונות טובות. לילה טוב
 

McKaby

New member
אפילו בירדן ...

תגובה לחן
הנה,כבר שלושה אנשים מוכנים לשים 30$ . אני רוצה להדגיש שאני מתכוון קודם כל לעלות את הקטר ארצה.ובשלב ראשון שיהיה בתצוגה סטטית (זאת אומרת "צבע ופחחות").בשלב שני כאשר הקטר כבר יהיה כאן אז נדבר על זה -האם ניתן להניע אותו. לפי דעתי זה לא בסדר שמכל הקטרי קיטור שהיו בארץ במוזאון מוצג רק אחד. אני מזמין את בני הספל ,פול קוטרל ואחרים לספר לנו איך זה התחיל באנגליה,איך מתנהלת 8f Locomotive Society ואיגודים אחרים ,מה מקור כספם. מי הגורם בארץ בעל השפעה בעניין? אולי ניתן בכל זאת לישם משהו בארצנו הקטנטונת. וכעת כמה שאלות ברצף: 1) חן,כשאתה מדבר על קטר 10 הכוונה לזה שנמצא במוזאון ? האם תוכל לסרוק את מסמך תפיסה שלך לגבי מוזאון ולפרסם כאן או באתר.? 2) לא הבנתי קשר לחברת חשמל ,למה שהיא תשלם ?האם תוכל להבהיר את העניין? 3) האם הפיכת רכבת ישראל לחברה ממשלתית תשפר את מצב מוזאון ? 4) ושאלה לא כל כך קשורה לנושא:למה מוזאון פתוח רק 4 שעות בבוקר וגם סגור ביום שישי.הרי קהל היעד הוא נוער.הילדים לומדים בבוקר.פשות רציתי ללכת עם פר"ח למוזאון ובגלל שעות זה לא יוצא. תודה מראש על תגובה.
אפילו בירדן ...
אפילו בירדן שהיא קצת פחות מפותחת כלכלית מאיתנו יחס להסטוריה מכובד . אני מציג כאן תמונות מאתר www.pasim.org שמלווים בטקסט הבא: Hedjaz railway Tour , jordan, oct 99 Pasim members Yaron and uri have Visited the Hedjaz network in jordan at oct 99. here are some imperssions made by Yaron Dozetas לנו נשאר רק להסתכל ולקנות.
 

McKaby

New member
עוד תמונה מאותו אתר

אפילו בירדן ...
אפילו בירדן שהיא קצת פחות מפותחת כלכלית מאיתנו יחס להסטוריה מכובד . אני מציג כאן תמונות מאתר www.pasim.org שמלווים בטקסט הבא: Hedjaz railway Tour , jordan, oct 99 Pasim members Yaron and uri have Visited the Hedjaz network in jordan at oct 99. here are some imperssions made by Yaron Dozetas לנו נשאר רק להסתכל ולקנות.
עוד תמונה מאותו אתר
 
קטר קיטור במוזיאון

תגובה לחן
הנה,כבר שלושה אנשים מוכנים לשים 30$ . אני רוצה להדגיש שאני מתכוון קודם כל לעלות את הקטר ארצה.ובשלב ראשון שיהיה בתצוגה סטטית (זאת אומרת "צבע ופחחות").בשלב שני כאשר הקטר כבר יהיה כאן אז נדבר על זה -האם ניתן להניע אותו. לפי דעתי זה לא בסדר שמכל הקטרי קיטור שהיו בארץ במוזאון מוצג רק אחד. אני מזמין את בני הספל ,פול קוטרל ואחרים לספר לנו איך זה התחיל באנגליה,איך מתנהלת 8f Locomotive Society ואיגודים אחרים ,מה מקור כספם. מי הגורם בארץ בעל השפעה בעניין? אולי ניתן בכל זאת לישם משהו בארצנו הקטנטונת. וכעת כמה שאלות ברצף: 1) חן,כשאתה מדבר על קטר 10 הכוונה לזה שנמצא במוזאון ? האם תוכל לסרוק את מסמך תפיסה שלך לגבי מוזאון ולפרסם כאן או באתר.? 2) לא הבנתי קשר לחברת חשמל ,למה שהיא תשלם ?האם תוכל להבהיר את העניין? 3) האם הפיכת רכבת ישראל לחברה ממשלתית תשפר את מצב מוזאון ? 4) ושאלה לא כל כך קשורה לנושא:למה מוזאון פתוח רק 4 שעות בבוקר וגם סגור ביום שישי.הרי קהל היעד הוא נוער.הילדים לומדים בבוקר.פשות רציתי ללכת עם פר"ח למוזאון ובגלל שעות זה לא יוצא. תודה מראש על תגובה.
קטר קיטור במוזיאון
קודם כל, התמונה שהבאת מאתר מוזיאון הרכבת היא תמונה שאני צילמתי (!). זה אכן קטר מספר 10. מסמך התפיסה שלי הוא ארוך מדי לסריקה לפורום, וממילא מדובר בטיוטה בלבד, שצריכה עדכון משמעותי (יש לי אותו כבר בראש) ולכן אני מעדיף להראות את המסמך באופן אישי למי שמעוניין, עם הערות בע"פ. קטר הקיטור הקטן (או מה שנשאר ממנו) שנמצא בעין שמר הופעל על-ידי חברת החשמל הארץ ישראלית ('חחא"י') בתקופה שלפני קום המדינה (אח"כ הוא כבר היה זנוח בשטח ירדן עד לחילוצו לאחרונה). לפיכך, הוא רכושה של חברת החשמל. עכשיו, בניגוד לרכבת ישראל, חברת החשמל מנסה להראות צביון של איכפתיות להיסטוריה שלה, והעזרה בחילוץ הקטר היא רק נדבך קטן מפעילות זו - ארכיון גדול ומתוקצב, סיורים לתחנת הכח בנהריים ועוד הם סממנים נוספים ליחס הזה, ולכן אני נוטה להאמין שהם יהיו מוכנים להיות שותפים בפרוייקט כזה, אם הוא יהיה רציני. למיטב הבנתי, הפיכת הרכבת לחברה ממשלתית לא תוביל באופן מיידי לכמעט שום שינוי במבנה של רכבת ישראל, מלבד הוספת דירקטריון מעל להנהלה, ולפיכך קשה לדמיין מצב בו מוזיאון הרכבת פתאום זוכה לחשיבות או קידום, אלא אם כן יגיע לעמדה של חשיבות מישהו שאיכפת לו (דבר שעשוי היה לקרות גם ברשות הנמלים והרכבות). מוזיאון הרכבת מופעל כיום על ידי קומץ מתנדבים פנסיונרים של הרכבת, ולכן הוא פתוח כל-כך מעט (שלוש וחצי שעות, שלוש פעמים בשבוע ולא כל יום חול!). למעשה, אין לו גם 'קהל יעד' מוגדר, בין היתר מפני שאין כל מדיניות שמנחה את קיום והפעלת המוזיאון, אבל זה כבר נושא אחר. אם יימצא פעם התקציב להעסקת עובדים במוזיאון, אזי ניתן יהיה לפתחו לקהל למשך זמן רב יותר (אם כי, לצערי כנראה שלא בשבת), לדוגמה כל יום בין 1500-0800 וביום ו' עד ל-1400. אני ממליץ בחום לכתוב מכתב בנוסח דומה אל הנהלת הרכבת - אולי אם יהיה לחץ ציבורי, דברים ישתנו (וזה דווקא כן תלוי ברכבת, ולא במשרד התחבורה או ברשות הנמלים והרכבות) בהצלחה...
 
חן,אתה מדבר על הקטר הזה מעין שמר?

קטר קיטור במוזיאון
קודם כל, התמונה שהבאת מאתר מוזיאון הרכבת היא תמונה שאני צילמתי (!). זה אכן קטר מספר 10. מסמך התפיסה שלי הוא ארוך מדי לסריקה לפורום, וממילא מדובר בטיוטה בלבד, שצריכה עדכון משמעותי (יש לי אותו כבר בראש) ולכן אני מעדיף להראות את המסמך באופן אישי למי שמעוניין, עם הערות בע"פ. קטר הקיטור הקטן (או מה שנשאר ממנו) שנמצא בעין שמר הופעל על-ידי חברת החשמל הארץ ישראלית ('חחא"י') בתקופה שלפני קום המדינה (אח"כ הוא כבר היה זנוח בשטח ירדן עד לחילוצו לאחרונה). לפיכך, הוא רכושה של חברת החשמל. עכשיו, בניגוד לרכבת ישראל, חברת החשמל מנסה להראות צביון של איכפתיות להיסטוריה שלה, והעזרה בחילוץ הקטר היא רק נדבך קטן מפעילות זו - ארכיון גדול ומתוקצב, סיורים לתחנת הכח בנהריים ועוד הם סממנים נוספים ליחס הזה, ולכן אני נוטה להאמין שהם יהיו מוכנים להיות שותפים בפרוייקט כזה, אם הוא יהיה רציני. למיטב הבנתי, הפיכת הרכבת לחברה ממשלתית לא תוביל באופן מיידי לכמעט שום שינוי במבנה של רכבת ישראל, מלבד הוספת דירקטריון מעל להנהלה, ולפיכך קשה לדמיין מצב בו מוזיאון הרכבת פתאום זוכה לחשיבות או קידום, אלא אם כן יגיע לעמדה של חשיבות מישהו שאיכפת לו (דבר שעשוי היה לקרות גם ברשות הנמלים והרכבות). מוזיאון הרכבת מופעל כיום על ידי קומץ מתנדבים פנסיונרים של הרכבת, ולכן הוא פתוח כל-כך מעט (שלוש וחצי שעות, שלוש פעמים בשבוע ולא כל יום חול!). למעשה, אין לו גם 'קהל יעד' מוגדר, בין היתר מפני שאין כל מדיניות שמנחה את קיום והפעלת המוזיאון, אבל זה כבר נושא אחר. אם יימצא פעם התקציב להעסקת עובדים במוזיאון, אזי ניתן יהיה לפתחו לקהל למשך זמן רב יותר (אם כי, לצערי כנראה שלא בשבת), לדוגמה כל יום בין 1500-0800 וביום ו' עד ל-1400. אני ממליץ בחום לכתוב מכתב בנוסח דומה אל הנהלת הרכבת - אולי אם יהיה לחץ ציבורי, דברים ישתנו (וזה דווקא כן תלוי ברכבת, ולא במשרד התחבורה או ברשות הנמלים והרכבות) בהצלחה...
חן,אתה מדבר על הקטר הזה מעין שמר?
 
שלילי בזנ"טי!

אופס תמונה....
שלילי בזנ"טי!
הקטר שבתמונה איננו קטר קיטור, אלא קטר המונע עם מנוע דיזל (לא מקורי, כמובן) שהוסב מקטר תעשייתי לקטר תיירותי עם קישוטים שמזכירים לבעלים קטרי קיטור. אביתר יישמח בוודאי לתת םרטים יותר מקיפים על ההיסטוריה שלו.
 

McKaby

New member
תודה על התשובה

קטר קיטור במוזיאון
קודם כל, התמונה שהבאת מאתר מוזיאון הרכבת היא תמונה שאני צילמתי (!). זה אכן קטר מספר 10. מסמך התפיסה שלי הוא ארוך מדי לסריקה לפורום, וממילא מדובר בטיוטה בלבד, שצריכה עדכון משמעותי (יש לי אותו כבר בראש) ולכן אני מעדיף להראות את המסמך באופן אישי למי שמעוניין, עם הערות בע"פ. קטר הקיטור הקטן (או מה שנשאר ממנו) שנמצא בעין שמר הופעל על-ידי חברת החשמל הארץ ישראלית ('חחא"י') בתקופה שלפני קום המדינה (אח"כ הוא כבר היה זנוח בשטח ירדן עד לחילוצו לאחרונה). לפיכך, הוא רכושה של חברת החשמל. עכשיו, בניגוד לרכבת ישראל, חברת החשמל מנסה להראות צביון של איכפתיות להיסטוריה שלה, והעזרה בחילוץ הקטר היא רק נדבך קטן מפעילות זו - ארכיון גדול ומתוקצב, סיורים לתחנת הכח בנהריים ועוד הם סממנים נוספים ליחס הזה, ולכן אני נוטה להאמין שהם יהיו מוכנים להיות שותפים בפרוייקט כזה, אם הוא יהיה רציני. למיטב הבנתי, הפיכת הרכבת לחברה ממשלתית לא תוביל באופן מיידי לכמעט שום שינוי במבנה של רכבת ישראל, מלבד הוספת דירקטריון מעל להנהלה, ולפיכך קשה לדמיין מצב בו מוזיאון הרכבת פתאום זוכה לחשיבות או קידום, אלא אם כן יגיע לעמדה של חשיבות מישהו שאיכפת לו (דבר שעשוי היה לקרות גם ברשות הנמלים והרכבות). מוזיאון הרכבת מופעל כיום על ידי קומץ מתנדבים פנסיונרים של הרכבת, ולכן הוא פתוח כל-כך מעט (שלוש וחצי שעות, שלוש פעמים בשבוע ולא כל יום חול!). למעשה, אין לו גם 'קהל יעד' מוגדר, בין היתר מפני שאין כל מדיניות שמנחה את קיום והפעלת המוזיאון, אבל זה כבר נושא אחר. אם יימצא פעם התקציב להעסקת עובדים במוזיאון, אזי ניתן יהיה לפתחו לקהל למשך זמן רב יותר (אם כי, לצערי כנראה שלא בשבת), לדוגמה כל יום בין 1500-0800 וביום ו' עד ל-1400. אני ממליץ בחום לכתוב מכתב בנוסח דומה אל הנהלת הרכבת - אולי אם יהיה לחץ ציבורי, דברים ישתנו (וזה דווקא כן תלוי ברכבת, ולא במשרד התחבורה או ברשות הנמלים והרכבות) בהצלחה...
תודה על התשובה
 

McKaby

New member
קטר 10

קטר קיטור במוזיאון
קודם כל, התמונה שהבאת מאתר מוזיאון הרכבת היא תמונה שאני צילמתי (!). זה אכן קטר מספר 10. מסמך התפיסה שלי הוא ארוך מדי לסריקה לפורום, וממילא מדובר בטיוטה בלבד, שצריכה עדכון משמעותי (יש לי אותו כבר בראש) ולכן אני מעדיף להראות את המסמך באופן אישי למי שמעוניין, עם הערות בע"פ. קטר הקיטור הקטן (או מה שנשאר ממנו) שנמצא בעין שמר הופעל על-ידי חברת החשמל הארץ ישראלית ('חחא"י') בתקופה שלפני קום המדינה (אח"כ הוא כבר היה זנוח בשטח ירדן עד לחילוצו לאחרונה). לפיכך, הוא רכושה של חברת החשמל. עכשיו, בניגוד לרכבת ישראל, חברת החשמל מנסה להראות צביון של איכפתיות להיסטוריה שלה, והעזרה בחילוץ הקטר היא רק נדבך קטן מפעילות זו - ארכיון גדול ומתוקצב, סיורים לתחנת הכח בנהריים ועוד הם סממנים נוספים ליחס הזה, ולכן אני נוטה להאמין שהם יהיו מוכנים להיות שותפים בפרוייקט כזה, אם הוא יהיה רציני. למיטב הבנתי, הפיכת הרכבת לחברה ממשלתית לא תוביל באופן מיידי לכמעט שום שינוי במבנה של רכבת ישראל, מלבד הוספת דירקטריון מעל להנהלה, ולפיכך קשה לדמיין מצב בו מוזיאון הרכבת פתאום זוכה לחשיבות או קידום, אלא אם כן יגיע לעמדה של חשיבות מישהו שאיכפת לו (דבר שעשוי היה לקרות גם ברשות הנמלים והרכבות). מוזיאון הרכבת מופעל כיום על ידי קומץ מתנדבים פנסיונרים של הרכבת, ולכן הוא פתוח כל-כך מעט (שלוש וחצי שעות, שלוש פעמים בשבוע ולא כל יום חול!). למעשה, אין לו גם 'קהל יעד' מוגדר, בין היתר מפני שאין כל מדיניות שמנחה את קיום והפעלת המוזיאון, אבל זה כבר נושא אחר. אם יימצא פעם התקציב להעסקת עובדים במוזיאון, אזי ניתן יהיה לפתחו לקהל למשך זמן רב יותר (אם כי, לצערי כנראה שלא בשבת), לדוגמה כל יום בין 1500-0800 וביום ו' עד ל-1400. אני ממליץ בחום לכתוב מכתב בנוסח דומה אל הנהלת הרכבת - אולי אם יהיה לחץ ציבורי, דברים ישתנו (וזה דווקא כן תלוי ברכבת, ולא במשרד התחבורה או ברשות הנמלים והרכבות) בהצלחה...
קטר 10
איפה ניתן למצוא פרטים עליו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה