שונות ובטחון עצמי כהורה.

שרוֹן

New member
עד היום יש כמה בתי ספר מקצועיים

הבעיה היא התדמית שלהם. לרוב, גם אם מישהו רוצה ללמוד מכונאות רכב, הוא יתפדח לכת ללמוד בביה"ס מקצועי.
 

Kalla

New member
השאלה לצורך מה נועדו הלימודים.

אם רק לצורך רכישת מקצוע- השיטה השוויצרית מצוינת. אבל בכל זאת הייתי רוצה להאמין שהלימודים אמורים להקנות קצת יותר מזה. יותר ידע כללי במקצועות עיוניים, אפילו לא רק לשם הידע הספציפי עצמו, אלא להעשרה כללית ולפתיחת אופקיו של האדם. גם כך השוויצרים חיים ברובם הגדול בכפרים קטנים ועוסקים לפרנסתם בעיסוקים מאוד מוגבלים מבחינה אינטלקטואלית. למה לא להקנות גם קצת תרבות?
 
אם היית רואה איך לברצלונה ולרומא

מגיעות כתות שלמות של בני נוער (כתה ט'-יא') לטיולי תרבות למוזיאונים ולפנתיאון בליווי של 2 מורות בלבד ומקבלות הרצאות על אמנות ותרבות.... אצלנו משרד החינוך אוסר על בקור כתות בירושלים (בירת ישראל....), איזה תרבות מקבלים פה בביה"ס. אני מוכן להמיר את כל הלימודים שהם לא בליבה לנושאים כאלו: מוזיאונים, הצגות, פגישה עם סופרים, סדנאות וכו'. קניתי.
 

Kalla

New member
אני בעד להמיר חלק, לא את כולם.

למשל, לפני פגישה עם סופר ללמוד על הסופר הזה, לקרוא את היצירות שהוא כתב. לפני שהולכים למוזיאון ללמוד על סוג האמנות שהוא מציג, וכו'. פרט לכך, לצערנו לא רק סופרים שאפשר להיפגש איתם כתבו יצירות גדולות. יש גם כמה יצירות של סופרים מתים שכדאי לקרוא אותן.
 

Kalla

New member
אגב, בזמנו, כשלמדתי

טיילנו המון לירושלים, לעיר העתיקה וכו'. נראה לי שהיום בתי הספר לא מוכנים לקחת את הסיכון הבטחוני.
 

Kalla

New member
נו, אז זה מסביר את זה, לא?

אני בהחלט יכולה להבין למה בתקופה כל כך מתוחה יצאה הוראה כזאת. הלוואי ועוד ישובו התלמידים לטייל בירושלים ללא פחד.
 
נעיר הגדולה בישראל 700K תושבים?

מה בדיוק את מבינה? אני כבר שנתיים חזרתי להסתובב בעיר העתיקה ולעשות שם קניות וסובב חומות ולכותל. מה את מבינה מזה?
 

Kalla

New member
גם אני נסעתי לשם עם משפחתי

אבל לא הייתי לוקחת על עצמי להיות אחראית על קבוצה גדולה של ילדים של מישהו אחר.
 

תּמר

New member
אני גרה בירושלים

ולא מבינה על מה את מדברת. נראה לי שתמיד מקום רחוק נראה מפחיד יותר (אותי מפחיד לנסוע לתל אביב, כי היו שם פיגועים וזה עיר מרכזית שעלולה להפגע)
 

Kalla

New member
תראי, עכשיו המצב השתנה

אבל עד לא מזמן היו לא מעט פיגועים בירושלים. שוב, אישית, לא נמנעתי מלנוסע, אך זה אחרת כשמדובר על לקחת אחריות על ילדים של מישהו אחר. בכלל, כמות הטיולים הבית ספריים מאוד צומצמה בשנות האינטיפאדה, לא רק לירושלים, כי אף אחד לא רוצה להיות אחראי אם חלילה קורה משהו.
 

לורליי43

New member
ותלוי גם לאיזו מטרה

במסגרת סיורי מוזאונים ממגמת אומנות (בתיכון) הם נסעו השנה גם לירושליים.
 

Kalla

New member
העיניים שלי כואבות

כי אני כל היום מול המחשב. זה סימן שכדאי אולי להתרענן קצת.
 

שרוֹן

New member
ציינתי שיש כאן סכנה לרדידות.

תלוי איך עושים את זה. יש אינסוף נושאים מעניינים ללמוד. בכל תוכנית לימודית שהיא, לומדים משהו אחד על חשבון משהו אחר. מאידך, ללמד את כולם את אותו הדבר עד גיל 16, ולהצמיח נורמה לפיה מי שלא עושה בגרות בהכרח יהפוך למטאטא רחובות, גם לא יביא אותנו למקום טוב. יש כל מיני ילדים, כל מיני כיוונים, יכולות, מיגבלות. בשורה התחתונה, מי שעשה בגרות מלאה ולא הלך בסוף לאוניברסיטה, ביזבז שלוש שנים (אלא אם כן הוא נהנה מזה, כמובן). בארץ יש הרבה עבודות שנחשבות נחותות בעיקר כי רוב העוסקים בהם עובדים בצורה לא מקצועית, והמשכורת בהם לכן נמוכה. בשוויץ אינסטלטור הוא בהכרח אינסטלטור ולא חאפר. אף אחד לא יעשה לך חצי עבודה, ואת כמובן תשלמי לו בהתאם. <אגב, מטאטאי רחובות בבאזל הם אנשים טובי לב ושמחים בחלקם. הם עובדים בצוותא, יש להם מדים נאים והם מקבלים משכורות מכובדות. ממש שווה
>
 

פלגיה

New member
מלבד סכנה לרדידות

האם אין כאן התחלה של "קאסטות" - כל אחד במקום שלו (ושל הוריו) למשך כל חייו, מבלי שישי לו אפשרות לשינוי?
 

Kalla

New member
ולא רק זאת.

ידע בסיסי משותף מבטיח שאנשים שהבית לא יכול להעניק להם, לא יישארו חסרי השכלה ובורים לגמרי. ממש מפחידה הבורות הכללית במדינות שבהן יש יחס כזה לחינוך.
 
למעלה