עוד כמה דברים... להנאתכם ../images/Emo8.gif
הנה תרגום של דברים שכתב המבקר הבריטי סיימון ריינולדס בבלוג שלו (ויש עוד דברים, שאביא אותם בהמשך): "הנסיון לימד אותי, שכאשר כל האנשים בעלי ה"ראש הטוב" מסכימים שמשהו הוא 'מחוץ לתחום', נעדר כל מעלה טובה, זה בדיוק המקום בו אתם צריכים להתחיל לשים לב. כך גם בפרוג. לאחרונה, אני מאזין יותר ויותר לפרוג, במיוחד בגלל התענוג החולני שאני מרגיש כאשר אני מגן עליו פני הרוקנרולים האדוקים. בהשוואה למגלומניה חסרת המעצורים של הפרוג, הפאנק וכל הסוגים האחרים של רטרו-רוק נראים פשוט משעממים וחסרי מעוף. המיתוס לפיו הפאנק הציל את הרוק מפני הפרוג, עדיין קיים, לצערי, שהוא מועבר מדור לדור של מבקרי רוק המשתמשים בפרוג כדרך להמנע מכל דבר שאינו מתאים לדוגמה שלהם לאיך צריך להשמע ולהראות רוק. אם משהו הוא "כמו פרוג", אז הסיפור סגור, משום שברור שזה אבסורדי מדי לחשוב שמשהו יכול להיות גם פרוג וגם טוב. אני חושב שזה חלק מהסיבה מדוע רוב הרוק כיום הוא כ"כ חלש. אף אחד לא מעיז להיות שאפתני או ראוותן, משום שאז יאשימו אותו בכך שהוא "פרוג" - איזו בושה!. פוסט רוק, למשל, נראה כנסיון לעשות פרוג "בטעם טוב" או "מעודן" - פרוג בלי כל הדברים שעשו את הפרוג לכ"כ גדול. מה גרם לאנשים לחשוב שפרוג היה רעיון טוב? בדיוק אותם הדברים שגרמו אח"כ לאנשים לחשוב שרייב היה רעיון טוב: אידאליזם, האמונה שכל דבר אפשרי, היכולת למצוא הנאה ב'רעש וצלצולים' נפוחים ומגוחכים. מתחת לכל אותם קוצנפטים ומילים מתפנקות, רוב הפרוג דיבר על תחושה טהורה. מקצבים משוגעים, מליציות ראוותנית, צלילים וטקסטורות מדהימים... כיום, כל אחד עם גישה לטכנולוגיה המתאימה יכול להיות ריק ווייקמן. וכן, ריק וויקמן - האיש שכולם מסכימים לגביו שהוא נעדר לחלוטין כל איכות מוסיקלית, מבין כל הפרוגרים - הוא גדול!. על פני השטח, הוא חסר טעם לחלוטין - תחושה-לשם-התחושה בלבד. תבדקו את האלבום Rhapsodies שלו [ריינולדז טוען לקשר בין מוסיקה אלקטרונית עכשווית לבין הנ"ל]. אני מעריך את האלבום הטפשי הזה, המעליב את האינטליגציה של מאזיניו, כיותר טוב מכל אלבום גאראז' קלאסי משנות השישים!. במוסיקה של היום פשוט אין את חוסר-הבושה המוחלט של ווייקמן. שמתי לב שבשנים האחרונות [לכתיבת הבלוג שלו] כולם נלהבים לציין שלמרות שהיו כמה פנינים בתקופת הפרוג, ולכן שהיו כמה יצירות מבריקות באותה תקופה, הן בהחלט לא היו "פרוג של ממש" - היינו כמו יס/ELP/ג'תרו טאל/קינג קרימזון וכד'. ובכן, אולי פשוט אמרו להם את זה יותר מדי פעמים (והם אמרו לאחרים): שהמוסיקה הזו היא פשוט "לא נכונה", שהם פשוט לא יכולים להנות ממנה. חבל, בעצם, משום שחלק מהפרוג הטוב ביותר נמצא בדיוק בלהקות האלו - הן הדבר האמיתי. אני אוהב את רובן, ולעיתים קרובות מסיבות שונות מאוד. אקח לדוגמא את Close to the Edge של יס: גלים מדהימים של אנרגיה, הנתפשים בדפוסים אולטרה-ממוקדים, והתפוצצויות של אור. לא, היכולת הטכנית אינה המוקד באלבום זה, אלא פשוט אמצעי למטרה מסויימת. אין תו מיותר אחד ב-Close to the Edge.... זוהי פשוט מוסיקה שנועדה להיות מוגזמת. בגלל זה היא כ"כ טובה. ויש עוד. ואני אביא, ברגע שאמצא.