שלום רב,
אני בוגר מערכת החינוך הדתית, וכרגע לומד בישיבת הסדר. הנושא הזה חשוב לי משני סיבות, סיבה ראשונה היא עצם היותי אדם דתי, שהתנ"ך היא נר לרגלי, הרבה פעמים אני נזכר במה שאמר ברל כצנלסון "רצינו לגדל דור של אפיקורסים וגידלנו דור של עמי ארצות"- עצם חוסר הלימוד בתנ"ך, חוסר ההתעניינות נובעת לעניות דעתי מכך שהמורה מגיע עם חוסר רצון ללמד תנ"ך וגם בבית ההורים לא מייחסים לכך חשיבות, ומשרד החינוך רואה בזה איזה גחלת קטנה של יהדות, אם פעם דוד בן גוריון היה מייחס חשיבות רבה לספר שעומד בראש רבי המכר בכל העולם, נאומיו היו מתובלים בדברים רבים מתוך ספר הספרים וכשהופיע בפני ועדת חקירה אמר: "התנ"ך הוא המנדט שלנו על הארץ", כלומר דוד בן גוריון, חילוני מוצהר, הבין כי התנ"ך הוא ספר הספרים שלנו, הספר שמעבר לבחינה הדתית-יהודית שלו, יש בו נושאים מרתקים שאפשר לדון בהם, נושאים ספרותיים, מתמטיים, מוסריים וכו'... היום, נושאי הנאומים נוהגים לחתום את דברם באיזה פסוק מהתנ"ך שלרוב גם ישובש, לא פעם ולא פעמיים עמדו נציגינו בפני אנשי אומות העולם שהציגו לפניהם סוגיות מתוך התנ"ך ונציגינו לא ידעו על מה מדובר בכלל...! הציבור החילוני אימץ לעצמו כל מיני ניו-אייג`ים למיניהם, המגדירים עצמם "נאורים", בעוד שמי שקורא בתנ"ך, נהנה ממנו ומאמין בו נקרא: "חשוך". הסיבה השניה לזה שנושא זה חשוב לי, הרצון שלי להיות מורה, בין השאר בעז"ה לתנ"ך. לפי דעתי, כדי ללמד תנ"ך שהתלמידים יאהבו, עליכם להראות להם שישנם דברים שם הנכונים להיות, סוגיות חברתיות, מוסריות, ספרותיות, מתמטיות וכו' הספר הזה הוא הסיבה לכך שכולנו כאן, תלמדו את התלמידים שלכם את הדבר הזה, תראו להם את זה כתוב, דווקא בגלל ההתרחקות מספר הספרים, תוכנית ההתנתקות עברה באדישות משוואת, אני לא אומר שכולם צריכים להיות בעד או נגד, אבל גם מי שנגד, אם הוא היה מבין שיש פה וויתור על משהו היסטורי השייך לנו, והוא היה רואה את המקורות, היה יכול להבין את כאבם של המתנגדים לתוכנית. אתם רוצים דוג' למשהו מתמטי שבדיוק חשבתי עליו? תנסו לחשב ביחד עם תלמידיכם את מניין השנים מבריאת האדם (ע"פ זמן החיים שחיו האנשים וישנם עוד דרכים רבות) ואז תגלו כי אברהם אבינו מצא את אלוהיו בדיוק בשנה שבה הוקם מגדל בבל, לאחר מכן תדונו האם זה קשור או שזה סתם צירוף מקרים... זה יכול להתפתח לדיון מרתק! תפסיקו לראות בתנ"ך ציונים ולימודים גרידא, התנ"ך הוא מעבר לזה, הוא מחנך אותנו לדרך חיים, הוא מעלה שאלות מרתקות, את זה תביאו לתלמידים שלכם ותאמינו לי שהשיעורים השתפרו בצורה מדהימה! כל טוב, שמעון.