שימור התרבות והמנהגים של כל עדה...בעד או נגד?

השאלה היתה אם זה נחוץ ואם זה תורם

ולא אם יש לך זכות או לא. ידוע לי שאני חי במדינה דמוקרטית, וכמובן שאני ואת יכולים לחגוג איך שבא לנו. השאלה לא היתה אם יש לך זכות לחגוג את מנהגי הגלות או לא. אני לא ביקשתי מאף אדם לוותר על כלום. אני רק שאלתי שאלה כדי לשמוע דעות שונות בנושא, ועל הדרך גם השמעתי את דעתי או משאלתי.
 
זו היתה דרך החשיבה בשנותיה הראשונות של המדינה

ליצור "כור היתוך" שיבנה ישראלי חדש. אבל החיים הוכיחו שהדרך הזו אינה טבעית לבני אדם, וכל מי שעבר את השנים ההן מצטער מאד על מחיקת תרבות ביתו המקורי בארץ המוצא שלו. יש חשיבות רבה מאד לשרשים. הם מחזקים את עמוד השדרה של אדם , את זהותו העצמית, גם כשהוא לובש חליפה ועניבה בארץ זרה. לכן ישראלים ותיקים ומנוסים מעודדים גם את יוצאי אתיופיה לשמר את התרבות המקורית לצד התרבות המתהווה כאן. מהר , לפני שהיא נשכחת כמו פרטים רבים בעברם של ישראלים מארצות מוצא אחרות , שכבר שכחו...
 
כור ההיתוך קיים גם בלי שננסה ליצור אותו

הוא הולך ומתהווה כל הזמן. אני לא מסכים עם המחשבה שזו דרך לא טבעית לבני האדם. הרי אנשים הגיעו לארץ מתוך בחירה. הם נטשו את ארץ מולדתם ובאו למקום חדש מתוך תקווה לחיות חיים חדשים ואחרים, ולא בציפייה להמשיך כאן את החיים שהיו להם שם. ואלה שלא עלו ארצה מתוך בחירה, אלא מתוך סבל שליווה אותם שם, קל וחומר שלא ירצו "לשחזר" את החיים שהיו להם שם. אולי העדר תחליף אחר הוא שגורם להם לרצות לשמר את הקיים והמוכר.
 
השיבה אל השרשים באה מאוחר יותר

לעתים בדור שלישי. ידיעת העבר שופכת אור חדש על הבנת ההווה. ואז משחזרים מתוך המעט שנשאר. לכן חשוב לתעד כל מה שרק אפשר, כל עוד אפשר.
 

shlala1

New member
מה שטוב בחגיגות הללו זה שזה לא סגור לקהל הרחב

אני זוכרת את עצמי כשהייתי יותר קטנה (והמצב הבטחוני בארץ היה קצת שונה),היינו מחכים שיצא כבר הפסח כדי שנוכל ללכת לגן סאקר ולהשתתף עם חברותי בחגיגות המימונה. זה דווקא מאד נחמד להכיר ולהיות חלק בזה
 
אני מאמין שהיית שמחה באותה המידה

גם אם זאת לא היתה חגיגה של יוצאי מרוקו, אלא חגיגה ישראלית עם מוזיקה יותר מגוונת ואוכל יותר מגוון. לחגוג זה תמיד כייף. אני לא נגד חגיגות, וגם כשאלה חגיגות עדתיות זה כייף ושמח. השאלה רק עד מתי נחגוג לפי עדה ומוצא ? מתי נתחיל להיות עם ישראל, עם חגים ישראליים ומנהגים ישראליים. עם תרבות ישראלית יותר כללית, עם אופנה ישראלית ועם שפה עברית ? מתי נפסיק להיות מרוקאים פולנים רוסים טורקים ואתיופים ?
 
זה הרווח שלנו, זה היופי שלנו

גם בצורה החיצונית יש לנו מגוון צורות וצבעים שאין לעם אחר. גם האוצר הגנטי שלנו מגוון. ויש גם עושר תרבותי. ראה את המוסיקה המגוונת שצומחת כאן , מתוך מקורות מוסיקליים שונים. את המטבח הישראלי רב הטעמים. זה נפלא.
 
למעלה