שימו לב - ח"כ מיכאל איתן יתארח בפורום

שאלה לח``כ מיקי רצון

מה עמדתך לגבי בית השלום/המריבה בחברון? והאם וכיצד יש למצות את הדין עם מי תהיה אחראי לשקר ללוחמי גבעתי שיש מרדף אחרי מחבלים באיזור חברון על מנת שיחסמו תושבים יהודים מלהכנס וזה כמסווה כדי שלא תהיה התנגדות להריסת הבתים של מר פדרמן? הערה- בתור תפקידי כמפקד כיתה בחטיבת גבעתי אני יודע שלפחות המחלקה שלי לא היתה מסכימה לסייע לפינוי יהודים וכדו` ואף במחיר אישי. תודה רבה ובהצלחה!
 
להחליף את הממשלה

אני תומך בהמשך קיומו של היישוב היהודי בחברון, והתגוררתי במקום תקופה מסויימת. איני מכיר דרך שבה במדינה דמוקרטית אפשר לפעול נגד החלטות של המוסדות המוסמכים; ממשלה ובית המשפט. אפשר ואולי גם צריך להחליף את הממשלה שתקבל החלטות אחרות, אבל כל זמן שיש החלטות שהתקבלו כחוק ואושרו על ידי בית משפט - אין מנוס אלא לבצע אותם.
 
הבעייה היא

שישנם החלטות כגון המקרה של הבית בחברון שמתקבלות כביכול בצורה דמוקרטית מה שלא קרוב למציאות שהרי צריך להיות עיוור בצורה מפליאה כדי לגרש תושבים מבית שנקנה בכסף מלא למרות שזה מתנחלים כמו שקוראים להם בתקשורת
 

pgprince

New member
חוקה לישראל - מתי זה יקרה?

מר איתן, מה עמדת הליכוד בנושא זה? כמו כן, האם לדעתך לא הגיע הזמן להגביל את כוחו של בג"ץ בכלל ושופטת בייניש בפרט לאור חוסר הסכמתה לשתף פעולה בנושא מינוי שופטים עם שר המשפטים?
 
היה צריך לקרות ב-1949

זה היה צריך לקרות על פי מגילת העצמאות כבר בשנת 1949, מאז אנחנו ממתינים. מדינת ישראל היא אחת המדינות הבודדות בין המדינות הדמוקרטיות ללא חוקה כתובה. העמדה הפורמלית של הליכוד תומכת בכינונה של חוקה, אולם לצערי אין הליכוד מציב את הנושא הזה בין הנושאים שבראש סדר העדיפויות הלאומי. אני סבור שחוקה לישראל תעצב טוב יותר את מערכת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת ולרשות המבצעת, ובעזרתה ניתן יהיה גם לרסן את האקטיביזם השיפוטי שחרג מעבר למקובל במשטר דמוקרטי תקין. הנה נאום שלי בנושא: http://www.youtube.com/watch?v=Wld5C77a7JU
 
הבוחר יכריע

הניסיונות של פייגלין להשתלט על הליכוד פסולים בעיני, והיה צריך לטפל בנושא הזה במועד הנכון. כיום הנושא הועבר מהכרעת מוסדות התנועה לכלל החברים, והם יביעו את עמדתם בקלפיות.
 
למעלה