שינוי מועד טיסה - עולה כמו כרטיס חדש. מה עושים?

לאונידס

Active member
ביטוח ביטול כרטיסי טיסה הוא בד"כ במקום טיפול פסיכולוגי

מי שתמיד ירכוש את הביטוח הזה כמעט בוודאות יפסיד כסף.
לאורך השנים הוא נניח ישלם 3000$ ואולי יראה בחזרה 1500$.
למעט מקרים מאוד מסויימים, נניח חייל שבכלל לא בטוח שיאשרו לו חופשה, ברור שמי שמבטח את כל הטיסות שהוא טס כמעט בוודאות יפסיד כסף.
&nbsp
אבל אם הביטוח מפחית מרמת הלחץ לפני והכעס אחרי גם זה בסדר, לא תמיד השיקולים הם רק כלכליים. גם לנסוע לחו"ל לא כלכלי (לא מדבר על נסיעה עסקית), רק מפסידים כסף. נוסעים בשביל הכייף.
 

תומאס

New member
אני חושב שזה תלוי בשני פרמטרים: תדירות הנסיעות והזמן שרוכשים

את הכרטיס טיסה לפני הנסיעה.
מי שטס הרבה - מן הסתם בשבילו ביטוח לא יהיה בכלל כלכלי.
אם קונים את הכרטיס 3 ימים לפני הטיסה אז הסיכוי שיקרה משהו הוא יותר קטן.
אם קונים חצי שנה לפני - אז הסיכוי גדל.
אם הטיסה בחורף - הסיכוי עוד יותר גדל.
תמיד יכולים לקרות דברים: שפעת, וירוס, לשבור רגל, עומס בעבודה, קרוב משפחה מתאשפז, האוטו התקלקל והתיקון עולה 10,000 ש"ח שזה היה עבור הנופש, וכו'.....
 

לאונידס

Active member
ההסתברויות עובדות בדיוק אותו דבר למי שטס הרבה ומי שטס מעט

פשוט מי שטס הרבה כנראה ישים לב שהוא שופך הרבה כסף שכנראה לא יחזור על ביטוח הרבה לפני מי שטס מעט.
&nbsp
כל מקרי המחלה מכוסים ע"י ביטוח הבריאות שממילא קונים.
ביטוח בריאות ממילא חייבים לקנות כי הוצאה בריאותית יכולה לעלות גם 500,000$, בניגוד ל 500$ הוצאה כזו יכולה למוטט כלכלית.
 

תומאס

New member
אבל ביטוח בריאות לטיסה רוכשים בד"כ מיום הטיסה ועד יום הנחיתה

אני חושב, לא?
ומה קורה אם יום לפני הטיסה יש לי בעיה רפואית?
 

YosMan1

New member
אפשר להזמין את הביטוח הרפואי עד 60 יום לפני הטיסה ואז אם

קורה מקרה רפואי שכלול בפוליסה (אם לקחת את הכסוי הזה) אז הם יחזירו לך את ההוצאות (פחות השתתפות עצמית......)
ביטוח ביטול נסיעה זה פרק נפרד בביטוח הרפואי לחול ולא כל אחד לוקח את זה.
 

לאונידס

Active member
אתה יכול לרכוש את הביטוח הרפואי גם חודש וחודשיים לפני

החלטה שלך אם לרכוש יום לפני הטיסה.
כמובן שכל עוד לא רכשת את הביטוח אתה לא מבוטח. לכן כדאי לשקול טוב טוב אם לדחות את רכישת הביטוח לרגע האחרון.
 

תומאס

New member
חודשיים לפני אני באמת לא יודע אם זה יהיה כלכלי. תלוי במחיר

כרטיס הטיסה ובעלות השינוי, כי אם לוקחים בחשבון נגיד 3 דולר ליום עבור הביטוח זה כבר כמעט 650 ש"ח וזה עוד בלי השתתפות עצמית.
אבל טוב לדעת שיש את האפשרות הזאת ולשקול כל מקרה לגופו ולהחליט אם כדאי או לא.
 

moco10

New member
אתה מבלבל בין ביטוח נסיעות (הביטוח הרפואי) לבין ה"ביטוח" של

ביטול טיסה.
עלות ביטוח נסיעות היא לפי הימים שתשהה בחו"ל ואתה יכול לעשות אותה (לרוב, זה תלוי במבטח) עד 60 יום לפני הנסיעה. אין שום עלות שתלוייה באיזה תאריך אתה רוכש את הביטוח, כך שכדאי לרכוש אותה ברגע שסגרת תאריכים (אלא אם כן יש עוד יותר מ60 יום).
זה יבטח אותך כנגד ביטול הנסיעה במקרים רפואיים רציניים של הנוסעים או קרובי משפחה בדרגה ראשונה.
 

לאונידס

Active member
יש הבדל בין דעה/הנחה לבין ידיעה

אתה הנחת כל מיני הנחות לגבי שינוי כרטיס טיסה, בעצם אתה גם עכשיו מניח הנחה כזו, אתה אומר שמבקשים ממך 800$ רק על שינוי מועד טיסה.
אתה מניח כל מיני הנחות לגבי הביטוח, כאילו הביטוח היה רוכש עבורך כרטיס חליפי במקום הכרטיס שאתה מבטל.
&nbsp
שתי ההנחות הללו לא נכונות, ה 800$ הן לא רק עבור שינוי מועד טיסה, לפחות 400$ מתוך ה 800 הם עבור רכישת כרטיס יותר יקר, כנראה יותר מזה, רק שאר הכסף עבור השינוי עצמו.
אתה מניח שהביטוח היה מפצה אותך כך שלא היית צריך לשלם עבור כרטיס טיסה חליפי, גם זו טעות.
&nbsp
אני ממליץ לך לפני שאתה רוכש כרטיס טיסה תבדוק את תנאי השינוי ואל תשלם לפני שהם ברורים לך, אני ממליץ לך לפני שאתה רוכש את פוליסת הביטוח לבדוק מהם תנאי הפוליסה.
אגב ברכישת הביטוח חברת הביטוח דורשת שתמלא מהם תנאי הביטול/שינוי ואם תמלא פרטים לא נכונים כי לא בדקת אלא רק הנחת יכול להיות שחברת הביטוח לא תפצה אותך כשיקרה מקרה ביטוחי.
&nbsp
בקיצור מבאס לבדוק את האותיות הקטנות אבל אם אתה לא בודק אתה עשוי לספוג נזקים כספיים.
&nbsp
 

תומאס

New member
יש לך שתי טעויות קטנות: הכרטיס טיסה במועד החדש לא יותר יקר

בדקתי. הוא עולה גם 800 דולר.
לגבי תנאי השינוי - היה כתוב "דמי הביטול או שינוי המועד הם לשיקול חברת התעופה". כלומר לא אומרים לך בזמן רכישת הכרטיס כמה יעלה לבטל או לשנות.
אולי בחברות תעופה אחרות זה אחרת, אולי באתרי הזמנות אחרים זה אחרת - ככה זה היה במקרה הספציפי שלי.
לגבי ביוח הכרטיס - מישהי שמבינה בזה אמרה לי במפורש שיש ביטוח ספציפי שמחזיר את הכסף במקרה של ביטול או דחיית טיסה ולא רק מסיבה רפואית.
אבל נכון - לא ראיתי את הפוליסה ולא קראתי כי היא אמרה לי את זה אחרי שכבר רכשתי את הכרטיס.
 

לאונידס

Active member
הביטוח שאתה מדבר עליו לא מבטח בעיות רפואיות

ביטוח כזה אתה צריך לרכוש בנפרד
הוא גם לא משלם ביטול או דחית טיסה, הוא משלם רק במקרה שאתה יוזם את הביטול או הדחיה, למשל כל אלו שקנו כרטיסים בגרמניה איירליינס והכרטיסים בוטלו כי החברה פשטה את הרגל גם אם רכשו ביטוח כזה הם לא יראו מחברת הביטוח שקל כי הביטול לא ביוזמתם.
יש עוד תנאים שעשויים למנוע קבלת כסף חזרה, הכל רשום בפוליסה.
אתה מנסה למכור לעצמך פוליסת ביטוח שלא קיימת עם תנאים משופרים לעומת הפוליסה האמיתית.
&nbsp
בכל מקרה לא היית יכול לרכוש את הביטוח הזה כי אחד התנאים הוא לרשום מה העלות של ביטול הטיסה ולא היה לך את הנתון הזה.
 

תומאס

New member
ברור שהכוונה שלי היא ביטוח רק למקרה שבו הביטול או הדחייה הם

בגללי ולא בגלל חברת בתעופה.
אם אני אטוס, אני בחיים לא אטוס בחברות לואו קוסט ואני רוצה לקוות שחברת תעופה גדולה וותיקה, לא תפשוט רגל מעכשיו לעכשיו.
וגם אני חושב שהסיכוי שאני אבטל או אדחה טיסה, יותר גדול מהסיכוי שחברת תעופה תפשוט רגל.
אגב - במקרה היה אתמול בטלויזיה מישהו מאיזו עמותה שמנסה לקדם ביטוח נגד חברות תעופה שפושטות רגל.
בהנחה שאנחנו מדברים על אותה פוליסה - והתנאי הוא לרשום באמת את עלות ביטול הטיסה, אז אתה צודק כי בכרטיס שרכשתי זה באמת לא היה כתוב.
אני לא יודע אם זה ככה בכל החברות או לא.
 

לאונידס

Active member
גם חברות שירות מלא כמו סוויסאייר ומאלב פשטו רגל

חברות ותיקות.
מי שרוצה להגן על עצמו מפשיטת רגל יכול לרכוש ביטוח מתאים
https://www.10.tv/lifestyle/95929
יכול לרכוש כרטיסים ישירות מול חברת התעופה (עם כרטיס אשראי), עד היום הטריק הזה עבד.
ואם מאוד חשוב לו לפרנס סוכן שלא דואג לו - בעיה שלו, אני לא רוצה לשלם את זה.

כל חברת תעופה שבדקתי מפרסמת את מחירי השינוי/ביטול, אל על לפני כמה זמן (אני חושב שכשנתיים) הפסידה בתביעה בבית משפט בגלל שהמדיניות שלה לא פורסמה בצורה ברורה מספיק.
אולי קנית מאיזשהו סוכן קלוקל או מחברת תעופה שאני לא נתקלתי בה בעבר, אם תרצה אתה יכול לרשום פרטים
 

תומאס

New member
הכתבה על ביטוח נגד פשיטת רגל היא מ 2012 וזה מוזר כי רק לפני

כמה ימים, עשו כתבה באחת מתוכניות הכלכלה בטלויזיה (נדמה לי "ברקוד" ) ודיברו על זה שאין ביטוח כזה וראיינו מישהו מעמותת תעופה שמנסה לפעול להקמת ביטוח כזה. אבל בכל מקרה אם יש דבר כזה אז מעולה.
ברור שגם חברה גדולה וותיקה יכולה לפשוט רגל, אבל נראה לי שהסיכון אצל החברות לואו קוסט החדשות הוא יותר גדול.
אני גם שמעתי ממש לפני כמה ימים שעדיף לרכוש ישירות מול החברת תעופה. לא ידעתי את זה.
לא ידעתי שיש חובה לרשום את דמי הביטול או השינוי. טוב לדעת.
אני רכשתי את הכרטיס טיסה דרך אתר "אליס" (שאין לי אליהם טענות. השירות לקוחות שלהם היה נהדר. הם ניסו לעזור לי ותמיד נתנו תשובות מאוד מהירות).
הכרטיס הוא של חברת אייר קנדה / יונייטד איירליינס. לא איזה חברות קטנות או לא מוכרות או חדשות.
 

לאונידס

Active member
ביונייטד עלות שינוי/ביטול כרטיס רשומה בבירור

טסתי איתם עשרות פעמים, תמיד לפני רכישת כרטיס היה ידוע מה עלות השינוי/ביטול והיא לא משתנה. פעמים רבות עשיתי שינויים בכרטיסים והעלות תמיד היתה מחיר השינוי + השלמה למחיר הכרטיס החדש (אם הוא יקר יותר).
אני בטוח שגם באייר קנדה המצב זהה..
מי שלא נתן לך את המידע הם אליס, במקום לרשום סכום פשוט וברור קיבלת איזושהי הצהרה כללית חסרת כיסוי ואחרי כן כשרצית לעשות שינוי הם טירטרו אותך וגם אז קיבלת מידע חלקי. אולי היו נחמדים אבל מטרטרים.
&nbsp
שנינו לא יודעים אם ביטוח פשיטת רגל עדיין קיים. אני לא יודע כי לא מעניין אותי, אני לא מתכוון לרכוש ביטוח כזה. אתה לא יודע מסיבות שלך.
 

תומאס

New member
אני מבין שאתה טס הרבה אז אני אשמח לקבל את העזרה שלך

אני חשבתי שאין הבדל (מלבד המחיר) אם אני מזמין דרך אליס או דרך
sky scanner, kayak, , kiwi, explorer, travelist
ובחרתי באליס גם כי הם היו יותר זולים קצת מהאחרים וגם כי זה אתר בעברית עם שירות לקוחות בעברית.
כמו שכתבתי פה מקודם, זאת הייתה פעם ראשונה שאני מזמין כרטיס טיסה באינטרנט ואני גם בקושי יוצא לחו"ל אז לא ממש מכיר את השיטה.
חיפשתי בתהליך ההזמנה שיהיה כתוב כמה עולה ביטול או שינוי טיסה וגם חיפשתי איפה בוחרים מקום בטיסה - ולא מצאתי.
בדיעבד אולי הייתי צריך לעצור ולא לסיים את ההזמנה.
אתה אומר שתמיד אתה רואה כמה עולה לשנות או לבטל. אפשר לשאול איפה אתה מזמין? ישירות דרך חברת התעופה או דרך אתר כלשהו?
מקום בטיסה גם אפשר לבחור בזמן הזמנת הכרטיס? או שזה מאוחר יותר נכנסים לאתר החברה ובוחרים מקום?
 

לאונידס

Active member
לומדים מהנסיון, כואב פחות ללמוד מנסיון של אחרים


לפעמים טועים, גם בעלי ניסיון ממש לא חסינים מטעויות,
אני אומר לעצמי שגם אם אני טועה בסופו של דבר זה בסך הכל רק כסף.
&nbsp
יש שני סוגים של סוכנים, סוכנים אינטרנטיים וסוכנים פיסיים.
יכול להיות שלסוכן פיסי יש גם אתר אינטרנטי, כמו למשל איסתא, מבחינתי הוא עדיין סוכן פיסי.
אפשר להזמין דרך סוכן פיסי, אפשר דרך סוכן אינטרנטי, אפשר ישירות מחברת התעופה, לכל האפשרויות יש יתרונות וחסרונות.
בהתאם ליתרונות והחסרונות אתה צריך להחליט מה מתאים לך וההתאמה לך יכולה להשתנות לפי הנסיבות.
&nbsp
כרטיסי טיסה הכי קל להזמין דרך סוכן. הוא בודק כמה חברות תעופה וכמה אופציות.
כשמזמינים דרך חברת תעופה מסויימת יש מגבלות, רואים טיסות של אותה קבוצה (נניח יונייטד ולופטהנזה) או אפילו רק של אותה חברה. לכן יש הרבה יותר עבודה, תריך לבדוק כמה חברות
ככלל אני מעדיף ישירות דרך חברת התעופה, לדעתי מתווך בעיקר מפריע לי ולא עוזר לי.
&nbsp
לשאלה שלך לגבי הושבה, לפחות לגבי יונייטד:
בעקרון גם אם רכשת את הכרטיס דרך סוכן אתה יכול לבחור הושבה באתר האינטרנט של יונייטד.
אתה צריך להזדהות באתר האינטרנט עם שם המשפחה שלך וקוד הזמנת הטיסה (רצף של 6 אותיות וספרות שאמור להיות רשום על הכרטיס שלך) ואז תוכל לעשות כל מיני שינויים והזמנות כמו בחירת הושבה וארוחות מיוחדות (אם מעניין אותך).
&nbsp
יש בפורום עוד אנשים שטסים לא פחות ממני ויודעים הרבה ואני בטוח שגם הם ישמחו לעזור.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
כפוף לסוג הכרטיס טיסה שקנית, יהיה מחיר ההושבה
אם אתה קונה כרטיס אקונומי רגיל אתה יכול לקנות מקום ישיבה, זה נכון גם לגבי הפרמיום. יש חברות תעופה, בדרך כלל הלאו קוסט שלא מאפשרות קנית מקום אלא רק 24 שעות לפני שעת ההמראה. כל חברה יש לה שיטות שונות לחייב נוסעים על כל מיני דברים שבחלקם לא נחוצים ובחלקם נחוצים תלוי מי טס, עם מי ולאן וכמה הענין הכספי הוא שיקול.

במידה ואתה קורא אנגלית אתה נכנס לאתר של יונטד וקורא שם את המגבלות על סוג המזוודה (כמו המושב יש סייגים, גדלים וכל השאר) ותיק היד שעולה איתך למטוס. בעיקר כמה עולה שינוי או ביטול טיסה (הרבה) וכל השאר.

אני, כמו לאונידס, קונה ישירות דרך חברת תעופה. בודקת כמה חברות בודקת מחירים באתרי השוואת מחירים ואז מחליטה. בהתחשב בזה שאמרת שזו פעם ראשונה שאתה מזמין באינטרנט, וכל התהליך לא מוכר לך אז לומדים מטעויות. כולנו טועים ולומדים או לפחות רובנו. לא תמיד אתר זול מצדיק את עצמו כי אתה משלם קנסות שאין באתרים אחרים. יש אתרים שיתנערו ממך אחרי הקניה לכן לא הולכים על אתר מפוקפק כי הוא זול כי, כמו שאימי המנוחה היתה אומרת: מה שזול יקר ומה שיקר זול ויש בזה משהו.

1. אני עושה השוואות בין האתרים לפני שאני מחליטה.
2. אם יש תנאים שאינם ברורים לי, אני לא מזמינה דרך האתר.
3. מדפיסה לעצמי את כל התנאים (או רושמת) לגבי הושבה, מזוודות, שינויים וביטול כרטיס.
4. לפני שאני לוחצת על "תשלום" אני בודקת שוב ושוב שהשם שלי מאוית נכון (בלועזית) גם שם פרטי גם שם משפחה ובודקת את מספר הטיסה, ההושבה (אם קניתי או הזמנתי מושב), תנאי הביטול והשינוי, מספרי טלפון וכל השאר.

בטח עוד שכחתי כמה דברים חשובים לכתוב כאן עכשיו לכן לפני נסיעה יש לי רשימות מוכנות בחלקן (אריזה) ורשימות אד-הוק מה עלי עוד לעשות לפני הטיסה. כל דבר נבדק המון פעמים, כמו תוקף הדרכון למשל שאנשים נזכרים רק יום לפני הטיסה לבדוק וכו'.

אני בטוחה שבפעם הבאה יהיה לך יותר קל.
 
למעלה